abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator maandag 10 februari 2014 @ 16:58:44 #151
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136554252
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:27 schreef schattigg het volgende:
@ probeer, lief dat je wilt helpen.

Maar jij denkt heeeel makkelijk. Of wij denken heel moeilijk..

Cultuur\geloof.. Nogmaals
Jullie denken heel moeilijk.
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 10 februari 2014 @ 17:00:32 #152
288245 crew  Moira
pi_136554399
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat iemand niet alleen op de roze wolken zit, maar ook realitisch nadenkt over de (financiële) gevolgen van trouwen is een pluspunt. Echter hoort dat mijns inziens niet de boventoon te voeren.

Hij heeft blijkbaar aangegeven met je te willen trouwen, dus zou hij naar een doel moeten werken. Sparen, want geld zal hij hard nodig hebben. Als hij geen baan had, had ik zijn terughoudendheid wel begrepen. Hij heeft echter wel een baan, en jij werkt ook.

In je OP heb je het over een vast contract, maar dan volgend jaar. Dat betekent dus dat hij dit jaar 10 maanden (maart-december) kan sparen. Jij kan dat ook. Dan heb je vast een mooi bedrag bij elkaar waar je in ieder geval een beetje mee vooruit kan. Jullie kunnen zelfs besparen op de bruiloft door het klein te houden/niet al te groot te maken.

Ik kan het niet zo precies aangeven, maar ik vind zijn gedrag raar. In plaats van aangeven wat er nodig is om het te laten slagen, heeft hij het over einde relatie en loslaten en whatnot. Juist nu zou hij moeten laten merken dat hij hard werkt aan een toekomst samen met jou.

Gedwongen vertrekken of ontslagen worden is niet het einde, maar slechts een tussenstop. Net zoals je elke keer wanneer je valt weer opstaat, ga je na zoiets weer gewoon op zoek naar nieuw werk.

Als het klikt tussen jullie en jullie allebei gewillig zijn om te trouwen, zou hij juist gemotiveerd moeten zijn in plaats van problemen creëren over zaken waar hij toch geen beslissende invloed op heeft.
Fucking aanwinst ben jij hier.
Held.
Fuck the EBU.
pi_136554760
Zargon, je hebt gelijk..
Ik vroeg juist aan hem van : Stel, je wordt ontslagen dit dat zou je dan een punt achter zetten, waarop hij antwoordde van : Ik weet het niet, zal er over na denken? Toen werd ik eigenlijk heel verdrietig..
  PR en moderator maandag 10 februari 2014 @ 17:07:57 #154
288245 crew  Moira
pi_136554852
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:06 schreef schattigg het volgende:
Zargon, je hebt gelijk..
Ik vroeg juist aan hem van : Stel, je wordt ontslagen dit dat zou je dan een punt achter zetten, waarop hij antwoordde van : Ik weet het niet, zal er over na denken? Toen werd ik eigenlijk heel verdrietig..
Wtf doe je bij zo'n lapzwans? :')
Fuck the EBU.
pi_136555348
Ik hou van hem juist.
  PR en moderator maandag 10 februari 2014 @ 17:17:11 #156
288245 crew  Moira
pi_136555403
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:16 schreef schattigg het volgende:
Ik hou van hem juist.
Da's waarschijnlijk ook het probleem, liefde maakt blind.
Dat jij van hem houdt zegt niet dat hij geen lapzwans is waar je misschien wel beter af zonder zou zijn.

Heb zelf ook 3,5 jaar vastgezeten aan een enorme douchebag 'omdat ik zo veel van hem hield en hij wel lief was'. :')
Fuck the EBU.
pi_136555627
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:17 schreef Moira. het volgende:

[..]

Da's waarschijnlijk ook het probleem, liefde maakt blind.
Dat jij van hem houdt zegt niet dat hij geen lapzwans is waar je misschien wel beter af zonder zou zijn.

Heb zelf ook 3,5 jaar vastgezeten aan een enorme douchebag 'omdat ik zo veel van hem hield en hij wel lief was'. :')
Liefde maakt zeker blind.

Maar is het wel gewoon mogelijk om te kunnen trouwen als je geen vaste baan hebt?
  maandag 10 februari 2014 @ 17:23:15 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136555686
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:22 schreef schattigg het volgende:

[..]

Maar is het wel gewoon mogelijk om te kunnen trouwen als je geen vaste baan hebt?
Hoe bedoel je, mogelijk?
The love you take is equal to the love you make.
  PR en moderator maandag 10 februari 2014 @ 17:23:23 #159
288245 crew  Moira
pi_136555693
quote:

[..]

Ja, zie niet in waarom niet.
Als je er genoeg geld voor hebt (sparen, dus).

En ook als hij geen vast contract krijgt, kan hij best wat beter zijn best doen om weer nieuw werk te vinden. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik vind je vriend een beetje een dramaqueen, problemen maken waar ze niet zijn en jou daarin meesleuren.

Ik had 't wel geweten hoor. Maar die damn verliefdheid wint het soms nou eenmaal van je verstand.
Fuck the EBU.
pi_136555926
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:23 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, zie niet in waarom niet.
Als je er genoeg geld voor hebt (sparen, dus).

En ook als hij geen vast contract krijgt, kan hij best wat beter zijn best doen om weer nieuw werk te vinden. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik vind je vriend een beetje een dramaqueen, problemen maken waar ze niet zijn en jou daarin meesleuren.

Ik had 't wel geweten hoor. Maar die damn verliefdheid wint het soms nou eenmaal van je verstand.
Ik weet het ook allemaal niet meer hoor :s
pi_136556140
Lijkt me allemaal een erg slim plan, ik kan je aanraden om een groot gezin te nemen (veel kinderen), gezellige drukte in huis.
  maandag 10 februari 2014 @ 17:38:27 #162
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_136556283
Als hij geen vast contract bij de Albert Heijn krijgt, kan hij altijd nog bij een andere supermarkt gaan werken.
Alhoewel 26 wel wat oud is voor een supermarkt en ze hem waarschijnlijk te duur vinden en liever een jonger iemand aannemen. Ik begrijp daardoor wel dat er 'geen hoop' meer is als hij geen vast contract krijgt nu.
pi_136556289
quote:
17s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:34 schreef Sauslepel het volgende:
Lijkt me allemaal een erg slim plan, ik kan je aanraden om een groot gezin te nemen (veel kinderen), gezellige drukte in huis.
Hou maar op met pesten.
pi_136556306
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:06 schreef schattigg het volgende:
Zargon, je hebt gelijk..
Hij laat je bij de kleinste tegenslag al los. Mij lijkt het alsof hij niet gereed is om die extra verantwoordelijkheid te (willen) nemen.

Zo'n huwelijk is gedoemd te mislukken, simpelweg omdat je hem niet kan vertrouwen wanneer het (financieel) slecht gaat. Je hebt iemand nodig die met zijn rug recht, borsten vooruit, kin omhoog en blik op de horizon gericht (en natuurlijk jou onder/tussen z'n armen) ertegenaan gaat.
pi_136556324
quote:

[..]

Tuurlijk is dat mogelijk.

http://plazilla.com/zo-goedkoop-mogelijk-trouwen
pi_136556414
Joh maak je niet zo druk. Je bent nog piepjong, trouw gewoon, maak een kind en zie waar het schip strandt. Leven doe je maar één keer.
pi_136556526
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hij laat je bij de kleinste tegenslag al los. Mij lijkt het alsof hij niet gereed is om die extra verantwoordelijkheid te (willen) nemen.

Zo'n huwelijk is gedoemd te mislukken, simpelweg omdat je hem niet kan vertrouwen wanneer het (financieel) slecht gaat. Je hebt iemand nodig die met zijn rug recht, borsten vooruit, kin omhoog en blik op de horizon gericht (en natuurlijk jou onder/tussen z'n armen) ertegenaan gaat.
Of hij me los gaat laten daar ben ik niet zeker van.
Hij zegt juist dat hij geen recht heeft om mij te laten wachten en mij leven te verpesten..

Toen zei ik dat ik hem altijd zou steunen mochten we zo'n situatie meemaken zou ik je altijd blijven steunen, en hem niet verlaten..

Hij antwoorde : dat is erg lief van je, bedankt schat.
pi_136556750
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:44 schreef schattigg het volgende:

[..]

Of hij me los gaat laten daar ben ik niet zeker van.
Hij zegt juist dat hij geen recht heeft om mij te laten wachten en mij leven te verpesten..

Toen zei ik dat ik hem altijd zou steunen mochten we zo'n situatie meemaken zou ik je altijd blijven steunen, en hem niet verlaten..

Hij antwoorde : dat is erg lief van je, bedankt schat.
Jouw eenzijdige inzet gaat een huwelijk niet staande houden hoor.

Verder is hij de oudere en hoe je het wendt of keert de man, juist hij zou jou moeten geruststellen.
pi_136556827
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gesproken als een ware Nederlander.
Ik neem aan dat je het cynisch bedoelt, maar dat is me niet helemaal duidelijk. Het punt wat ik probeerde te maken is dat men zelf moet weten wat voor culturele tradities en waardes belangrijk zijn en in ere moeten worden gehouden, maar dat dat tegelijk zorgt voor de onmogelijkheid om er hier een zinnige discussie over te voeren en bruikbaar advies over te geven. Er zijn al meer topics geweest in R&P waaruit bleek dat alle adviezen in de wind werden geslagen onder het mom van 'ja maar cultuur' of 'ja maar geloof', net als er in WGR budget adviezen in de wind worden geslagen onder het mom van 'Ja maar sportschool nodig', 'ja maar dure smartphone nodig'. Als iemand niet openstaat voor verandering hebben de goedbedoelde adviezen van users weinig nut en snap ik eerlijk gezegd niet waarom een topic geopend wordt.

OT: TS, een vaste baan is niet nodig voor een huwelijk. Wel zou ik het aanraden om te wachten op een vaste baan voor je aan kinderen begint. Zoals eerder in dit topic gezegd door anderen betekent dat niet dat je 100% zekerheid hebt dat je niet werkloos wordt, maar een beetje vastigheid is wel fijn voordat je een eventuele kinderwens in vervulling laat gaan. Mijn advies zou zijn om met je vriend te praten over hoe hij jullie samen ziet in beide scenario's, dus met of zonder een vaste baan. Dan kun je daarna daar je conclusies uit trekken met betrekking tot of het zinvol is om wel of niet door te gaan met de relatie. Succes :)
pi_136556899
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jouw eenzijdige inzet gaat een huwelijk niet staande houden hoor.

Verder is hij de oudere en hoe je het wendt of keert de man, juist hij zou jou moeten geruststellen.
denk je dat dit een leugentje is om niet te willen trouwen of dergelijke?
pi_136556942
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:33 schreef schattigg het volgende:

[..]

als hij het niet durf te zeggen waarom zegt hij dan dat hij van me houdt, en waarom dan nog lief doen? Als we ruzie hebben het proberen goed te maken, als ik niets van me laat horen, mij belt?
Hij kan ook liegen.
pi_136557049
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:54 schreef Xeor het volgende:

[..]

Hij kan ook liegen.
waarom moet hij liegen om wat? Waarom zou je uberhaupt met andermans gevoelens willen spelen, is men zo harteloos, zo gevoelloos? Wat bereik je ermee om met gevoelens te spelen ? Niets, hij houdt dan niet alleen mij, maar ook zich zelf voor de gek.
pi_136557126
Ik heb een beetje het idee dat je vriend een gebrek aan eigenwaarde en zelfvertrouwen heeft. Waarschijnlijk heeft hij in zijn hoofd dat jullie gezamenlijke toekomst er zo uit moet zien zoals zijn ouders leven/leefden. Man met vaste baan en zelfde werk tot zijn pensioen, vrouw thuis voor de kinderen. Vul het traditionele plaatje maar in. Waarschijnlijk verwachten jullie/zijn ouders dit ook van hem gezien je zo vaak op cultuur hamert. Dat traditionele huisje, boompje, beestje scenario is compleet gedateerd. Vaste contracten zijn een zeer grote uitzondering en de arbeidsmarkt geflexibiliseerd alleen maar verder. Je vriend zit opgescheept met ireele verwachtingen voor werk en leven die hem waarschijnlijk voor een groot deel aangepraat zijn door de traditionele cultuur waarin jullie zijn opgegroeid. Ik denk dat jullie er verstandig aan doen om met de tradities en verwachtingen te breken als jullie samen verder willen.
  maandag 10 februari 2014 @ 18:00:44 #174
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_136557177
Als je naar de problemen blijft zoeken zul je ze ook blijven vinden.
Say what?
pi_136557240
Probleem ligt niet bij mij, juist helemaaaaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')