abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136801783
Onze pup is nu ruim 2 weken bij ons. Ging, tot gisterenavond, eigenlijk boven verwachting goed, met alles!

Tot 2 nachten terug hadden we 's nachts de bench in de slaapkamer staan, dat werkte goed. Eergisteren hebben we hem voor het eerst (tot dat moment voor zover mogelijk wel steeds verder weggezet) in de woonkamer gelaten, dat is wel de uiteindelijke plek. Daar was de dame het niet zo mee eens, maar na een half uurtje werd ze wel stil. Gisterenavond eigenlijk hetzelfde, alleen bleef het vannacht wel erg onrustig. Tot het moment dat de bench in de woonkamer is gebleven 's nachts, was ze zindelijk in de bench. Vannacht echter heeft ze wel, in elk geval één keer goed, in de bench geplast. Risico hebben we genomen, opzich nog geen ramp.

Vanmorgen wilde ze echter niet eten. Drinken héél klein beetje. Wel plassen, maar vlak erna binnen moet ze een beetje spugen. Niet veel, maar wat eruit kwam rook een beetje naar ontlastig-achtig en was erg dun / waterig. Toen gingen bij mij de alarmbellen wel af ivm blokkade van de darmen ofzo. Voor alle zekerheid toen even naar buiten gegaan, maar toen een ferme grote hoop, zonder dat ze daar meer voor moest werken dan anders. So far zo good, dacht ik toen weer. Ze heeft alleen nog niet gegeten, maar buiten leefde ze wel weer op met snuffelen enzo, binnen was/is ze heel erg loom.

2 nachten minder goed slapen + gisteren visite bij ons thuis waren misschien net even iets te enthouasiast. Geen idee hoe een pup reageert bij iets teveel drukte / te weinig slaap, maar dat ze nog niet gegeten heeft baart ons wat zorgen. Gisterenavond was er nog niks aan de hand en at ze wel gewoon. Ze zal niet in 1x doodgaan, maar we maken ons een beetje zorgen. Hebben jullie iets soortgelijks aan de hand gehad?

Als we ons zorgen blijven maken gaan we zeker naar de dierenarts; ik wil alleen voorkomen voor ieder wissewasje erheen te gaan.

bedankt vast voor jullie reacties!
  maandag 17 februari 2014 @ 10:14:04 #3
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_136803250
gewoon zorgen dat ie eet en drinkt.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_136803289
dat doet ze dus niet. Drinken beetje, maar erin proppen van eten lijkt me niet wenselijk
  maandag 17 februari 2014 @ 11:02:19 #5
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_136804380
Huh, zelfde pup nog een topic?
Waar komt je pup eigenlijk vandaan? Goede fokker? Broodfokker mss?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_136804504
nieuw onderwerp, daarom voor de zekerheid nieuw topic.

Pupje komt bij een dame uit Ravenstein vandaan. Google zegt wel iets over een broodfokker, maar ik heb niet de indruk dat we bij díe fokker geweest zijn. Dit was een dame die, voor zover ik kan aanvoelen, het geheel wel netjes deed. Dierenpaspoort etc was ok, en ook bij controle + 2e entingen afgeolpen vrijdag bij onze eigen dierenarts geen bijzonderheden.

Beestje heeft 't de voorbije 2 weken bij ons ook erg goed gedaan, pas nu uit zich een "probleem", al maak ik me misschien onnodig zorgen. Als ze zo weer eet en levendig wordt is er eigenlijk niets aan de hand.

Maarja, ik ben ook wat onzeker met zo'n teer beestje.
  maandag 17 februari 2014 @ 11:09:16 #7
176471 oh-oh
pi_136804549
Heb je beide ouders gezien of ieg de moeder? Heeft ze meerdere rassen? Was het echt bij iemand thuis?
Een pup die ineens zomaar futloos is en niet wil eten is nooit goed. Ik zou meteen naar de da gaan denk ik.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_136804611
moederhond hebben we gezien. Het is een kruising tussen een beagle/kooiker, maar heb niet de indruk dat ze er een fabriek van heeft gemaakt.

Het was bij haar thuis, moesten het hele huis door om in de bijkeuken te komen. Eenvoudige boerenfamilie, maar heb niets gezien wat wijst op een hondenfabriek.
pi_136804625
vannacht heeft ze dus wel HEEL erg slecht geslapen, en gisteren was erg druk. Misschien kan dat zoiets verklaren?
  maandag 17 februari 2014 @ 11:12:47 #10
176471 oh-oh
pi_136804641
Een normale gezonde pup vind het echt hoe drukker hoe leuker hoor.
( Groucho Marx )
pi_136804676
dat vond ze gisteren ook fantastisch, toen was er nog absoluut geen probleem!
pi_136806050
maargoed, misschien komt dit wel een vreselijk slechte nacht met weinig slaap. Weet alleen niet hoe zoiets doorwerkt op zo'n klein lijfje....

anders gaan we eind van de middag naar de DA, als ze zich niet normaler gaat gedragen.
pi_136806262
Wat voor ras is het? Mijn hond eet ook erg slecht als het druk is, al vanaf klein pupje. Kan dus gewoon met het ras / karakter van de hond te maken hebben. Zoals je het hier opschrijft zou ik me niet meteen heel veel zorgen maken, kan heel goed komen van de vele indrukken. Indien dat het geval is een superrustige dag inplannen.

Zelf zou ik aanhouden als je hond langer dan een week slecht eet of meer dan twee dagen niet eet dan naar de dierenarts. En uiteraard ook naar de dierenarts als er andere symptomen zijn zoals koorts. Maar voor medisch advies zou je het nog even in het dierenartstopic kunnen navragen.
pi_136806311
Aanvulling: drinken is wel heel erg belangrijk!
pi_136806329
we kijken vandaag even aan. Ze was ook niet zo spelerig vanmorgen, terwijl ze normaal dolblij is wanneer ze ons ziet / aandacht krijgt etc. Alles wat je verwacht, zegmaar.

Het is een kruising tussen een beagle/kooiker, dus een klein beestje (voor zover niet alle pups klein zijn, natuurlijk). We schrokken/schrikken vooral van het overgeven, en het vervolgens niet willen eten.
  maandag 17 februari 2014 @ 12:12:34 #16
176471 oh-oh
pi_136806376
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 12:08 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Wat voor ras is het? Mijn hond eet ook erg slecht als het druk is, al vanaf klein pupje. Kan dus gewoon met het ras / karakter van de hond te maken hebben. Zoals je het hier opschrijft zou ik me niet meteen heel veel zorgen maken, kan heel goed komen van de vele indrukken. Indien dat het geval is een superrustige dag inplannen.

Zelf zou ik aanhouden als je hond langer dan een week slecht eet of meer dan twee dagen niet eet dan naar de dierenarts. En uiteraard ook naar de dierenarts als er andere symptomen zijn zoals koorts. Maar voor medisch advies zou je het nog even in het dierenartstopic kunnen navragen.
Ja mss voor een gezonde volwassen hond maar met een kleine pup of een oude hond of een zwakkere hond zou ik echt geen week wachten hoor...
( Groucho Marx )
pi_136806486
doen we ook niet :). Het moet vandaag op de dag beter worden, dan is alles rustig, en anders gaan we naar de DA.

Inzinkinkje "kan", maar mag niet te lang duren.
pi_136810838
ze leeft weer wat op. Nu even aanzien hoe ze het eten weer oppikt enzo.
pi_136815903
Een dagje niet eten is niet zo heel erg, je ziet het liever niet bij een pup, maar daar vallen ze niet zomaar van om. Niet drinken en ook nog eens overgeven is wel ernstig, dat kan heel snel hele grote problemen opleveren.
Als een pup niet drinkt, overgeeft en misschien ook nog eens diarree heeft is het tijd om zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan. Het verlies aan vocht is gevaarlijk!

Heb je haar temperatuur al opgenomen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_136838582
nachtje verder!

Gisteravond was ze weer erg levendig, at en dronk en ging dus weer als een raket. Opluchting!

Vannacht ging eigenlijk alles goed. Totdat... mevrouw moest poepen en wij (ze piepte wel, maar begon érg snel..) net te laat waren met haar uit de bench halen en naar buiten te brengen. Natuurlijk wel gedaan (buiten plasje gedaan), maar ze had wat van haar eigen poep gegeten. Die neiging heeft ze nog wel erg, merken we wel vaker. Nu was het helaas niet gelukt het tegen te houden.

Vanmorgen vroeg, nacht wel doorgeslapen verder, was ze niet erg fit. Na wat overgeven (onmiskenbaar dezelfde kak die ze een paar uur eerder had gegeten....) was ze weer boven jan en begon weer gelijk met eten en drinken. Al met al gaat het dus weer goed, alleen dat eten van poep blijft een dingetje waar we erg op moeten letten.
pi_136838676
Niet gewoon de inentingen waar ze van moest herstellen?
pi_136838761
wat ze vanmorgen spuugde was écht kak, zij het een stukje dunner dan toen ze het opat.

Verder poept ze keurig, het is dus niet zo dat er iets verstopt zit en het daardoor omhoog kwam. Lijkt me ook niet dat ze 2 dagen ná een enting pas last krijgt.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 09:42:15 #23
176471 oh-oh
pi_136838888
Poep eten vind ik echt goor, als ik een hond had die dat deed kreeg ie fijn een muilkorf om als ik het niet heel rap afgeleerd kreeg.
( Groucho Marx )
pi_136839264
ik vind het ook niet lekker.... maar 's nachts zijn we helaas iets minder snel dan op de dag
pi_136839382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:37 schreef dh105 het volgende:
wat ze vanmorgen spuugde was écht kak, zij het een stukje dunner dan toen ze het opat.

Verder poept ze keurig, het is dus niet zo dat er iets verstopt zit en het daardoor omhoog kwam. Lijkt me ook niet dat ze 2 dagen ná een enting pas last krijgt.
Bij kinderen kan het tot 10 dagen na inenting opspelen. Dus 2 dagen vind ik niet spectaculair.

Maar waarom niet even bij de DA informeren of dit een mogelijke bijwerking is of dat er nader onderzoek nodig is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')