Dat lukt hem sowieso niet en hij wordt alleen maar recalcitranter in andere ruimtes.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als je wegbent zorgen dat je hond geen ramen heeft om maar buiten te kijken. Dat hielp bij die van ons iniedergeval.
Tuurlijk doen alle honden dat. Uiteraard, maar ik zou dat dan ook niet noemen als het niet problematisch was. ik moet er wel bij zeggen dat dit te behapstukken zou zijn wanneer hij dat blaffen zou laten.quote:En blaffen als er iemand voor de deur staat dat doen echt vrijwel alle honden. Als dat al een probleem is
Nee, kijk, wij woonden in een kleine woning en hadden geen kinderen. We namen hem als puppy en mn vrouw werd 3 jaar later zwanger. Wij moesten ivm kinderkamer snel verhuizen en konden niet anders dan een flat accepteren. 1 werden er 3 en zijn gedrag, hoewel superlief voor kinderen, werd alleen maar vervelender. Maar je punt maak je ergens wel terecht.. ik wil hem niet hiervoor laten opdraaien. Maar goed, mn vraag is niet hoe jullie vinden dat we deze situatie hebben aangepakt, maar mn vraag is of iemand een oplossing weet met name voor dat geblaf continuequote:Op zondag 16 februari 2014 20:32 schreef Tja..1986 het volgende:
Je woont op een flat en vond het wel een goed idee om 3 kinderen en een hond te nemen? Pff....
Hmmm is zoiets betaalbaar vraag ik me af... het is me veel waard om hem voor ons te "redden", maar we hebben weinig geld..quote:
Hier heb je 1000% gelijk in. Denk er precies zo over.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:39 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb wel te doen met de hond. Zoals ik het lees moet ie nu toch weg want je bent op zoek naar een nieuw baasje toch? Beestje zelf kan er niks aan doen dat jullie niet capabel zijn geweest de afgelopen 7 jaar om um goed op te voeden. Zelfs oudere honden met gedragsproblemen (ik vind die problemen eigenlijk best meevallen) kun je mee op cursus bij een hondengedragstherapeut. Dit kost wel wat natuurlijk, geld en tijd.
Helaas. Dat is echt niet mogelijk met hem. Wat ik wel eens doe is wanneer ik de deur (een beetje) hard dicht trek en hij blaft meteen is die deur meteen weer openen en hem op zn sodemieter geven, maar zodra ik een paar minuten bezig ben begint hij weer.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:44 schreef trovey het volgende:
Je moet in ieder geval ervoor zorgen dat je dat blaffen de kop indrukt door meteen in te grijpen zodra hij begint, meteen corrigeren zodat de hond merkt dat hij even mag aanslaan mar daarna meteen moet stoppen. Vereist wel veel inzet en doorzettingsvermogen maar het is aan te leren als je voldoende overwicht bezit.
Hmm... kun je dat iets beter uitleggen?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:50 schreef Dragonberry het volgende:
Je hebt het over ceaser. In zijn shows is heel vaak te zien hoe je de voordeur moet 'claimen' zodat de hond vaak ook stopt met blaffen.
Dan ga je weer naar binnen toe (of laat iemand die in het huis aanwezig is, desnoods gewoon een paar keer om te oefenen) ingrijpen maar als ik de OP zo lees is de beslissing eigenlijk al gevallen in deze.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:53 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Helaas. Dat is echt niet mogelijk met hem. Wat ik wel eens doe is wanneer ik de deur (een beetje) hard dicht trek en hij blaft meteen is die deur meteen weer openen en hem op zn sodemieter geven, maar zodra ik een paar minuten bezig ben begint hij weer.
Nee. Dat is dus een strijd hier in huis. Ik wil hem pertinent niet weg doen en zoek een oplossing. Gewoon OMDAT ik ook vind dat ons opvoedkundig falen hem zn levensvreugde niet moet gaan kosten. Dat is niet eerlijk en ik vond en vind stellig dat je een hond niet weg doet.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan ga je weer naar binnen toe (of laat iemand die in het huis aanwezig is, desnoods gewoon een paar keer om te oefenen) ingrijpen maar als ik de OP zo lees is de beslissing eigenlijk al gevallen in deze.
Mits de hond niet bijt oid uiteraard.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:57 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Nee. Dat is dus een strijd hier in huis. Ik wil hem pertinent niet weg doen en zoek een oplossing. Gewoon OMDAT ik ook vind dat ons opvoedkundig falen hem zn levensvreugde niet moet gaan kosten. Dat is niet eerlijk en ik vond en vind stellig dat je een hond niet weg doet.
deurbel gaat, hond gaat blaffen bij de deur, je gaat tussen de deur en de hond staan, wachtten tot de hond afstand neemt.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Hmm... kun je dat iets beter uitleggen?
Zeker te weten, maar als je even verder had gelezen wil ik hem helemaal niet weg doen. Het was idd dommigheid/naiviteit, maar ook eerdere ervaring met andere honden waardoor we hem niet op cursus hebben gedaan. Idd gruwelijk veel spijt van. Dat wil ik dus corrigeren. Heb hier en via PM al wat dingetjes gelezen waar we echt al wel wat aan hebben.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Heel dom om niet op puppycursus te gaan. Jullie dachten dat jullie het zonder wel konden redden? Niet dus, dat blijkt. Arme hond, die is er de dupe van en wordt (uiteindelijk) weggedaan omdat hij niet te handelen is door jullie eigen schuld.
0 tm 4.quote:
Yep.. we hadden ons hier veel beter in moeten verdiepen. Is zo.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:04 schreef JerryLee het volgende:
Ik moest het ras even opzoeken : http://nl.wikipedia.org/wiki/Lhasa_apso kon hem niet wel andere oosterse rassen blinken uit in een eigen willetje.
Tevens :de hond goed tegen de kou weerbaar is, en bovendien fel reageert tegenover vreemdelingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |