Ik hoop niet dat het uit gaat, ben nl. echt dol op mijn vriend. Maar echt: ik heb niet om dit gevoel gevraagd. Vind het ook echt verschrikkelijk...quote:Op maandag 10 februari 2014 17:38 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Als ik 6 jaar zou hebben en alles was nog leuk zou ik me eroverheen zetten en accepteren dat ik geen losbol ben geweest. Is niet leuk maar ja het alternatief uitmaken is nou ook niet zo heel geweldig. Zullen wel veel tussenwegen zijn maar denk dat die in de praktijk zelden succes hebben dus ja (dat het alsnog uit gaat meestal).
Nou ja, gemist, is misschien een groot woord. Ik heb mijn jeugd op een andere manier doorgemaakt. Ik heb er bewust voor gekozen met hem een relatie te hebben (ik ben ook tot over mijn oren geweest). Ik ben van mezelf ook niet een gigantische losbol. Ik doel er ook niet op dat ik nu los wil gaan wat betreft mannen: zoenen, dat soort dingen. Maar ik mis de ervaring in relaties (ik vind dit zo moeilijk om te zeggen).quote:Op maandag 10 februari 2014 17:44 schreef Sekhmet het volgende:
Hoezo "je jeugd gemist"? Wat heb je dan gemist? En waarom?
Klinkt als een vroege midlifecrisis..quote:Op maandag 10 februari 2014 17:23 schreef carlijne het volgende:
Ik ben 21,5 jaar oud en heb inmiddels bijna 6 jaar een relatie. Een ontzettend leuke jongen! Eerlijk, ik ben ook heel gek met hem! We lachen veel, kan alles bij hem kwijt. We wonen nog niet samen, geen kinderen, niet getrouwd etc. Als hij bij mij komt of ik naar hem toe ga, kijk ik hier ontzettend naar uit. Daar is weinig mis mee, als er ruzie is (wat niet veel voorkomt), praten we dit uit. Ook over de seks valt er niks te klagen, ik denk zo'n 2-4 x p/w.
Maar nu... Er knaagt zo'n ontzettend naar gevoel aan mij! Alsof ik het gevoel heb dat ik mijn jeugd heb gemist (ik kan hier haast wel om huilen, als ik kijk naar hoe leuk ik het met mijn vriend heb). Ik voel echt in mezelf dat ik hem veel liever rond m'n 25ste tegen was gekomen. Dit heeft totaal niets met hem te maken, maar het gevoel overrompeld me heel erg.. Het is net alsof ik nú moet kiezen: wil ik door of niet. Kan me niet voorstellen zonder hem te zijn, zie ook mijn toekomst met hem, maar het knaagt en het knaagt.
Zijn er mensen die dit (her)kennen? Alsjeblieft, stamp mijn post niet in de grond.. Ik vind het gewoon heel erg lastig, omdat dit mijn eerste relatie is die ik niet zomaar weg wil gooien, omdat ik heel veel van hem hou..
Verder nergens last van hoorquote:Op maandag 10 februari 2014 17:59 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Klinkt als een vroege midlifecrisis..
Als je denkt dat je iets mist, maar je kan niet bedenken wat...hoe lang je ook nadenkt...dan mis je niets:) Het gevoel wat je waarschijnlijk hebt zijn de compromissen die je gesloten hebt in je leven. Nu kijk je daar supervaag op terug, waar het natuurlijk allemaal niet duidelijker van wordt.quote:
Volledig mee eens. Volgens mij is het gevoel niet verder te beschrijven dan dat al gedaan is...en dat zegt al genoeg in principe.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:07 schreef rhubarbje het volgende:
Je zit midden in je jeugd dus gemist kun je hem niet hebben
Maak een lijst met de dingen die je denkt te missen en kijk hoe je die toch kunt krijgen terwijl je je vriend nog niet meteen aan de kant zet
Ik kan bijna niets bedenken wat echt niet zou kunnen, behalve rondneuken
Maar dat is ook niet bepaald wat het lijkt hoor
Wat zegt dat volgens jou?quote:Op maandag 10 februari 2014 18:08 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Volgens mij is het gevoel niet verder te beschrijven dan dat al gedaan is...en dat zegt al genoeg in principe.
Waarom inderdaad niet gewoon uitgaan zonder jouw vriend en met vrienden en/of vriendinnen? Als het een goede relatie is, laat je elkaar toch ook vrij?quote:Op maandag 10 februari 2014 17:42 schreef carlijne het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het uit gaat, ben nl. echt dol op mijn vriend. Maar echt: ik heb niet om dit gevoel gevraagd. Vind het ook echt verschrikkelijk...
Dat je blijft hangen op iets wat je niet eens kan om/beschrijven..dit geeft enigzins aan hoe vaag het is.quote:
Mijn vriend en ik laten elkaar heel erg vrij binnen de relatie: gaan los van elkaar uit, ondernemen los van elkaar ook plannen. Buiten dat ondernemen we ook veel samen, leuke dingen. Hetgeen wat ik "mis", is dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. En nogmaals: het gaat mij niet zozeer om de seks, dat niet. Ik vind dat ik weinig ervaring heb wat dat betreft, maar daar tegenover staat dat ik ook heel gek op hem ben.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:12 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Dat je blijft hangen op iets wat je niet eens kan om/beschrijven..dit geeft enigzins aan hoe vaag het is.
Misschien kan je meer context geven?
Wat is je doel?
Je kan toch ervaringen creëren met hem ? Of is dat juist het probleem?quote:Op maandag 10 februari 2014 18:15 schreef carlijne het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik laten elkaar heel erg vrij binnen de relatie: gaan los van elkaar uit, ondernemen los van elkaar ook plannen. Buiten dat ondernemen we ook veel samen, leuke dingen. Hetgeen wat ik "mis", is dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. En nogmaals: het gaat mij niet zozeer om de seks, dat niet. Ik vind dat ik weinig ervaring heb wat dat betreft, maar daar tegenover staat dat ik ook heel gek op hem ben.
Dat zullen veel mensen ook niet hebben die wel vrijgezel zijn geweest tijdens hun 'jeugd'quote:Op maandag 10 februari 2014 18:15 schreef carlijne het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik laten elkaar heel erg vrij binnen de relatie: gaan los van elkaar uit, ondernemen los van elkaar ook plannen. Buiten dat ondernemen we ook veel samen, leuke dingen. Hetgeen wat ik "mis", is dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. En nogmaals: het gaat mij niet zozeer om de seks, dat niet. Ik vind dat ik weinig ervaring heb wat dat betreft, maar daar tegenover staat dat ik ook heel gek op hem ben.
Ik vind het geen gezeur, ik denk dat ieder mens wel eens op dit punt belandt. Ik vergelijk het nog steeds met een vervroegde midlifecrisis.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat zullen veel mensen ook niet hebben die wel vrijgezel zijn geweest tijdens hun 'jeugd'
Om wat voor reden dan ook
Je kunt gewoon nou eenmaal niet alles hebben, en zo werkt het leven ook niet
Sorry, maar je zeurt eigenlijk een beetje
Het is voor haar vast heel reëel, maar wel zelf 'gemaakt'quote:Op maandag 10 februari 2014 18:39 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ik vind het geen gezeur, ik denk dat ieder mens wel eens op dit punt belandt. Ik vergelijk het nog steeds met een vervroegde midlifecrisis.
ja en 85% van de wereldbevolking heeft er ooit last van. Dus eigenlijk voor iedereen zeer reëel.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het is voor haar vast heel reëel, maar wel zelf 'gemaakt'
Net als die quarterlife crisissen en midlifecrissen.
van de westerse wereldbevolking hequote:Op maandag 10 februari 2014 18:52 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
ja en 85% van de wereldbevolking heeft er ooit last van. Dus eigenlijk voor iedereen zeer reëel.
Oke dat moet ik je nageven:) Toch bedenkt een Sudanese? man zich ook wel minstens 1 x in zn leven waar hij in godsnaam mee bezig is en wat hij nou wilt in de toekomst?quote:Op maandag 10 februari 2014 18:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
van de westerse wereldbevolking he
Iemand in zuid sudan is echt niet bezig met de what if's in het leven
Het is ook niet raar om eens na te denken over je situatie en of dat de situatie is waar je in wil zittenquote:Op maandag 10 februari 2014 18:58 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Oke dat moet ik je nageven:) Toch bedenkt een Sudanese? man zich ook wel minstens 1 x in zn leven waar hij in godsnaam mee bezig is en wat hij nou wilt in de toekomst?
Misschien als je altijd hebt gehad wat je wilde...een rijke prins ofzo...zo iemand zou kunnen leven met de gedachte: Fuck al die What if'sMaar dat zijn uitzonderingen.
Je eigen ideaalbeeld is altijd rijk zijn op je eigen manier...Dus met andere woorden, je hebt overvloed van alle dingen waar je van houdt. Toch kan een uitdaging meerdere uitvalshoeken hebben...bijvoorbeeld:) Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...ben niet meer bepaald nuchter +)quote:Op maandag 10 februari 2014 19:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Het is ook niet raar om eens na te denken over je situatie en of dat de situatie is waar je in wil zitten
Maar ik vind het wel raar om alles te willen, dat gaat niet
Je kunt niet vrijgezel zijn en meerdere relaties hebben tegelijk, dat gaat gewoon niet
Dus het is zinloos om dat als optie te zien
De optie is: in de relatie blijven, of niet
Om jezelf dan allerlei vage gevoelens aan te praten die je niet eens kunt benoemen is alleen maar je leven moeilijk maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |