ik heb nog niemand gebeldquote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:39 schreef d4v1d het volgende:
Wat zei de verhuurder toen je hem belde?
Dat hangt af van het bestemmingsplan en hoe streng de gemeente dit handhaaft.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 01:49 schreef dreamerbulk het volgende:
ik wil eerst weten of het wettelijk wel mag lol
Dit dus. Als er op een pand/appartement een woonbestemming zit, en dat pand bevindt zich in een gemeente met een stevige woningnood, reken er dan maar op dat er wel aan de bel getrokken gaat worden als je daar een bedrijfje gaat runnen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:13 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat hangt af van het bestemmingsplan en hoe streng de gemeente dit handhaaft.
Ik schat zo in dat de huur-per-vierkante-meter prijs van een 'officieel' kantoor een tikkie aan de (te) hoge kant is voor TS zijn bedrijf op dit moment.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:21 schreef Hoplahopla het volgende:
Er staan zat kantoren te huur... Dus ik zie niet helemaal waarom je een huis zou huren hiervoor?
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik schat zo in dat de huur-per-vierkante-meter prijs van een 'officieel' kantoor een tikkie aan de (te) hoge kant is voor TS zijn bedrijf op dit moment.
Bedenk wel dat dat je daarvoor wel je privéadres met iedereen moet delen in het Handelsregister.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Waarom niet gewoon je bedrijvigheid uitoefenen vanuit één van de kamers in jullie woonruimte? Is een echt 'kantoor' wel noodzakelijk? Dat lijkt me bij een kleinschalige internetonderneming van niet.
Waarom zou TS dan bewust op zoek zijn naar een kamer of een appartement?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:24 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Alsof particuliere huur zoveel goedkoper is.
De vraag is of dat zo'n enorm probleem is. Er zijn zat mensen die kantoor-aan-huis houden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:25 schreef Henno het volgende:
[..]
Bedenk wel dat dat je daarvoor wel je privéadres met iedereen moet delen in het Handelsregister.
Ok, duidelijk!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit dus. Als er op een pand/appartement een woonbestemming zit, en dat pand bevindt zich in een gemeente met een stevige woningnood, reken er dan maar op dat er wel aan de bel getrokken gaat worden als je daar een bedrijfje gaat runnen.
Bedoel je met 'kamer' een studentenkamer? Nou, dat zullen de medebewoners op prijs stellen, dat je woonruimte gaat onttrekken aan de voorraad, dus reken maar dat ze het zullen melden.
Waarom niet gewoon je bedrijvigheid uitoefenen vanuit één van de kamers in jullie woonruimte? Is een echt 'kantoor' wel noodzakelijk? Dat lijkt me bij een kleinschalige internetonderneming van niet.
Je kan altijd nog op zoek gaan naar een 'echt' kantoor op het moment dat het bedrijfje daadwerkelijk het nodige financiële rendement oplevert.
Duidelijk!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:30 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ok, duidelijk!
Wij runnen het ieder al vanuit onze eigen "huizen"(kleine appartementjes). Soms zitten we dan bij 1 iemand, maar het is zo krap dat diegene nog nauwelijks woonruimte heeft door alle bureau's (we hebben ieder 2 beeldschermen nodig.. dus dat neemt nogal wat plek in beslag). Maar we zijn nu op het punt gekomen waarbij we grotere projecten gaan draaien waarbij we echt graag bij elkaar willen zitten om constant te kunnen brainstormen en adequaat te handelen.
De standaard prijzen per m2 zijn ons nog te hoog inderdaad. Daarom zijn we ook al contacten aan het leggen met leegstandbeheer zoals youngstartup e.d. maar dat aanbod is ook maar schaars mede door de plaats waar ik woon.
We halen allemaal een leuk maandsalaris uit ons bedrijfje, maar naast eigen huur en buffers opbouwen willen max 500/600 per maand aan die ruimte kwijt zijn om het nog te kunnen behappen.
Dan maar verder hopen op die leegstandbeheer, het is wel frustrerend ...er staat zoveel leeg hier.. beter met verlies verhuren dan helemaal niet zou ik dan denken met mijn nuchtere verstand lol.
Dankjewel!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Duidelijk!![]()
En fijn te lezen dat het goed gaat met het bedrijf!
Ik weet niet waar jullie actief zijn/wonen, maar er zijn in veel grotere steden tegenwoordig ook instellingen die voor een relatief geringe huur/bijdrage, flexibele werkplekken beschikbaar stellen als kantoorruimte, juist bedoeld voor startende ondernemers en kleine bedrijfjes.
(Ik ga eens eventjes voor je google'n mbt Utrecht, als je dat wil... )
Graag, super!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ik ken hier in Utrecht wel het een en ander aan leuke flexibele kantoorruimte, maar helaas, Apeldoorn, daar ben ik niet echt bekend mee.
Tsja, de leegstand van kantoorruimte is inderdaad zo langzamerhand berucht, maar echt zakken met die prijzen gebeurt maar niet...
Ik wil evt morgen nog wel eventjes verder zoeken voor je, wellicht kan ik wat ZZP'er-vrienden vragen om wat nadere info in jouw buurt.
(maar nu is het tijd voor![]()
)
Dus circa 6.000 euro op jaarbasis. Je kunt in Apeldoorn prima kantoorruimte huren voor 100 euro per m2, dus dan kom je uit op een unit van zo'n 60 m2. Dat is ruim voldoende voor vier bureaus. Op Funda (business-gedeelte) vind je allerlei panden waarin units van deze omvang te huur zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 02:30 schreef dreamerbulk het volgende:
We halen allemaal een leuk maandsalaris uit ons bedrijfje, maar naast eigen huur en buffers opbouwen plus investeringen willen we max 500/600 per maand aan die ruimte kwijt zijn om het nog te kunnen behappen. Dus vandaar dat ik die vraag stelde over een appartementje/studio bijv.
lol, ik dacht serieus dat die prijs per maand was .. hoe heb ik daar overheen kunnen kijken?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus circa 6.000 euro op jaarbasis. Je kunt in Apeldoorn prima kantoorruimte huren voor 100 euro per m2, dus dan kom je uit op een unit van zo'n 60 m2. Dat is ruim voldoende voor vier bureaus. Op Funda (business-gedeelte) vind je allerlei panden waarin units van deze omvang te huur zijn.
Kortom, wat is het probleem?
Welkom in de wereld van zakelijk hurenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:07 schreef dreamerbulk het volgende:
lol, ik dacht serieus dat die prijs per maand was .. hoe heb ik daar overheen kunnen kijken?
Zie er vanaf 27m2 voor 400e/maand te huur staan in Apeldoorn. Alhoewel dat weer schrikbarend duur is (177euro per m2 per jaar).quote:Probleem is .. bij de meeste is er een minimale afname van 100-150m2 of zelfs meer.
Als je wilt vergelijken, dan reken je terug naar de m2 per per jaar. In dit geval dus 140euro. Wat ik veel vind. Ook als daar servicekosten per m2 bij zitten (let er op of dit een voorschot is).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:00 schreef dreamerbulk het volgende:
30m2 voor 350 euro inc per maand ex btw
ik heb inderdaad gekeken voor goedkopere m2 per jaar maar dan is afname echt minimaal 50-60.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:21 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Als je wilt vergelijken, dan reken je terug naar de m2 per per jaar. In dit geval dus 140euro. Wat ik veel vind. Ook als daar servicekosten per m2 bij zitten (let er op of dit een voorschot is).
Verder; kijk goed naar je huurcontract. Zakelijke huurcontracten zien er doorgaans iets anders uit dan particulier. Vaak gaan ze voor 5+5 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |