Het is echt waterleiding, ik dacht dat die koperen kraan al dichtzat maar met wat kracht kreeg ik m nu helemaal dichtquote:Dat is een aftapkraan. Zit ie echt in je CV of is het toch waterleiding? Als ie blijft lekken dat kan je die koper kraan enaast dichtdraaien stopt het lekken vanzelf als de druk eraf is.
top, hartelijk dank voor de tip! ga ik maandag doenquote:Iedere bouwmarkt verkoopt die aftappertjes. Even de draad maat bepalen (1/8" of 3/8") en een nieuwe halen. Je kunt de oude ook meenemen.
Als je goed naar de foto kijkt, zie je dat het niet de aftapper is die lekt. Het water loopt langs de kraanspindel.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:18 schreef Gieliovd het volgende:
Daar doen we niet aan
Hij verdwijnt vanzelf in de duisternis...
Ik twijfel.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als je goed naar de foto kijkt, zie je dat het niet de aftapper is die lekt. Het water loopt langs de kraanspindel.
Das waar.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik twijfel.
Beter maakt TS de zooi even goed droog en kijkt dan waar het echt wegkomt. Maar in alle gevallen kun je bij de bouwmarkt gewoon nieuw spul halen.
Niet naar gekeken cvboer!quote:Op zondag 9 februari 2014 19:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als je goed naar de foto kijkt, zie je dat het niet de aftapper is die lekt. Het water loopt langs de kraanspindel.
Vaak kun je de spindel gewoon even een slagje nageven. Dat ding wil nog wel een keer wat verlopen omdat de kraan na al die jaren vaak ook zwaar gaat.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:51 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Niet naar gekeken cvboer!
Als dat zo is dan is het klusje wat minder makkelijk. Ik had dat ook thuis.
Tijdens het verbouwen ff zo'n zelfde kraantje dicht zetten voor toilet boven.... ik keek ernaar en hij begon al te lekken langs de spindel.
Eerst met een doekje de kraan even droogmaken, goed kijken waar het wegkomt, komt het onder de moer weg die gelijk onder de draaiknop zit, kun je deze iets aandraaien. Mocht dat niet helpen, dan heb je nog de mogelijkheid om het bovendeel te vervangen.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:42 schreef DerJan het volgende:
Ik vermoed dat CVboer inderdaad wel eens gelijk kan hebben. Ik ga morgenavond even kijken of dat het oplost. Ik neem aan dat ik dan de moer aan moet draaien die direct onder de draaiknop van het kraantje zit?
¼"quote:Op zondag 9 februari 2014 18:09 schreef Gieliovd het volgende:
Iedere bouwmarkt verkoopt die aftappertjes. Even de draad maat bepalen (1/8" of 3/8") en een nieuwe halen. Je kunt de oude ook meenemen.
Alleen al uit voorzorg zou ik het bovendeel vervangen.quote:Op zondag 9 februari 2014 22:59 schreef cvboer het volgende:
[..]
Eerst met een doekje de kraan even droogmaken, goed kijken waar het wegkomt, komt het onder de moer weg die gelijk onder de draaiknop zit, kun je deze iets aandraaien. Mocht dat niet helpen, dan heb je nog de mogelijkheid om het bovendeel te vervangen.
Kost maar een paar euro, en je kan het prima zelf doen. Wel even van te voren de hoofdkraan dicht doen.De praxis heeft hem liggen:
http://www.praxis.nl/gere(...)an-15mm/5196578.html
Voor het geld hoeft de TS het niet te laten. Je hebt ze tegenwoordig ook zonder pakkingdrukker, lekt (bijna)nooit weer.quote:Op zondag 9 februari 2014 23:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Alleen al uit voorzorg zou ik het bovendeel vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |