Jullie denken heel moeilijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:27 schreef schattigg het volgende:
@ probeer, lief dat je wilt helpen.
Maar jij denkt heeeel makkelijk. Of wij denken heel moeilijk..
Cultuur\geloof.. Nogmaals
Fucking aanwinst ben jij hier.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat iemand niet alleen op de roze wolken zit, maar ook realitisch nadenkt over de (financiële) gevolgen van trouwen is een pluspunt. Echter hoort dat mijns inziens niet de boventoon te voeren.
Hij heeft blijkbaar aangegeven met je te willen trouwen, dus zou hij naar een doel moeten werken. Sparen, want geld zal hij hard nodig hebben. Als hij geen baan had, had ik zijn terughoudendheid wel begrepen. Hij heeft echter wel een baan, en jij werkt ook.
In je OP heb je het over een vast contract, maar dan volgend jaar. Dat betekent dus dat hij dit jaar 10 maanden (maart-december) kan sparen. Jij kan dat ook. Dan heb je vast een mooi bedrag bij elkaar waar je in ieder geval een beetje mee vooruit kan. Jullie kunnen zelfs besparen op de bruiloft door het klein te houden/niet al te groot te maken.
Ik kan het niet zo precies aangeven, maar ik vind zijn gedrag raar. In plaats van aangeven wat er nodig is om het te laten slagen, heeft hij het over einde relatie en loslaten en whatnot. Juist nu zou hij moeten laten merken dat hij hard werkt aan een toekomst samen met jou.
Gedwongen vertrekken of ontslagen worden is niet het einde, maar slechts een tussenstop. Net zoals je elke keer wanneer je valt weer opstaat, ga je na zoiets weer gewoon op zoek naar nieuw werk.
Als het klikt tussen jullie en jullie allebei gewillig zijn om te trouwen, zou hij juist gemotiveerd moeten zijn in plaats van problemen creëren over zaken waar hij toch geen beslissende invloed op heeft.
Wtf doe je bij zo'n lapzwans?quote:Op maandag 10 februari 2014 17:06 schreef schattigg het volgende:
Zargon, je hebt gelijk..
Ik vroeg juist aan hem van : Stel, je wordt ontslagen dit dat zou je dan een punt achter zetten, waarop hij antwoordde van : Ik weet het niet, zal er over na denken? Toen werd ik eigenlijk heel verdrietig..
Da's waarschijnlijk ook het probleem, liefde maakt blind.quote:
Liefde maakt zeker blind.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Da's waarschijnlijk ook het probleem, liefde maakt blind.
Dat jij van hem houdt zegt niet dat hij geen lapzwans is waar je misschien wel beter af zonder zou zijn.
Heb zelf ook 3,5 jaar vastgezeten aan een enorme douchebag 'omdat ik zo veel van hem hield en hij wel lief was'.
Hoe bedoel je, mogelijk?quote:Op maandag 10 februari 2014 17:22 schreef schattigg het volgende:
[..]
Liefde maakt zeker blind.
Maar is het wel gewoon mogelijk om te kunnen trouwen als je geen vaste baan hebt?
Ja, zie niet in waarom niet.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:22 schreef schattigg het volgende:
[..]
Maar is het wel gewoon mogelijk om te kunnen trouwen als je geen vaste baan hebt?
Ik weet het ook allemaal niet meer hoor :squote:Op maandag 10 februari 2014 17:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, zie niet in waarom niet.
Als je er genoeg geld voor hebt (sparen, dus).
En ook als hij geen vast contract krijgt, kan hij best wat beter zijn best doen om weer nieuw werk te vinden. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik vind je vriend een beetje een dramaqueen, problemen maken waar ze niet zijn en jou daarin meesleuren.
Ik had 't wel geweten hoor. Maar die damn verliefdheid wint het soms nou eenmaal van je verstand.
Hou maar op met pesten.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:34 schreef Sauslepel het volgende:
Lijkt me allemaal een erg slim plan, ik kan je aanraden om een groot gezin te nemen (veel kinderen), gezellige drukte in huis.
Hij laat je bij de kleinste tegenslag al los. Mij lijkt het alsof hij niet gereed is om die extra verantwoordelijkheid te (willen) nemen.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:06 schreef schattigg het volgende:
Zargon, je hebt gelijk..
Ik vroeg juist aan hem van : Stel, je wordt ontslagen dit dat zou je dan een punt achter zetten, waarop hij antwoordde van : Ik weet het niet, zal er over na denken? Toen werd ik eigenlijk heel verdrietig..
Tuurlijk is dat mogelijk.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:22 schreef schattigg het volgende:
[..]
Of hij me los gaat laten daar ben ik niet zeker van.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij laat je bij de kleinste tegenslag al los. Mij lijkt het alsof hij niet gereed is om die extra verantwoordelijkheid te (willen) nemen.
Zo'n huwelijk is gedoemd te mislukken, simpelweg omdat je hem niet kan vertrouwen wanneer het (financieel) slecht gaat. Je hebt iemand nodig die met zijn rug recht, borsten vooruit, kin omhoog en blik op de horizon gericht (en natuurlijk jou onder/tussen z'n armen) ertegenaan gaat.
Jouw eenzijdige inzet gaat een huwelijk niet staande houden hoor.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:44 schreef schattigg het volgende:
[..]
Of hij me los gaat laten daar ben ik niet zeker van.
Hij zegt juist dat hij geen recht heeft om mij te laten wachten en mij leven te verpesten..
Toen zei ik dat ik hem altijd zou steunen mochten we zo'n situatie meemaken zou ik je altijd blijven steunen, en hem niet verlaten..
Hij antwoorde : dat is erg lief van je, bedankt schat.
Ik neem aan dat je het cynisch bedoelt, maar dat is me niet helemaal duidelijk. Het punt wat ik probeerde te maken is dat men zelf moet weten wat voor culturele tradities en waardes belangrijk zijn en in ere moeten worden gehouden, maar dat dat tegelijk zorgt voor de onmogelijkheid om er hier een zinnige discussie over te voeren en bruikbaar advies over te geven. Er zijn al meer topics geweest in R&P waaruit bleek dat alle adviezen in de wind werden geslagen onder het mom van 'ja maar cultuur' of 'ja maar geloof', net als er in WGR budget adviezen in de wind worden geslagen onder het mom van 'Ja maar sportschool nodig', 'ja maar dure smartphone nodig'. Als iemand niet openstaat voor verandering hebben de goedbedoelde adviezen van users weinig nut en snap ik eerlijk gezegd niet waarom een topic geopend wordt.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gesproken als een ware Nederlander.
denk je dat dit een leugentje is om niet te willen trouwen of dergelijke?quote:Op maandag 10 februari 2014 17:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jouw eenzijdige inzet gaat een huwelijk niet staande houden hoor.
Verder is hij de oudere en hoe je het wendt of keert de man, juist hij zou jou moeten geruststellen.
Hij kan ook liegen.quote:Op maandag 10 februari 2014 16:33 schreef schattigg het volgende:
[..]
als hij het niet durf te zeggen waarom zegt hij dan dat hij van me houdt, en waarom dan nog lief doen? Als we ruzie hebben het proberen goed te maken, als ik niets van me laat horen, mij belt?
waarom moet hij liegen om wat? Waarom zou je uberhaupt met andermans gevoelens willen spelen, is men zo harteloos, zo gevoelloos? Wat bereik je ermee om met gevoelens te spelen ? Niets, hij houdt dan niet alleen mij, maar ook zich zelf voor de gek.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |