Deze vraag begrijp ik nooit. Hoe is het relevant dat de markt over 5 jaar nog steeds overgewaardeerd zou zijn?quote:Op zondag 28 september 2014 13:46 schreef monkyyy het volgende:
Wat nou als de markt over 5 jaar nog steeds niet in is gestort, wat doe je dan?
Gewoon doorgaan met winst mislopen. Ik hoef niet te beleggen en ik wil achter mijn keuzes staan. Dat zou ik nu niet doen. Overigens beleg ik wel maar alleen op korte termijn. Het is nu wel the greater fool theory. Het gaat mij niet gebeuren dat ik de laatste ben. Waarschijnlijk zijn er nu nog steeds mogelijkheden maar heb daar te weinig kennis voor om daar op te handelen.quote:Op zondag 28 september 2014 13:46 schreef monkyyy het volgende:
Wat nou als de markt over 5 jaar nog steeds niet in is gestort, wat doe je dan?
Karmaquote:Op maandag 29 september 2014 15:50 schreef Yreal het volgende:
Waar keldert altijd alles dat ik koop, zodra ik het koop
Gelukkig weer omhoog vandaagquote:Op dinsdag 30 september 2014 09:56 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel ook altijd, maar komt eigenlijk ook altijd wel weer goed.
Hangt ook af waar je het mee vergelijkt, in een bull market zijn het idd een redelijk heftige bewegingen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:30 schreef Pharmacist het volgende:
Pijn aan de huidige correctie. FTSE100 is 5.5% down in 5 trading days. Vandaag 1.5% down, das best heftig!
True. Echter, in tegenstelling tot 2008/2009 zie ik nu niet bepaald een reden voor deze decline. E.g. financiele crisis in het geval van 2008/2009.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:58 schreef Nimtex het volgende:
Hangt ook af waar je het mee vergelijkt, in een bull market zijn het idd een redelijk heftige bewegingen.
Echter als je het vergelijkt met bijv de bear merket van bijv 2008/ 2009, valt het allemaal wel mee.
Vandaag was een reactie op Draghi. Ze dachten dat er weer iets zou gebeuren en dat bleef uit. Wordt als negatief geïnterpreteerd dus hard down. Markten lijken alleen nog maar te reageren op Yellen en Draghi. Of er een halve derde wereld oorlog uitbreekt maakt niet uit zolang het rentebesluit maar goed is...quote:Op donderdag 2 oktober 2014 18:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
True. Echter, in tegenstelling tot 2008/2009 zie ik nu niet bepaald een reden voor deze decline. E.g. financiele crisis in het geval van 2008/2009.
Ook voor de mensen die de huidige economische situatie niet sustainable vinden, er is niet echt ineens iets anders vandaag dan afgelopen week.
De vraag is eerder hoe het komt dat de meeste indexen beter hersteld zijn dan de AEX (want de AEX outperformde in het verleden volgens mij niet de andere grote indexen die wel volledig hersteld zijn). Volgens mij heeft dat vooral te maken met de manier waarop de AEX is samengesteld; een klein aantal bedrijven heeft een grote impact op de index en in 2007/2008 hadden banken bijvoorbeeld een heel groot gewicht in de AEX (~40%). De performance van de AEX is de afgelopen 14 jaar enorm slecht in vergelijken met andere indexen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:37 schreef meth1745 het volgende:
Vandaag wat van m'n verlies kunnen goedmaken. Te snel m'n winst genomen weliswaar.
Hoe komt het trouwens dat de AEX vroeger zo hoog stond in vergelijking met de andere indexen? Hij haalde 702 in september 2000 en 552 in oktober 2007.
Wat betekend dit voor een beginner?quote:The Placing Shares have not been and will not be offered, sold, transferred or delivered in the Netherlands, as part of their initial distribution or at any time thereafter, directly or indirectly, other than to individuals or legal entities which are considered to be “qualified investors” (gekwalificeerde beleggers) within the meaning of section 1:1 of the Dutch Act on Financial Markets Supervision (Wet op het financieel toezicht).
Nee het is zeker niet leuk. Wat Buffett ook zei, goed beleggen is niet spannend maar juist uitermate saai. ETFs zijn gewoon handig als je niet het geld hebt om goed te spreiden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:02 schreef Yreal het volgende:
Ben ik trouwens de enige die etfs niet leuk vind?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:08 schreef bascross het volgende:
Beleggen hoeft/moet ook niet leuk (te) zijn,
Nee dan ben ik blij dat dat toch niet aan mij ligt. ETF's vind ik niet leuk omdat ik dan ook een heleboel spul krijg dat ik eigenlijk niet wil hebben. KPN, SBM, OCI, Accelor, Aegon... mweh. Heb ik niks mee, hoef ik niet in te beleggen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nee het is zeker niet leuk. Wat Buffett ook zei, goed beleggen is niet spannend maar juist uitermate saai. ETFs zijn gewoon handig als je niet het geld hebt om goed te spreiden.
Er zijn uiteraard meerdere redenen om te beleggen op een bepaalde manier. Rendement en risico zijn er slechts 2 van. Als jij bepaalde feeling wilt hebben met de bedrijven waar je in investeert, als je de juiste partijen wilt 'steunen' met je investering etc. dan zou ik lekker zelf actief beleggen. Accepteer dan ook dat je andere motieven dan alleen rendement hebt en staar je niet blind op een % meer of minder tov een ETFquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Nee dan ben ik blij dat dat toch niet aan mij ligt. ETF's vind ik niet leuk omdat ik dan ook een heleboel spul krijg dat ik eigenlijk niet wil hebben. KPN, SBM, OCI, Accelor, Aegon... mweh. Heb ik niks mee, hoef ik niet in te beleggen.
En stiekem vind ik het gewoon leuk om te kunnen zeggen dat ik mede-eigenaar ben van ben&jerrys
Hoe stel je je dit voor? Als ik aandelen X koopt wordt bedrijf X daar niets beter of slechter van. Het heeft hooguit effect op de andere aandeelhouders, en natuurlijk je bank die aan de transactie verdient.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 10:55 schreef nikao het volgende:
als je de juiste partijen wilt 'steunen' met je investering
Rationeel klopt dat inderdaad, toch zie ik veel mensen in mijn omgeving die bepaalde aandelen juist wel of niet willen hebben op basis van een vorm van 'binding' met dat betreffende bedrijf. Datzelfde lees ik een beetje in de reactie van Yreal.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe stel je je dit voor? Als ik aandelen X koopt wordt bedrijf X daar niets beter of slechter van. Het heeft hooguit effect op de andere aandeelhouders, en natuurlijk je bank die aan de transactie verdient.
Je stuwt de vraag naar het aandeel een (heel klein beetje) omhoog, waardoor de prijs omhoog gaat op de secundaire markt. Hierdoor wordt het bedrijf theoretisch gezien meer waard op de primaire markt. Al maakt dit in de praktijk natuurlijk weinig verschil.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe stel je je dit voor? Als ik aandelen X koopt wordt bedrijf X daar niets beter of slechter van. Het heeft hooguit effect op de andere aandeelhouders, en natuurlijk je bank die aan de transactie verdient.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |