En ze hebben er ook een handje van om erg grof met de auto's om te gaan. Het is niet de eerste keer dat mensen zich beklagen over de manier hoe Top Gear met hun auto’s om is gegaan. Niet alleen fabrikanten, maar ook particuliere eigenaren hebben zich negatief uitgelaten over het mishandelen van hun auto’s. Bij particuliere eigenaren ging het om klassiekers die in de show voorkwamen. Je mag toch verwachten dat een programma voorzichtig met jouw grote trots omspringt, maar daar was – volgens de eigenaren – absoluut geen sprake van; auto’s kwamen kapot terug, als gevolg van grof gedrag.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:12 schreef DS4 het volgende:
Top Gear heeft er een handje van om auto's met de grond gelijk te maken, waarbij men feiten laat voor wat ze zijn. Zo was Elon Musk ook des duivels over het item over de Tesla Roadster.
Het blijft natuurlijk een entertainmentprogramma, geen puur objectief consumentenprogramma.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:25 schreef k_man het volgende:
[..]
En ze hebben er ook een handje van om erg grof met de auto's om te gaan. Het is niet de eerste keer dat mensen zich beklagen over de manier hoe Top Gear met hun auto’s om is gegaan. Niet alleen fabrikanten, maar ook particuliere eigenaren hebben zich negatief uitgelaten over het mishandelen van hun auto’s. Bij particuliere eigenaren ging het om klassiekers die in de show voorkwamen. Je mag toch verwachten dat een programma voorzichtig met jouw grote trots omspringt, maar daar was – volgens de eigenaren – absoluut geen sprake van; auto’s kwamen kapot terug, als gevolg van grof gedrag.
De kapotte koppeling wijt Zenvo aan een uur extreem driften door Top Gear. En ja, als je in een uur een koppeling wilt vernielen, dan lukt dat best. Zeker als dat een uur driften is, met alle elektronica uitgeschakeld.
Als de eerste al van ellende uit elkaar viel hou ik het op de auto .quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:28 schreef k_man het volgende:
Nou, je kunt je wel afvragen of een kapotte koppeling komt door de Zenvo, of door de bestuurder.
In een auto met ruim 1.000 pk lukt mij dat wel binnen 5 minuten...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:25 schreef k_man het volgende:
En ja, als je in een uur een koppeling wilt vernielen, dan lukt dat best.
De meeste supercars van vandaag de dag hebben geen handbak meer...quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:26 schreef HeatWave het volgende:
Als ze al tig seizoenen met elke supercar driften dan doen ze dat ook met de Zenvo, waarom zou die het niet aan moeten kunnen voor zo'n debiel hoog bedrag?
Ik zag laatst een reclame van Citroën waarbij er ook een melding werd gemaakt dat het volgens Top Gear de beste MPV was.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:12 schreef DS4 het volgende:
Top Gear heeft er een handje van om auto's met de grond gelijk te maken, waarbij men feiten laat voor wat ze zijn. Zo was Elon Musk ook des duivels over het item over de Tesla Roadster.
Van de andere kant: het is niet alleen Top Gear. Ook veel autobladen worden gesponsord, waardoor men bepaalde auto's extra goed afschildert en andere auto's weer snel de wind van voren krijgen. Maar bij Top Gear neemt het vaak wel extreme vormen aan.
Maar, wie had er voor TG gehoord van Zenvo?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zag laatst een reclame van Citroën waarbij er ook een melding werd gemaakt dat het volgens Top Gear de beste MPV was.
Top Gear is ook meer dan alleen het TV programma, er is ook nog een heel blad bij dat je kan vergelijken met een luxer versie van de auto-kampioen.
Daar staan de serieuze tests in en worden ook de normale auto's getest.
Ook hebben ze een consumenten-database opgezet waarbij mensen zelf hun oordeel geven over hun eigen auto.
En ja, Top Gear kan je maken of breken, dt is het risico.
Zenvo zal volgend jaar vast met een verbeterde wagen langskomen om te laten zien dat ze de boel verbeterd hebben.
Overigens ook niet de eerste keer dat er een wagen in de fik staat op de Top Gear track.
Lambo's zijn dan ook niet om mee te racen maar om mee te pronken .quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar, wie had er voor TG gehoord van Zenvo?
Degene die de auto kunnen betalen willen echt wel een weekje zo'n auto lenen en verzekerd zijn van de bouwkwaliteit. Daarnaast zou ik het ook belangrijk vinden om een dealer in de buurt te hebben, voor t geval er iets niet naar wens is.
Als een Fiësta na 2 rondes in de fik vliegt is er een groot probleem, bij hyper/supercars valt dat echt wel mee. De oude Lambo's staan er ook om bekend je te willen vermoorden, toch? En die dingen worden nog steeds goed verhandelt
Ja, omdat je t in je broek doet als je harder dan 100 gaatquote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lambo's zijn dan ook niet om mee te racen maar om mee te pronken .
neuh, ik vond het ook niet echt een mooi ding, doe mij dan die Disco Volante maar .quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ja, omdat je t in je broek doet als je harder dan 100 gaat
Maar doe mij maar een Zenvo ipv een Lambo hoor, beetje exclusiviteit mag wel
Ohja, en een goed beveiligde garage, ik ga em natuurlijk niet in Hilversum langs de weg parkeren
Daarom zeg ik, volgend jaar komen ze vast weer terug.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:58 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar, wie had er voor TG gehoord van Zenvo?
Degene die de auto kunnen betalen willen echt wel een weekje zo'n auto lenen en verzekerd zijn van de bouwkwaliteit. Daarnaast zou ik het ook belangrijk vinden om een dealer in de buurt te hebben, voor t geval er iets niet naar wens is.
Als een Fiësta na 2 rondes in de fik vliegt is er een groot probleem, bij hyper/supercars valt dat echt wel mee. De oude Lambo's staan er ook om bekend je te willen vermoorden, toch? En die dingen worden nog steeds goed verhandelt
Waarom eigenlijk niet?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nu is in de fik vliegen voor een supersportauto niets bijzonders helaas. ...
Hoge temperaturen..quote:
Die had ik al lang gelezen (dat bericht op Nu.nl was al oud, stond vorige week al op autoblog.nl), maar voordat je een auto daarheen stuurt zorg je toch dat je iets tot in het extreme test voordat je überhaupt toezegt om eraan mee te doen? Je weet hoe ze omgaan met auto's, dat doen ze met elke auto die ze daar testen, dus het is nu niet bepaald een verrassing dat ze er een uur lang mee gaan driften. Kijk bijvoorbeeld naar een McLaren P1 (nu verwacht ik dat McLaren een iets groter budget heeft dan Zenvo, maar goed), die is van de poolcirkel tot de woestijn getest in de meest extreme omstandigheden. Tja, dan laat je gewoon niets aan het toeval over.... En als je weet dat je auto dit niet aan kan, dan moet je 'm niet daar naartoe sturen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Lees de reactie van Zenvo even voor je reageert.
De brand was het gevolg van een defecte intercooler. Zenvo neemt daarvoor de verantwoordelijkheid op zich, hoewel het gaat om een productiefout in een extern ingekocht onderdeel. Die intercoolers worden daarom nu per stuk nagekeken vooraleer ze gemonteerd worden.
Ik denk dat McLaren veel onderdelen zelf maakt, Zenvo koopt ze bij anderen in. Als de producent aangeeft dat onderdeel X zoveel kan hebben (temperatuur, stress, gewicht, etc), dan hoef je dat niet meer te testen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die had ik al lang gelezen (dat bericht op Nu.nl was al oud, stond vorige week al op autoblog.nl), maar voordat je een auto daarheen stuurt zorg je toch dat je iets tot in het extreme test voordat je überhaupt toezegt om eraan mee te doen? Je weet hoe ze omgaan met auto's, dat doen ze met elke auto die ze daar testen, dus het is nu niet bepaald een verrassing dat ze er een uur lang mee gaan driften. Kijk bijvoorbeeld naar een McLaren P1 (nu verwacht ik dat McLaren een iets groter budget heeft dan Zenvo, maar goed), die is van de poolcirkel tot de woestijn getest in de meest extreme omstandigheden. Tja, dan laat je gewoon niets aan het toeval over.... En als je weet dat je auto dit niet aan kan, dan moet je 'm niet daar naartoe sturen.
Trouwens die AMG 6x6, er werd gezegd dat er pas twee van waren, maar er staan er al drie (door Brabus opgefokte) bij Brabus te koop, tellen die dan niet mee?:
http://www.brabus.com/cars4sale/car_6x6_white.html?lang=en
http://www.brabus.com/cars4sale/car_7006x6.html?lang=en
http://www.brabus.com/cars4sale/car_6x6_freshorange.html?lang=en
(eentje ervan stond afgelopen jaar op de Essen Motorshow, erg imposant apparaat moet ik zeggen)
quote:
Top Gear kijk je niet voor een serieuze autotest, topgear kijk je voor het vermaak. Het blad is aardig, heb het een paar keer doorgebladerd, maar er is maar 1 autotijdschrift wat ik redelijk vertrouw, en dat is auto motor und sportquote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zag laatst een reclame van Citroën waarbij er ook een melding werd gemaakt dat het volgens Top Gear de beste MPV was.
Top Gear is ook meer dan alleen het TV programma, er is ook nog een heel blad bij dat je kan vergelijken met een luxer versie van de auto-kampioen.
Daar staan de serieuze tests in en worden ook de normale auto's getest.
Ook hebben ze een consumenten-database opgezet waarbij mensen zelf hun oordeel geven over hun eigen auto.
En ja, Top Gear kan je maken of breken, dt is het risico.
Zenvo zal volgend jaar vast met een verbeterde wagen langskomen om te laten zien dat ze de boel verbeterd hebben.
Overigens ook niet de eerste keer dat er een wagen in de fik staat op de Top Gear track.
En dan is dit de eerste auto die ik op die site zie:quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Top Gear kijk je niet voor een serieuze autotest, topgear kijk je voor het vermaak. Het blad is aardig, heb het een paar keer doorgebladerd, maar er is maar 1 autotijdschrift wat ik redelijk vertrouw, en dat is auto motor und sport
http://www.auto-motor-und-sport.de
Oerdegelijk en serieus Duits op het saaie af, maar vreselijk te zaken kundig en goed.
Bmw 7 serie.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:01 schreef k_man het volgende:
Lijkt me wel een geschikte auto voor Piet.
AMS en Sport Auto... Werken ook samen overigens.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Top Gear kijk je niet voor een serieuze autotest, topgear kijk je voor het vermaak. Het blad is aardig, heb het een paar keer doorgebladerd, maar er is maar 1 autotijdschrift wat ik redelijk vertrouw, en dat is auto motor und sport
http://www.auto-motor-und-sport.de
Oerdegelijk en serieus Duits op het saaie af, maar vreselijk te zaken kundig en goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |