abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136423588
De afgelopen tijd heb ik steeds vaker dat ik mij niet dichtbij de realiteit kan blijven.
Alsof mijn stem in me hoofd en mijn lichaam 2 aparte wezens zijn.
Als ik dan een gesprek heb met iemand luister ik wel, antwoord ook (soms ook een beetje automatische piloot) maar het word dan een beetje dof en in mijn hoofd ga ik beschrijven waarmee ik bezig ben. Het kost dan ook moeite om de aandacht er goed bij te houden soms...

Heeft iemand hier dit ook (gehad) of weet waar het mee te maken heeft?

PS ts heeft BDD (de laatste tijd in mindere maten)
pi_136425241
Gebruik je drugs?
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:54:34 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136425308
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:11 schreef Spaghetti_vreter het volgende:
PS ts heeft BDD (de laatste tijd in mindere maten)
Wat is dat nou weer?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_136425853
quote:
5s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer?
Bere Drukke Dinsdagen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  PR en moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 03:17:27 #5
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136427707
Klinkt een beetje als dissociėren.
Slik je medicatie? Een antipsychoticum ofzo?
Fuck the EBU.
  PR en moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 03:22:31 #6
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_136427725
quote:

[..]

Wat is dat nou weer?
Ik gok op Body Dysmorphic Disorder, anders weet ik 't ook niet :P
Fuck the EBU.
pi_136427863
Een schizofreen is nooit alleen.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_136427880
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 03:22 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik gok op Body Dysmorphic Disorder, anders weet ik 't ook niet :P
Ik gok op Borderline Disorder Deluxe of Binge Diet Disorder. :')
pi_136428556
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:52 schreef LMLucky het volgende:
Gebruik je drugs?
De afgelopen tijd niet meer (hiervoor wiet en dergelijken)
pi_136428565
quote:

[..]

Wat is dat nou weer?
Body Dysmorphic disorder
pi_136428618
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 03:17 schreef Moira. het volgende:
Klinkt een beetje als dissociėren.
Slik je medicatie? Een antipsychoticum ofzo?
Ik slik geen medicatie, wat houd dissociėren in?
pi_136428728
dissociėren
dissociėren werkw.Uitspraak: [dɪso'ʃerə(n)] Verbuigingen: dissocieerde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gedissocieerd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen 1) je aandacht voor je omgeving verliezen of je daarvoor psychisch afsluiten psy...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/dissociėren

Google is my friend.
The waves you made will always be
pi_136428754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:42 schreef pepper_961 het volgende:
dissociėren
dissociėren werkw.Uitspraak: [dɪso'ʃerə(n)] Verbuigingen: dissocieerde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gedissocieerd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen 1) je aandacht voor je omgeving verliezen of je daarvoor psychisch afsluiten psy...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/dissociėren

Google is my friend.
Ja dankje, had ondertussen al op Wikipedia gekeken. Heb al een goed idee wat het is en herken ook wel bepaalde dingen.
Alleen heb ik verder geen aandoeningen als PTSS die ermee in verband worden gebracht.
pi_136428920
Klinkt als een verregaande form van je in je hoofd zitten en niet aanwezig zijn, aanwezigheidstrainingen kunnen helpen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_136428985
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:44 schreef Spaghetti_vreter het volgende:

[..]

Ja dankje, had ondertussen al op Wikipedia gekeken. Heb al een goed idee wat het is en herken ook wel bepaalde dingen.
Alleen heb ik verder geen aandoeningen als PTSS die ermee in verband worden gebracht.
Niet alles hoort per se bij een stoornis hoor. ;)

Ik denk dat veel mensen, bij vermoeidheid, zichzelf wazig en buiten een gesprek geplaatst voelen.
Als je moe bent schakel je toch een beetje uit of ga je automatisch op een lager bewustzijns niveau. Je selecteert dan alleen de punten die voor jou van belang zijn uit een gesprek, maar het hele gesprek incl. bijzaken kun je niet opslaan/onthouden.
Zou me er niet al te druk om maken denk ik. ;)
pi_136429242
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:00 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Niet alles hoort per se bij een stoornis hoor. ;)

Ik denk dat veel mensen, bij vermoeidheid, zichzelf wazig en buiten een gesprek geplaatst voelen.
Als je moe bent schakel je toch een beetje uit of ga je automatisch op een lager bewustzijns niveau. Je selecteert dan alleen de punten die voor jou van belang zijn uit een gesprek, maar het hele gesprek incl. bijzaken kun je niet opslaan/onthouden.
Zou me er niet al te druk om maken denk ik. ;)
Daar heb je gelijk in, al heb ik dit nu pakweg 2 maanden.
Het is verder ook niet dat het elk moment van de dag zo is, ik heb genoeg momenten dat ik nergens erg in heb totdat ik eraan denk. het is heel moeilijk te beschrijven maar het is alsof je bewust bent van alles wat je doet.
Op dit soort momenten kan ik ook niet helemaal mezelf zijn, of ineens uitspattingen/verhalen eruit gooien omdat ik me te bewust ben van het zijn.

Ik denk dat dit het wel redelijk verwoord, maar dit soort dingen kan je in 1000 a4'tjes vaak geeneens compleet beschrijven
pi_136429348
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:00 schreef pepper_961 het volgende:
Zou me er niet al te druk om maken denk ik.
Dit doe ik trouwens ook niet zo heel erg hierom, ik wilde eigelijk gewoon weten of dit herkenbaar was voor mensen en wat het nou precies was.
Ik weet nog dat er vroeger dingen waren waar ik me zorgen om maakte, zijn allemaal naar loop van tijd weggegaan en ik weet nogsteeds niet waarom ik me toen daar zo zorgen over maakte :)
  vrijdag 7 februari 2014 @ 09:26:26 #18
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_136429416
je bent gewoon helemaal gek in je kop aan het worden. straks schiet je in een psychose en kom je er nooooit meer uit. life sucks.
pi_136429689
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:26 schreef scoober het volgende:
je bent gewoon helemaal gek in je kop aan het worden. straks schiet je in een psychose en kom je er nooooit meer uit. life sucks.
:')
pi_136429970
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:15 schreef Spaghetti_vreter het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, al heb ik dit nu pakweg 2 maanden.
Het is verder ook niet dat het elk moment van de dag zo is, ik heb genoeg momenten dat ik nergens erg in heb totdat ik eraan denk. het is heel moeilijk te beschrijven maar het is alsof je bewust bent van alles wat je doet.
Op dit soort momenten kan ik ook niet helemaal mezelf zijn, of ineens uitspattingen/verhalen eruit gooien omdat ik me te bewust ben van het zijn.

Ik denk dat dit het wel redelijk verwoord, maar dit soort dingen kan je in 1000 a4'tjes vaak geeneens compleet beschrijven
Misschien heeft het met het ouder worden te maken? Of dat je naarmate je ouder wordt meer bewust bent/wordt van je eigen gedrag?

Volgens mij herken ik wat jij zegt.
Normaal reageer je dan automatisch, spontaan helemaal ontspannen jezelf en dan ineens, out off the blue, schrik je een soort van "wakker". Je bent ineens extreem erg bewust van jezelf en de blik van de ander. Alsof je jezelf en hetgeen je zegt/doet ineens letterlijk onder een vergrootglas ziet. Ook de blik van je gesprekspartner valt je ineens heel erg op, alleen kun je die blik niet helemaal duiden. Is het een spottende blik, een verbaasde blik, een geļnteresseerde blik?! Je hebt geen idee op zo'n moment en dan volgt automatisch dat ongemakkelijke gevoel en dus ook een ongemakkelijke reactie.
pi_136430004
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:56 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Misschien heeft het met het ouder worden te maken? Of dat je naarmate je ouder wordt meer bewust bent/wordt van je eigen gedrag?

Volgens mij herken ik wat jij zegt.
Normaal reageer je dan automatisch, spontaan helemaal ontspannen jezelf en dan ineens, out off the blue, schrik je een soort van "wakker". Je bent ineens extreem erg bewust van jezelf en de blik van de ander. Alsof je jezelf en hetgeen je zegt/doet ineens letterlijk onder een vergrootglas ziet. Ook de blik van je gesprekspartner valt je ineens heel erg op, alleen kun je die blik niet helemaal duiden. Is het een spottende blik, een verbaasde blik, een geļnteresseerde blik?! Je hebt geen idee op zo'n moment en dan volgt automatisch dat ongemakkelijke gevoel en dus ook een ongemakkelijke reactie.
Ja !
pi_136430121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:58 schreef Spaghetti_vreter het volgende:

[..]

Ja !
Pffff ik dacht dat ik de enige was die daar 'last' van had! :D _O-
Gek genoeg heb ik normaal totaal geen last (meer) van onzekerheid. Alleen op zo'n moment voel ik me even heel erg overdreven uitvergroot weard. :X :D
pi_136430189
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:03 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Pffff ik dacht dat ik de enige was die daar 'last' van had! :D _O-
Gek genoeg heb ik normaal totaal geen last (meer) van onzekerheid. Alleen op zo'n moment voel ik me even heel erg overdreven uitvergroot weard. :X :D
:) goed om te horen, het is trouwens weird niet weard :D
pi_136430492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:07 schreef Spaghetti_vreter het volgende:

[..]

:) goed om te horen, het is trouwens weird niet weard :D
Kut ja! Het zag er weird uit maar kon het niet plaatsen! Hahaha :D _O-
pi_136430560
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:20 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Kut ja! Het zag er weird uit maar kon het niet plaatsen! Hahaha :D _O-
Weard is of een Engelse jongensnaam maar ik zag ook dat het vreemde/ongewone gezichtsbeharing kan zijn! Hihihi niet echt wat ik bedoelde dus. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')