abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 februari 2014 @ 19:57:56 #201
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136785292
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:33 schreef Flounder het volgende:

[..]

Ik ben nou niet bepaald een gevaar voor de samenleving, in tegenstelling tot Benno Larue.
wie ben jij dan, want ik vind het wel verdacht dat niemand iets over jou weet, heb je iets te verbergen?
  zondag 16 februari 2014 @ 19:58:54 #202
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_136785338
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat je mijn opmerking in alle hysterie opvat als "het mag niet gezegd worden". Dat je je aangesproken voelt, prima, maar maak het jezelf dan niet zo lastig door net te doen alsof ik gezegd zou hebben dat je het niet mag gaan hebben over de schade of iets.
Heb ik gezegd dat "het niet gezegd mag worden"? Was ik hysterisch? Je mag best stoppen met die brainfarts en het woorden in mijn mond leggen hoor. Dat heb ik namelijk nergens gezegd. '

quote:
Nonsens.

Niet om de daden van zo'n pedoseksueel te bagatelliseren hoor, maar het is helemaal niet per definitie zo dat alle kinderen die misbruikt zijn een levenslang trauma oplopen en/of dat hun leven meteen verwoest is.

Helaas zullen sommige kinderen de ervaringen inderdaad hun hele leven met zich meedragen, maar de meeste kinderen zullen na slachtofferhulp, psychische hulp, of met voldoende steun en opvang binnen het gezin volledig kunnen herstellen van dergelijke ervaringen.

Door de standaard reflex dat men van zulke ervaringen wel een levenslang trauma moet oplopen leg je er juist nog eens een extra lading bovenop waar slachtoffers evenmin mee zijn geholpen.

Nogmaals, zonder de uiterst verwerpelijke daden van pedoseksuelen goed te praten, dat schijn je er tegenwoordig bij te moeten zeggen als je de onderbuik emoties wat probeert te nuanceren.
Nonsens, maar helaas lopen sommigen er wel hun hele leven lang mee? Is het nou nonsens of niet? En de ouders dan? Is daar over nagedacht? Oh ja, natuurlijk. Zet iedereen weg alsof ze vanuit de onderbuik praten. Dan kan je lekker makkelijk mensen wegstrepen in je zwart-witte wereldbeeld, want iemand die het niet zo op pedoseksuelen heeft lult vanuit de onderbuik en moet dus wel dom zijn. Is het koud daar bovenop die elitaire heuvel van je?

quote:
Ik luchtig? Jij maakt je er juist makkelijk vanaf door alle pedo's op één hoop te gooien en dan te roepen dat een kinderverkrachter zoveel schade aanricht en dus elke pedo heel veel schade aanricht.
Ik probeer juist onderscheid naar ernst te maken, waarbij de schade voor de kinderen het uitgangspunt is. Dat geldt ook voor het bepalen van de risico's.

Als ik het goed begrepen was Benno een echte viezerik, die zijn zwemlessen gebruikte voor het vergaren van beeldmateriaal, wat hij dan later weer kon manipuleren tot wat eigenlijk met die meisjes had willen doen, en dat bewerkte beeldmateriaal gebruikte hij dan voor zijn gerief. Niet de zwemlessen zelf. Het was dus de bedoeling dat die meisjes er niets van merkten, maar hij nam wel lichaamshoudingen aan en liet die meisjes lichaamshoudingen aannemen om daar later de meeste voor zijn doel geschikte beelden van te kunnen maken.

De ontucht bestond dus voor het overgrote deel uit het verzamelen van dat beeldmateriaal van de zwemles, waarbij de keren dat die meisjes wel merkten dat er iets anders speelde, de veroordeling voor aanranding hebben opgeleverd. Ook werd hem aangerekend dat hij rekening had moeten houden met ontdekking, waardóór het tot schade bij de slachtoffers en ouders zou leiden.

Dat kan natuurlijk allemaal niet en moet zeker bestraft worden, maar de massahysterie lijkt me wat overdreven, net als de kwalificatie zwembadmonster. Als ik 100 willekeurige voorbijgangers een draai om de oren geef dan is dat ook minder ernstig dan als ik één willekeurige voorbijganger invalide trap. Ik heb dan ook de indruk dat zeker in eerste aanleg de straf hoog werd door die massahysterie. Anders is het 'niet uit te leggen', maar vooral omdat vele media helemaal niet willen dat het begrepen wordt.

Het lijkt me dus niet iemand die schuimbekkend uit de bosjes springt om een kleuter te penetreren, maar iemand die je niet in situaties moet laten komen die hij zo zou kunnen organiseren dat hij beelden van kinderen voor zijn eigen gerief zou kunnen maken. Dat zie ik in een seniorenflat niet zo snel gebeuren.
Weer iemand die niet kan lezen. Knap hoor, en dat noemt zich jurist. Waar heb ik gezegd dat alle pedo's schade aanrichten? Ik heb nota bene nog een onderscheid gemaakt tussen pedoseksuelen (zoals Benno L) en pedofielen (niet-praktiserend). En ik had het in mijn verhaal altijd over Benno L, iemand die wel degelijk schade heeft aangericht.
  zondag 16 februari 2014 @ 19:59:04 #203
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136785345
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 18:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is pedofilie nou eigenlijk een ziekte? Lijkt me niet een kwestie van een voorkeur om kleine kinderen te willen neuken, dan is er toch echt iets goed verkeerd in de bovenkamer.
grote kinderen is ook prima hoor
  zondag 16 februari 2014 @ 20:00:18 #204
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_136785399
Benno L. had van te voren ook wel kunnen bedenken dat Nederland vol tokkies zit die hem graag willen aanpakken. Dit heeft Benno L. niet doen besluiten om geen kinderen te misbruiken.

Arme Benno.
Bedankt Hans.
pi_136785532
Al die hysterische tokkies maken zich zogenaamd druk om kinderen, maar het is totaal doorgeslagen.. pedofielen zijn de zondebokken van de maatschappij
  zondag 16 februari 2014 @ 20:04:14 #206
396550 Richestorags
pi_136785559
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Al die hysterische tokkies maken zich zogenaamd druk om kinderen, maar het is totaal doorgeslagen.. pedofielen zijn de zondebokken van de maatschappij
Goh, wat heb ik een medelijden met mensen als Benno L. NOT.
pi_136785638
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:04 schreef Richestorags het volgende:
Niemand die je vraagt medelijden te hebben met een pedo.
pi_136785643
quote:

[..]

Voor hem is geen medelijden nodig hij is dan ook geen pedofiel maar pedoseksueel.
pi_136785670
quote:

[..]

Ik heb er ook geen medelijden mee, voor mijn part had hij de rest van zijn dagen in de bak gezeten.. maar die hysterie als zo'n figuur ergens gaat wonen.. pfff
  zondag 16 februari 2014 @ 20:07:54 #210
396550 Richestorags
pi_136785696
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:06 schreef chucky1987 het volgende:

[..]

Voor hem is geen medelijden nodig hij is dan ook geen pedofiel maar pedoseksueel.
Inderdaad. Maar dan ook geen enkel medelijden.

quote:
Ik heb er ook geen medelijden mee, voor mijn part had hij de rest van zijn dagen in de bak gezeten.. maar die hysterie als zo'n figuur ergens gaat wonen.. pfff
Ik zou zo'n figuur ook niet naast me willen hebben wonen.
pi_136785727
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dan ook geen enkel medelijden.
Hoeveel medelijden had je ook alweer met een pedo?

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:07 schreef Richestorags het volgende:

Ik zou zo'n figuur ook niet naast me willen hebben wonen.
Maar weinig mensen denk ik. Dat is ook de reden dat ze dergelijke informatie niet bekend zouden moeten maken.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:10:13 #212
396550 Richestorags
pi_136785773
quote:
9s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel medelijden had je ook alweer met een pedo?
Een pedofiel vind ik zielig en triest, zo'n iemand kan er niks aan doen dat hij die gevoelens heeft en het is nog twintiger keer moeilijker (lees onmogelijk) om daarvoor uit te komen dan als je homo bent. Echter, een pedoseksueel hoeft op geen enkel medelijden van mij te rekenen.
pi_136785799
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:58 schreef Richestorags het volgende:

Weer iemand die niet kan lezen. Knap hoor, en dat noemt zich jurist. Waar heb ik gezegd dat alle pedo's schade aanrichten? Ik heb nota bene nog een onderscheid gemaakt tussen pedoseksuelen (zoals Benno L) en pedofielen (niet-praktiserend). En ik had het in mijn verhaal altijd over Benno L, iemand die wel degelijk schade heeft aangericht.
Onderscheid maken naar schade, ernst en gevaar lukt je anders voor geen meter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136785822
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een pedofiel vind ik zielig en triest, zo'n iemand kan er niks aan doen dat hij die gevoelens heeft en het is nog twintiger keer moeilijker (lees onmogelijk) om daarvoor uit te komen dan als je homo bent. Echter, een pedoseksueel hoeft op geen enkel medelijden van mij te rekenen.
Ja en juist het uitkomen voor die pedofilie gevoelens kan wel eens de redding zijn voor mogelijke slachtoffers.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:12:13 #215
396550 Richestorags
pi_136785833
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onderscheid maken naar schade, ernst en gevaar lukt je anders voor geen meter.
Ik pretendeer dan ook geen Jurist te zijn. En het lukt me wel degelijk. Benno L heeft schade aangericht, zoals ik heb aangetoond en jij probeerde te ontkennen door te zeggen dat hij alleen maar foto's heeft genomen.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:13:10 #216
396550 Richestorags
pi_136785864
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:11 schreef chucky1987 het volgende:

[..]

Ja en juist het uitkomen voor die pedofilie gevoelens kan wel eens de redding zijn voor mogelijke slachtoffers.
Zoals ik eerder al stelde, maar leuk werd genegeerd, moet er vanuit de hulpverlening veel worden verbeterd in Nederland. Juist inderdaad om potentiële slachtoffers te voorkomen.
pi_136785865
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:11 schreef chucky1987 het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de boeren die met hooivorken klaar staan.
pi_136785909
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al stelde, maar leuk werd genegeerd, moet er vanuit de hulpverlening veel worden verbeterd in Nederland. Juist inderdaad om potentiële slachtoffers te voorkomen.
Inderdaad maar dat zie ik de komende jaren nog niet gebeuren.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:18:05 #219
396550 Richestorags
pi_136786020
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ergens hebben figuren zoals Benno L dat ook wel over zichzelf afgeroepen. Ze weten dat er in Nederland nou éénmaal mensen wonen die hier pissig om worden, en toch gaan ze massaal de fout in. Niet 1, niet 2, nee wel tientallen keren. Om mijn riedeltje dan maar weer te herhalen: geen medelijden mee.
pi_136786029
Zijn buren waren net in het Journaal. de ene had er geen problemen mee, de andere wel.
pi_136786095
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:18 schreef arjan1112 het volgende:
Zijn buren waren net in het Journaal. de ene had er geen problemen mee, de andere wel.
Ik zou meer problemen hebben met al dat aso publiek voor mijn deur dan Benno als buurman.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_136786101
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die boeren gaan alleen maar de deur uit voor gasten zo als Benno L en die roept het zelf over zich af.
pi_136786119
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:18 schreef Richestorags het volgende:
Ergens hebben figuren zoals Benno L dat ook wel over zichzelf afgeroepen. Ze weten dat er in Nederland nou éénmaal mensen wonen die hier pissig om worden, en toch gaan ze massaal de fout in.
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:20 schreef chucky1987 het volgende:

[..]

Die boeren gaan alleen maar de deur uit voor gasten zo als Benno L en die roept het zelf over zich af.
Diezelfde mensen helpen Benno L. liever een handje dan dat ze bijdragen aan een klimaat waarin pedo's sneller geneigd zijn hulp te zoeken. Dus ach.
pi_136786228
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Diezelfde mensen helpen Benno L. liever een handje dan dat ze bijdragen aan een klimaat waarin pedo's sneller geneigd zijn hulp te zoeken. Dus ach.
Benno L zit al lang en breed in het traject voor hulp. Dat kan je niet zegen over de duizenden pedofielen die nog niet de fout in zijn gegaan.
pi_136786315
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:23 schreef chucky1987 het volgende:

[..]

Benno L zit al lang en breed in het traject voor hulp. Dat kan je niet zegen over de duizenden pedofielen die nog niet de fout in zijn gegaan.
Ja, en? De enige die hier belang bij heeft is de boze menigte. Verder niemand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')