abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136673148
Beste lezer,

Bij deze de vraag om advies, want ik wordt persoonlijk nogal gek van de situatie waarin ik zit.

Ik ben sinds een aantal maanden serieus aan het daten met iemand die ik erg leuk ben gaan vinden, verliefd zijn is denk ik een woord dat het beter omschrijft. Het is altijd gezellig als ik haar zie en we kunnen, om het even simpel te zeggen dan ook niet van elkaar afblijven (knuffelen etc.) op het moment dat we samen zijn. We zien elkaar gemiddeld 3x per week.

Contact gebeurd veelal via WhatsApp als ik haar niet zie, altijd super gezellig en de gesprekken verlopen vloeiend en zijn altijd erg prettig. Gisteravond kreeg ik tijdens een van de vele gesprekken ineens tussendoor een berichtje waarin stond dat ik volgens haar moeder te lief ben voor haar. Dit kan op 2 manieren worden opgevat:
1. Iemand die te lief is past niet bij je.
2. Je verdiend zo een lief iemand niet.

Zelf lijkt me optie 1 het meest realistische, maar ala ik heb niet zoveel met haar moeder te maken dus trek me hier niet teveel van aan.

Vandaag vroeg ik haar natuurlijk om wat meer informatie door te vragen of haar moeder meer had gezegd, hier kwam niet echt iets uit.

Vanaf dat moment is het me opgevallen dat ze kortaf is en compleet anders is dan hiervoor. Gesprekken kwamen vaak vanuit haar, vaak spontane berichtjes in de richting van "ik wil je zien" etcetera. ik heb verschillende keren geprobeerd een gesprek op gang te brengen met open of gesloten vragen waar ik een "hmmm" of "ja/nee" antwoord op krijg.

Misschien erg vroeg om nu al argwaan te krijgen, maar het zit me ontzettend dwars en ik voel me niet in de positie om haar te vragen "of er iets aan de hand is", of "waarom zeg je zo weinig vandaag". Dit, omdat ik haar niet in een hoekje wil zetten.
Ik zie haar morgen, en zal haar zeker vragen of er iets aan de hand is als het nog steeds zo is.

Ik hoop wat advies te krijgen over deze situatie en hoe ik hiermee om moet gaan en wat ik kan verwachten als iemand hierover een uitspraak kan doen..

Alvast bedankt!
pi_136673363
Gewoon afwachten. En praat vervolgens met haar, en dan weet jij het.
pi_136673521
Dus gewoon een dagje wachten en als het doorgaat op deze manier haar er morgen over aanspreken?
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:32:13 #4
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_136673553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:19 schreef Mr.R. het volgende:
Contact gebeurd veelal via WhatsApp als ik haar niet zie, altijd super gezellig en de gesprekken verlopen vloeiend en zijn altijd erg prettig. Gisteravond kreeg ik tijdens een van de vele gesprekken ineens tussendoor een berichtje waarin stond dat ik volgens haar moeder te lief ben voor haar. Dit kan op 2 manieren worden opgevat:
1. Iemand die te lief is past niet bij je.
2. Je verdiend zo een lief iemand niet.
of 3 een compliment en niet serieus als kritiek bedoelt?

Verklaart natuurlijk het kort af gedrag niet, maar misschien voelt ze zich even niet lekker ofzo.
De alarmbellen hoeven niet meteen te gaan rinkelen :D
pi_136673582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:31 schreef Mr.R. het volgende:
Dus gewoon een dagje wachten en als het doorgaat op deze manier haar er morgen over aanspreken?
Ja. Zo simpel.
pi_136673632
Kan niet quoten dus doe het even zo:

@aequus

Alarmbellen rinkelen nogal snel bij mij vanwege eerdere ervaringen, waarbij ongeveer hetzelfde gebeurde en ik later in de welbekende friend-zone put werd gegooid, zelfs na intieme momenten...
  Spellchecker donderdag 13 februari 2014 @ 18:37:35 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_136673714
Misschien wás dat berichtje wel van haar moeder ?!
pi_136673722
Vaak geen goed teken. Ga alvast van het slechts mogelijke scenario uit, valt het eventuele slechte nieuws niet zo rauw op je dak.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_136673830
Vraag tussendoor:

Moet ik mezelf in de tussentijd ook wat afzijdig houden en niet teveel contact zoeken --> haar het initiatief laten nemen?
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:42:35 #10
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_136673866
Ik kom net van d'r moeder en ze vindt je gewoon een toffe knul, beetje soft maar zeker oké.
pi_136673875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:41 schreef Mr.R. het volgende:
Vraag tussendoor:

Moet ik mezelf in de tussentijd ook wat afzijdig houden en niet teveel contact zoeken --> haar het initiatief laten nemen?
Dat zou jij eventueel kunnen proberen.
  Spellchecker donderdag 13 februari 2014 @ 18:43:04 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_136673881
quote:
Vraag tussendoor:

Ja dat is sowieso wel een goed idee ....
pi_136673989
quote:
Vraag tussendoor:

je hoeft niet elke minuut van het uur een berichtje te sturen :')
het komt nu over alsof je echt non stop haar loopt te whatsappen, ik zou er ook kortaf van worden
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_136674086
Boeit jou nou wat die moeder zegt. Je gaat nu flippen en dat vindt ze niet chill. Terecht.

Bereid je maar voor op volgende relaties: Moeders zijn kut.
pi_136674128
Je moet ook gewoon niet door zeuren over zoiets kleins van die moeder
Ik zou ook kortaf zijn als iemand zo onzeker en zeurderig er over doet
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:51:27 #16
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_136674184
Je bent niet leuk/boeiend genoeg meer.
pi_136674403
Ik denk dat er iets fout wordt begrepen, ik heb 1 maal erom gevraagd wat haar moeder zei, en heb vandaag nog geen 5 berichtjes gestuurd naar haar...
pi_136674483
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:56 schreef Mr.R. het volgende:
Ik denk dat er iets fout wordt begrepen, ik heb 1 maal erom gevraagd wat haar moeder zei, en heb vandaag nog geen 5 berichtjes gestuurd naar haar...
Waarom doe je dan alsof het zo'n moeite is om gewoon even vanavond niks te sturen (behalve reageren op haar berichten)? :')
  donderdag 13 februari 2014 @ 19:00:18 #19
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_136674533
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:58 schreef DuTank het volgende:

[..]

Waarom doe je dan alsof het zo'n moeite is om gewoon even vanavond niks te sturen (behalve reageren op haar berichten)? :')
Waarschijnlijk heeft hij net als ik het stalkers-gen.
pi_136674761
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:00 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft hij net als ik het stalkers-gen.
Dit en dat hij gaat over-analyseren :')

Dat haar moeder je lief vind is juist positief. Misschien ben jij iemand die altijd heel uitgebreid zijn verhalen moet vertellen. Dit kan storend zijn voor andere mensen dus daarom gaan ze kortaf reageren.

Ik zelf word soms echt gek van mensen die hun mond niet kunnen houden.
pi_136674876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:58 schreef DuTank het volgende:

[..]

Nee dat is ook niet het probleem, het gaat me on de plotselinge verandering in haar gedrag.

Om een heel plat voorbeeld te geven:
Als ik vóór vandaag een half uur niks zou zeggen dan zou ze me meteen berichtjes sturen met wat ben je aan het doen of waarom zeg je niks.
Als ik iets zou zeggen zou ze meteen reageren van ooeeh dat zou ik samen met jou willen doen etc, in ieder geval altijd het samen zijn idee.

En van de ene op de andere dag is dat gedrag veranderd in 'niks sturen en het liefst alleen reageren met een ja of nee'
pi_136675171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:07 schreef Mr.R. het volgende:

[..]

Nee dat is ook niet het probleem, het gaat me on de plotselinge verandering in haar gedrag.

Als ik vóór vandaag een half uur niks zou zeggen dan zou ze me meteen berichtjes sturen met wat ben je aan het doen of waarom zeg je niks.
Als ik iets zou zeggen zou ze meteen reageren van ooeeh dat zou ik samen met jou willen doen etc, in ieder geval altijd het samen zijn idee.

En van de ene op de andere dag is dat gedrag veranderd in 'niks sturen en het liefst alleen reageren met een ja of nee'
Ik reageerde ook meer op je vraag over wat je nu verder moest doen met berichten sturen. Je had al besloten om het morgen aan haar te vragen/het morgen te peilen. Dus als je nu gewoon niks naar haar stuurt, dan is dat toch prima?
pi_136675236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:07 schreef Mr.R. het volgende:

[..]

Verwijder haar anders uit je telefoon. Hoef je ook niet meer naar die status op de app te kijken. Ga iets leuks doen. Met bier en/of vrienden. Even de focus verzetten.
pi_136675401
Ik zou whatsapp verwijderen.
pi_136676022
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:19 schreef Mr.R. het volgende:
Vanaf dat moment is het me opgevallen dat ze kortaf is ...
dat vind ik een best opvallende zegswijze...

niet zozeer dat ze op eenmaal kortaf is, en je dat merkte. maar het viel je pas op 'nadat ze dat van haar moeder gezegd had'...

oftewel, ze deed al langer kortaf zonder dat je dat echt merkte?

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 13-02-2014 19:39:15 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')