abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 februari 2014 @ 00:29:00 #201
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136835207
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:28 schreef Drxx het volgende:

[..]

Je vergelijkt één agent die een minderjarige verkracht met meerdere pedoseksuelen die meerdere kinderen verkrachten? Really?
Hoeveel pedo's wonen er dan bij Benno in die flat? En het was trouwens niet alleen verkrachten maar ook afmaken en in de tuin begraven.. Dan zijn die mentaal gehandicapte kinderen met weinig besef er toch goed vanaf gekomen.
pi_136835215
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee hoor, hier, neem een Schultenbräu en draai een sjekkie.
Waarom zo moeilijk doen? In Nederland heb je daar gewoon Euroshopper voor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ken Xa1pt niet zo goed eigenlijk.
Wellicht kan het het begin zijn van een eeuwigdurende vriendschap? *;
pi_136835226
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:28 schreef Drxx het volgende:

[..]

Je vergelijkt één agent die een minderjarige verkracht met meerdere pedoseksuelen die meerdere kinderen verkrachten? Really?
Misbruik komt eerder uit de bekende hoek (familie, kennissen) dan uit de hoek van de onbekende overbuurman.
pi_136835248
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misbruik komt eerder uit de bekende hoek (familie, kennissen) dan uit de hoek van de onbekende overbuurman.
Zeker als het gaat om de onbekende buurman met een gebiedsverbod en een enkelband om, maar alle redelijkheid lijkt het raam uit als het om deze zaak gaat.
pi_136835252
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Je kan je kind gewoon laten zwemmen met Benno. Oh wacht...
Leuk geprobeerd, maar nee.
pi_136835261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hoeveel pedo's wonen er dan bij Benno in die flat?
Wuuh... Wat?

Jij vindt de ophef over pedoseksuelen in woonwijken onterecht omdat een politieagent iemand heeft verkracht, toch? Dat is toch wat jij net zei? Daarmee insinueer je dan toch eigenlijk dat pedoseksuelen minder erg zijn dan die agent? Of wat probeer je nou precies duidelijk te maken?
pi_136835278
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:29 schreef Drxx het volgende:

[..]

Waarom zo moeilijk doen? In Nederland heb je daar gewoon Euroshopper voor.
Om het archetype 'tokkie' nog een beetje hoog te houden natuurlijk. Dat mag best wel wat kosten en als je met je geld niet uit komt wil ik wel bijspringen hoor.

quote:
Wellicht kan het het begin zijn van een eeuwigdurende vriendschap? *;
Ik heb 'm net m'n vriendenboek uitgeleend. *;
  dinsdag 18 februari 2014 @ 00:32:08 #208
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_136835283
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:27 schreef Woelwater het volgende:
Wel grappig trouwens deze ophef om een pedo in de buurt, terwijl het verleden al heeft uitgewezen dat een politieagent in de straat nog gevaarlijker kan zijn voor je kind (Milly Boele)
Hahahaha.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 00:34:05 #209
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136835310
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:31 schreef Drxx het volgende:

[..]

Wuuh... Wat?

Jij vindt de ophef over pedoseksuelen in woonwijken onterecht omdat een politieagent iemand heeft verkracht, toch? Dat is toch wat jij net zei? Daarmee insinueer je dan toch eigenlijk dat pedoseksuelen minder erg zijn dan die agent? Of wat probeer je nou precies duidelijk te maken?
Dat er bij jou op je verjaardag een oom kan zitten die thuis heel z'n pc vol met die troep kan hebben staan, en jij je enkel focust op diegene waarvan het bekend is.
pi_136835377
Even Sytze als voorbeeld:

quote:
3 juni 1988: Sytze van der V. krijgt 9 maanden onvoorwaardelijke celstraf voor ontucht met een minderjarige

23 juni 2007: De politie arresteert Sytze van der V. op verdenking van misbruik van jongens uit de Eindhovense wijk Woensel (let op: hij is dus voor de tweede keer betrapt)

4 september 2008: De rechtbank legt 4 jaar cel op, waarvan 1 jaar voorwaardelijk.

22 juni 2009: Het gerechtshof verlaagt de straf tot 27 maanden onvoorwaardelijke celstraf plus negen maanden voorwaardelijk.

20 september 2009: Sytze van der V. heeft zijn straf uitgezeten
Zolang dit soort dingen gebeuren, gaan mensen natuurlijk boos worden en veroordeelde pedoseksuelen wantrouwen en wegjagen. Lijkt mij eigenlijk een volkomen natuurlijke reactie getuige de daden waarvoor zij veroordeeld zijn en er met een jaartje of twee vanaf komen. Totaal buitenproportioneel. (Oh jee, ik voel de discussie "ja maar dat is de wet", "ja maar de rechter heeft laatste zeggenschap" al aankomen.)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:34 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat er bij jou op je verjaardag een oom kan zitten die thuis heel z'n pc vol met die troep kan hebben staan, en jij je enkel focust op diegene waarvan het bekend is.
Waarom denk jij dat ik me alleen druk maak om deze pedo? Ik ben me er zeer van bewust dat pedo's overal verschuilen. Dat maakt het er niet makkelijker op of zo...
pi_136835440
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:38 schreef Drxx het volgende:

[..]

Zolang dit soort dingen gebeuren, gaan mensen natuurlijk boos worden en veroordeelde pedoseksuelen wantrouwen en wegjagen. Lijkt mij eigenlijk een volkomen natuurlijke reactie getuige de daden waarvoor zij veroordeeld zijn en er met een jaartje of twee vanaf komen. Totaal buitenproportioneel. (Oh jee, ik voel de discussie "ja maar dat is de wet", "ja maar de rechter heeft laatste zeggenschap" al aankomen.)
Nee. Er gaat geen nobel of rationeel motief vooraf aan dit soort protesten. Ook als hij 5 of 10 jaar gezeten zou hebben, dan nog zouden diezelfde mensen heel boos en verontwaardigd reageren en doen alsof ze zich inzetten voor een betere wereld.

quote:
Waarom denk jij dat ik me alleen druk maak om deze pedo? Ik ben me er zeer van bewust dat pedo's overal verschuilen. Dat maakt het er niet makkelijker op of zo...
Omdat je net doet alsof er nog niet genoeg risico's ingeperkt of bekeken zijn.
pi_136835444
quote:

[..]

[..]

Wat is je oplossing dan? Elke pedofiel levenslang opsluiten? Euthanaseren? Elke andere oplossing biedt totaal geen remedie voor het door jou geschetste probleem.
pi_136835475
En ook leuk: wat vind jij - als ik niets over de wet mag zeggen - wél een terechte straf voor een pedofiel? En op wat voor manier maakt dat de buurt veiliger als hij weer vrij komt? :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 00:49:43 #214
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136835557
quote:
Ik ben me er zeer van bewust dat pedo's overal verschuilen. Dat maakt het er niet makkelijker op of zo...
En dan wonen er ook nog eens overal moordenaars, overvallers, inbrekers, aanranders, verkrachters en oplichters.
Damn, als je je daar allemaal van bewust bent zul je het idd niet makkelijk hebben.
pi_136835659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:49 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En dan wonen er ook nog eens overal moordenaars, overvallers, inbrekers, aanranders, verkrachters en oplichters.
Damn, als je je daar allemaal van bewust bent zul je het idd niet makkelijk hebben.
Hij moet bij de politie gaan werken als hij zich zo goed van zulke mensen bewust is _O_
pi_136835712
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Er gaat geen nobel of rationeel motief vooraf aan dit soort protesten. Ook als hij 5 of 10 jaar gezeten zou hebben, dan nog zouden diezelfde mensen heel boos en verontwaardigd reageren en doen alsof ze zich inzetten voor een betere wereld.
Dan vind ik 5 of 10 jaar sowieso nog te mild voor een kinderverkrachter, maar ik snap je punt. Ik vind ook niet dat deze lui goede vertegenwoordigers zijn van het "anti-kamp", als je het zo wil noemen.

quote:
[..]

Omdat je net doet alsof er nog niet genoeg risico's ingeperkt of bekeken zijn.
Ik heb een soortgelijke discussie al eens eerder met jou gevoerd: ik ben sowieso van mening dat er hardere represailles moet komen. Altijd maar weer die 2e, 3e, 4e kansen. Nee dank je, sommige figuren hoef ik gewoon niet meer in de samenleving terug te zien, en voor mij ligt die grens echt niet pas bij iemand als Breivik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is je oplossing dan? Elke pedofiel levenslang opsluiten? Euthanaseren? Elke andere oplossing biedt totaal geen remedie voor het door jou geschetste probleem.
Euthanasie gaat mij net iets te ver :P Op de FP is er momenteel ook een kleine discussie aan de gang, zal even het relevante stukje daarvan crossposten:
quote:
Dat is jouw mening. Voor mij is dat [castratie] momenteel de meest realistische oplossing, totdat iemand iets beters kan bedenken.
Nu zal dit niet alle vormen van misbruik voorkomen denk ik, maar je komt een heel eind :) Sowieso snap ik het hele gedoe rondom castratie niet: die mensen kunnen nooit een fatsoenlijk seksleven hebben, dan is dit toch een win/win-situatie lijkt me? We laten ons tegenhouden vanwege morele bezwaren, maar pedoseksuelen vrij rond laten lopen heeft men dan géén morele bezwaren tegen? Vreemde grens vind ik dat altijd. Snap nog steeds niet hoe dat nou zit.

quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:43 schreef Tchock het volgende:
En ook leuk: wat vind jij - als ik niets over de wet mag zeggen - wél een terechte straf voor een pedofiel? En op wat voor manier maakt dat de buurt veiliger als hij weer vrij komt? :)
Nou vooruit, omdat je zegt dat je het leuk vindt ;) Ik vind het heel moeilijk om te zeggen wat wél een 'terechte' straf is. Dat verschilt namelijk ook per geval van misbruik vind ik. Als ik even mijn situatie als voorbeeld mag nemen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is gewoon een lastig onderwerp, en zomaar even een cijfer erop plakken KAN niet. Maar 1 á 2, max 5, jaar?... :') Ik heb er geen woorden voor. Enige vorm van fatsoen is dan compleet door de wc gespoeld lijkt wel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:49 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat ik vaak nachtenlang wakker lig nee... Maar als iedereen doet alsof ze niet bestaan, of het liefst zo ver mogelijk wegstopt, wordt het er ook niet beter op... Enige vorm van sociale controle is nodig voor een veilige gemeenschap, is mijn mening.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hij moet bij de politie gaan werken als hij zich zo goed van zulke mensen bewust is _O_
Ik zou zo'n positie niet aankunnen, want ik snap ook wel dat de politie veel zaken niet kán behandelen wegens gebrek aan bewijs. Helaas is dat het allermoeilijkste voor slachtoffers: bewijs leveren. Tenzij je meteen na een verkrachting naar de politie rent, wat door overduidelijke redenen uiteraard niet mogelijk is in de meeste gevallen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 01:02:09 #217
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136835761
Waarom gaat dit over veiligheid mbt pedofielen en niet mbt verkrachters.
Als de wet zou zijn dat consent vanaf 9 jaar was zouden er heel weinig strafbare pedofielen rondlopen, en er amper mensen die er om flipten. Maar hey, dit laat weer zien dat onze volkeren nogsteeds slaaf zijn, en makkelijk zich laten opzwepen door wetconstructies.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_136835828
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 01:02 schreef BaajGuardian het volgende:
Als de wet zou zijn dat consent vanaf 9 jaar was zouden er heel weinig strafbare pedofielen rondlopen, en er amper mensen die er om flipten. Maar hey, dit laat weer zien dat onze volkeren nogsteeds slaaf zijn, en makkelijk zich laten opzwepen door wetconstructies.
:')
pi_136835845
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:58 schreef Drxx het volgende:

[..]

Euthanasie gaat mij net iets te ver :P Op de FP is er momenteel ook een kleine discussie aan de gang, zal even het relevante stukje daarvan crossposten:

[..]

Nu zal dit niet alle vormen van misbruik voorkomen denk ik, maar je komt een heel eind :) Sowieso snap ik het hele gedoe rondom castratie niet: die mensen kunnen nooit een fatsoenlijk seksleven hebben, dan is dit toch een win/win-situatie lijkt me? We laten ons tegenhouden vanwege morele bezwaren, maar pedoseksuelen vrij rond laten lopen heeft men dan géén morele bezwaren tegen? Vreemde grens vind ik dat altijd. Snap nog steeds niet hoe dat nou zit.

[..]

Nou vooruit, omdat je zegt dat je het leuk vindt ;) Ik vind het heel moeilijk om te zeggen wat wél een 'terechte' straf is. Dat verschilt namelijk ook per geval van misbruik vind ik. Als ik even mijn situatie als voorbeeld mag nemen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is gewoon een lastig onderwerp, en zomaar even een cijfer erop plakken KAN niet. Maar 1 á 2, max 5, jaar?... :') Ik heb er geen woorden voor. Enige vorm van fatsoen is dan compleet door de wc gespoeld lijkt wel.
Ik snap dat het extreem traumatisch is wat je is overkomen (waarmee ik niet wil zeggen dat ik snap hoe het is, belangrijke nuance) maar dat maakt het met alle respect niet ineens het ergste wat er bestaat. Als jij serieus beweert dat pedofielen de doodstraf of levenslang zouden moeten krijgen, hoe moet je andere dingen dan nog bestraffen? Of leggen we voor elk misdrijf in het vervolg levenslang op?

En om terug te komen op dat castratie-element: lichamelijke straffen worden als extreem immoreel gezien. Je ontneemt iemand permanent een van zijn diepste en belangrijkste rechten - namelijk het recht om voort te planten. Ik begrijp niet helemaal waar je vandaan haalt dat het seksleven van pedofielen toch al verpest is - daar heb ik (gelukkig) nog nooit iets over gelezen. Het vrijlaten van een pedofiel is niet immoreel omdat ons strafsysteem gegrond is op twee dingen: genezen van daders en demotiveren van mensen die nog niet (weer) iets fout hebben gedaan. Dat dat niet altijd lukt, dat blijkt, maar dat maakt het vrijlaten van mensen wiens straf er op zit niet immoreel.
pi_136835854
quote:
pi_136835888
quote:

Als we nu gewoon het wetboek weggooien kan er ook geen wet meer overtreden worden en is niemand meer strafbaar. Bijtjes, bloemetjes, alles!
pi_136835939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 01:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap dat het extreem traumatisch is wat je is overkomen (waarmee ik niet wil zeggen dat ik snap hoe het is, belangrijke nuance) maar dat maakt het met alle respect niet ineens het ergste wat er bestaat.
Hier ben ik het volledig mee eens hoor. Zoals ik al zei, in mijn geval kan ik redenen bedenken voor 'strafvermindering'. Dat wil niet zeggen 1 jaar, maar ook geen 20 jaar of zo nee :') Ik heb verhalen gehoord die mij letterlijk hebben doen huilen en kotsen, dat er zulke mensen bestaan -O- En als je dan leest dat men vindt dat zulke mensen een tweede kans verdienen dan denk ik... Hoe... Wat... Waar... Waarom?! Begrijp je een beetje wat ik bedoel? :?

quote:
Als jij serieus beweert dat pedofielen de doodstraf of levenslang zouden moeten krijgen, hoe moet je andere dingen dan nog bestraffen? Of leggen we voor elk misdrijf in het vervolg levenslang op?
Over het algemeen wil ik geen levenslang of doodstraf nee. Zoals ik al zei, dat is voor de meest uitzonderlijke gevallen. Want zulke figuren schaar ik samen met moordenaars: immers is gigantische psychische schade een vorm van dood zijn.

quote:
En om terug te komen op dat castratie-element: lichamelijke straffen worden als extreem immoreel gezien. Je ontneemt iemand permanent een van zijn diepste en belangrijkste rechten - namelijk het recht om voort te planten. Ik begrijp niet helemaal waar je vandaan haalt dat het seksleven van pedofielen toch al verpest is - daar heb ik (gelukkig) nog nooit iets over gelezen. Het vrijlaten van een pedofiel is niet immoreel omdat ons strafsysteem gegrond is op twee dingen: genezen van daders en demotiveren van mensen die nog niet (weer) iets fout hebben gedaan. Dat dat niet altijd lukt, dat blijkt, maar dat maakt het vrijlaten van mensen wiens straf er op zit niet immoreel.
Ik snap het nu denk ik beter, maar nogmaals: in het geval van pedoseksuelen zie ik niet in hoe je met castratie ze iets 'ontneemt' waar ze 'recht op hebben.'

Waar zij behoefte aan hebben is immers iets waar wij niet aan kunnen en mogen voldoen. Als ze er dan niets aan kunnen doen om te veranderen, dan is dat inderdaad kut voor ze, maar dan is castratie wellicht juist dé oplossing voor het probleem. Nogmaals: totdat iemand iets beters kan bedenken.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 01:19:40 #223
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_136836001
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 01:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als we nu gewoon het wetboek weggooien kan er ook geen wet meer overtreden worden en is niemand meer strafbaar. Bijtjes, bloemetjes, alles!
In spanje is de leeftijd van consent 13.
Groetjes bg.

50 jaar geleden was pedofilie vrij normaal.
Groetjes bg.

In oud japan en rome hadden ze jonge jongetjes in bed.
Groetjes bg.

In afrikaanse stammen leren vaders hun zoons aftrekken en moeders hun dochter mastruberen.
Groetjes bg.

Kan zo nog wel ff doorgaan. :P
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_136836034
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 01:15 schreef Drxx het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens hoor. Zoals ik al zei, in mijn geval kan ik redenen bedenken voor 'strafvermindering'. Dat wil niet zeggen 1 jaar, maar ook geen 20 jaar of zo nee :') Ik heb verhalen gehoord die mij letterlijk hebben doen huilen en kotsen, dat er zulke mensen bestaan -O- En als je dan leest dat men vindt dat zulke mensen een tweede kans verdienen dan denk ik... Hoe... Wat... Waar... Waarom?! Begrijp je een beetje wat ik bedoel? :?
Ja, ik begrijp je gevoelens wel. Maar het simpele feit is dat er mensen zijn die afschuwelijke dingen doen, en die niet permanent opgesloten kunnen zitten. Niet elke moordenaar kun je voor de rest van zijn leven wegstoppen, hoe walgelijk ik ze persoonlijk ook vind. Straffen moeten vergelden en rehabiliteren, zodat mensen weer zonder gevaar voor hun omgeving kunnen leven. Het is niet eens zozeer dat de daders een tweede kans verdienen, de omgeving verdient dat. En die omgeving is er absoluut niet bij gebaat om mensen maar zo lang mogelijk te straffen en dan weer op straat te flikkeren.

Ik vind persoonlijk 5 jaar echt heel erg lang, en in combinatie met therapie, begeleiding en strenge voorwaarden voor de meeste gevallen een terechte straf. Daar mag je het natuurlijk mee oneens zijn.
quote:
Over het algemeen wil ik geen levenslang of doodstraf nee. Zoals ik al zei, dat is voor de meest uitzonderlijke gevallen. Want zulke figuren schaar ik samen met moordenaars: immers is gigantische psychische schade een vorm van dood zijn.

[..]

Ik snap het nu denk ik beter, maar nogmaals: in het geval van pedoseksuelen zie ik niet in hoe je met castratie ze iets 'ontneemt' waar ze 'recht op hebben.'

Waar zij behoefte aan hebben is immers iets waar wij niet aan kunnen en mogen voldoen. Als ze er dan niets aan kunnen doen om te veranderen, dan is dat inderdaad kut voor ze, maar dan is castratie wellicht juist dé oplossing voor het probleem. Nogmaals: totdat iemand iets beters kan bedenken.
Dan vind je dus (zoals wel meer FOK!kers) dat een misdadiger al zijn rechten verliest op het moment dat hij een misdrijf begaat. Ik ben het daar niet mee eens. Zeker als het gaat om de lichamelijke integriteit van daders. Als castratie toegestaan is martelen geen verre stap.
pi_136836035
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 01:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

In spanje is de leeftijd van consent 13.
Groetjes bg.

50 jaar geleden was pedofilie vrij normaal.
Groetjes bg.

In oud japan en rome hadden ze jonge jongetjes in bed.
Groetjes bg.

In afrikaanse stammen leren vaders hun zoons aftrekken en moeders hun dochter mastruberen.
Groetjes bg.

Kan zo nog wel ff doorgaan. :P
Zullen we dan maar ook gelijk maagden opofferen? Of negers terug naar de katoenvelden sturen? Dat was vroeger ook 'normaal' in bepaalde gebieden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')