Ik zie ze niet dus ik laat me graag informeren.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:06 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Wat zijn precies je argumenten om te kopen?
Waarom kunnen ze alleen vooruit? Ze kunnen nog kei hard onderuit gaan als ze niet aan de convenanten kunnen gaan voldoen. De kans dat dat gebeurt is groot. De marges staan enorm onder druk. Ik zie niet waarom ze binnen afzienbare tijd omhoog zullen gaan. Ik denk eerder dat het bedrijf in onderdelen op wordt gesplitst en van de beurs zal verdwijnen.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:02 schreef DrSnuggle het volgende:
Omdat er nog geen nieuw deel is geopend, heb ik het maar gedaan.
Ik heb alleen geen idee welk deel het zou moeten zijn. :S
Ik denk alsnog dat Imtech op de lange termijn top is, er staan een paar mooie kansen (servercentrums Microsoft en Apple).
Het is een bedrijf die veel klappen heeft gehad maar nu alles toch wel moet hebben gehad en alleen maar vooruit moet kunnen kijken.
Imtech is in staat geweest om in een voor hun zeer moeilijk jaar schuld te reduceren.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze alleen vooruit? Ze kunnen nog kei hard onderuit gaan als ze niet aan de convenanten kunnen gaan voldoen. De kans dat dat gebeurt is groot. De marges staan enorm onder druk. Ik zie niet waarom ze binnen afzienbare tijd omhoog zullen gaan. Ik denk eerder dat het bedrijf in onderdelen op wordt gesplitst en van de beurs zal verdwijnen.
Bron?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:35 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Imtech is in staat geweest om in een voor hun zeer moeilijk jaar schuld te reduceren.
In het jaar 2014 zal er nog meer schuld gereduceerd worden en de convenanten zijn dus geen probleem.
Dito wat is jouw bron dat ze wel in gevaar zijn?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:36 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bron?
Ik heb Imtech niet horen zeggen dat de convenanten niet in gevaar zijn.
Lees jij überhaupt wel nieuws over Imtech?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:53 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Dito wat is jouw bron dat ze wel in gevaar zijn?
Wederom dito Lees jij überhaupt wel nieuws over Imtech?quote:Op maandag 10 februari 2014 20:55 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Lees jij überhaupt wel nieuws over Imtech?![]()
Alles draait momenteel om het halen van de convenanten van Imtech. Ze hebben uitstel gekregen omdat ze er anders al niet aan hadden kunnen voldoen.
Er is helemaal niet naar buiten gebracht waarom ze weg zijn bij ING en Rabo en waarom ze nu GS in hebben gehuurd... Er heeft een anonieme bron gemeld dat ze dit gedaan hebben tegen ongewenste overnames. Maar dat is niet eens zeker.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:04 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Wederom dito Lees jij überhaupt wel nieuws over Imtech?
Ze hebben b.v. GS binnengehaald om o.a. hierbij te assisteren.
quote:Imtech huurt Goldman Sachs in
GOUDA (AFN) -
Imtech heeft Goldman Sachs ingehuurd als financieel adviseur. Dat bevestigde een woordvoerster van het bedrijf vrijdag naar aanleiding van berichtgeving van Het Financieele Dagblad.
Goldman Sachs zal Imtech samen met Rabobank van advies voorzien. Voorheen werkte Imtech met Rabo en ING, maar die bank gaf eind vorig jaar aan van die rol af te willen zien. Imtech kreeg in november nog van onder meer ING en Rabobank langer de tijd om aan zijn convenanten te voldoen.
Fraude
Het bedrijf kampt nog altijd met de naweeën van de omvangrijke fraude in Duitsland en Polen, die vorig jaar werd ontdekt. Daarnaast houdt Imtech last van de zware marktomstandigheden in Europa.
Hier nog even twee nieuwsberichten om mijn reactie te ondersteunen. Dus kom maar op met jouw bronnen die zeggen dat GS is ingehuurd zodat ze de convenanten gaan halen.quote:Imtech huurt Goldman Sachs in
AMSTERDAM (Dow Jones)--Technisch dienstverlener Royal Imtech (IM.AE) heeft Goldman Sachs ingehuurd, bevestigt de onderneming vrijdag.
Een woordvoerder laat weten dat Imtech de afgelopen jaren zaken deed met Rabobank en ING, maar dat de laatste in november van vorig jaar hiermee gestopt is. Daarna is Imtech op zoek gegaan naar een nieuwe kandidaat en dat is Goldman Sachs geworden.
Het Financieele Dagblad schrijft vrijdag op zijn website op basis van anonieme bronnen dat Goldman Sachs de opdracht heeft gekregen om Imtech te beschermen tegen een eventuele ongewenste overname. Dit zou volgens de krant mogelijk zijn door de kapitaalstructuur te versterken of onderdelen in de etalage te zetten. De Imtech-woordvoerder kan dit niet bevestigen
omgquote:Op maandag 10 februari 2014 22:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Succes met het dekken van je short positie je zal het nodig hebben.
Ik ga jou niet meer beantwoorden zonde van mijn tijd.
![]()
Met Sunri5e, het was algemeen bekend dat Q2 2014 het kwartaal van de waarheid ging worden. Je vraagt geen uitstel als lenende partij of geeft geen uitstel als uitlenende partij als een toko aan zijn convenanten voldoet. Je zou het inhuren van GS ook als noodgreep kunnen zien, "als je zelfs GS nodig hebt om aan je convenanten te voldoen..". Je gaat de fee die GS vraagt niet betalen omdat je het leuk vindt..quote:Op maandag 10 februari 2014 22:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
![]()
De bank heeft er ook niks aan als jij je hypotheek niet meer kunt betalen. Toch gaan ze je huis veilen als je niet meer kunt betalen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:58 schreef PaulieWalnuts het volgende:
De banken hebben er niks aan als Imtech de convenanten niet kan betalen, dus zo spannend wordt het ook weer niet.
quote:Op maandag 10 februari 2014 22:08 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
![]()
Nog een emissie zou een doodsteek zijn. Ik verwacht dat Imtech in onderdelen opgesplitst zal worden en dan van de beurs zal verdwijnen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:40 schreef arjan1112 het volgende:
Dus Imtech blijft bestaan maar het aandeel gaat naar 10 cent ofzo, emissie op emissie om schulden af te lossen ?
Zeg vriend. Gaan KLM en KPN ook failliet ?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:43 schreef ikjijallebei het volgende:
Topman gaat ook vertrekken lees ik net op mijn mobiel.
Bij aantreding even flink het salaris van wie anders dan hemzelf verhogen om dik te cashen, en nu gaat ie natuurlijk weg voor het schip zinkt.
GS die nog even flink wat winst maakt links of rechts om.
Wegwezen uit deze toko voor de long boy's als je je geld wil behouden.
Nogmaals, moet het voor gekauwd worden?
Gaat Imtech failliet dan? Bron graag.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:46 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Zeg vriend. Gaan KLM en KPN ook failliet ?
Sorry, ik ben er een beetje uit hoor. Dit is toch niet de enige reden dat Imtech gedaald zou zijn. Ik had iets vernomen van schandalen, fouten die gemaakt zijn in Polen en ik geloof ook in Duitsland.quote:Op maandag 10 februari 2014 20:35 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Imtech is in staat geweest om in een voor hun zeer moeilijk jaar schuld te reduceren.
In het jaar 2014 zal er nog meer schuld gereduceerd worden en de convenanten zijn dus geen probleem.
Vanwege de al reeds afgeboekte kosten ivm personeelsreductie/resultaatoptimalisatie worden de vruchten daarvan in 2014 en daarna geplukt.
Imtech gaat zeer binnenkort fors omhoog!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |