Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 12. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van dinsdag 8 oktober 2002.
0.01 Laurens : In het heetst van de strijd ben ik een eigenwijze fries.
Laurens: Het maakt mij echt niet uit dat eten, echt niet.
Judith: Het is niet goed om steeds naar het eten aan de andere kant te kijken. Dat is niet goed.
Daniela: Je zou eens moeten weten wat een vreetzak ik ben.
Judith: Ja maar jij bent gewoon 'visueler' ingesteld.
Laurens: Je moet het gewoon omdraaien en je voorstellen dat je misschien 14 dagen hier zit. Daar moet je je op instellen.
Judith: Je kunt wel eens een off-day hebben, maar als wij met zijn zevenen over eten gaan praten dat wordt het hier heel gesellig, echt niet!
(Hierna praten ze nog 5 minuten over chocola, tosti's met brie etc. De gesprekken lijken de laatste twee dagen alleen nog maar over eten te gaan.)
Laurens: je moet je ook niet inhouden. Als je goed oplet en luistert naar sommige dingen die worden gezegd in de bungalow en hoe ze langslopen, ik ga geen namen noemen, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. (Aan de andere kant roept iemand weltrusten, ze zwaaien allemaal lief lachend terug.)
Judith: Ja, het is helemaal niet erg hier hoor.
Judith: Ik vind dat er meer leuke momenten moeten komen. We zijn uit 15000 mensen gekozen en we zeuren alleen maar dat we naar huis willen.
Laurens: ik wil nog even iets zeggen, anders vergeet ik het. Met die circel voor Claus, doen we dat voor de TV of omdat we zo veel om Claus gaven. Dat deden we voor Nancy ook niet.
Judith: Ja, en dat Geesje zei dat we man-vrouw moesten gaan staan.
Laurens: Nee, dat lijkt mij niets. Ik geloof niet dat mensen normaal zo zijn. Dat is niet echt. Het is een leuk idee, maar ik ga niet man-vrouw....
Stem: Wil Judith naar de dagboekkamer komen?
Laurens: Ik vind het gemaakt en ik denk er sterk over om er niet aan mee te doen.
Daniela: Nee, ik ook niet, als het besloten is wel, maar niet op deze manier.
Inmiddels is Judith weer terug en in de slaapkamer. Ze heeft gehoord dat het niet de bedoeling is dat 'hun' in onze discussie meedoen. Ze moeten zich niet op laten naaien.
Judith: Ik vind het ook raar en ik vind het niet realistisch. Ik werk er wel aan om iets minder fel te worden. Ik ging als een lachebekje het huis in maar nu.... Het is er nu allemaal uit.
Dennis: Kom je nu hier of...
Judith: Ik zit gezellig met Daan, we gaan het morgen lekker gezellig maken.
Bram is er 100% van overtuigd dat hij de doos met batterijen in de DBK heeft gezet en BB zegt dat het niet zo is.
Judith wordt weer naar de DBK geroepen en bij terugkomst zegt ze dat ze er nog over horen.
Bram: Ze hebben die batterijen nodig omdat zo ons er vannacht allemaal uit gaan schoppen.
Dennis probeert Judith over te halen om te gaan slapen maar ze is niet moe.
Normaal heb je ook vergaderingen, maar als dat niet hebt gaat het escaleren.
(Dennis heeft zijn zender niet om.)
Inmiddels zijn Judith en Dennis bij Ting gaan zitten die op de gang is gaan slapen.
Judith: Negen van de tien keer is het gezellig aan deze kant. Om daar nu zo op te focussen. Maar door het hek was niet nodig.
Ting: Maar het gesprek was wel nodig.
(Dennis gaat naar bed. Ting roept hem terug voor een knuffel. Ze moet nog twee keer roepen voor hij komt.)
(Beste regie, zou het misschien mogelijk zijn om het juiste geluid bij de juiste stream te doen? )
Arthur herinnert zich nog dat Mustapha te laat was.
Mustapha: Ja, ik kom altijd te laat. Na een uur had ik al ruzie met een meisje, zo'n Anita. Die zei "wat hebben we nou aan een IQ-test, het gaat toch om EQ?"
Arthur: Jongens, ik ga mijn bed in, misschien krijgen we morgen wel een battle en daar moeten we wel klaar voor zijn. (Nog 4 uurtjes slaap. )
Ik zie Arhur rond lopen.
Dus hij is in ieder geval niet mee. Verder geen bewoner te zien.
12.40 Martijn brengt nu dingen naar de kooi.
12.42 Jeanette zingt: Big-Brother bedankt. Jeanette wil ergens een glaasje melk bij. Martijn had een muisje gezien die hem aandoenlijk aanzag. Jeanette heeft het er nog over dat BB iets? niet had hoeven doen.
12.44 Ik hoor nu, dat Martijn die achter is gebleven allemaal lekker eten heeft gekregen. Hij moet dit binnen een kwartiertje opeten. Martijn hoorde gescharrel in de DBK en dacht dat moet wel voor mij zijn, toen hij keek zag hij croissantjes en pistoletjes enz. liggen.
12.46 Jeanette en Arthur zijn naar de DBK geroepen. Ik hoor Martijn eten. Die nu tegen een terugkomende Jeanette zegt dat het lekker smaakt.
12.49 Jeanette vertelt dat in het begin dat ze hier zaten er een man van een tijdschrift kwam, deze had eye-liner en meer make-up op had. Ze vond dit zo raar allemaal. Deze man mocht hun allemaal vragen stellen.
12.52 Jeanette is onder de douche gegaan (Waarom menen mensen dan altijd dat ze moeten zingen )
12.53 Arthur vindt het een mooi brood wat Martijn heeft gemaakt. Volgens hem heeft hij het record wat betreft grootte.
12.54 Martijn naar de DBK.
12.54 In de DBK een stem: Martijn je ziet een sleutel liggen, dat is de sleutel van het hek, je mag Quincy aanlijnen en haar een kwartier op het speelveld uitlaten. Je krijgt bericht wanneer het kwartier voorbij is. Quincy moet aangelijnd blijven. Hardstikke mooi vindt Martijn dit en roept meteen de hond. Hij gaat meteen.
12.56 Jeanette vindt het heel gaaf dat hij mag rennen. Dat meen je niet, gilt ze.
12.57 Arthur ligt in het zonnetje. Waar Jeanette bij komt en hem vertelt dat ze tranen met tuiten huilde dat zij er niet uit mocht. Arthur reageert er niet op.
In de tuin van de bungalow verteld Jeanette tegen Arthur over de confrontaties die er geweest zijn
13.01 Haar broertje blijft ook het liefste thuis. Het zusje van Arthur is 2 jaar geleden getrouwd, nadat ze elkaar 12 jaar kenden. Zijn ouders hadden een sigarenzaak, maar zijn vorig jaar uit elkaar gegaan.
13.03 Ze bekijken Jeanette haar allergiebultjes. Arthur vraagt of het minder is geworden sinds ze de hond hebben. Volgens Jeanette is dat niet zo. Jeanette vertelt een verhaal over een kat in de reclame, die zoek was op het strand van Scheveningen. Dit kostte 25.000,- dollar per dag volgens haar.
13.05 Er zijn veel mensen onderweg want Jeanette hoort allemaal auto's op de snelweg. Jeanette nu over Martijn, dat deze al 13 dagen in arm zit. Zij zou dit niet volhouden.
13.06 Als Jeanette uit het huis komt gaat ze eerst winkelen, winkelen, winkelen. Dat is haar grootste hobby. Ook hoopte ze straks dat ze donderdagavond naar het cafe mocht. Op de verwonderde vraag van Arthur herstelt ze dit naar vrijdagavond.
13.08 Ook dat de styliste komt. Hoe weet jij dat vraagt Arthur. Dit staat allemaal in het rooie boekje is haar antwoord. Arthur vindt dat Jeanette eerder naar een kapper moet omdat haar een gezicht tekent. Hij praat nu binnensmonds. Wat zeg je vraagt Jeanette. Dit was een murmelmomentje zegt Arthur.
13.13 Nou ik zou het hardstikke tof vinden dat wanneer ik het huis uit ben Endemol mij een baan aan zou bieden zegt Jeanette, een programma presenteren ofzo, en anders gaat ze wel weer kleren verkopen. Ze bespreken nu wie terug in zijn/haar baan terug kan. Arthur gaat plassen en Yorin vergeet het geluid uit te draaien (bah).
13.15 Jeanette moet nog douchen. (Dus was het Arthur die daar straks onder stond, maar de streams zijn zwaar bagger en ik doe alles op het geluid). Jeanette roept zichzelf tot de orde dat ze van haar nagels af moet blijven.
13.17 Martijn enthousiast hoe heerlijk hij heeft gerend, er waren een cameraman, geluidsman bij. Zo'n kabelsjouwer, zegt Jeanette lachend. Ze hebben mooie close-ups van hem gemaakt. Quincy heeft niet gepiest.
13.18 Jeanette tegen zichzelf: Wat een kop vandaag Jeanette. En ze blijft zingen (help), maar vertelt Martijn dat er voor hem geen zangcarierre inzit.
13.25 Jeanette naar de DBK.
13.29 Na veel gebuffer heb ik weer contact met de streams, waar ik naar de lege bedden bij het zwembad kijk terwijl het geluid denk ik uit rijk bijhoort. Want ik hoor Jeanette zeggen: Wat een koppie.
13.31 Arthur ligt op de bank bij het zwembad. Tegen Martijn zegt hij dat zand een goeie ondergrond is om te rennen voor dit type hond.
13.33 Arthur praat tegen de hond. Met een soort keelstem: Bijtuh he, lekkuh he, pak bal, kieluh kieluh, bravuh hond. En hij heeft weer een murmelmoment, dus niet te verstaan.
13.44 Ik meld me weer wanneer er weer wat gebeurd.
13.51 Arthur jut nu Q een beetje op om de bal te pakken.
13.53 Q drentelt om het zwembad terwijl Arthur, met hengel en bal, haar uitscheldt voor bange poepert.
13.58 Arthur nog steeds aan het vissen, nu en dan Q uitschelden voor bange poepert. Verder niks gebeurd.
14.00 Jeanette heeft gedoucht, drentelt in de woonkamer en moet weer zonodig even zingen. Ze praat in zichzelf dat ze ergens geen zin in heeft.
14.03 Nog geen verandering.
14.05 Jeantte rokend bij de bar, in zichzelfsprekend. Wat ik versta is: Meemakend, absoluut.
14.06 Jeanette: Gaan we weer, Nationale Jeanettedag.
14.07 Ondanks dat ik nog een 20 minuten heb, is het mij te saai. Veel sterkte voor de volgende streamer
In de bungalow zitten ze te eten. De bunkerbewoners liggen buiten wat te genoeten van de zon. Er gebeurt niet al te veel dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |