Hebben we gedaan, overal licht aan gedaan en 1 voor 1 de knoppen van de groepen uitgeschakeld, maar alles (boven en beneden) bleef branden. Pas bij het uitschakelen van de hoofdschakelaar ging de stroom eraf. Hebben het ook met elk stopcontact in het huis getest, maar telkens ging de stroom er pas af als de hoofdschakelaar uitgeschakeld was.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:08 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Die drie andere knoppen zitten er niet voor niets lijkt me. Misschien een aparte groep voor de wasmachine en een andere groep voor de keuken. Gewoon even rustig nalopen hoe het zit.
Huur. Maandag maar ff naar de woningbouw want volgens mij klopt dit niet. Is een vrij nieuwe meter voor zover ik kan zien, dus denk dat ze het verkeerd aangesloten hebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:12 schreef d4v1d het volgende:
Huur of koop? Misschien even contact opnemen met de verhuurder
Dat dacht ik ook ja. In mijn oude duplexwoning zaten alle stopcontacten behalve die bij de wasmachine aansluiting op 1 groep. Maar het is ook vreemd dat wanneer we alle groepschakelaars uit zetten de stroom er gewoon op blijft. Er zitten schakelaars voor de groepen, dus neem aan dat die allemaal in gebruik horen te zijn, zeker omdat het een eengezinswoning is. In de keuken zit een aansluiting voor wasmachine en boven in het washok ook. Die zouden sowieso een aparte groep moeten hebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Sowieso is het normaal om een apart groep te hebben voor de wasmachine. Als die er niet is, dan is het al mis.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef drs-know-how het volgende:
Of de vorige wilde zoveel mogelijk stroom op de andere groepen voor zijn thuiskwekerij
Als die meter er toen al in zat. Heb gekeken naar een datum waarop die geplaatst is maar kan dat niet op de meter vinden. Woning is kort geleden volledig gerenoveerd door de woningbouw, dus denk zelf dat ze van de netbeheerder (Enexis) de boel verkeerd aangesloten hebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:18 schreef drs-know-how het volgende:
Of de vorige wilde zoveel mogelijk stroom op de andere groepen voor zijn thuiskwekerij
Lijkt me sterk, maar dat kan jij toch niet aantonen. Je moet de woningbouw gewoon even bellen, want er klopt duidelijk iets niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Als die meter er toen al in zat. Heb gekeken naar een datum waarop die geplaatst is maar kan dat niet op de meter vinden. Woning is kort geleden volledig gerenoveerd door de woningbouw, dus denk zelf dat ze van de netbeheerder (Enexis) de boel verkeerd aangesloten hebben.
Bij ons sluiten die niets na de meter aan,'dat mag de plaatselijke installateur doen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Als die meter er toen al in zat. Heb gekeken naar een datum waarop die geplaatst is maar kan dat niet op de meter vinden. Woning is kort geleden volledig gerenoveerd door de woningbouw, dus denk zelf dat ze van de netbeheerder (Enexis) de boel verkeerd aangesloten hebben.
Ik weet niet precies hoe dat hier gaat, zal dus ook de installateur van de woningbouw geweest kunnen zijn. Maandag maar ff naar de woningbouw, moet er toch naartoe om te vragen of ze het ranzige afvalquote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:22 schreef drs-know-how het volgende:
[..]
Bij ons sluiten die niets na de meter aan,'dat mag de plaatselijke installateur doen.
Ik woon er momenteel nog niet, ben nog aan het klussen. We ontdekten het toen mijn vriend de verlichting aan wilde sluiten en de stroom erop bleef terwijl de groepschakelaars uitgeschakeld waren. Zou nu geen wasmachine aan durven zetten als er in de rest van het huis meerdere stopcontacten in gebruik zijn.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:25 schreef drs-know-how het volgende:
En natuurlijk belachelijk dat je het zelf moet controleren, toen wij hier in kwamen brande binnen een week een stopcontact uit de muur, combinatie oven, wasmachine
Dat is het inderdaad ja, alles loopt via de hoofdschakelaar. Niks op de 3 groepen aangesloten. Geen idee wie dat heeft gedaan, neem aan dat ze dat bij de woningbouw wel zullen weten.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:37 schreef -niemand- het volgende:
Volgens mij heeft iemand je stroom niet over de groepen laten gaan maar meteen over de hoofdschakelaar.
Oftewel, je bent niet afgezekerd. Welke idioot heeft dat gemaakt![]()
Had zeker iemand last dat zijn stoppen steeds sprongen
Wel afgezekerd, maar helaas alleen de hoofdstop. Is toch al snel 25A dat jeukt behoorlijk..quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:37 schreef -niemand- het volgende:
Volgens mij heeft iemand je stroom niet over de groepen laten gaan maar meteen over de hoofdschakelaar.
Oftewel, je bent niet afgezekerd. Welke idioot heeft dat gemaakt![]()
Had zeker iemand last dat zijn stoppen steeds sprongen
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op zondag 16 februari 2014 00:16 schreef Hoplahopla het volgende:
Zelf de nazi's hadden nog meer compassie voor hun slachtoffers dan woningbouwverenigingen hebben voor hun klanten.
In mijn huur woning toen ik hem kreeg stond het onkruid 1,70 hoog .. Geen voordeur maar houtenplanken, laag van cm vet stof en beschimmeld fruit op de keukenkastjes. Maar had hoge nood dus tja.quote:
ik kan je 1 ding verzekeren , de genen die dit aansluit kan dat echt niet per ongelijk verkeerd doen, tenzij hij/zij helemaal niets van groepenkasten af weet.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 22:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
En dat trekken die kabels waarschijnlijk niet. of ze worden gloeiend heet...quote:Op zondag 16 februari 2014 00:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wel afgezekerd, maar helaas alleen de hoofdstop. Is toch al snel 25A dat jeukt behoorlijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |