abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2014 @ 16:43:40 #101
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_138474525
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:37 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ja het is echt tragisch.
Toen Martin zijn boeken op de markt bracht stond de fantasy wereld op zijn kop. Daar hadden "we" op gewacht.....
echter na boek 3 kwamen de eerste veronruste reacties.... of hij niet dezelfde fout aan het maken was als Robert Jordan die in zijn Wheel of Time cyclus helemaal de weg was kwijt geraakt en na boek 15 zelfs is gestorven zonder dat er ook maar in verste verte een einde in het zicht was.
RJ stierf na boek 11, er volgde nog 3 boeken. En die serie is afgerond. Tevens stierf RJ op 58 jarige leeftijd aan een ziekte ipv aan ouderdom ofzo.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_138474603

[ Bericht 100% gewijzigd door CANARIS op 03-04-2014 16:55:19 ]
pi_138474710
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:43 schreef Sitethief het volgende:

[..]

RJ stierf na boek 11, er volgde nog 3 boeken. En die serie is afgerond. Tevens stierf RJ op 58 jarige leeftijd aan een ziekte ipv aan ouderdom ofzo.
ah kijk eens aan...ik ben na boek 9 opgehouden.
ik wist alleen dat Brandon dingsboems de opdracht van zijn weduwe had gekregen om er een einde aan te zuigen..

Is het gelukt?
mooi einde?
pi_138475015
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:43 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Maar je geeft me wel gelijk dat hij de weg na boek 5 helemaal is kwijt geraakt......
pi_138478076
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:48 schreef CANARIS het volgende:

[..]

ah kijk eens aan...ik ben na boek 9 opgehouden.
ik wist alleen dat Brandon dingsboems de opdracht van zijn weduwe had gekregen om er een einde aan te zuigen..

Is het gelukt?
mooi einde?
Sanderson heeft redelijk goed werk geleverd; het laatste boek was meer Jordan heb ik begrepen en was duidelijk minder.

Ik had me eigenlijk voorgenomen om nooit meer een onaffe serie te gaan lezen. En ik dacht dat GRRM sneller was. Helaas pindakaas.
pi_138478091
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:56 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Maar je geeft me wel gelijk dat hij de weg na boek 5 helemaal is kwijt geraakt......
Lord of Chaos was volgens mij juist een van de sterkere boeken in de serie.
pi_138496543
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:37 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ja het is echt tragisch.
Toen Martin zijn boeken op de markt bracht stond de fantasy wereld op zijn kop. Daar hadden "we" op gewacht.....
echter na boek 3 kwamen de eerste veronruste reacties.... of hij niet dezelfde fout aan het maken was als Robert Jordan die in zijn Wheel of Time cyclus helemaal de weg was kwijt geraakt en na boek 15 zelfs is gestorven zonder dat er ook maar in verste verte een einde in het zicht was.

Ik ben heel bang dat Martin nu ook zover is. Ik vind zijn laatste boek niet meer om te lezen. Hij hoort zichzelf heel graag schrijven..(?!). hij verliest zich in zinloze dialogen en het wordt allemaal nog ondoorzichtiger en gaat nergens naar toe.

in boek 4 (geloof ik) wijdt hij 280 paginas aan Daenaries die zonder veel succes probeert haar nieuwe stad te managen. Er gebeurd in 280 paginas bija niets.

Ik heb boek 5 als sinds aan jaar bij mij liggen en kom er niet meer in... de tijd tussen het verschijnen van de boeken 3 en 4 waren ook gestoorde 5 jaar.... ik wist nauweluks nog waarom het ook al weer ging.
Helemaal mee eens, al moet ik zeggen dat boek 5 een stuk boeiender is dan boek 4. Desondanks heb ik het ook nog niet uitgelezen.
pi_138496564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:41 schreef HiZ het volgende:
Lord of Chaos was volgens mij juist een van de sterkere boeken in de serie.
om eerlijk te zijn moet je bij wheel of time eigenlijk alleen het eerste boek lezen en dan de rest van de serie negeren. Boek 1 is tof en ook een mooi afgerond verhaal. (in boek 2 blijkt pas dat de eindbaas die ze hadden verslagen helemaal niet de eindbaas was)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_138500186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 09:21 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

om eerlijk te zijn moet je bij wheel of time eigenlijk alleen het eerste boek lezen en dan de rest van de serie negeren. Boek 1 is tof en ook een mooi afgerond verhaal. (in boek 2 blijkt pas dat de eindbaas die ze hadden verslagen helemaal niet de eindbaas was)
Het is denk ik 15 jaar geleden dat ik de eerste 4 boeken verslond. Vanaf boek 5 of 6 begon ik te denken : " ok..... waar gaat dit naar toe en wanneer houd het op "

Op een gegeven moment had ik al die Ninettes en weet ik wel niet wie allemaal, goed zat. Treurig hoogtepunt was Winter´s tale . Ik heb de laatste 3 boeken echt alleen nog maar met de hoop op een naderend einde gelezen .

Ik ben heel bang dat bij Martin hetzelfde aan het gebeuren is. Is ook geen wonder!!. Hij verdient goud met zijn boeken. Hij weet natuurlijk ook wel dat dit niet verhaaldienend is . Hij heeft ooit gezegd niet meer als 3 boeken te willen schrijven..... juist om dat voorbeeld met Jordan te ontlopen.

Naar wat ik nu heb gehoord moeten het er tenminste 7 worden want boek 6 biedt ook geen einde. Het schijnt een soort middeleeuws Peyton Place to worden.
pi_138512703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:42 schreef CANARIS het volgende:

[..]

net als velen denk ik dus dat Jon en Danaeries de eind protagonisten gaan worden, tenminste zit ik daar al goed 13 jaar op te wachten.....
Dat zou wel erg voorspelbaar zijn. :{
ROBODEMONS..................|:(
pi_138512828
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 11:54 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Het is denk ik 15 jaar geleden dat ik de eerste 4 boeken verslond. Vanaf boek 5 of 6 begon ik te denken : " ok..... waar gaat dit naar toe en wanneer houd het op "
En dat gevoel heb ik dus totaal niet. Boek 4 en 5 halen het misschien qua spanning niet bij de eerste boeken maar ik heb ze alsnog met minimaal even veel plezier verslonden. Waar het heen gaat lijkt me verder vrij duidelijk in de boeken geschreven/geforshadowed.

De vergelijking met Jordan vind ik dan ook een beetje krom. Dat is een heel andere ballgame dan asoiaf.

Verder mag GRRM er wat mij betreft nog 20 jaar over doen om boek 6 uit te brengen. Echter vrees ik niet dat de beste man het zo lang trekt :+
Conscience do cost.
pi_138568861
Tijdens AFFC dacht ik vaak "waar gaat dit dan weer naar toe", maar nadat ik het (en ADWD) uitgelezen had vond ik ze wel erg goed. Het einde van ADWD en de hoofdstukken van WOW die ik gelezen heb geven me vertrouwen dat de laatste boeken goed gaan worden, ik wacht dus geduldig af tot ze gaan komen. :)
  maandag 7 april 2014 @ 12:11:10 #113
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138605516
Tering, die draken zijn hard gegroeid. In de boeken zijn ze stukken kleiner volgens mij. Tevens eten ze dat schaap rauw in plaats van het eerst te verbranden. :N
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_138608506
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138608839
Volgende week *O* *O* *O* *O*
pi_138610735
Janos Slynt is echt zo'n cunt. Kan niet wachten op meer JS scenes dit seizoen
  maandag 7 april 2014 @ 14:49:15 #117
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_138611213
Jamie Lannister echt zo'n droogkloot als 'ie z'n hand aangemeten krijgt. Zwaait 'ie terwijl de camera uitzoomt. Geweldig. :D
Het is patat.
pi_138613240
Overigens geweldig om eindelijk Styr, Magnar of Thenns te zien. ^O^ Mooie aflevering om er weer in te komen. Zat weer te springen op de stoel bij de laatste Arya scene.
  maandag 7 april 2014 @ 15:49:48 #119
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_138613443
Weer echte GoT aflevering: Binnen 10min weer tieten in beeld :D

Ben echt benieuwd hoe het met Arya in de boeken afloopt want daar krijgt ze wel een toffe rol
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_138613838
Is Jon nou het zitten in zo'n ijsgevangenis bespaard, of komt dat in het boek later?
  maandag 7 april 2014 @ 16:40:11 #121
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_138615543
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is Jon nou het zitten in zo'n ijsgevangenis bespaard, of komt dat in het boek later?
Volgens mij komt dat helemaal niet voor in de boeken
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_138616283
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:40 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat helemaal niet voor in de boeken
Jawel heb het maar even opgezocht
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jon_Snow
Using his natural leadership, Jon successfully holds the Wall against overwhelming odds for several days.[29] However, upon the arrival of Alliser Thorne and Janos Slynt to Castle Black, Jon is arrested for his earlier defection and thrown in an ice cell, where he is threatened with execution for his desertion and murder of Qhorin Halfhand.
pi_138617639
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Jawel heb het maar even opgezocht
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Jon_Snow
Using his natural leadership, Jon successfully holds the Wall against overwhelming odds for several days.[29] However, upon the arrival of Alliser Thorne and Janos Slynt to Castle Black, Jon is arrested for his earlier defection and thrown in an ice cell, where he is threatened with execution for his desertion and murder of Qhorin Halfhand.
Dan zou dat toch nog moeten komen? Aangezien Jon de wall nog niet verdedigd heeft.
Doordat ze in de serie Alliser Thorne en Janos Slynt al aanwezig laten zijn voordat de wall word aangevallen, laten ze misschien de opsluiting achterwege? Of ze doen dit als nog nadat de wall is aangevallen.
pi_138618114
Oberyn echt een baas in e1 s4 op tv... jammer dat ik het einde van hem al weet :{

En raakte de hound niet gewond in het gevecht in de kroeg? in de episode zag je daar namelijk niet zoveel van.
hhhhh
  maandag 7 april 2014 @ 17:48:03 #125
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_138618417
Ik vond de episode geweldig, jammer dat de Polliverscene minder gedenkwaardig was dan in het boek.
Helemaal super.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')