abonnement Unibet Coolblue
pi_137121789
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:12 schreef DS4 het volgende:
Top Gear heeft er een handje van om auto's met de grond gelijk te maken, waarbij men feiten laat voor wat ze zijn. Zo was Elon Musk ook des duivels over het item over de Tesla Roadster.
En ze hebben er ook een handje van om erg grof met de auto's om te gaan. Het is niet de eerste keer dat mensen zich beklagen over de manier hoe Top Gear met hun auto’s om is gegaan. Niet alleen fabrikanten, maar ook particuliere eigenaren hebben zich negatief uitgelaten over het mishandelen van hun auto’s. Bij particuliere eigenaren ging het om klassiekers die in de show voorkwamen. Je mag toch verwachten dat een programma voorzichtig met jouw grote trots omspringt, maar daar was – volgens de eigenaren – absoluut geen sprake van; auto’s kwamen kapot terug, als gevolg van grof gedrag.

De kapotte koppeling wijt Zenvo aan een uur extreem driften door Top Gear. En ja, als je in een uur een koppeling wilt vernielen, dan lukt dat best. Zeker als dat een uur driften is, met alle elektronica uitgeschakeld.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:26:53 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_137121841
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:25 schreef k_man het volgende:

[..]

En ze hebben er ook een handje van om erg grof met de auto's om te gaan. Het is niet de eerste keer dat mensen zich beklagen over de manier hoe Top Gear met hun auto’s om is gegaan. Niet alleen fabrikanten, maar ook particuliere eigenaren hebben zich negatief uitgelaten over het mishandelen van hun auto’s. Bij particuliere eigenaren ging het om klassiekers die in de show voorkwamen. Je mag toch verwachten dat een programma voorzichtig met jouw grote trots omspringt, maar daar was – volgens de eigenaren – absoluut geen sprake van; auto’s kwamen kapot terug, als gevolg van grof gedrag.

De kapotte koppeling wijt Zenvo aan een uur extreem driften door Top Gear. En ja, als je in een uur een koppeling wilt vernielen, dan lukt dat best. Zeker als dat een uur driften is, met alle elektronica uitgeschakeld.
Het blijft natuurlijk een entertainmentprogramma, geen puur objectief consumentenprogramma.

Als ze al tig seizoenen met elke supercar driften dan doen ze dat ook met de Zenvo, waarom zou die het niet aan moeten kunnen voor zo'n debiel hoog bedrag?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_137121910
Nou, je kunt je wel afvragen of een kapotte koppeling komt door de Zenvo, of door de bestuurder.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:37:34 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_137122165
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:28 schreef k_man het volgende:
Nou, je kunt je wel afvragen of een kapotte koppeling komt door de Zenvo, of door de bestuurder.
Als de eerste al van ellende uit elkaar viel hou ik het op de auto :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_137122331
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:25 schreef k_man het volgende:
En ja, als je in een uur een koppeling wilt vernielen, dan lukt dat best.
In een auto met ruim 1.000 pk lukt mij dat wel binnen 5 minuten... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137122406
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:26 schreef HeatWave het volgende:

Als ze al tig seizoenen met elke supercar driften dan doen ze dat ook met de Zenvo, waarom zou die het niet aan moeten kunnen voor zo'n debiel hoog bedrag?
De meeste supercars van vandaag de dag hebben geen handbak meer...

Mishandelen is mishandelen. De Zenvo kan er misschien minder goed tegen, maar dat is ook helemaal niet zo erg. Een auto met > 1.000 pk betrouwbaar maken kan alleen als je bereid bent om je auto te verkopen voor > 1 mio en dan nog een fors verlies per auto te nemen...

Het is geen kadett...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 16:27:46 #107
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137129078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:12 schreef DS4 het volgende:
Top Gear heeft er een handje van om auto's met de grond gelijk te maken, waarbij men feiten laat voor wat ze zijn. Zo was Elon Musk ook des duivels over het item over de Tesla Roadster.

Van de andere kant: het is niet alleen Top Gear. Ook veel autobladen worden gesponsord, waardoor men bepaalde auto's extra goed afschildert en andere auto's weer snel de wind van voren krijgen. Maar bij Top Gear neemt het vaak wel extreme vormen aan.
Ik zag laatst een reclame van Citroën waarbij er ook een melding werd gemaakt dat het volgens Top Gear de beste MPV was.
Top Gear is ook meer dan alleen het TV programma, er is ook nog een heel blad bij dat je kan vergelijken met een luxer versie van de auto-kampioen.
Daar staan de serieuze tests in en worden ook de normale auto's getest.
Ook hebben ze een consumenten-database opgezet waarbij mensen zelf hun oordeel geven over hun eigen auto.

En ja, Top Gear kan je maken of breken, dt is het risico.
Zenvo zal volgend jaar vast met een verbeterde wagen langskomen om te laten zien dat ze de boel verbeterd hebben.

Overigens ook niet de eerste keer dat er een wagen in de fik staat op de Top Gear track.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 16:58:57 #108
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137130036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik zag laatst een reclame van Citroën waarbij er ook een melding werd gemaakt dat het volgens Top Gear de beste MPV was.
Top Gear is ook meer dan alleen het TV programma, er is ook nog een heel blad bij dat je kan vergelijken met een luxer versie van de auto-kampioen.
Daar staan de serieuze tests in en worden ook de normale auto's getest.
Ook hebben ze een consumenten-database opgezet waarbij mensen zelf hun oordeel geven over hun eigen auto.

En ja, Top Gear kan je maken of breken, dt is het risico.
Zenvo zal volgend jaar vast met een verbeterde wagen langskomen om te laten zien dat ze de boel verbeterd hebben.

Overigens ook niet de eerste keer dat er een wagen in de fik staat op de Top Gear track.
Maar, wie had er voor TG gehoord van Zenvo?

Degene die de auto kunnen betalen willen echt wel een weekje zo'n auto lenen en verzekerd zijn van de bouwkwaliteit. Daarnaast zou ik het ook belangrijk vinden om een dealer in de buurt te hebben, voor t geval er iets niet naar wens is.

Als een Fiësta na 2 rondes in de fik vliegt is er een groot probleem, bij hyper/supercars valt dat echt wel mee. De oude Lambo's staan er ook om bekend je te willen vermoorden, toch? En die dingen worden nog steeds goed verhandelt ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:00:27 #109
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_137130076
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:58 schreef qu63 het volgende:

[..]

Maar, wie had er voor TG gehoord van Zenvo?

Degene die de auto kunnen betalen willen echt wel een weekje zo'n auto lenen en verzekerd zijn van de bouwkwaliteit. Daarnaast zou ik het ook belangrijk vinden om een dealer in de buurt te hebben, voor t geval er iets niet naar wens is.

Als een Fiësta na 2 rondes in de fik vliegt is er een groot probleem, bij hyper/supercars valt dat echt wel mee. De oude Lambo's staan er ook om bekend je te willen vermoorden, toch? En die dingen worden nog steeds goed verhandelt ;)
Lambo's zijn dan ook niet om mee te racen maar om mee te pronken :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:02:57 #110
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137130147
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Lambo's zijn dan ook niet om mee te racen maar om mee te pronken :P.
Ja, omdat je t in je broek doet als je harder dan 100 gaat :P

Maar doe mij maar een Zenvo ipv een Lambo hoor, beetje exclusiviteit mag wel ;)
Ohja, en een goed beveiligde garage, ik ga em natuurlijk niet in Hilversum langs de weg parkeren :X
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:03:35 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_137130164
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:02 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ja, omdat je t in je broek doet als je harder dan 100 gaat :P

Maar doe mij maar een Zenvo ipv een Lambo hoor, beetje exclusiviteit mag wel ;)
Ohja, en een goed beveiligde garage, ik ga em natuurlijk niet in Hilversum langs de weg parkeren :X
neuh, ik vond het ook niet echt een mooi ding, doe mij dan die Disco Volante maar ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:07:37 #112
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_137130273
Hopelijk komt die Vencer Sarthe ook een keer voorbij. :)
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:08:41 #113
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137130304
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:58 schreef qu63 het volgende:

[..]

Maar, wie had er voor TG gehoord van Zenvo?

Degene die de auto kunnen betalen willen echt wel een weekje zo'n auto lenen en verzekerd zijn van de bouwkwaliteit. Daarnaast zou ik het ook belangrijk vinden om een dealer in de buurt te hebben, voor t geval er iets niet naar wens is.

Als een Fiësta na 2 rondes in de fik vliegt is er een groot probleem, bij hyper/supercars valt dat echt wel mee. De oude Lambo's staan er ook om bekend je te willen vermoorden, toch? En die dingen worden nog steeds goed verhandelt ;)
Daarom zeg ik, volgend jaar komen ze vast weer terug.
De Königsegg kreeg na de lap op de Top Gear track zelfs een speciale Top Gear spoiler en niemand had ook nog van dat merk gehoord.

Wat dat betreft biedt Top Gear toch ook wel een beetje een service, ze testen de wagen uitvoerig met een professionele coureur aan het stuur.. Jeremy The Stig...
The Stig heeft in zoveel topwagens geracet dat ie er een erg goed oordeel over kan vellen, ook omdat het altijd op dezelfde baan wordt getest.
J,H,J precies zo, die wetenw at de concerrrent in huis heeft en kan dus ook de vinger op de zere plek leggen.
Niet zoals Bavo Galema eens per jaar een stukje mogen rijden in een Ferrari die al 2 jaar oud is, nee.. de allernieuwste en allerduurste wagens komen langs en die mogen ze ook flink op de staart trappen. (400+ km/u in de Veyron bijv. of het item met de Lamborghini Seisto Elemento)
pi_137130684
Heeft Top Gear dit seizoen al een droog circuit gehad? :D
pi_137130765
Sesto Elemento (zesde element -> carbon).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 18:40:09 #116
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_137133113
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nu is in de fik vliegen voor een supersportauto niets bijzonders helaas. ...
Waarom eigenlijk niet? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 25 februari 2014 @ 18:49:53 #117
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137133391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 18:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet? :)
Hoge temperaturen..
Sommige delen (begin van de uitlaat bijv waar die uit de motor komt) worden roodgloeiend.
En bij wagens met carbon-fiber remmen worden de remmen ook roodgloeiend.
Er hoeft maar wat olie te lekken en 't fikt.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:01:57 #118
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_137133745
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Lees de reactie van Zenvo even voor je reageert. :)

De brand was het gevolg van een defecte intercooler. Zenvo neemt daarvoor de verantwoordelijkheid op zich, hoewel het gaat om een productiefout in een extern ingekocht onderdeel. Die intercoolers worden daarom nu per stuk nagekeken vooraleer ze gemonteerd worden.
Die had ik al lang gelezen (dat bericht op Nu.nl was al oud, stond vorige week al op autoblog.nl), maar voordat je een auto daarheen stuurt zorg je toch dat je iets tot in het extreme test voordat je überhaupt toezegt om eraan mee te doen? Je weet hoe ze omgaan met auto's, dat doen ze met elke auto die ze daar testen, dus het is nu niet bepaald een verrassing dat ze er een uur lang mee gaan driften. Kijk bijvoorbeeld naar een McLaren P1 (nu verwacht ik dat McLaren een iets groter budget heeft dan Zenvo, maar goed), die is van de poolcirkel tot de woestijn getest in de meest extreme omstandigheden. Tja, dan laat je gewoon niets aan het toeval over.... En als je weet dat je auto dit niet aan kan, dan moet je 'm niet daar naartoe sturen.

Trouwens die AMG 6x6, er werd gezegd dat er pas twee van waren, maar er staan er al drie (door Brabus opgefokte) bij Brabus te koop, tellen die dan niet mee?:
http://www.brabus.com/cars4sale/car_6x6_white.html?lang=en
http://www.brabus.com/cars4sale/car_7006x6.html?lang=en
http://www.brabus.com/cars4sale/car_6x6_freshorange.html?lang=en
(eentje ervan stond afgelopen jaar op de Essen Motorshow, erg imposant apparaat moet ik zeggen)
Don't let my username fool you...
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:10:57 #119
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137134024
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:01 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die had ik al lang gelezen (dat bericht op Nu.nl was al oud, stond vorige week al op autoblog.nl), maar voordat je een auto daarheen stuurt zorg je toch dat je iets tot in het extreme test voordat je überhaupt toezegt om eraan mee te doen? Je weet hoe ze omgaan met auto's, dat doen ze met elke auto die ze daar testen, dus het is nu niet bepaald een verrassing dat ze er een uur lang mee gaan driften. Kijk bijvoorbeeld naar een McLaren P1 (nu verwacht ik dat McLaren een iets groter budget heeft dan Zenvo, maar goed), die is van de poolcirkel tot de woestijn getest in de meest extreme omstandigheden. Tja, dan laat je gewoon niets aan het toeval over.... En als je weet dat je auto dit niet aan kan, dan moet je 'm niet daar naartoe sturen.

Trouwens die AMG 6x6, er werd gezegd dat er pas twee van waren, maar er staan er al drie (door Brabus opgefokte) bij Brabus te koop, tellen die dan niet mee?:
http://www.brabus.com/cars4sale/car_6x6_white.html?lang=en
http://www.brabus.com/cars4sale/car_7006x6.html?lang=en
http://www.brabus.com/cars4sale/car_6x6_freshorange.html?lang=en
(eentje ervan stond afgelopen jaar op de Essen Motorshow, erg imposant apparaat moet ik zeggen)
Ik denk dat McLaren veel onderdelen zelf maakt, Zenvo koopt ze bij anderen in. Als de producent aangeeft dat onderdeel X zoveel kan hebben (temperatuur, stress, gewicht, etc), dan hoef je dat niet meer te testen.

En Brabus kan zelf ook een variant gemaakt hebben natuurlijk ;) De AMG heeft 'maar' 500nogwat pk, de Brabus 700.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:12:02 #120
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137134053
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 21:32 schreef qu63 het volgende:
My special 'In love face'..

_O-
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:31:38 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137134961
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik zag laatst een reclame van Citroën waarbij er ook een melding werd gemaakt dat het volgens Top Gear de beste MPV was.
Top Gear is ook meer dan alleen het TV programma, er is ook nog een heel blad bij dat je kan vergelijken met een luxer versie van de auto-kampioen.
Daar staan de serieuze tests in en worden ook de normale auto's getest.
Ook hebben ze een consumenten-database opgezet waarbij mensen zelf hun oordeel geven over hun eigen auto.

En ja, Top Gear kan je maken of breken, dt is het risico.
Zenvo zal volgend jaar vast met een verbeterde wagen langskomen om te laten zien dat ze de boel verbeterd hebben.

Overigens ook niet de eerste keer dat er een wagen in de fik staat op de Top Gear track.
Top Gear kijk je niet voor een serieuze autotest, topgear kijk je voor het vermaak. Het blad is aardig, heb het een paar keer doorgebladerd, maar er is maar 1 autotijdschrift wat ik redelijk vertrouw, en dat is auto motor und sport
http://www.auto-motor-und-sport.de
Oerdegelijk en serieus Duits op het saaie af, maar vreselijk te zaken kundig en goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 19:32:29 #122
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137135006
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Top Gear kijk je niet voor een serieuze autotest, topgear kijk je voor het vermaak. Het blad is aardig, heb het een paar keer doorgebladerd, maar er is maar 1 autotijdschrift wat ik redelijk vertrouw, en dat is auto motor und sport
http://www.auto-motor-und-sport.de
Oerdegelijk en serieus Duits op het saaie af, maar vreselijk te zaken kundig en goed.
En dan is dit de eerste auto die ik op die site zie:


_O-
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_137136390
Lijkt me wel een geschikte auto voor Piet.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:09:05 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137136697
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:01 schreef k_man het volgende:
Lijkt me wel een geschikte auto voor Piet.
Bmw 7 serie.
Als ik die kado krijg rij ik hem ook in shocking pink
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137137215
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

Top Gear kijk je niet voor een serieuze autotest, topgear kijk je voor het vermaak. Het blad is aardig, heb het een paar keer doorgebladerd, maar er is maar 1 autotijdschrift wat ik redelijk vertrouw, en dat is auto motor und sport
http://www.auto-motor-und-sport.de
Oerdegelijk en serieus Duits op het saaie af, maar vreselijk te zaken kundig en goed.
AMS en Sport Auto... Werken ook samen overigens.

Heb zelf een abbo op beiden. Veel hoger niveau dan NL bladen (en ook UK, USA, enz).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')