![20140210_134504.jpg]()
Dit is ons kippen- konijnenverblijf. In het onderste gedeelte van huisje zitten de konijnen (2) en boven de kippen (2). Ze kunnen niet in elkaars verblijf komen.
Op de grond ligt zand en daaronder hebben we gaas ingegraven. Elk voorjaar graven we de bovenste laag zand af en storten we een verse laag. Het idee is dat de kippenpoep hierdoor bij regen door het zand heen sijpelt. En dat werkt normaal ook. Behalve deze natte winter. Zoals je ziet is het een grote blubberzooi. En dat vind ik sneu, vooral voor de konijnen. Gelukkig hebben ze een ruim en kurkdroog met hooi gevuld binnenhok. Er ligt normaal ook een aantal grote boomstronken en wilgentakken in, maar die heb ik er net uitgehaald, vandaar het kale zicht.
Hoewel we het zand dus sowieso jaarlijks verversen, wil ik die blubber volgend jaar voorkomen. Welk zand zouden we hiervoor het beste kunnen gebruiken? Ik dacht zelf aan wat grover zand. Misschien zelfs schelpen?
En verder nog tips om de boel wat aan te kleden? Iets dat zowel tegen kippenpoten als konijnentanden bestand is? Ik overweeg een (fruit)boompje te planten met gaas er omheen. Of mss helmgras.