even aangepast. Er stond een foutje in.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:59 schreef H.FR het volgende:
Hopelijk niet. Zie clubs als Roda, Ado, NEC als grotere kandidaten.
quote:FC Utrecht beleeft een beroerd seizoen. Ondanks de komst van vijf verse krachten is de negatieve spiraal nog niet doorbroken. Utrecht is afgezakt naar plek veertien, maar vier punten boven hekkensluiter ADO Den Haag. Met het aanhoudende puntenverlies wordt het doemscenario van degradatie steeds reëler. Staat het Utrechtse voetbalbolwerk op instorten?
Als er degradatiekoorts bestaat, is die de laatste weken bijna tastbaar in stadion Galgenwaard. Hans Kraay senior, vaste bezoeker van thuisduels van FC Utrecht, merkt het aan mensen van de club, aan de sponsors. 'Zij hebben na weer een nederlaag zoiets van 'het gaat ons toch niet gebeuren hé?'
Kraay (77) zelf is er ook niet helemaal gerust op. 'Normaal gesproken zeg ik: de kans dat een club als FC Utrecht degradeert is nihil. Het is vooral deze competitie die me nerveus maakt. Ik ben geschrokken: van het niveau, maar ook van het feit dat zo veel clubs tegen degradatie vechten, ook Utrecht. Terwijl dat niet eens een heel gek elftal heeft.'
Utrecht-hart
Kraays verbazing wordt gedeeld door John van Loen (oud-spits en ooit assistent-trainer) en Nol de Ruiter (oud-trainer, scout en technisch manager), eveneens mannen met een Utrecht-hart. 'Kijk je naar het materiaal, dan zeg ik: wij gaan niet degraderen', zegt De Ruiter. Van Loen: 'Ik denk en hoop ook van niet, maar ja: zo dachten ze bij FC Twente begin jaren tachtig óók.'
Maar wat als Utrecht, dat sinds zijn ontstaan in 1970 nog nooit degradeerde, nu onverhoopt wel afzakt naar de Jupiler League? Uitgerekend nu het financiële fundament verstevigd is nadat grootaandeelhouder Frans van Seumeren zijn resterende leningen à 27 miljoen euro omzette in eigen vermogen.
Degradatie
'Bij degradatie is het over', zegt Van Loen stellig. 'Er komt al niet veel publiek, sponsors lopen dan weg. En snel terugkeren is lastig.'
Kraay is minder pessimistisch. 'Het is een krankzinnige, risicovolle tendens dat steeds meer clubs in handen zijn van één man of sponsorgroep. Utrecht is gelukkig in het bezit van een echte sportman, een supporter. Die zal zich geen gekke dingen in zijn hoofd halen.'
Van Loen: 'Maar waar praten we over? Kwaliteit zal het verschil maken, daarom degradeert Utrecht niet. Ik acht de kans dat er een atoombom op Nederland valt nog altijd een stukje groter.'
True en RKC en NEC blijven toch onder Utreg (hoop ikquote:Op zondag 6 april 2014 14:01 schreef Paxcon het volgende:
Denk het niet, play offs moeten ze sowieso wel kunnen winnen
quote:Op zondag 6 april 2014 14:05 schreef Adames het volgende:
Utrecht kan helemaal niks, zelfs niet degraderen
Je weet dat er niemand ooit wat heeft gezien van die 27 mil bij Utrecht?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 09:59 schreef MPC60 het volgende:
27mil en dan nog degradatie voetbal spelen.Iets doen ze niet goed in Utrecht.
Elftal is qua kwaliteit goed maar het loopt niet en er wordt niet gevochten.quote:Op zondag 6 april 2014 14:01 schreef GGMM het volgende:
Denk en hoop het niet.
Stiekem hoort Utrecht er wel bij, al hebben ze dit jaar wel een bijzonder treurig elftal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |