abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136546429

Dit is ons kippen- konijnenverblijf. In het onderste gedeelte van huisje zitten de konijnen (2) en boven de kippen (2). Ze kunnen niet in elkaars verblijf komen.

Op de grond ligt zand en daaronder hebben we gaas ingegraven. Elk voorjaar graven we de bovenste laag zand af en storten we een verse laag. Het idee is dat de kippenpoep hierdoor bij regen door het zand heen sijpelt. En dat werkt normaal ook. Behalve deze natte winter. Zoals je ziet is het een grote blubberzooi. En dat vind ik sneu, vooral voor de konijnen. Gelukkig hebben ze een ruim en kurkdroog met hooi gevuld binnenhok. Er ligt normaal ook een aantal grote boomstronken en wilgentakken in, maar die heb ik er net uitgehaald, vandaar het kale zicht.

Hoewel we het zand dus sowieso jaarlijks verversen, wil ik die blubber volgend jaar voorkomen. Welk zand zouden we hiervoor het beste kunnen gebruiken? Ik dacht zelf aan wat grover zand. Misschien zelfs schelpen?

En verder nog tips om de boel wat aan te kleden? Iets dat zowel tegen kippenpoten als konijnentanden bestand is? Ik overweeg een (fruit)boompje te planten met gaas er omheen. Of mss helmgras.
pi_136546579
Wat doe je met het zand dat je weghaalt? Dat is namelijk prima mest voor de rest van je tuin. En als je dat daarvoor gebruikt, moet je wel daar rekening houden met wat je er nu bij gooit.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_136546583
Bamboe langs de schutting?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136546775
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:06 schreef The_stranger het volgende:
Wat doe je met het zand dat je weghaalt? Dat is namelijk prima mest voor de rest van je tuin. En als je dat daarvoor gebruikt, moet je wel daar rekening houden met wat je er nu bij gooit.
Dat gooien we bij de achterbuurman die al drie jaar voornemens is zn tuin op te hogen. :D
pi_136546786
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:06 schreef Ticootje het volgende:
Bamboe langs de schutting?
ik vrees dat de konijnen dat helemaal stuk vreten.
pi_136546819
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:11 schreef -Spring het volgende:

[..]

ik vrees dat de konijnen dat helemaal stuk vreten.
Omdat bamboe zo'n beetje niet kapot te krijgen is..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136546879
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar ze vreten het tot de grond toe af. Het zou niet eens de kans krijgen om op te komen.
pi_136547138
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan ken je konijnen nog niet... Die winnen het van bamboe, dat heb ik meegemaakt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_136548991
houtvezels oid?
pi_136550044
Beukensnippers? Gebruik ik hier in de kamervoliere, neemt vocht op maar blijft zelf goed droog. je kunt het in verschillende maten (d.w.z. grofheid) krijgen en wat betreft prijs is het redelijk goedkoop als je grote zakken koopt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136556818
Houtsnippers zouden ook nog kunnen idd.
Goeie! Zou dat alleen niet te snel gaan composteren? Dat je dus alsnog iets modderigs krijgt?
pi_136558749

Misschien kun je er een kleine parasol in zetten. Schaduw in de zomer. En bij regen toch een droge plek?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_136559251
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:45 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Misschien kun je er een kleine parasol in zetten. Schaduw in de zomer. En bij regen toch een droge plek?
Thanks! Schaduw hebben ze voldoende. Het stuk is aan de zonkanten omringd met schutting. :) de kippen lijken hiernaast totaal geen last van de regen te hebben; de konijnen gaan in het hok zitten.

Sowieso zie ik een parasol niet zo zitten. We wonen pal aan de Oosterschelde. :P
pi_136559504
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 17:51 schreef -Spring het volgende:
Houtsnippers zouden ook nog kunnen idd.
Goeie! Zou dat alleen niet te snel gaan composteren? Dat je dus alsnog iets modderigs krijgt?
Valt wel mee, regelmatig bijstrooien is wel aan te bevelen bij nat weer.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:12:03 #15
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_136684590
Interessant.. even volgen :)
Waar heb je dat hok vandaan?
pi_136796259
Fruitboom klinkt leuk maar onze appelboom legde ondanks gaas om stam en laagste takken toch bijna het loodje. Veroorzaker was onze hangoor die de gekste toeren uithaalde om maar bast van de boom te eten. Ooit een konijn op een buxushaag zien klimmen? Ik wel, kon ze namelijk net bij een stukje boom zonder gaas 8-)
Wij gooien regelmatig takken in de kooi, die eet ze kaal en ze sleept er mee. Dus dat is nog een optie.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')