Goedenavond,
Sinds een week of 5 geleden begon onze kat Tiesto (6 jaar) minder te eten. Kan gebeuren natuurlijk. Maar hij at eigenlijk met de dag minder en minder. dit terwijl hij wel super erge honger had! Wij dus denken dat die aan ander voer toe is. Wij dus zowat elk voer geprobeerd wat er voor een kat bestaat maar helemaal niks at hij. Hij zat er alleen maar aan te likken en te ruiken en at af en toe een beetje. Nou het begon uiteindelijk zo erg te worden dat die behoorlijk wat afviel en wij naar de dokter zijn gegaan. Zei onderzoekte hem en konden niks vinden. Wij kregen speciale voeding mee wat die wel zou moeten eten volgens hun. Nou niet dus. Steeds maar weer die hele kleine likjes aan het eten en af en toe een hapje terwijl die echt super honger had!
Wij terug naar de dokter en uiteindelijk hebben ze hem grondig onderzocht met scans enalles. Hieruit kwam helemaal niks. Goed weer terug naar huis meer alweer ander voer. Dit at hij dus ook weer niet. Wij weer terug naar de dokter. Nu prikte ze bloed en stuurde het naar een lab in duitsland om te kijken of het in hun bloed zat. Waarom duitsland? Dit had te maken met dat ze niet zo'n speciaal apparaatje ervoor hadden om zijn bloed te checken. Ook bij deze uitslag kwam niks uit. Goed, de dierenarts heeft dus echt alles onderzocht maar er kwam dus niks uit. Nu is hij net terug van een operatie waarbij ze een slangetje naar zn maag hebben gedaan en dan moeten wij in dat slangetje elke keer voeding stoppen zodat die letterlijk niet verhongert. Ook kan hij nauwelijks lopen. Als die dat probeerd schommelt hij van links naar rechts en valt hij steeds.
Heb het verhaal zo kort mogelijk proberen te houden. Maar even snel samen gevat: het gaat er dus om dat alles onderzocht is, scans, bloedtesten, operaties etc waarom hij niet eet. Bij alle uitslagen bleek er niets aan de hand te zijn.
Dus we zijn echt ten einde raad. Waarom eet hij in godsnaam niet...
Is er misschien iemand die het zelfde meegemaakt heeft? Of iemand anders die een idee heeft wat we evt kunnen proberen?
Want de dieren arts rekening loopt nu ook al boven de 1000 euro. En al zou het me een ton moeten kosten om hem beter te krijgen, maakt niet uit zolang hij maar beter word. Alleen zie ik dit somber in. Ik bedoel als tot nu toe niks geholpen heeft waarom zou die dan OPEENS weer gaan eten?
Misschien kunnen jullie niet veel met dit bericht maar ik wou het gewoon even melden en misschien dat iemand hier wat over te zeggen heeft...