check zijn pohi.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:32 schreef Chinless het volgende:
Nja als je niet in staat bent om dit uit te zoeken, zal je bedrijf niet echt een toppertje worden.
Check de site van de BD eens zou ik zeggen.
En KvK was vandaag gesloten?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:31 schreef GTAnoob het volgende:
Maar het moest vandaag gebeuren want er is al vertraging.
Zonder KvK nummer?quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:04 schreef GTAnoob het volgende:
maar het feit dat ik met mijn online handel al meer dan $65,000 heb verdient
Zijn veel meer mensen die geen ruk geloven van wat jij allemaal beweerd.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:04 schreef GTAnoob het volgende:
@Catch22 je kunt wel dom gaan reageren, maar het feit dat ik met mijn online handel al meer dan $65,000 heb verdient, zegt genoeg. Ik hoef niet gelooft te worden door nietsnutten zoals jij.
En wie zegt dat het DX is? Of enkel DX? Denk je dat ik online alles post waar ik mee bezig ben? Idioot.
Als je niks hoeft te bewijzen, dan zou ik zeker niet gaan happenquote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:04 schreef GTAnoob het volgende:
het feit dat ik met mijn online handel al meer dan
niet helemaal, steekproefsgewijs kan de BD wel je administratie/facturen opvragen. Als je een nieuwe onderneming bent zonder af te dragen omzetbelasting is de kans zelfs vrij groot dat je met stukken moet komen die je vordering onderbouwen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 01:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Als je niks hoeft te bewijzen, dan zou ik zeker niet gaan happen
Maar het lijkt me geen probleem. De eerste tijd is je aangifteperiode toch het afgelopen kwartaal of het afgelopen jaar. Je geeft een totaalbedrag op aan BTW, en de datum van de individuele boeking wordt niet gevraagd.
Dit dus.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:12 schreef Kirov het volgende:
Ja dat kan. Je kunt deze aankopen ook opvoeren als kosten en/of investeringen.
Niet in deze situatie. Je moet contact opnemen met het lokale belastingkantoor. Aankopen voor inschrijven bij de kvk mag je niet zo maar terug vragen en al helemaal niet op de manier zoals jij dit zegt.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 01:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Als je niks hoeft te bewijzen, dan zou ik zeker niet gaan happen
Maar het lijkt me geen probleem. De eerste tijd is je aangifteperiode toch het afgelopen kwartaal of het afgelopen jaar. Je geeft een totaalbedrag op aan BTW, en de datum van de individuele boeking wordt niet gevraagd.
quote:Op vrijdag 7 februari 2014 22:04 schreef GTAnoob het volgende:
@Catch22 je kunt wel dom gaan reageren, maar het feit dat ik met mijn online handel al meer dan $65,000 heb verdient, zegt genoeg. Ik hoef niet gelooft te worden door nietsnutten zoals jij.
En wie zegt dat het DX is? Of enkel DX? Denk je dat ik online alles post waar ik mee bezig ben? Idioot.
Euh?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 10:01 schreef Kirov het volgende:
[..]
Niet in deze situatie. Je moet contact opnemen met het lokale belastingkantoor. Aankopen voor inschrijven bij de kvk mag je niet zo maar terug vragen en al helemaal niet op de manier zoals jij dit zegt.
"e:Art 5 Uitvoeringsregeling IB 2001 geeft een ondernemer recht op aftrek van kosten die zijn gemaakt in de vijf voorafgaande jaren mits....
In art 3 Wet IB 2001 is aangegeven dat het hierbij uitsluitend gaat om de per saldo resterende kosten en lasten. Ondernemer mag deze kosten alleen opvoeren voor zover deze kosten niet weggestreept konden worden tegen eventuele opbrengsten uit (box 1 inkomsten = inkomsten uit werk en woning).
Zou ook raar zijn als dit niet kon. Regelmatig heb je forse kosten voordat je je bedrijf opricht, zou raar zijn als die niet aftrekbaar waren.quote:Artikel 5. Belastbare winst uit onderneming; verliezen uit de aanloopfase van een onderneming
Bij het bepalen van de winst van het eerste kalenderjaar als ondernemer komt mede in aftrek het totale bedrag van de kosten en lasten die zijn gemaakt in de vijf daaraan voorafgaande kalenderjaren en die verband houden met het starten van de onderneming, voorzover:
a. er in die periode geen opbrengsten tegenover hebben gestaan en
b. zij niet ten laste van het belastbaar inkomen uit werk en woning kunnen of konden worden gebracht.
AH, klopt even de OP opnieuw gelezen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 11:56 schreef Kirov het volgende:
Ik kan je niet quoten maar dit gaat niet om de kosten maar om de BTW. Dat werkt anders.
Hij moet toch gewoon de btw aangifte doen aan het einde van het kwartaal(Wel even vanaf 1Febr inschrijven). Neem aan dat hij ook btw gaat ontvangen van zijn klanten.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:19 schreef Blue-eyes het volgende:
Je kunt inderdaad de BTW van zakelijke kosten, die je hebt gemaakt in de aanloopfase van je bedrijf, onder bepaalde voorwaarde terugvragen. Dit doe je door een schriftelijk verzoek in te dienen bij je belastingkantoor. Je moet aannemelijk maken dat de gemaakte kosten voor je bedrijf zijn geweest.
Hier ook nog wat informatie op de site van de Belastingdienst.
We hebben het hier over de kosten die hij maakt voordat hij officieel bij de KvK staat ingeschreven.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 12:22 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hij moet toch gewoon de btw aangifte doen aan het einde van het kwartaal(Wel even vanaf 1Febr inschrijven). Neem aan dat hij ook btw gaat ontvangen van zijn klanten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |