abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:23:21 #1
365722 huskey
Luister goed naar je hart !
pi_136702881
Beste fokkers,

Mijn stiefvader zit met een groot probleem.
Hij heeft een zoon van 31 jaar die zelf 2 kleine kinderen heeft en is gescheiden van zijn vrouw.

De zoon (Ramon) van mijn stiefvader is echt een groot probleemgeval, hij zit al jaren thuis en heeft totaal geen zin om te werken, het geval is dat niemand hem meer wil hebben.(familie)
Hij kan eigenlijks nergens terecht behalve dan bij zijn vader ( mijn stiefvader) die zelf een caravan heeft staan op de plaatste camping, hier mag hij zomers in.
De caravan is inmiddels uitgewoond en hij heeft er een bende van gemaakt ook verbruikt hij erg veel stroom wat mijn stiefvader dan moet ophoesten.

Omdat het nu winter is woont hij bij zijn vader in huis.
Hij is verslaafd aan wiet ,erg agressief en is erg crimineel ingesteld.

Vooral het agressieve uit hij tegen zijn vader die langzaam bang voor hem begint te worden, hij heeft elke dag raar volk in zijn huis lopen ( vrienden van zijn zoon ) die de hele dag wiet roken.

Vorig jaar ging het een keer flink mis toen hij zijn vader wou neersteken met een mes omdat hij zijn zin niet kreeg, hij is toen opgepakt en heeft maar 40 uur werkstraf gekregen, nu heeft mijn stiefvader hem maar weer in huis genomen omdat hij het beste wil voor zijn kleinkinderen tevens zou hij de ramen ingooien als hij niet meer naar binnen mocht.

Mijn stiefvader is echt machteloos en weet niet meer wat hij er mee aan moet, instanties e.d helpt niet veel die zeggen dan dat hij hem maar op straat moet zetten, op hem zelf wonen lukt ook niet en op straat zetten helemaal niet want dan sloopt hij het huis.

Heeft iemand met een vergelijkbare situatie of iemand die dit een keer heeft mee gemaakt een goede/verstandige raad voor mijn stiefvader, wij weten niet meer wat we met deze idioot aan moeten.

Graag serieuze reacties, dus niet van "gooi hem maar op straat" want dan moet je het verhaal even goed doorlezen.

Alvast bedankt !
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:27:19 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136703001
Spuitje geven.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:28:17 #3
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_136703029
Op de rails binden
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:29:25 #4
365722 huskey
pi_136703069
Ja ja , wij zeggen ook allemaal dat als hij dood is we er af zijn maar ja dat zal zo 1 2 3 niet gebeuren.
Tenzij hij heel moe word van zich zelf :P
pi_136703101
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
pi_136703119
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:23 schreef huskey het volgende:
Graag serieuze reacties, dus niet van "gooi hem maar op straat" want dan moet je het verhaal even goed doorlezen.
De enige oplossing. Als hij zich niet wil gedragen en ook niks wil is de beste oplossing hem op straat schoppen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:31:49 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136703154
Je wil het niet horen, maar hij moet eruit. Hij kan altijd nog naar de caravan.

Of wil je wachten tot hij je stiefvader een keer van de trap duwt?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:31:50 #8
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_136703157
Verander het wachtwoord van zijn FOK!account.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:32:02 #9
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136703265
Naar de politie ermee eh. Telkens weer opnieuw, elke keer weer.

En gaan meppen wanneer dat nodig is, want dat kind is niet opgevoed destijds.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2014 14:37:11 ]
pi_136703300
Eruit ermee, dat gaat wel allemaal heel ver.
pi_136703301
Kan je stiefvader eventueel de voogdij over die kinderen krijgen? Of iemand anders in de familie die bereid is die kids op te nemen? Kut situatie wel, al helemaal voor die kinderen, maar desondanks moeten die kinderen niet de reden zijn dat je stiefvader geen actie onderneemt...Want dat betekent alleen maar dat die gast zijn kinderen kan gebruiken als middel om je stiefvader te manipuleren, lijkt me ook niet al te gezond.

Dus:
1) Proberen voogdij te krijgen
2) Stiefzoon op straat en eventueel een straatverbod als het echt om serieuze bedreigingen gaat.
3) Ten alle tijden meteen de politie inlichten, ook als die gast iets van plan is met de kids of zo, je weet het maar nooit met die familiedrama's en zo voort..
4) Eventueel die gast laten opnemen? Als dat kan? Gedwongen opname omdat ie een gevaar is voor zichzelf, z'n kinderen en z'n omgeving? Maar ik heb hier geen verstand van dus geen idee tot in hoeverre dit mogelijk is...
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:41:50 #13
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_136703523
Maar ik zou hem juist wel op straat gooien, deze man neemt compleet geen verantwoordelijkheid voor hem en zijn kinderen. Dit kan enkel zo zijn omdat hem telkens een noodoplossing word aangeboden. De kinderen zijn nu toch al de slachtoffers en zullen alleen maar langer slachtoffer blijven als de stiefvader het in stand houdt.

Dus hoe lullig als het klinkt, de stiefvader kan enkel jeugdzorg op de hoogte brengen van de situatie die ontstaat en daarna zijn zoon de straat op sturen. Dan is het aan de zoon de taak om instanties in te schakelen en zijn leven op orde te brengen ten behoeve van zijn kinderen, lukt hem dit niet zal hij zijn kinderen verliezen en de kinderen kunnen bij hun moeder wonen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:43:45 #14
34974 trigt013
pi_136703597
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:35 schreef Zippow het volgende:
Kan je stiefvader eventueel de voogdij over die kinderen krijgen? Of iemand anders in de familie die bereid is die kids op te nemen? Kut situatie wel, al helemaal voor die kinderen, maar desondanks moeten die kinderen niet de reden zijn dat je stiefvader geen actie onderneemt...Want dat betekent alleen maar dat die gast zijn kinderen kan gebruiken als middel om je stiefvader te manipuleren, lijkt me ook niet al te gezond.

Dus:
1) Proberen voogdij te krijgen
2) Stiefzoon op straat en eventueel een straatverbod als het echt om serieuze bedreigingen gaat.
3) Ten alle tijden meteen de politie inlichten, ook als die gast iets van plan is met de kids of zo, je weet het maar nooit met die familiedrama's en zo voort..
4) Eventueel die gast laten opnemen? Als dat kan? Gedwongen opname omdat ie een gevaar is voor zichzelf, z'n kinderen en z'n omgeving? Maar ik heb hier geen verstand van dus geen idee tot in hoeverre dit mogelijk is...
De kinderen hebben nog gewoon hun moeder.....
pi_136703598
Dus je wil een goede oplossing en het enige dat je wil horen is geen goede oplossing?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136703674
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:43 schreef trigt013 het volgende:

[..]

De kinderen hebben nog gewoon hun moeder.....
Oké dan snap ik absoluut niet waarom ze in godsnaam nog in contact staan met die vader. Niemand die daar iets aan geprobeerd heeft te veranderen?
pi_136703741
Wonen de kleinkinderen ook bij je stiefvader??? Zet die zoon voor het blok, of in behandeling (psycholoog en/of verslavingszorg), of d'r uit..
Intentionally left blank.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:47:10 #18
34974 trigt013
pi_136703747
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:45 schreef Zippow het volgende:

[..]

Oké dan snap ik absoluut niet waarom ze in godsnaam nog in contact staan met die vader. Niemand die daar iets aan geprobeerd heeft te veranderen?
de TS typt dat de zoon de kinderen heeft, niet dat ze bij hem wonen en waarom ze überhaupt nog bij hem zouden wonen als dat zo is.
pi_136703755
Je wilt het niet horen maar de hulpverleners hebben wel gelijk.
Jullie houden het in stand door het zo te accepteren en hem niet op straat te flikkeren.
pi_136703762
Naar de politie gaan en zeggen dat je hem op straat wil zetten maar dat je wel eerst wat veiligheid in wil bouwen dmv een straatverbod etc?
Daar weten ze vast wel raad met de situatie
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:01:09 #21
365722 huskey
pi_136704208
Het feit is dat mijn stiefvader echt bang voor hem is plus de rest van de familie.
Hij moest vorig jaar ontwijken of hij had een scherp mes in zijn hals.

Hij is toen gearresteerd uiteraard maar omdat hij al een lang verleden had en hij "goed op weg was"
Heeft hij maar 40 uur taakstraf gekregen, begrijp me niet verkeerd maar we hebben al heel veel geprobeerd.

We hebben hem op straat gezet, heeft 2 ramen ingegooid en heeft net zo lang zitten rammen op de deur tot hij weer naar binnen mag, ookal wordt hij dan weer opgepakt dan staat hij volgende week toch wel weer op de stoep.

Ik weet dat mijn stiefvader te hartelijk is voor zijn zoon alleen het is gewoon zo ver geescaleerd dat we er mee aan zitten.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:02:26 #22
34974 trigt013
pi_136704256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:01 schreef huskey het volgende:
We hebben hem op straat gezet, heeft 2 ramen ingegooid en heeft net zo lang zitten rammen op de deur tot hij weer naar binnen mag, ookal wordt hij dan weer opgepakt dan staat hij volgende week toch wel weer op de stoep.
Straatverbod? Kan je de politie bellen als hij op de stoep staat?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:03:09 #23
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_136704279
Neem een glasverzekering en zet 'm dan op straat :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_136704401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:01 schreef huskey het volgende:
Het feit is dat mijn stiefvader echt bang voor hem is plus de rest van de familie.
Hij moest vorig jaar ontwijken of hij had een scherp mes in zijn hals.

Hij is toen gearresteerd uiteraard maar omdat hij al een lang verleden had en hij "goed op weg was"
Heeft hij maar 40 uur taakstraf gekregen, begrijp me niet verkeerd maar we hebben al heel veel geprobeerd.

Ik weet dat mijn stiefvader te hartelijk is voor zijn zoon alleen het is gewoon zo ver geescaleerd dat we er mee aan zitten.
Je hebt maar 2 opties hoor
1. buiten gooien en volhouden
2. gewoon niks doen

Je noemt wel allerlei excuses maar dan kies je dus voor optie 2
Ik snap dat het reel is, maar kijk dan naar hoe je zo veel mogelijk kunt doen om optie 1 vol te houden
Als je hem weer binnen laat had je net zo goed niks kunnen doen

Hak dus een knoop door en blijf er achter staan. Zoek contact met je lokale politie om het proces bij te staan. Als ze weten dat dit speelt kunnen ze helpen zorgen voor korte lijntjes etc
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136704449
Laten inslapen?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')