Leuke vriendinnen heb jijquote:Op zondag 16 februari 2014 13:42 schreef Lana22 het volgende:
Aan de enne kant kan ik altijd bij ze terecht, maar aan de andere kant, begin ik het niet leuk te vinden wanneer ik als het ware weer de pispaal ben.
En als ik dan letterlijk vraag (Op een auwehoer manier ) Waarom ik?
Krijg ik als antwoord jij bent zo grappig, en van een andere vriendin bij jou is het zo makkelijk.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, misschien gaan ze wel vaker met elkaar om dan jij met hun!.quote:Op zondag 16 februari 2014 13:23 schreef Lana22 het volgende:
Hallo mensen,
Graag zou ik mijn verhaal kwijt willen.
Ik ben een sociaal persoon, en aan de buitenkant lijkt het alsof mijn leven heel goed loopt.
Al een ruime tijd voel ik mij buitengesloten bij mijn vriendinnen.
Het groepje heeft een stevige basis, aangezien mijn beste vriendin erbij zit, ik ken haar al tien jaar.
En de andere meiden ken ik ook al jaren.
Je zou dus kunnen concluderen dat er niets aan de hand hoeft te zijn.
Aangezien de basis goed is.
Maar ik voel dat ik het laagst bij de rangorde zit als het ware.
De meiden zijn allemaal heel klef als het ware, non stop met elkaar dansen, als je het mij vraagt op een beetje een lesbische manier. (Ze zijn hetero)
Aangezien ik mezelf niet buiten wil sluiten, doe ik daar gewoon aan mee.
Terwijl dat tegen mijn gevoel in gaat, omdat ik nu eenmaal niet zo in elkaar zit.
Wanneer ik de meiden individueel zie, gaat het goed.
Ik begin steeds meer te denken, misschien ben ik wel niet zo'n groepjes mens..
Maar ik heb nog een vriendengroep waarom heb ik dat bij hun dan niet..
En zo zit ik steeds maar alles te analyseren.
Waar ik moeite mee heb, is dat ik merk dat ik veel moeite moet doen om aandacht te krijgen.
Wanneer ik een aantal drankjes gedronken heb gaat dit een stuk makkelijker, en kan ik de aandacht op mij vestigen, niet dat ik dan smoor dronken ben, maar ik baal eigenlijk dat ik me dan pas op mijn gemak voel, wanneer ik een aantal drankjes op heb.
Wanneer we opstap zijn ben ik diegene die de meeste aandacht krijgt, hier krijg ik vaak commentaar op, dit gebeurd op een slinkse wijze.
Door bijvoorbeeld een gemene opmerking, die misschien niet zo bedoeld is.
Ik kan ook niet bevatten dat ik mij zo voel.
Aangezien ik qua mijn persoonlijkheid de aandacht ook op mij zou kunnen laten vestigen in de meiden groep.
Ik ben niet de persoon in de groep die het meest aanwezig is.
Maar ik weet van mezelf dat ik een vlotte babbel heb, en ook best wel humor, en ik heb een open uitstraling.
Toch lijkt dit allemaal niet te baten.
De laatste tijd ga ik steeds vaker eerder naar huis, verdrietig en gefrustreerd omdat het voor mijn gevoel weer geen geslaagde avond was.
Wanneer ik met andere mensen opstap ben, heb ik dit gevoel totaal niet.
Dan heb ik plezier, en kan ik terug kijken op een leuke avond.
Ik weet heus wel dat je er zelf wat van moet maken, maar ik moet zoveel moeite doen, om de aandacht te krijgen voor mijn gevoel.
Dat dit voor mijn gevoel niet langer zo werk, ik heb er met mijn beste vriendin over gesproken, en zei zegt dat ik mezelf er niet genoeg bij betrek, maar ze weet niet half hoe ik mijn best doe.
Wanneer mensen problemen hebben, dan mag ik het aanhoren omdat ik goed kan communiceren, en mensen kan helpen.
Maar verder voelt het alsof ik niet leuk genoeg ben.
De laatste tijd heb ik geen zin meer om met deze combo opstap te gaan.
En dat terwijl ik dit groepje zelf bij elkaar heb gebracht, en ik diegene ben die er in eens het meest buiten ligt.
Mijn vriendin zegt het zit in je hoofd, maar als ik dit gevoel heb, dan kan ik dit toch niet zomaar verzinnen.
Mijn vraag is zijn er mensen die zich in mijn verhaal herkennen.
Is het normaal wanneer je 21 jaar bent, dan je op een gegeven moment weer een persoonstransformatie kunt ondergaan?
waardoor ik het gevoel heb dat ik langzaam steeds meer verwijderd raak van het geen wat mij zo dierbaar is?
Bij voorbaat dank,
Groetjes Lana.
Of je leert juist in dat soort situaties wie je echte vriend(inn)en zijn. Zo heb ik afgelopen jaar bewust "afscheid" genomen van een aantal vrienden. Ik merkte dat ik aan bepaalde mensen alleen oppervlakkig iets had, maar dat ik het geen echte vriendschap kon noemen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:58 schreef Autumn-89 het volgende:
(over dit soort dingen hoor je met hen te kunnen praten aangezien het vriendinnen zijn.. )
ik maak zo vaak gemene opmerkingen naar mijn vriendenquote:Op zondag 16 februari 2014 13:40 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat zijn geen vriendinnen. Of wil je bevriend blijven met zulke achterbakse vrouwen?
Klopt... ben 't wel helemaal met je eens... maar ik heb zelf ook in een beetje dezelfde situatie gezeten en heb gemerkt dat het ook te maken had met hoe ik mezelf voelde, hoe goed je in je vel zit..quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:02 schreef Molleman het volgende:
[..]
Of je leert juist in dat soort situaties wie je echte vriend(inn)en zijn. Zo heb ik afgelopen jaar bewust "afscheid" genomen van een aantal vrienden. Ik merkte dat ik aan bepaalde mensen alleen oppervlakkig iets had, maar dat ik het geen echte vriendschap kon noemen.
Bijvoorbeeld ik ging met die jongens op stap. Je bent de deur uit en je hebt een drankje in je hand maar daar is ook alles mee gezegd. Het is niet gezellig, behalve als er flink gezopen wordt. Beetje hoe TS het verwoordt. Ook flink aan de zuip was niet hoe ik mijn weekenden wilde besteden en verder waren er geen gemeenschappelijke interesses meer. Natuurlijk staan ze wel voor je klaar maar als er echt iets aan de hand is dan weten ze er geen raad mee, dan merk je dat het geen "echte" vrienden zijn.
Natuurlijk zie ik ze af en toe wel, verjaardagen en dergelijke, maar het is niet meer dat ik wekelijks contact heb. We zijn gewoon uit elkaar gegroeid en als ik ze eens per half jaar zie dan vind ik het ook echt niet erg. Verder ook geen wrok naar elkaar toe ofzo. Ik ben mij meer gaan richten op mijn eigen interesses en vrienden die wel echte vrienden zijn. Ik heb een stuk meer rust in mijn kop en voel mij ook heel wat beter.
Het klinkt heel bot misschien, maar vrienden kies je uit, als ze niet bevallen en je voelt je niet op je gemak dan zijn er ook mensen waar je wel een goede connectie mee kunt hebben. Ga voor jezelf na of dat zo is bij je huidige vrienden en kijk hoe je zelf gelukkiger kunt worden.
Dat klopt, het is afhankelijk van de situatie. Ikzelf heb gemerkt dat die jongens waar ik toen mee om ging het empatisch vermogen van een stoeptegel hadden. Het ergste vond ik zelfs nog dat zij een gezamelijke vriend die net zijn moeder verloren had aan kanker gewoon een paar maanden niet gecontacteerd hadden. Ik vind dat je dat niet kan maken naar een vriend toe die je normaal elke week een paar keer ziet.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 15:50 schreef Autumn-89 het volgende:
[..]
Klopt... ben 't wel helemaal met je eens... maar ik heb zelf ook in een beetje dezelfde situatie gezeten en heb gemerkt dat het ook te maken had met hoe ik mezelf voelde, hoe goed je in je vel zit..
bij mij heeft het wel geholpen om me inderdaad te focussen op wat wel goed voelt... toen is die relatie met vriendinnen ook weer beter geworden.. volgens mij gaat dat echt door fases en heeft 't ook te maken met veranderingen in verwachtingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |