Eet ik nooit.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:33 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
stop dan ook met sjokola eten.
Ja ik ben serieus...quote:Op zondag 16 februari 2014 12:58 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Is dit geen serieus forum? Boorzalf?
Oh sorry. Crèmes hebben geen nut, ik moet het namelijk hebben van antibiotica die ik in moet nemen.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:59 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ja ik ben serieus...
http://www.drogista.nl/shop/daro-derm-boorzalf-tube
Je kunt prima nogmaals met doxycycline behandelen. Zeker als het effect eerder zo goed was, ligt dat wel voor de hand. Isotretinoïne (Roaccutane) kan natuurlijk ook, maar of je het dat nu moet inzetten bij milde acne die eerder zo goed op een antibioticum reageerde, weet ik niet. Bespreek het met de dermatoloog.quote:Op zondag 16 februari 2014 12:11 schreef Gregor1994 het volgende:
Hallo mensen,
In oktober 2012 heb ik doxycycline meegekregen van de dermatoloog voor mijn lichte, maar hardnekkige acne. Na drie weken was al mijn acne weg, en zo heb ik er tot januari 2014 geen last meer van gehad. Dit vond ik zeer mooi, gezien ik al zo'n 5 jaar last had van acne.
Tot mijn verbazing kwam het vorige maand weer terug en is mijn acne hetzelfde als dat het voorheen was. Heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de dermatoloog, echter vroeg ik mij af wat voor middelen ik eventueel mee ga krijgen? Kan ik doxycycline meekrijgen? Of mag dat voor enkel 1 keer? En roaccutane? Dit lijkt mij de beste oplossing, als ik kijk naar de nadelen van acne tegenover de bijwerkingen van roaccutane, dan kies ik toch liever voor roaccutane.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Dit is deels een serieus forum. Om de kutreacties moet je heenlezen (maar ik weet niet of boorzalf een serieus advies is, ik heb er nog nooit van gehoord maar dat zegt niksquote:Op zondag 16 februari 2014 12:58 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Is dit geen serieus forum? Boorzalf?
Fijn! Heel mooi, dus het kan weer worden voorgeschreven! Doxycycline werkte perfect vond ik, na twee weken had ik gewoon niets meer. En ja, bijna een anderhalf acne-vrij is inderdaad veel. Hopelijk wordt het weer voorgeschrevenquote:
Was een serieuze reactie! Alleen had het meer over antibiotica dan over crèmes!quote:Op zondag 16 februari 2014 13:23 schreef vera166 het volgende:
[..]
Dit is deels een serieus forum. Om de kutreacties moet je heenlezen (maar ik weet niet of boorzalf een serieus advies is, ik heb er nog nooit van gehoord maar dat zegt niks)
Roaccutane heb ik ook wel veel over gehoord, maar ik ken ook 2 mensen die nog steeds met de bijwerkingen zitten (een beetje, maar het is er nog steeds) zoals een ontzettend droge huid/lippen.
Zij zeggen dat het nog steeds daar van komt, best aannemelijk want ze hebben het allebei.
Maar misschien is dat beter dan die acne hebben, jaBespreek het gewoon met de juiste persoon, huisarts/dermatoloog.
Succes
Omdat het weer terug is gekomen terwijl ik a antibiotica had genomen, vandaar. Daarnaast kan het ook zo zijn dat ik resistent ben tegen antibiotica. Antibiotica pakt namelijk de bacterie aan, terwijl roaccutane de talgklieren aanpakt ( de oorzaak van acne ). Ik wil er simpelweg voor eens en altijd vanaf zijn, en als roa helpt, dan roaquote:Op zondag 16 februari 2014 13:24 schreef Njosnavelin het volgende:
Waarom zou je eerder roaccutane willen gebruiken? Zware bijwerkingen en ook op lange termijn kan het nog gevolgen hebben.
Niet dat een antibioticakuur geen bijwerkingen heeft..
Dat kan wel kloppen inderdaad. Meestal eindigt het toch op ria. Vandaar dat die oplossing mij het slimst zou lijken. Je pakt echt de daadwerkelijke oorzaak aan.quote:Op zondag 16 februari 2014 14:37 schreef Harmankardon het volgende:
Antibiotica levert maar bij een kleine groep langdurig blijvende resultaten. Roa is het enige echte medicijn wat bij 9 van de 10 mensen heltp en ookal is het zwaar spul, je wordt gemonitord en het is de investering gewoon waard.
Nee. Zinkzalf is niet effectief bij acne en droogt de huid uit.quote:Op zondag 16 februari 2014 15:54 schreef Saleu het volgende:
Zwitsal zinkzalf! Echt een wondermiddel!
Benzoylperoxide, clindamycine en andere anti-acne middelen drogen de huid nog veel meer uit. Zinkzalf is bij sommigen wel echt effectief, al denk ik niet dat het bij ernstige acne genoeg werkt.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee. Zinkzalf is niet effectief bij acne en droogt de huid uit.
Maar bij die middelen is er een mechanisme beschreven. Bij zinkzalf niet.quote:Op zondag 16 februari 2014 18:55 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Benzoylperoxide, clindamycine en andere anti-acne middelen drogen de huid nog veel meer uit. Zinkzalf is bij sommigen wel echt effectief, al denk ik niet dat het bij ernstige acne genoeg werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |