Te druk voor jou, jaquote:Op woensdag 12 februari 2014 19:28 schreef Onnoman het volgende:
"ja leuk, maar ik heb het de komende 2 weken erg druk"!
Niks lastigs aan, hij heeft het gewoon te druk voor jou. Waarom zou een gezamenlijke vriend een probleem zijn? Je kan toch gewoon een bepaalde afstand houden?quote:Het lastige is dat deze vriend ook bevriend is met een andere vriend van mij waar het juist wel goed mee klikt.
Bron?quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:45 schreef Fanest het volgende:
Vriendschap als 'een echte band tussen mensen' komt tegenwoordig niet meer zo vaak voor als vroeger,
Ik denk dat door whatsapp/facebook e.d. de nadruk wel steeds meer op de kwantiteit dan op de kwaliteit komt te liggen eerlijk gezegd.quote:
Bel m dan gewoon als je het jammer vind?quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:06 schreef Sheldon. het volgende:
Vriendschappen met vrouwen : Nooit gehad
Vriendschappen met mannen : Moet gewoon ongedwongen zijn, chill, geen bewijsdrang tegenover elkaar. Initiatief moet van beide kanten komen.
Ben momenteel een vriend aan het kwijtraken die ik altijd als een hele goede vriend zag. Altijd lachen, uren lang met elkaar lullen, maar zelf zou hij mij nooit opbellen. Dat is hem de eer te na volgens mij. Hij kon wel altijd als ik hem opbelde, maar van hem komt niets vandaan. Inmiddels heb ik hem al sinds sinterklaas niet gesproken, omdat ik gestopt ben met hem elke keer opbellen. vind dat bijvoorbeeld wel erg jammer...
Ben echt niet gauw op mijn pik getrapt, deze vent zit thuis op zijn kamertje te wachten tot ik weer eens bel en daar kickt ie volgens mij op, terwijl hij dus zelf al sinds sinterklaas niets meer heeft laten horen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Bel m dan gewoon als je het jammer vind?
Ja, klopt wel. Spreekwoordelijk: als je je bier het meest langzaam van de groep op drinkt dan drink je de hele avond gratis. Dat geldt ook voor vriendschap. Als je geen initiatief hoeft te nemen, omdat je gewoon lekker in je comfortzone computerspelletjes kunt spelen maar wel af en toe een telefoontje krijgt en dan denkt; mja, best aardig dat ik af en toe gebeld wordt - dan wordt je als mens "beloond" met je passiviteit en krijg je geen prikkel om er wat aan te doen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:46 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik ben in onze vriendengroep het enige meisje, wanneer er iets afgesproken wordt, neem ik bijna altijd het initiatief. Heb wel eens in de groep gegooid van: waarom moet ik dat altijd doen? De heren geven gewoon aan dat ze er niet zo mee bezig zijn, minder behoefte aan, maar als het voor ze geregeld wordt vinden ze het hartstikke leuk. Het is dus een stukje gemakzucht gecombineerd met minder behoefte aan sociaal contact.
Bij jouw vriend speelt vast ditzelfde, of je moet niet doorhebben dat hij je zoals hierboven eerder gezegd eigenlijk niet moet en het niet in je gezicht durft te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |