Als je 'm daar wilt hebben, is dat prima. Ik neem aan dat geiser al een afvoer naar buiten heeft? Zo niet, dan moet je apart maken voor je nieuwe HR-ketel. Zo'n afvoer kan best lang zijn, 10 meter zou geen probleem voor de rookgasventilator hoeven te zijn,quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:44 schreef lieuwe74 het volgende:
En op welke plaats zou het dan het handigst zijn wij zouden hem het liefst beneden op de plek van de geiser deze bevind zich in de bijkeuken.
Als je een hoge energierekening wilt dan moet je dat doen. ALs je het al apart wilt doen, vervang dan de geiser voor een nieuw type geiser op gas.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:11 schreef hottentot het volgende:
Zelf zou ik gewoon een elektrische 10 liter boiler onder het aanrechtblad zetten. Bijna instant warmwater en het scheelt een hoop werk.
De geiser heeft toch ook al een afvoer?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:11 schreef hottentot het volgende:
Kan nog lastig en duur (afhankelijk van wat voor afwerking je vereist) worden om fatsoenlijk een warmwaterleiding van je zolder naar de keuken te brengen. De ketel zou ik zelf op zolder laten hangen omdat je daar alle aansluitingen en de afvoer al hebt.
Ja kost misschien wat meer, maar in mijn geval hangt mijn ketel 2 verdiepingen hoger en aan de linker voorzijde van het huis, mijn keuken zit aan de rechter achterzijde, zelfs in de meest optimale optie van loodrechte buizen met maar 2 bochten over alle muren heen is het nog minimaal 22 meter leidingwerk. Dan is een elektrische boiler niet zoveel duurder, maar wel veel comfortabeler. Tevens gezien de kosten en tijd om even dat leidingwerk aan te leggen kan het gewoon niet uit om dit te veranderen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je een hoge energierekening wilt dan moet je dat doen. Als je het al apart wilt doen, vervang dan de geiser voor een nieuw type geiser op gas.
Niet persé, Nederland hing vroeger vol met afvoerloze geisers.quote:De geiser heeft toch ook al een afvoer?
Normaliter worden de condensafvoer, warm en koudwater vanuit de ondergelegen badkamer gehaald. In de keuken kan je dan eventueel een hotfill boiler plaatsen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 14:11 schreef hottentot het volgende:
Kan nog lastig en duur (afhankelijk van wat voor afwerking je vereist) worden om fatsoenlijk een warmwaterleiding van je zolder naar de keuken te brengen. De ketel zou ik zelf op zolder laten hangen omdat je daar alle aansluitingen en de afvoer al hebt.
Zelf zou ik gewoon een elektrische 10 liter boiler onder het aanrechtblad zetten. Bijna instant warmwater en het scheelt een hoop werk.
Het kan allemaal wel, maar bekijk van te voren even het verschil in de tijd die het kost om dit te realiseren en de kosten. Neem je trouwens een nieuwe ketel zonder warmwatervat zal dat ding al snel de helft kleiner zijn dan je huidige ketel
Klopt klopt,quote:Op zondag 9 februari 2014 15:25 schreef cvboer het volgende:
[..]
Normaliter worden de condensafvoer, warm en koudwater vanuit de ondergelegen badkamer gehaald. In de keuken kan je dan eventueel een hotfill boiler plaatsen.
Een elektrieke boiler kan ook prima natuurlijk. De situatie die ik beschreef heeft ook betrekking op huurwoningen: solo ketel op zolder vervangen voor een combi, opbouwleidingwerk in badkamer, ww, kw en afvoer erop aansluiten en klaar weer. Heb dat werk 10 jaar lang mogen doen, toen was ik er flauw van.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt klopt,
Maar helaas heb ik het trapgat naast de douche, dus tenzij ik de hele route invrees ga ik of dwars door twee slaapkamers of door de woonkamer en één slaapkamer. Dan ben ik al met al zeer geneigd om een centje extra te betalen voor mijn elektrische boiler.
Vaak wel goede werkplekken om een hoop zwart werk binnen te hengelenquote:Op zondag 9 februari 2014 18:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Een elektrieke boiler kan ook prima natuurlijk. De situatie die ik beschreef heeft ook betrekking op huurwoningen: solo ketel op zolder vervangen voor een combi, opbouwleidingwerk in badkamer, ww, kw en afvoer erop aansluiten en klaar weer. Heb dat werk 10 jaar lang mogen doen, toen was ik er flauw van.
Dat is ook echt wel gebeurt. Tegenwoordig beun ik niet meer, ik vind mijn vrije tijd belangrijker.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vaak wel goede werkplekken om een hoop zwart werk binnen te hengelen
Klopt, zag ik ook bij veel collega's meestal zo tussen de 30/35 ben je wel zat van dat zwartwerken, het geld is lekker maar je bent wel constant bezig.quote:Op zondag 9 februari 2014 19:37 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is ook echt wel gebeurt. Tegenwoordig beun ik niet meer, ik vind mijn vrije tijd belangrijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |