Kinderen moeten zich schikken naar jou en niet andersom.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:39 schreef Rorsach het volgende:
We lopen inmiddels al regelmatig op eieren om hem kalm te houden.
Daar ben ik het mee eens, maar meestal is het een lieve knul. Ik kan best begrijpen dat hij af en toe chagerijnig is (ben ik ook wel eens), maar die agressie tijdens het kwaad zijn is nogal schrikbarend.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kinderen moeten zich schikken naar jou en niet andersom.
Zeggen dat ie beter dood kan zijn en een mes willen pakken is niet gezond. Als dat chagerijnig is.....quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:48 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar meestal is het een lieve knul. Ik kan best begrijpen dat hij af en toe chagerijnig is (ben ik ook wel eens), maar die agressie tijdens het kwaad zijn is nogal schrikbarend.
Het is niet zo dat ze nooit straf krijgen.
Da's dus net het agressieve deel.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zeggen dat ie beter dood kan zijn en een mes willen pakken is niet gezond. Als dat chagerijnig is.....
Nee, wees eerlijk, dit zeggen is geen agressie. Slaan of schoppen is agressie.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:55 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Da's dus net het agressieve deel.
Dit lijkt mij wel het belangerijkste, fout die de meeste ouders maken is teveel ruimte geven op dat gebied.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kinderen moeten zich schikken naar jou en niet andersom.
Dit idd.quote:
Baas ben je op je werk (of nietquote:Op donderdag 13 februari 2014 22:11 schreef aequus het volgende:
[..]
Dit lijkt mij wel het belangerijkste, fout die de meeste ouders maken is teveel ruimte geven op dat gebied.
Jullie zijn de baas, niet hun.
Dus? jij bent de baas over je kinderen niet andersom. Dat wil niet zeggen dat een refo opvoeding moet geven van voor de oorlog maar dat je hun niet behandeld als een prins of prinsesje en ze altijd maar hun zin geeft.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:13 schreef Morretje het volgende:
[..]
Dit idd.
[..]
Baas ben je op je werk (of niet) Kinderen zijn net mensen he...
Op school gaat alles prima, afgezien af en toe de normale ruzies tussen vriendjes. We hebben hem regelmatig gevraagd naar zijn reden om dit te zeggen, maar hij klapt dan altijd dicht.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 07:12 schreef _Bar_ het volgende:
Ik zou contact opnemen met de huisarts,en een verwijzing vragen voor een kinder psycholoog.
vertoont hij dit gedrag ook op school,tegen vriendjes?
Als je aan hem vraagt waarom hij dood Wilt wat krijgen jullie dan als antwoord?
heftig hoor en succes ermee.
Of dat hij zich zo naar voelt, dat hij niet per se dood zou willen, maar geen andere optie ziet in zo'n 'bui'.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:55 schreef Faithz het volgende:
Ik schrik wel van het feit dat hij aangeeft dat hij maar beter dood kan zijn. Ik vraag me af of hij dat echt zo voelt of het roept omdat het shockeert.
Vaak zit er niet (h)erkend verdriet achter boosheid. Maar boosheid is voor veel mensen makkelijker te uiten.quote:Want het is ook best lastig om met boosheid om te gaan. Zeker als kind. Het is een heel naar gevoel, je kunt er niets aan doen en iedereen is heeft het gedaan.
Thnx voor de aanvulling. Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Of dat hij zich zo naar voelt, dat hij niet per se dood zou willen, maar geen andere optie ziet in zo'n 'bui'.
[..]
Vaak zit er niet (h)erkend verdriet achter boosheid. Maar boosheid is voor veel mensen makkelijker te uiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |