Uit eigen ervaring: pak het op deze leeftijd 'vraaggestuurd' aan, zonder al te veel op de technische details in te gaan.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:16 schreef Oversight het volgende:
Ik zal 'm vanmiddag toch maar ff de hoofdzaken uitleggen..
Passende plaatjes en leuke voorbeelden,
....iemand ?
quote:Op maandag 10 februari 2014 10:17 schreef vera166 het volgende:
7??
Is dat niet wat jong? Mensen hadden me alles kunnen uitleggen maar ik begreep er toch simpelweg niks van toen. Denk dat je dat pas moet gaan uitleggen als het besef van seksualiteit er is zegmaar.
En dat is in mijn ogen echt niet vanaf 16 ofzo, maar 7 is wel erg jong. Toch??
quote:
quote:Pas als er specifieke vragen op komen zou ik ingaan op het hoe-en-wat, het is gewoon nog niet de belevingswereld van een 7 jarige.
Overigens heeft de bibliotheek (in elk geval hier) een plánk vol boeken voor elke leeftijd over dit onderwerp.
quote:Op maandag 10 februari 2014 10:23 schreef Rezania het volgende:
Ik mag hopen dat je dit niet serieus meent.
Teletubbies die seks hebben.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:25 schreef Oversight het volgende:
[..]Tuuk mag je dat hopen, maar nog tips of goede plaatjes voor die leeftijd?
quote:
Hoezo zou je het zo willen? Kan je net zo goed geen voorlichting geven. Vertel gewoon de feitennquote:Op maandag 10 februari 2014 10:29 schreef Oversight het volgende:
[..]Niet de seks, dat zal ie echt niet zomaar snappen, en zover hoef ik vast nog niet te gaan...
Maar hoe ga je van het eitje-zaadje verhaal richting knuffelende mensen die elkaar lief vinden en samen een baby willen gaan proberen te fabriceren ?
quote:Op maandag 10 februari 2014 10:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Zo simpel mogelijk uitleggen met een boekje voor die leeftijd erbij. En als er verder vragen komen, dan probeer je dat simpel uit te leggen. Dat hij er nu letterlijk een ei en een zaadje bij denkt is niet zo'n probleem toch? Dat verandert wel voordat hij een echte baby wil gaan maken.
quote:Op maandag 10 februari 2014 10:35 schreef zeefje het volgende:
Goed topic jammerlijk dat Veel mensen niet serieus kunnen reageren.
Misschien Kan je beter in OUD proberen.
Denken dat er in SEX een vraag ooit serieus beantwoord wordquote:Op maandag 10 februari 2014 10:40 schreef Oversight het volgende:
[..]Al gekeken, hoop hier op betere plaatjes en tips..
quote:Op maandag 10 februari 2014 10:43 schreef zeefje het volgende:
[..]
Denken dat er in SEX een vraag ooit serieus beantwoord word
Ok hoor ik wist toch niet dat hij dat had. Ik davht dat je spontaan die dingen wilde gaan uitleggen ofzoquote:Op maandag 10 februari 2014 10:22 schreef Oversight het volgende:
[..]Hij toont intresse, en eerste vragen die kant op,... dan kan ik het beter gelijk goed doen toch?
Heeft nu een plaatje in zijn hoofd over eitjes en zaadjes die samen baby's kunnen worden...
[ afbeelding ]
PLUS
[ afbeelding ]
Och... mijn 6 jarige wilde gisteren nog alle ins en outs weten hoor. Uit zichzelf.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:17 schreef vera166 het volgende:
7??
Is dat niet wat jong? Mensen hadden me alles kunnen uitleggen maar ik begreep er toch simpelweg niks van toen. Denk dat je dat pas moet gaan uitleggen als het besef van seksualiteit er is zegmaar.
En dat is in mijn ogen echt niet vanaf 16 ofzo, maar 7 is wel erg jong. Toch??
quote:Op maandag 10 februari 2014 10:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
[..]Bieb , goeie niet aan gedacht nog..
Coolquote:Op maandag 10 februari 2014 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Och... mijn 6 jarige wilde gisteren nog alle ins en outs weten hoor. Uit zichzelf.
quote:Op maandag 10 februari 2014 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze werd een tijdje terug in een ander topic aangeraden als zijnde 'een goed boek hierover'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |