erg onduidelijk ja, maar dat komt ook door je beheersing van de nederlandse taal.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef schattigg het volgende:
[..]
jullie begrijpen me verkeerd, misschien ben ik erg onduidelijk.. Maar laten we realistisch zijn, als je wilt trouwen, en jij geen baan hebt hoe moet men zijn huis gaan onderhouden dan? Liefde komt sowieso boven werk, ik heb hem destijds ook zoveel steun gegeven, en ik zou hem nooit willen verlaten door zo'n reden.. Ik wil juist het beter oppakken, wat we eventueel eraan kunnen doen, tips, etc..
Je zegt toch net dat hij de relatie verbreekt als hij geen vast contract krijgt? Dus hij verlaat jou voor werk.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef schattigg het volgende:
[..]
jullie begrijpen me verkeerd, misschien ben ik erg onduidelijk.. Maar laten we realistisch zijn, als je wilt trouwen, en jij geen baan hebt hoe moet men zijn huis gaan onderhouden dan? Liefde komt sowieso boven werk, ik heb hem destijds ook zoveel steun gegeven, en ik zou hem nooit willen verlaten door zo'n reden.. Ik wil juist het beter oppakken, wat we eventueel eraan kunnen doen, tips, etc..
Of hij dan de relatie zou verbreken dat is dan nog niet zeker, er is dan op dat moment geen hoop meer..quote:Op maandag 10 februari 2014 14:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je zegt toch net dat hij de relatie verbreekt als hij geen vast contract krijgt? Dus hij verlaat jou voor werk.
Als ik wil trouwen en ik heb geen werk, dan zoek ik werk of ik vraag een uitkering aan. Of we stellen het trouwen even uit tot we het kunnen betalen. Geen man overboord... de liefde verdwijnt niet als je even moet wachten.
Hoe weet je dat? Hoe weet je dat hij geen werk meer vindt?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:53 schreef schattigg het volgende:
[..]
Of hij dan de relatie zou verbreken dat is dan nog niet zeker, er is dan op dat moment geen hoop meer..
Hoe wil je een huis onderhouden als je geen werk hebt en niet samen bent dan?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:48 schreef schattigg het volgende:
Maar laten we realistisch zijn, als je wilt trouwen, en jij geen baan hebt hoe moet men zijn huis gaan onderhouden dan?
Zorg gewoon dat je jezelf kunt onderhouden, dan heb je hem niet 'nodig' voor he dagelijkse levensbehoeften en is dit helemaal geen issue meer.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:53 schreef schattigg het volgende:
[..]
Of hij dan de relatie zou verbreken dat is dan nog niet zeker, er is dan op dat moment geen hoop meer..
Je opties zijn eigenlijk best wel simpel.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:40 schreef schattigg het volgende:
[..]
Hij denkt hier ook tzelfde over wat betreft "onze ouders"
Hij is dan bang dat hij zijn gezin niet kan onderhouden, als hij weer werkloos is, dan is dat gewoon moeilijk. In deze tijd aan een baan komen is gewoon hartstikke moeilijk.
Waarom werk je zelf niet dan? Als jullie met weinig geld tevreden zijn, dan red je het makkelijk hoor, zonder kinderen dan.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:02 schreef schattigg het volgende:
Ik ben absoluut geen geldwolf, ik wil liever een arme man met een normale baan ipv een rijke man.
Mocht hij ontslag krijgen, dan nog zou ik hem niet verlaten. Mijn gevoelens zijn te sterk voor dat, Ik hou juist heel veel van hem.
Natuurlijk zou ik samen willen werken. Maar dat is het probleem niet..quote:Op maandag 10 februari 2014 15:00 schreef Spatieloos het volgende:
Ga zelf werken dan? Wissel gewoon de rollen om, of ga een tijdje samenwerken, wat moet je anders doen in je huis als je nog geen kinderen hebt?
Ze werkt. Lezen.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:03 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Waarom werk je zelf niet dan? Als jullie met weinig geld tevreden zijn, dan red je het makkelijk hoor, zonder kinderen dan.
Wat is het probleem dan wel? En jij komt uit een cultuur waar vrouwen niet horen te werken ofzo? Gewoon uit die cultuur stappen, of is jouw cultuur belangrijker voor je dan je relatie?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:03 schreef schattigg het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik samen willen werken. Maar dat is het probleem niet..
Nederlanders zijn hier vrij simpel in, maar als je komt vanuit een ander cultuur is het niet zo simpel dan jullie dachten.
Ik zie niet in waarom dat dan het einde van jullie relatie zou betekenenquote:Op maandag 10 februari 2014 14:18 schreef schattigg het volgende:
Een vast contract geeft je toch zekerheid, en als hij dat niet kan krijgen dan word het lastig voor ons beide.
Met einde relatie bedoel ik dan dan verdaald de hoop, want hij heeft echt zijn best gedaan om aan deze baan te komen, als hij ontslagen word moet hij weer blijven zoeken.. En weer wachten..
Teringquote:Op maandag 10 februari 2014 14:22 schreef schattigg het volgende:
[..]
Dat klopt! Maar we moeten eerst zekerheid hebben. Dan zijn we al getrouwd ja, maar nu niet.. Hoe moet hij mijn handkomen vragen als hij geen vaste baan heeft? Dat kan gewoon niet, onze beide ouders zullen het niet accepteren, omdat zijn ouders dan gaan zeggen : Hoe wil je gaan trouwen als je geen vaste baan hebt, of als je werkloos bent..
En mijn ouders precies tzelfde gaan zeggen.
Want als je vriend geen vast contract krijgt blijft hij maar de rest van zijn leven werkloos?quote:Op maandag 10 februari 2014 14:36 schreef schattigg het volgende:
[..]
Ik had net een reactie geplaats waarom ik dat zei.
Laten we realistisch zijn, als je geen baan hebt, of geen vaste baan, werkloos bent, hoe kun je dan aan een toekomst denken? Hoe zou men zijn gezin moeten onderhouden..
Hoe moet hij mij hand komen vragen dan? Mijn ouders zullen zeggen van : "Jo kind, je hebt niet eens een vaste baan, als hij niet vast word, moeten we weer wachten, en hebben we weer geen zekerheid..
Zijn ouders zullen precies hetzelfde zeggen wat mijn ouders zouden zeggen.
Ook moslims kunnen ervoor kiezen om een normaal leven te leiden.quote:
Wat zwak, zeg.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:53 schreef schattigg het volgende:
[..]
Het kan zo simpel zijn als je het zelf maakt.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:03 schreef schattigg het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik samen willen werken. Maar dat is het probleem niet..
Nederlanders zijn hier vrij simpel in, maar als je komt vanuit een ander cultuur is het niet zo simpel dan jullie dachten.
Wat de neuk is het probleem dan?quote:Op maandag 10 februari 2014 15:11 schreef schattigg het volgende:
Ik ga het nog een keer proberen uit te leggen beste mensen.
Bij mij er geen sprake van dat ik hem zou verlaten als hij weer werkloos raakt..
Hij zegt juist dat hij een vaste baan moet hebben zodat we aan een toekomst kunnen beginnen, want als hij weer werkloos raakt, is het moeilijk om weer aan een baan te kunnen komen, omdat hij zoveel moeite heeft gedaan voor deze baan die hij nu heeft..
Het ligt ook aan onze ouders.. Wanneer hij mij hand komt vragen zouden mijn ouders zeggen van heb je al een vaste baan, zo niet? Hoe kun je dan aan een toekomst beginnen..
Zijn ouders denken precies hetzelfde hierover..
Als je een toekomst wilt heb je werk nodig, en als hij dat niet heeft dan gaat het niet door.. Ik ben heel simpel, ik ben juist een persoon die niet uit is naar luxe dingen, als ik maar met hem samen bent dat is al lux genoeg voor mij..
Pff
Ik ben zijn steun*quote:Op maandag 10 februari 2014 15:11 schreef schattigg het volgende:
Ik ga het nog een keer proberen uit te leggen beste mensen.
Bij mij er geen sprake van dat ik hem zou verlaten als hij weer werkloos raakt..
Hij zegt juist dat hij een vaste baan moet hebben zodat we aan een toekomst kunnen beginnen, want als hij weer werkloos raakt, is het moeilijk om weer aan een baan te kunnen komen, omdat hij zoveel moeite heeft gedaan voor deze baan die hij nu heeft..
Het ligt ook aan onze ouders.. Wanneer hij mij hand komt vragen zouden mijn ouders zeggen van heb je al een vaste baan, zo niet? Hoe kun je dan aan een toekomst beginnen..
Zijn ouders denken precies hetzelfde hierover..
Als je een toekomst wilt heb je werk nodig, en als hij dat niet heeft dan gaat het niet door.. Ik ben heel simpel, ik ben juist een persoon die niet uit is naar luxe dingen, als ik maar met hem samen bent dat is al lux genoeg voor mij..
Pff
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |