abonnement Unibet Coolblue
pi_136664646
Hi allemaal,

Ik studeer op dit moment Rechten aan de universiteit in Leiden, zit nu in het tweede jaar en gaat helemaal super met de opleiding! Alleen 1 ding:

Ik houd echt van tattoo's! Ik vind ze mooi, sexy, stoer en veel mensen in mijn omgeving (familie) hebben ze.

Ik heb nog geen tatoo's zelf, maar wil er binnenkort 1 op mijn pols (een kleintje, bestaande uit 2 letters met grote betekenis, ongeveer 2 cm groot). Is dit aan te raden voor in mijn toekomstige werkveld? Ik ken verder GEEN kennissen/vrienden/familie in dit werkveld die WEL een tattoo hebben..

Wat denken jullie? Doen of niet doen?
live life with no regrets!
pi_136664740
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:51 schreef yennasek22 het volgende:
Hi allemaal,

Ik studeer op dit moment Rechten aan de universiteit in Leiden, zit nu in het tweede jaar en gaat helemaal super met de opleiding! Alleen 1 ding:

Ik houd echt van tattoo's! Ik vind ze mooi, sexy, stoer en veel mensen in mijn omgeving (familie) hebben ze.

Ik heb nog geen tatoo's zelf, maar wil er binnenkort 1 op mijn pols (een kleintje, bestaande uit 2 letters met grote betekenis, ongeveer 2 cm groot). Is dit aan te raden voor in mijn toekomstige werkveld? Ik ken verder GEEN kennissen/vrienden/familie in dit werkveld die WEL een tattoo hebben..

Wat denken jullie? Doen of niet doen?
waarom het risico lopen
pi_136664887
Als jij de advocatuur in wil dan lijkt me dat niet de beste keuze, echter is het wel zo dat je natuurlijk ten alle tijden een representatieve look hebt, met bijbehorende kleding, die meestal lange mouwen hebben.

Tja, moet je zelf weten.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_136664955
Ik vind het persoonlijk ordinair en als ik moest kiezen tussen twee min of meer dezelfde mensen waarvan er één een tattoo heeft zou ik voor de andere gaan, maar goed wie ben ik.

Maar als het puur om de betekenis gaat kun je 'm toch ook gewoon ergens laten zetten waar ie niet zichtbaar is? Dan is het sowieso geen probleem straks.
pi_136664956
Specifiek als advocaat of 'in de rechten' weet ik niet of er ongeschreven regels zijn, maar de meeste openbare functies vragen wel dat als je lichaamsversieringen hebt, deze afneembaar zijn (piercings) of bedekbaar. De pols is net zo'n plek waarover je kan twijfelen. Ik zou een andere plek overwegen als je de tattoo sowieso wil.
And the druids turn to stone...
pi_136665001
Het hangt mischien ook een beetje van het soort tattoo af, maar letters vind ik zeker geen pluspunt.
pi_136665076
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:01 schreef CafeRoker het volgende:
Het hangt mischien ook een beetje van het soort tattoo af, maar letters vind ik zeker geen pluspunt.
Waarom zijn letters geen pluspunt?
live life with no regrets!
pi_136665110
Andere, niet direct zichtbare, plek is geen optie?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136665114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:00 schreef Panthera1984 het volgende:
Specifiek als advocaat of 'in de rechten' weet ik niet of er ongeschreven regels zijn, maar de meeste openbare functies vragen wel dat als je lichaamsversieringen hebt, deze afneembaar zijn (piercings) of bedekbaar. De pols is net zo'n plek waarover je kan twijfelen. Ik zou een andere plek overwegen als je de tattoo sowieso wil.
Ik wil hem aan de binnenkant van mijn linkerpols, en dan zó dat er eventueel een horloge overheen kan, zodat hij enigszins bedekt is. Nog steeds geen goeie?
live life with no regrets!
pi_136665141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

Ik wil hem aan de binnenkant van mijn linkerpols, en dan zó dat er eventueel een horloge overheen kan, zodat hij enigszins bedekt is. Nog steeds geen goeie?
Dat is toch een prima plaats.
pi_136665147
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

Waarom zijn letters geen pluspunt?
omdat het geen versiering is, maar.. Letters :')
pi_136665194
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

Waarom zijn letters geen pluspunt?
Ik vind ze nogal ordinair, meer dan een abstracte versiering.

Als ik eerlijk ben vind ik het ook niet heel erg emotioneel stabiel overkomen.. en dat is toch wel het beeld dat je wil uitstralen.
pi_136665195
Met solliciteren heb je wel minder kans denk ik, ondanks dat mensen met tattoos minder kans hebben, vind ik dat echt niet kunnen. Wat nou als mensen met tattoos wel gewoon goed hun werkzaamheden kunnen uitvoeren?
pi_136665203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:03 schreef trovey het volgende:
Andere, niet direct zichtbare, plek is geen optie?
Ja, maar voor die 2 letters vind ik mijn pols nog wel de mooiste plek. Dus al zou ik een tattoo ergens anders plaatsen, dan blijft nog altijd het verlangen om die 2 letters (letters van mijn ouders) op mijn pols te zetten.
live life with no regrets!
pi_136665270
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:06 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

Ja, maar voor die 2 letters vind ik mijn pols nog wel de mooiste plek. Dus al zou ik een tattoo ergens anders plaatsen, dan blijft nog altijd het verlangen om die 2 letters (letters van mijn ouders) op mijn pols te zetten.
Ik zou het persoonlijk niet doen op die plek, gewoon te zichtbaar en vaak niet gewenst bij het beroep wat je wilt gaan doen. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136665332
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:04 schreef Murdera het volgende:

[..]

omdat het geen versiering is, maar.. Letters :')
Haha kwestie van smaak ;)
Nee, ik geef echt de voorkeur aan letters, een langer tekstje (maar dat dan ergens anders op mijn lichaam) of een tekentje mét betekenis.
Maar een lelijke dolfijn op mijn bovenarm of zo'n versiering net boven je kont.. Nee Dankje
live life with no regrets!
pi_136665363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik vind ze nogal ordinair, meer dan een abstracte versiering.

Als ik eerlijk ben vind ik het ook niet heel erg emotioneel stabiel overkomen.. en dat is toch wel het beeld dat je wil uitstralen.
Ik vind een playboybunny of zo'n dolfijn juist ordi.
live life with no regrets!
pi_136665415
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:10 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

Ik vind een playboybunny of zo'n dolfijn juist ordi.
Tja, uiteindelijk gaat het niet om wat jij zelf vind maar om wat anderen vinden. Dat was tenminste waar je naar vroeg.
pi_136665466
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:09 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

Haha kwestie van smaak ;)
Nee, ik geef echt de voorkeur aan letters, een langer tekstje (maar dat dan ergens anders op mijn lichaam) of een tekentje mét betekenis.
Maar een lelijke dolfijn op mijn bovenarm of zo'n versiering net boven je kont.. Nee Dankje
letters of een dolfijn zijn de enige opties? :)
Ik vind het allebei getuigen van wansmaak.
pi_136665508
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:06 schreef bulldogking123 het volgende:
Met solliciteren heb je wel minder kans denk ik, ondanks dat mensen met tattoos minder kans hebben, vind ik dat echt niet kunnen. Wat nou als mensen met tattoos wel gewoon goed hun werkzaamheden kunnen uitvoeren?
Precies, iedereen heeft gewoon recht op een gelijke behandeling.
live life with no regrets!
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:14:38 #21
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_136665549
Als je er iets overheen kunt doen waardoor het niet zichtbaar is lijkt het me geen probleem.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_136665573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:13 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

Precies, iedereen heeft gewoon recht op een gelijke behandeling.
Dat is leuk in de theorie maar de praktijk blijkt vaak er net naast te zitten. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136665590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:14 schreef Luxuria het volgende:
Als je er iets overheen kunt doen waardoor het niet zichtbaar is lijkt het me geen probleem.
Zomer en winter met lange mouwen? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136665596
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:11 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Tja, uiteindelijk gaat het niet om wat jij zelf vind maar om wat anderen vinden. Dat was tenminste waar je naar vroeg.
Ja, nouja ik vroeg eigenlijk naar wat jullie adviseren op het gebied van een kans hebben op een goede baan. Niet wat jullie persoonlijk van tattoo's vinden.
live life with no regrets!
  Moderator donderdag 13 februari 2014 @ 15:16:38 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_136665621
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:13 schreef yennasek22 het volgende:

[..]

Precies, iedereen heeft gewoon recht op een gelijke behandeling.
Jij komt hier niet om meningen te horen, jij wil alleen maar horen dat je t vooral moet doen. Prima dat iedereen recht heeft op een gelijke behandeling, feit is dat het niet zo werkt.

Hoeveel mensen ken jij met representatieve functies in je omgeving die zichtbare tattoos hebben. Blijkbaar weet je zelf ook wel dat je t beter niet kunt doen want anders was dit topic er niet geweest.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')