oke, goed dat ik het weet. nu moet ik die dingen alleen nog snel naar het oud ijzer afvoerenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:31 schreef Made-In-Holland het volgende:
Voorschakelapparaat ligt in sluiting, komt wel vaker voor bij oude Philips armaturen. Netspanning over een TL-lamp betekent gelijk kapot.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:01 schreef Fatty het volgende:
Waarom sowieso oude troep hergebruiken ? Zeker zulk oud spul. Voor 2 tientjes heb je nieuwe dubbele tlbalk armaturen met balken.
het zijn ouderwetse dikke 80 watt lampen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar een gloeidraadje kan toch niet zo heet worden om er zo makkelijk door heen te smelten?voor die tijd is de draad toch al los gesmolten
maar als er wel spanning op blijft.. dan zou de starter ook moeten blijven hangen om de draad zo heet te krijgen....
alleen de VSA kan dit niet veroorzaken
toch viel meerdere keren een stuk gloeiend metaal dwars door het glas heen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
lijkt me niet dat dat zoveel invloed mag hebbendraad zal eerder doorbranden dan door het glas smelten lijkt mij
Ikzelf neem in dit soort constructies, en al zeker met dit soort formaten en hoeveelheden mee dingen zoals brandveiligheid en zuinigheid. Vandaar m'n vraag / opmerking.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 22:39 schreef -niemand- het volgende:
[..]
ik heb straks voor meer dan 500 watt TL licht hangen op een werkplaats van 10 bij 5.
en als ik iets kan hergebruiken doe ik dat, ik had nog 10 bakken staan. dus waarom zou ik nieuwe kopen?
de buizen zelf waren 40 jaar oud maar nog nooit gebruikt daar ga ik toch geen nieuwe voor kopen?
nieuw kopen kan altijd nog, maar dat ben ik niet van plan!
Daar ligt ts allemaal niet wakker van.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 13:06 schreef Fatty het volgende:
[..]
Ikzelf neem in dit soort constructies, en al zeker met dit soort formaten en hoeveelheden mee dingen zoals brandveiligheid en zuinigheid. Vandaar m'n vraag / opmerking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |