abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136617276
Hallo allemaal,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik wat onzeker over mijn gebit en nu wil ik gewoon weten hoe de Fokkers daar over denken.
Bij sommige mensen komt het voor dat zij geboren worden met minder tanden of kiezen dan de rest van de wereld, meestal gaat het hier dan om 2 of 3 kiezen. In mijn geval mis ik van 20 kiezen die een normaal persoon heeft (incl. verstandskiezen) 9 stuks... Hierdoor zit er vrij veel ruimte tussen mijn tanden en kiezen en is mijn gezicht ook smaller dan wanneer ik een vol smoelwerk tanden en kiezen zou hebben gehad.
Aangezien ik er met eten geen last van heb en een operatie toch wel een hele ingreep is heb ik er nog niks aan laten doen. Wat kunnen ze dan doen? Optie 1 is datgene wat ik heb opschuiven en daar implantaten tussen schroeven. Optie 2 is het volledig verwijderen van mijn gebit en een kunstversie.
Mijn gebit is verder goed, nooit gaatjes en altijd na 5 minuten bij de tandarts weer buiten omdat ik het gewoon goed verzorg.

Dus ik zou graag weten wat jullie vinden. Plaatje er bij voor een beeld. (raar plaatje maar de fotograag had moeite om men hele hoofd er op te krijgen...)

woensdag 12 februari 2014 @ 10:07:33 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136617387
Er zijn ergere dingen op de wereld.
Een spleetje tussen de tanden is niet lelijk.
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:08:33 #3
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_136617407
E้n voordeel, je hoeft nooit te flossen!
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_136617668
Ik zie het probleem niet zo
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:34:16 #5
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_136618057
Ik zou een beugel nemen, tanden recht laten zetten en kiezen als implantaten laten inzetten. Met een beugel trekken ze de twee tanden naast je voortanden ook naar de juiste hoogte.

Als eens met een tandarts er over gehad?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_136618079
Het probleem lijkt me in ieder geval lang niet groot genoeg om hiervoor een operatie of iets dergelijks te overwegen. Ik vind het sowieso wel meevallen
pi_136618163
Mooi is anders
Ik ben terug.
pi_136618196
Nou ik zie daar echt geen bizar afwijkend gebit hoor
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136618346
Ik vind het wel meevallen en je hoeft inderdaad nooit te flossen. :D
Don't pull my strings.
pi_136618742
Alles laten trekken en volledig opnieuw met implantaten.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_136618891
Beugel en een paar implantaten.
pi_136618908
Deze foto laat niet zichtbaar een probleem naar voren komen.
pi_136619086
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:57 schreef Joene het volgende:
Alles laten trekken en volledig opnieuw met implantaten.
Ja, dit zou ik doen. Het is heel drastisch, maar ik weet zeker dat je er zo een stuk beter uitziet. Om eerlijk te zijn zou zo'n gebit bij iemand voor mij wel een afknapper zijn.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_136619123
Laat er wat aan doen! Ik was ook erg onzeker erover. Waarom blijven rondlopen met iets waar een oplossing voor is? Tuurlijk, het kost wat tijd en geld, maar alles beter dan je laten beperken (met lachen e.d.) vanwege schaamte.

Beugel of facings.
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:10:46 #15
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_136619141
Hebben jullie al de reclame bij deze topic gezien? :D
pi_136619928
Heb het er al wel eens met de tandarts over gehad maar omdat ik er nog normaal mee kan eten niks aan laten doen. Ook is er de angst dat mijn smoel niet meer voelt als mijn smoel en dat lijkt me raar. Zal nog eens een goed gesprek met de tandarts doen want het wordt wel steeds meer iets waar ik over denk. Heb er nooit echt veel bij stil gestaan, begint nu weer meer te komen. Misschien omdat ik weer vrijgezel ben of iets.

Flossen moet trouwens nog steeds schijnt, alleen gebruik ik scheepstouw ipv flosdraad.

Bedankt iig al voor de vele reacties :)

PS, niemand die grappen maakt hierover? Dit is Fok dus had wel dingen verwacht als: TS staat met zijn mond vol tanden enzo...
pi_136620084
Is je hoofd zo groot dat de fotograaf hem er niet helemaal op kreeg? Ik zie geen gebit waar je heel onzeker over zou moeten zijn. Als je dat wel bent, doe er wat aan. Meer keuzes zijn er niet.
pi_136620208
Je moet deze keuze niet af laten hangen van anderen. Als je je er onzeker door voelt, gewoon iets aan laten doen. Je leven is zo veel malen beter als je er lekker zelfverzekerd doorheen kan
pi_136620465
Haal optie 2 maar snel uit je hoofd. Ik ben misschien geen tandarts maar ik denk dat het helemaal niet zo erg is dat een kunstgebit een juiste oplossing is. Je bent nog een jonge jongen schat ik zo.

Ik raad je aan net zoals meerdere hierboven ok implantaten te nemen, als het goed is dekt de verzekering dit.

Daarnaast zou ik je aanraden om te gaan ori๋nteren op het nemen van een beugel. Houd wel rekening bij beugels is het vaak zo dat verzekeringen maar tot een bepaald bedrag vergoeden of maar een deel per factuur. De orthodontist is heel duur!

Veel succes
pi_136620576
Kunstgebit is idd voor mij ook geen optie, maar dat was als optie gegeven destijds.
Ben 26 idd dus nog jong.
pi_136620662
Bedankt TS, nu krijg ik allemaal reclame.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136621143
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:00 schreef Arcadia het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 12:00 schreef Arcadia het volgende:

SPOILER
Die onderste heeft wel een hele grote spleet tussen de tanden. :'(
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 12 februari 2014 @ 12:48:37 #23
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_136621988
Ik krijg reclame van het 5 stappen hapjesplan van Olvarit. :')
pi_136622296
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:09 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, dit zou ik doen. Het is heel drastisch, maar ik weet zeker dat je er zo een stuk beter uitziet. Om eerlijk te zijn zou zo'n gebit bij iemand voor mij wel een afknapper zijn.
ห้n implantaat kost ongeveer 2000 euro....mag TS wel eerst de loterij winnen dan om dat te doen. :') Als het gebit verder gezond is zie ik het probleem niet zo, ja het wijkt af van een gemiddeld gebit maar het ziet er verder gewoon gezond uit, beter dit dan een rot gebit. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136622358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:53 schreef Popolo het volgende:
Haal optie 2 maar snel uit je hoofd. Ik ben misschien geen tandarts maar ik denk dat het helemaal niet zo erg is dat een kunstgebit een juiste oplossing is. Je bent nog een jonge jongen schat ik zo.

Ik raad je aan net zoals meerdere hierboven ok implantaten te nemen, als het goed is dekt de verzekering dit.

Daarnaast zou ik je aanraden om te gaan ori๋nteren op het nemen van een beugel. Houd wel rekening bij beugels is het vaak zo dat verzekeringen maar tot een bepaald bedrag vergoeden of maar een deel per factuur. De orthodontist is heel duur!

Veel succes
Veel succes met de verzekering te overtuigen dat je alle implantaten vergoed wil hebben :P , dat gebeurt echt alleen in uitzonderingsgevallen (als iemand b,v. op geen enkele manier een kunstgebit kan verdragen). Dit zouden cosmetische ingrepen zijn. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')