abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136471319
Mijn vriend is nog zeer hechte band met zijn ex-vriendin. Op zich prima, ik zie haar niet als een bedreiging in seksuele zin en ik vertrouw hem ook in dat hij niet vreemd zal gaan. Ik ben echter best wel jaloers op de band die zij hebben. Tot recentelijk had ik dat eigenlijk niet, maar onlangs liet hij vallen dat zij z'n beste vriendin is en ik eigenlijk op een gedeelde eerste dan wel niet tweede plaats sta. We zijn nu bijna een jaar bij elkaar en ik vond het best wel een klap in mijn gezicht.

Ik ga niet tussen hun relatie staan in de zin van hem verbieden of moeilijk doen over dat ze elkaar zien. Maar nu wil hij graag dat ik haar ontmoet, en ik heb daar een enorme moeite mee. Sinds die opmerking ben ik enorm onzeker erover..

Overdrijf ik, of is het terecht om me zo te voelen?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:17:02 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_136471477
Hij eet gewoon van twee walletjes
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:19:41 #3
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_136471575
Ik vind het een ontzettend domme opmerking van je vriend, en dat mag ie best weten ook. Dat ie fatsoenlijk om kan gaan met z'n ex wil nog niet zeggen dat ie jou ook maar duidelijk moet maken dat zijn ex z'n beste vriendin is en jij op de 2e plaats valt. Ik bedoel kom op. Vrienden op een belangrijkheidspositie zetten :').

Laat dus ook gewoon je vriend weten dat je onzeker bent geworden van het feit dat hij zoiets tegen je heeft gezegd.

Mijn mening: je overdrijft totaal niet. Ik kan me prima voorstellen dat jij je zo voelt. Prima als m'n vriendin met d'r ex om zou gaan, maar ze moet me niet gaan lastig vallen met 'wordt aub goeie vriendjes met m'n ex'. hoe oud is hij, voor de duidelijkheid?
pi_136471940
Vreemd dit. Ik heb echt geen behoefte aan mijn ex-vriendin nu ik een nieuwe goede relatie heb. Ook mijn vriendin heeft geen behoefte aan haar ex. Ik kan dus niet begrijpen waarom die behoefte sowieso aanwezig is. Als ik echt graag wil praten met een andere vrouw ipv mijn vriendin, dan praat ik wel met iemand van mijn studie/een oude bekende oid. Mijn ex is dan wel de laatste persoon waar ik dan aan denk.
pi_136471956
Halverwege dertig.. ik ben een stuk jonger, zij is ouder dan hij.. Ik heb nu een beetje het gevoel gekregen alsof ik mijlen ver achter loop.. Zeker met het leeftijdsverschil erbij.

Ik ga er sowieso vanavond mee aan de slag, met hem praten.. maar k wil eerst een beetje een referentiekader :) vandaar mijn post.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:31:02 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136472002
Hij wil een trio...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_136472019
Wie heeft het uitgemaakt?
pi_136472191
Dit zijn de eerste stappen naar een ''triootje'' let maar op.
pi_136473225
Dus jullie zijn een jaar samen maar je hebt zijn beste vriendin nog nooit ontmoet? Dat vind ik nog het meest rare aan het hele verhaal.
pi_136473229
Het was misschien niet heel tactisch verwoord van je vriend, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij haar liever wil dan jou. Doorgaans kan een man beter lachen met zijn vrienden, dan met zijn partner. Dat één van die vrienden toevallig een vazjien heeft en zijn ex is, is begrijpelijk lastig.
Dat hij wil dat jullie elkaar ontmoeten is een goed teken. Hij wil dat jullie kennismaken, omdat jullie beiden waardevol voor hem zijn (ieder op haar eigen manier natuurlijk).

Of je gevoel terecht is, kun je alleen zelf bepalen. Om dat beter te kunnen bepalen raad ik je aan om mee te gaan in het aanbod van je vriend. Je kunt dan zien hoe zij is en hoe ze met elkaar omgaan. Stap hier dan wel onbevooroordeeld in.

Succes :)
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 16:35:49 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_136474173
Dat zou voor mij echt het einde betekenen, kom op zeg, alles leuk en aardig maar op de tweede plek staan in vergelijking met zijn ex daar pas ik voor.
De enige die in een relatie boven mij mogen staan zijn kinderen en andere directe familieleden. :P

En wat een lompe hork dat hij je dat nog verteld ook zeg.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 8 februari 2014 @ 16:53:36 #12
421927 NoPlaceLikeHome
The Place of Peace
pi_136474699
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:12 schreef Lyriella het volgende:
onlangs liet hij vallen dat zij z'n beste vriendin is en ik eigenlijk op een gedeelde eerste dan wel niet tweede plaats sta.
Een beetje een rare opmerking om te maken van zijn kant, zeker als je al bijna een jaar bij elkaar bent.
En je overdrijft niet vind ik.
Het is een beetje raar ook dat je die ex van hem nog niet gezien hebt in al die tijd.
Maar goed, je bent zoals ja al zegt een beetje jaloers op hun connectie samen die ze nog delen, dus je zou gewoon kunnen gaan en haar ontmoeten, wie weet kan het positief uitpakken.
En je weet dan wel waar je aan toe bent ook meteen, qua gevoel.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 17:06:51 #13
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136475102
Je moet zijn vreemdgaan gewoon blijven negeren. Dan komt het vanzelf goed.
pi_136476784
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:35 schreef snakelady het volgende:
Dat zou voor mij echt het einde betekenen, kom op zeg, alles leuk en aardig maar op de tweede plek staan in vergelijking met zijn ex daar pas ik voor.
Ditto!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 18:04:24 #15
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_136476909
Wat een opmerking van je vriend. :') Daar mag je echt wel wat van zeggen. Gedeelde eerste plaats met iemands ex? Opzouten dan.
Gourmetten of steengrillen?
pi_136489434
quote:
De enige die in een relatie boven mij mogen staan zijn kinderen en andere directe familieleden. :P

pi_136489494
Ach..

BRO'S BEFORE HOES
Rustig aan.
pi_136489560
Sowieso (bijna) onmogelijk om vrienden te zijn met je ex.

1 van beide partijen zal altijd gevoelens voor de ander hebben (of zelfs beide)
pi_136489648
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:45 schreef dopfles1 het volgende:

Boeie wat jij denkt dat veel voorkomt in de wereld, beter vraagt ze gewoon naar de feiten bij der vriend.
Rustig aan.
pi_136491423
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:45 schreef dopfles1 het volgende:

Dit
  zondag 9 februari 2014 @ 01:22:43 #21
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_136492517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:12 schreef Lyriella het volgende:maar onlangs liet hij vallen dat zij z'n beste vriendin is en ik eigenlijk op een gedeelde eerste dan wel niet tweede plaats sta.
Oftewel, hij wilt haar dus gewoon terug, en jij bent het alternatief :')

Je laat je gebruiken door een jongen die eigenlijk wat anders wilt (en wat ie niet kan krijgen), uitmaken of hem voor de keuze stellen. Contact verbreken of toedeledokie.
Dum de dum
pi_136496561
Moet bekennen dat ik me tegen een (inmiddels ex) vriendin ook wel eens zo onhandig heb uitgedrukt, Was helemaal niet wat ik bedoelde en het kwam er gewoon ongelukkig uit :@ dus praat er eerst met hem over en geef aan dat het je gekwetst heeft.

Verder komt mevrouw Avondmens uiteraard altijd op de eerste plaats, hoe leuk & gezellig het ook met anderen mag zijn. Als we een van haar exen tegenkomen zal ik ze een ferme hand geven en ze al het beste wensen; maar verder heb ik er geen enkele behoefte aan om ze beter te leren kennen.

Dus nee, ik vind het niet vreemd dat je weinig behoefte hebt on zijn ex beter te leren kennen. En het zou ook niet vreemd zijn om hem duidelijk te maken dat het tijd wordt om zijn ex te laten gaan en zijn tijd, aandacht, energie en liefde in zijn huidige vriendin te steken.
pi_136532119
Misschien dat zij inderdaad wat betere eigenschappen heeft die simpelweg bij jou niet te vinden zijn. Alleen had hij het nooit moeten zeggen.
pi_136532494
quote:

Precies dit... Of eigenlijk; RENNEN!
pi_136538225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:19 schreef DjUntzUntz het volgende:
Vrienden op een belangrijkheidspositie zetten :').
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')