RJ stierf na boek 11, er volgde nog 3 boeken. En die serie is afgerond. Tevens stierf RJ op 58 jarige leeftijd aan een ziekte ipv aan ouderdom ofzo.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:37 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ja het is echt tragisch.
Toen Martin zijn boeken op de markt bracht stond de fantasy wereld op zijn kop. Daar hadden "we" op gewacht.....
echter na boek 3 kwamen de eerste veronruste reacties.... of hij niet dezelfde fout aan het maken was als Robert Jordan die in zijn Wheel of Time cyclus helemaal de weg was kwijt geraakt en na boek 15 zelfs is gestorven zonder dat er ook maar in verste verte een einde in het zicht was.
ah kijk eens aan...ik ben na boek 9 opgehouden.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:43 schreef Sitethief het volgende:
[..]
RJ stierf na boek 11, er volgde nog 3 boeken. En die serie is afgerond. Tevens stierf RJ op 58 jarige leeftijd aan een ziekte ipv aan ouderdom ofzo.
Maar je geeft me wel gelijk dat hij de weg na boek 5 helemaal is kwijt geraakt......quote:Op donderdag 3 april 2014 16:43 schreef Sitethief het volgende:
[..]
RJ stierf na boek 11, er volgde nog 3 boeken. En die serie is afgerond. Tevens stierf RJ op 58 jarige leeftijd aan een ziekte ipv aan ouderdom ofzo.
Sanderson heeft redelijk goed werk geleverd; het laatste boek was meer Jordan heb ik begrepen en was duidelijk minder.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:48 schreef CANARIS het volgende:
[..]
ah kijk eens aan...ik ben na boek 9 opgehouden.
ik wist alleen dat Brandon dingsboems de opdracht van zijn weduwe had gekregen om er een einde aan te zuigen..
Is het gelukt?
mooi einde?
Lord of Chaos was volgens mij juist een van de sterkere boeken in de serie.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:56 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Maar je geeft me wel gelijk dat hij de weg na boek 5 helemaal is kwijt geraakt......
Helemaal mee eens, al moet ik zeggen dat boek 5 een stuk boeiender is dan boek 4. Desondanks heb ik het ook nog niet uitgelezen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:37 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ja het is echt tragisch.
Toen Martin zijn boeken op de markt bracht stond de fantasy wereld op zijn kop. Daar hadden "we" op gewacht.....
echter na boek 3 kwamen de eerste veronruste reacties.... of hij niet dezelfde fout aan het maken was als Robert Jordan die in zijn Wheel of Time cyclus helemaal de weg was kwijt geraakt en na boek 15 zelfs is gestorven zonder dat er ook maar in verste verte een einde in het zicht was.
Ik ben heel bang dat Martin nu ook zover is. Ik vind zijn laatste boek niet meer om te lezen. Hij hoort zichzelf heel graag schrijven..(?!). hij verliest zich in zinloze dialogen en het wordt allemaal nog ondoorzichtiger en gaat nergens naar toe.
in boek 4 (geloof ik) wijdt hij 280 paginas aan Daenaries die zonder veel succes probeert haar nieuwe stad te managen. Er gebeurd in 280 paginas bija niets.
Ik heb boek 5 als sinds aan jaar bij mij liggen en kom er niet meer in... de tijd tussen het verschijnen van de boeken 3 en 4 waren ook gestoorde 5 jaar.... ik wist nauweluks nog waarom het ook al weer ging.
om eerlijk te zijn moet je bij wheel of time eigenlijk alleen het eerste boek lezen en dan de rest van de serie negeren. Boek 1 is tof en ook een mooi afgerond verhaal. (in boek 2 blijkt pas dat de eindbaas die ze hadden verslagen helemaal niet de eindbaas was)quote:Op donderdag 3 april 2014 18:41 schreef HiZ het volgende:
Lord of Chaos was volgens mij juist een van de sterkere boeken in de serie.
Het is denk ik 15 jaar geleden dat ik de eerste 4 boeken verslond. Vanaf boek 5 of 6 begon ik te denken : " ok..... waar gaat dit naar toe en wanneer houd het op "quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:21 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn moet je bij wheel of time eigenlijk alleen het eerste boek lezen en dan de rest van de serie negeren. Boek 1 is tof en ook een mooi afgerond verhaal. (in boek 2 blijkt pas dat de eindbaas die ze hadden verslagen helemaal niet de eindbaas was)
Dat zou wel erg voorspelbaar zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:42 schreef CANARIS het volgende:
[..]
net als velen denk ik dus dat Jon en Danaeries de eind protagonisten gaan worden, tenminste zit ik daar al goed 13 jaar op te wachten.....
En dat gevoel heb ik dus totaal niet. Boek 4 en 5 halen het misschien qua spanning niet bij de eerste boeken maar ik heb ze alsnog met minimaal even veel plezier verslonden. Waar het heen gaat lijkt me verder vrij duidelijk in de boeken geschreven/geforshadowed.quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:54 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Het is denk ik 15 jaar geleden dat ik de eerste 4 boeken verslond. Vanaf boek 5 of 6 begon ik te denken : " ok..... waar gaat dit naar toe en wanneer houd het op "
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij komt dat helemaal niet voor in de boekenquote:Op maandag 7 april 2014 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is Jon nou het zitten in zo'n ijsgevangenis bespaard, of komt dat in het boek later?
Jawel heb het maar even opgezochtquote:Op maandag 7 april 2014 16:40 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat helemaal niet voor in de boeken
Dan zou dat toch nog moeten komen? Aangezien Jon de wall nog niet verdedigd heeft.quote:Op maandag 7 april 2014 16:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jawel heb het maar even opgezocht
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jon_Snow
Using his natural leadership, Jon successfully holds the Wall against overwhelming odds for several days.[29] However, upon the arrival of Alliser Thorne and Janos Slynt to Castle Black, Jon is arrested for his earlier defection and thrown in an ice cell, where he is threatened with execution for his desertion and murder of Qhorin Halfhand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |