abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140548731
Deze vraag zal vast al 20 keer gesteld zijn maar kon het niet vinden.
Ik zou 'voor de grap' wel een AEX tracker (etf) willen.

Ik zit nu even bij Binck te kijken, daar kost dat als ik het goed zie 10 euro om ¤1.000 te beleggen (om mee te beginnen), dat is 1%, dus dat valt nog wel mee volgens mij.
Dan heb ik het wel over Binck Active, daar betaal je geen fee, bij Binck Fundcoach is de minimale fee 60 euro, wat al op 6% uit komt dan.

Nou heb ik 3 vragen,
Is het slim om nu in te stappen, of zijn er andere/betere opties?
Is het verstandig om dit bij Binck te doen of is er een betere optie?
Zijn er nog andere (periodieke?) kosten waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!

[ Bericht 11% gewijzigd door DarkNoize op 30-05-2014 20:38:50 ]
pi_140562959
Vooraf: Als je wilt beleggen om even snel goed te kunnen cashen dan moet je niet gaan beleggen.
Beleggen is een lange termijn investering van geld dat je in principe de komende tijd kunt missen.

V.w.b. wanneer in te stappen: Dat is altijd de grootste gok voor een ieder.

Al die verhalen van de "experts" en beleggingsadviseurs e.d.is allemaal ingegeven om zelf wat te kunnen verdienen,niet om jou er beter van te laten worden want uiteindelijk interesseert ze dat meestal geen ene zier. Hun geld krijgen ze toch wel.

Dat was het voor nu.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:40:23 #128
258802 Yreal
henk..!
pi_140563578
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 20:22 schreef DarkNoize het volgende:
Deze vraag zal vast al 20 keer gesteld zijn maar kon het niet vinden.
Ik zou 'voor de grap' wel een AEX tracker (etf) willen.

Ik zit nu even bij Binck te kijken, daar kost dat als ik het goed zie 10 euro om ¤1.000 te beleggen (om mee te beginnen), dat is 1%, dus dat valt nog wel mee volgens mij.
Dan heb ik het wel over Binck Active, daar betaal je geen fee, bij Binck Fundcoach is de minimale fee 60 euro, wat al op 6% uit komt dan.

Nou heb ik 3 vragen,
Is het slim om nu in te stappen, of zijn er andere/betere opties?
Is het verstandig om dit bij Binck te doen of is er een betere optie?
Zijn er nog andere (periodieke?) kosten waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!
kijk eens naar de giro. Veeel goedkoper dan Binck.
pi_140566723
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:54 schreef Iwanius het volgende:
Vooraf: Als je wilt beleggen om even snel goed te kunnen cashen dan moet je niet gaan beleggen.
Beleggen is een lange termijn investering van geld dat je in principe de komende tijd kunt missen.
Ik wil ook niet snel geld verdienen, heb op dit moment wat over en lijkt me leuk om een deel op een AEX tracker te zetten.

quote:
12s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

kijk eens naar de giro. Veeel goedkoper dan Binck.
Hmm daar 'lijkt' het gratis... Waar is dat addertje?
pi_140567082
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:46 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Ik wil ook niet snel geld verdienen, heb op dit moment wat over en lijkt me leuk om een deel op een AEX tracker te zetten.

[..]

Er is ook een etf topic :)

AEX / Centraal topic Indextrackers / Exchange-Traded Funds (ETF)

en ik wil je wel introduceren bij Binck ;)
https://www.binck.nl/voorwaarden_introductieactie krijgen we allebei transactie tegoed :D
We fear that which we cannot see
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:33:47 #131
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140567720
quote:

[..]

[..]

Hun website is veel minder fraai. Af en toe wat lastig te vinden. Geen grafieken, geen nieuws.

Verder geen addertje
Overal verstand van.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 17:33:19 #132
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_140573511
quote:
Je kunt dan ook, of misschien beter, gewoon een wereldwijd gespreide ETF nemen, bijv die van Vanguard (total stock market index).

Qua tarieven zou ik zeker niet bij Binck gaan, overigens.
pi_140606438
Bedankt iedereen.

Heb even een rekening geopend bij De Giro.
Dan zal ik inderdaad ook eens kijken naar die Vanguard total stock market etf. De aandelen daarin komen wel voor ruim 98% uit de VS, dus heel erg 'total market' vind ik het niet, maar hopelijk zit daar groei ;)
pi_140608395
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:14 schreef DarkNoize het volgende:
Bedankt iedereen.

Heb even een rekening geopend bij De Giro.
Dan zal ik inderdaad ook eens kijken naar die Vanguard total stock market etf. De aandelen daarin komen wel voor ruim 98% uit de VS, dus heel erg 'total market' vind ik het niet, maar hopelijk zit daar groei ;)
er zijn ook andere vanquard etf's :)
  zondag 1 juni 2014 @ 21:45:49 #135
57047 macondo
pi_140611228
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:55 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

er zijn ook andere vanquard etf's :)
Vanguard Total World Stock ETF (code VT). Iets meer voor de helft in de VS.

https://personal.vanguard(...)=3141&FundIntExt=INT
Overal verstand van.
pi_140655131
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:45 schreef macondo het volgende:

[..]

Vanguard Total World Stock ETF (code VT). Iets meer voor de helft in de VS.

https://personal.vanguard(...)=3141&FundIntExt=INT
Die heeft 48% in de VS als ik het goed zie.
Heb nu maar wat geld op deze World Stock ETF gezet en wat geld op een iShares AEX en Think AEX, die verschillen licht van elkaar dus ik dacht ik pak ze allebei.

Ik ben ook wel nieuwsgierig of er hier mensen veel in ETF's doen en zo ja, welke en waarom?
Zou er graag nog wat toevoegen aan m'n portefeuille.

EDIT: De site van De Giro is inderdaad niet geweldig. Krijg geregeld foutmeldingen of kan orders niet plaatsen en zelfs niet annuleren :')
pi_140661234
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:51 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Heb nu maar wat geld op deze World Stock ETF gezet en wat geld op een iShares AEX en Think AEX, die verschillen licht van elkaar dus ik dacht ik pak ze allebei.

Ik ben ook wel nieuwsgierig of er hier mensen veel in ETF's doen en zo ja, welke en waarom?

EDIT: De site van De Giro is inderdaad niet geweldig. Krijg geregeld foutmeldingen of kan orders niet plaatsen en zelfs niet annuleren :')
Zie hier:

AEX / Centraal topic Indextrackers / Exchange-Traded Funds (ETF)

;)
  dinsdag 3 juni 2014 @ 10:40:33 #138
57047 macondo
pi_140661714
quote:

[..]

Het is geen wedden he? Zijn geen paardjes waar je geld "op" inzet.

* Verder zijn ETF's goed maar saai. Buy and hold. Als het stijgt, niets doen. Als het zakt, evenmin.
* Twee AEX trackers zijn suf. Ga voor Eurostoxx tracker bv. Maar met de Vanguard Total World Stock heb je alles wat je nodig hebt eigenlijk.
Overal verstand van.
pi_140667658
Voor degenen die willen oefenen met TA: ThinkOrSwim met Papermoney. Zeer steile leercurve maar een leuk programma om even mee te oefenen.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:16:48 #140
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_140677985
quote:

EDIT: De site van De Giro is inderdaad niet geweldig. Krijg geregeld foutmeldingen of kan orders niet plaatsen en zelfs niet annuleren
Ik zou dan, omdat je nog 1 wil toevoegen, die 2 AEX trackers verkopen en er een small-cap ETF voor terugkopen.
pi_140686713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:16 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik zou dan, omdat je nog 1 wil toevoegen, die 2 AEX trackers verkopen en er een small-cap ETF voor terugkopen.
Bedankt voor de suggestie.
Alleen hou ik dan denk ik gewoon die AEX trackers en koop ik daarnaast nog een small-cap ETF.
Vanguard Small Cap ETF wordt dat dan denk ik. :)
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:20:21 #142
57047 macondo
pi_140706879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:25 schreef DarkNoize het volgende:

[..]

Bedankt voor de suggestie.
Alleen hou ik dan denk ik gewoon die AEX trackers en koop ik daarnaast nog een small-cap ETF.
Vanguard Small Cap ETF wordt dat dan denk ik. :)
Een alternatief is een regio ETF. Ik heb voor de speculatieve investering een klein beetje Griekenland (GREK) en Rusland (RSX).

Maar het grootste deel in Total World, dat beslaat meer dan 6000 aandelen. Hoewel het nadeel is dat in de 10 grootste al 7,5% zit.
Overal verstand van.
pi_140767347
:W

Ik ben totaaaaal nieuw met al dit, maar wil voor de gein binnenkort (na me ingelezen te hebben uiteraard) eens als zeer pril begin ¤100 op een effectenrekening storten (tips?), en daar wat mee doen.

Wat voor eBooks, boeken en PDFjes bevelen jullie mij aan om goed door te lezen alstevoren iets te doen?

Is dit wat?

Dank!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  vrijdag 6 juni 2014 @ 12:16:41 #144
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_140775894
Dat is prima boek om mee te beginnen.
Bedankt Hans.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 14:55:22 #145
256829 Sokz
Livin' the life
pi_140780449
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 00:14 schreef SherlockHolmes het volgende:
:W

Ik ben totaaaaal nieuw met al dit, maar wil voor de gein binnenkort (na me ingelezen te hebben uiteraard) eens als zeer pril begin ¤100 op een effectenrekening storten (tips?), en daar wat mee doen.

Wat voor eBooks, boeken en PDFjes bevelen jullie mij aan om goed door te lezen alstevoren iets te doen?

Is dit wat?

Dank!
Joel Greenblatt - Little Book that beats the market

Jip & Janneke maar niet erg denk ik voor jou :P
pi_140784369
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:55 schreef Sokz het volgende:

[..]

Joel Greenblatt - Little Book that beats the market

Jip & Janneke maar niet erg denk ik voor jou :P
Ja, is dat boek wat?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_141172918
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:41 schreef VacaLoca het volgende:
Ze zijn er nu door.

Heb Flamel technologies http://www.flamel.com/, General Electric en Autodesk (die zich gaan bemoeien met 3D-printing).

Zoek nu nog een aandeel in een andere industrie
https://www.google.com/fi(...)GfU8CHPMWKwwP_7oHgAw

Spijtig dat ik niet met meer geld was ingestapt :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:19:02 #148
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_141493233
Wat gebeurt er met een sprinter short wanneer het bedrijf failliet gaat?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:02:27 #149
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141502634
De fiscus heeft me meer dan ¤1k terug gegeven.
Iemand nog tips hoe ik die kan investeren om mijn vermogens belasting mee te betalen volgend jaar ;)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 30 juni 2014 @ 18:50:08 #150
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_141731910
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
De fiscus heeft me meer dan ¤1k terug gegeven.
Iemand nog tips hoe ik die kan investeren om mijn vermogens belasting mee te betalen volgend jaar ;)
Misschien een vrij basale vraag.

Ik wilde bax kopen bij binck echter zie ik ook de opties er tussenstaan.
Dus koop juli voor $55 nu vraag ik mij af waar kan ik de prijs van die opties terugvinden?
Normaal staat dat rechts maar nu is er gene prijs info bekend.

Verder koop ik dan toch alleen de optie om hem voor die prijs te kunnen kopen? Ik moet de optie dan nog uitoefenen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')