Dat was voor mij de reden om mijn rekening op te zeggen en deze te verhuizen naar triodos.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het ging erom dat de Rabobank betalingen aan exchanges om fiat naar bitcoins om te wisselen actief blokkeerden
Leg me nogmaals uit waarom een bank zou mogen bepalen waar ik mijn geld aan uit zou geven, en waarom dat een goed iets zou zijn.
Rationeel? Er worden vooral veronderstellingen gedaan door gebrek aan kennis en informatie, waar de 'gelovigen' vervolgens om moeten lachen. Leuk dat je een discussie wil voeren, maar ik wil hem dan wel inhoudelijk voeren. Als jij roept dat de Bitcoin een bubble is laat je al zien dat je inhoudelijk niet op de hoogte bent.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af.
Er wordt heel rationeel en beredeneerd aangegeven waarom dergelijke klappen ongunstig zijn voor bitcoins en we krijgen toch een partij stront over ons heen.
Mijn verklaring is dat we te maken hebben met gelovigen die zich persoonlijk aangevallen voelen wanneer iemand kritisch naar hun geloof kijkt.
Jij werkt natuurlijk bij een bank die geen aandelen heeft in bedrijven die wapens produceren?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toegegeven, als je ergens in die 3 plekken ter wereld waar de pizzaboer ze accepteert een pizza wilt betalen dan kan het, maar de rest van de wereld gebruikt het voornamelijk voor het kopen van wapens en drugs en witwassen van echt geld.
Maar als dat de toekomst kent dan prima hoor.
Maar de vraag is: is het wel geklapt?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht, maar het betekent praktisch gezien wanneer het klapt wel het einde van bitcoin en een flinke klap voor die cryptocurrencies, waarvan het de vraag is of ze het ooit weer te boven komen.
Neuh, dat banken moeite hebben met verandering is een feit. Als je al ziet hoe lang het duurt voordat banken hun shit op orde hebben met betrekking tot nieuwe regelgeving gekoppeld met corruptie en alle negatieve berichtgeving van de afgelopen jaren dan kan je gerust stellen dat banken hun beste tijd wel gehad hebben.quote:
Rationeel gedrag inderdaad. Het tegenovergestelde van angst dus.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat de Rabobank een (extreem) anti-terrorisme en witwas beleid heeft, die verder strekt dan andere Nederlandse banken. En aangezien de bitcoin bekend staat als witwasmunt #1 blokkeert de Rabo dat.
Zo geheim is dat allemaal niet, en al helemaal geen angst.
Beleggen in een bedrijf als Boeing is natuurlijk wat anders dan een handelaar betalen voor off-the-market kalashjnikovs met bitcoins.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Jij werkt natuurlijk bij een bank die geen aandelen heeft in bedrijven die wapens produceren?
BitPay, klaar.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, zo'n club doet alleen mee als marketingstuntje. Wanneer het lastig, ingewikkeld of onbetrouwbaar wordt (en dat is nu eenmaal wat gebeurt als het instort) willen ze er gewoon niet meer mee verbonden zijn. Dan is het marketingtechnisch ongunstig. En aangezien het toch klein bier is in de totale omzet zullen ze het daar ook niet voor laten.
[..]
Denk dat je hier toch een flinke misser maakt qua inschatting. Nogmaals geld draait om vertrouwen, valt dat vertrouwen weg dan kan je het schudden.
Het is niet geklapt. Mt Gox, een rotte appel, is nu van het toneel verdwenen. De Bitcoin krijgt daardoor een klap maar hersteld zich weer, zoals ook in 2010, 2011, 2012 en 2013quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar de vraag is: is het wel geklapt?
Ach, zolang jij er maar geld mee kan verdienen, tochquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Beleggen in een bedrijf als Boeing is natuurlijk wat anders dan een handelaar betalen voor off-the-market kalashjnikovs met bitcoins.
Correct.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Rationeel gedrag inderdaad. Het tegenovergestelde van angst dus.
uiteraard, het is een logisch en stabiel mechanisme zonder serieuze nadelen. Dat ik dat niet heb gezien....quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Rationeel? Er worden vooral veronderstellingen gedaan door gebrek aan kennis en informatie, waar de 'gelovigen' vervolgens om moeten lachen. Leuk dat je een discussie wil voeren, maar ik wil hem dan wel inhoudelijk voeren. Als jij roept dat de Bitcoin een bubble is laat je al zien dat je inhoudelijk niet op de hoogte bent.
Daarom heb je nu tegenwoordig Bitpay. Je argument is dus invalide.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, zo'n club doet alleen mee als marketingstuntje. Wanneer het lastig, ingewikkeld of onbetrouwbaar wordt (en dat is nu eenmaal wat gebeurt als het instort) willen ze er gewoon niet meer mee verbonden zijn. Dan is het marketingtechnisch ongunstig. En aangezien het toch klein bier is in de totale omzet zullen ze het daar ook niet voor laten.
[..]
Denk dat je hier toch een flinke misser maakt qua inschatting. Nogmaals geld draait om vertrouwen, valt dat vertrouwen weg dan kan je het schudden.
Daar ben ik het niet mee eens, de boerenlul op straat weet ook niets van wat geld is, hoe centrale banken/BIS/Target werken, hoe een bankbalans in elkaar zit, etc... Toch werkt iedereen met geld, en ook best in geavanceerde scenario's (hypotheken bijv.) Er komen op een gegeven moment ook voor Bitcoin echt wel tools en best practices die het bruikbaar maken voor de massa (als het dat al niet is).quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Andersom kan je ook stellen dat het nogal naief is te denken dat een technologie die niemand kan begrijpen behalve wat IT nerds de toekomst heeft voor de massa's.
Misschien nog niet maar dat komt gegarandeerd. Dit soort grappen slaat het vertrouwen namelijk weg. En geld staat ofvalt met vertrouwen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar de vraag is: is het wel geklapt?
Ik heb wel geld zitten in defensie-bedrijven ja, maar wat doet dat er toe?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:23 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ach, zolang jij er maar geld mee kan verdienen, toch?
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Beleggen in een bedrijf als Boeing is natuurlijk wat anders dan een handelaar betalen voor off-the-market kalashjnikovs met bitcoins dollars, euro's of ander fiat geld.
Zei de bankier.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb wel geld zitten in defensie-bedrijven ja, maar wat doet dat er toe?
Wapenhandel en investeren in producenten zijn verschillende zaken.
Is dat de volgende ongeregulariseerde serviceprovider die omknikkert?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom heb je nu tegenwoordig Bitpay. Je argument is dus invalide.
Heeft vast ooit gekund, maar zover ik weet zijn er geen echte silkroad clones meer waar je wapens kunt kopenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Beleggen in een bedrijf als Boeing is natuurlijk wat anders dan een handelaar betalen voor off-the-market kalashjnikovs met bitcoins.
Ook dat hoorde men in 2010, 2011, 2012, en 2013. We zitten nu in de actieve bestrijdingsfase, we zijn bijna zover dat Bitcoins geaccepteerd zullen zijn wereldwijd. De Bitcoin community is bewegende, en niet te stoppen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Misschien nog niet maar dat komt gegarandeerd. Dit soort grappen slaat het vertrouwen namelijk weg. En geld staat ofvalt met vertrouwen.
Dat verschil zie je zelf ook wel neem ik aan.quote:
Nee, mijn argument is te ingewikkeld voor je. Dat is net even iets anders.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom heb je nu tegenwoordig Bitpay. Je argument is dus invalide.
Sterker nog, het is tegenwoordig net zo makkelijk een pizza met een Bitcoin af te rekenen als met Ideal. En dat in 3 jaar tijd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:24 schreef eleusis het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, de boerenlul op straat weet ook niets van wat geld is, hoe centrale banken/BIS/Target werken, hoe een bankbalans in elkaar zit, etc... Toch werkt iedereen met geld, en ook best in geavanceerde scenario's (hypotheken bijv.) Er komen op een gegeven moment ook voor Bitcoin echt wel tools en best practices die het bruikbaar maken voor de massa (als het dat al niet is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |