De huisarts is gek op patienten die zelf al weten wat ze willen hebben...quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:16 schreef hairybeardyman het volgende:
zodat er in ieder geval een neurologisch onderzoek gedaan kan worden
Nee. Wie zegt dat ook? Ik schrijf namelijk nergens iets over dat ik altijd google raadpleeg voordat ik naar de huisarts ga.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De huisarts is gek op patienten die zelf al weten wat ze willen hebben...
Artsen haten Google en mondige patienten!
Reactie van de huisarts kan ik al voorspellen: "kijk het even 2 weken aan, en als het niet over is, kom dan maar terug".
Nee, maar je wil naar de neuroloogquote:Op donderdag 6 februari 2014 10:26 schreef hairybeardyman het volgende:
Nee. Wie zegt dat ook? Ik schrijf namelijk nergens iets over dat ik altijd google raadpleeg voordat ik naar de huisarts ga.
En dat is erg omdat? Ben jij van het type; Maar dokter wellicht is het gebroken, misschien moeten we toch maar een foto maken. Dokter ik zou toch graag eens even gecontroleerd worden in de MRI scanner, ben de laatste tijd vaak misselijk. Dokter kunt u mijn bloed onderzoeken, ben de laatste tijd niet meer helemaal mezelf.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Reactie van de huisarts kan ik al voorspellen: "kijk het even 2 weken aan, en als het niet over is, kom dan maar terug".
Dat ligt dan dus duidelijk aan jezelf. Want het is niet zo moeilijk hoor. De dokter vraagt aan jou wat jij van hem wilt, en daar kan je dan gewoon antwoord op geven.quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd. Tot ik laatst ergens las (misschien was het wel op fok) dat een huisarts had gevraagd 'wat denk je zelf dat je hebt'quote:Op donderdag 6 februari 2014 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje het standaard antwoord van een huisarts als klachten wat minder grijpbaar zijn. Soms met de toevoeging 'hier heb je een pijnstiller'.quote:Reactie van de huisarts kan ik al voorspellen: "kijk het even 2 weken aan, en als het niet over is, kom dan maar terug".
Standaard vragen ..quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd. Tot ik laatst ergens las (misschien was het wel op fok) dat een huisarts had gevraagd 'wat denk je zelf dat je hebt'
[..]
Dat is zo'n beetje het standaard antwoord van een huisarts als klachten wat minder grijpbaar zijn. Soms met de toevoeging 'hier heb je een pijnstiller'.
En die MRI kan je, op basis van alleen een initieel gesprek bij de huisarts over dit soort generieke klachten (en dus zonder enige verdere (wetenschappelijke) indicatie dat er iets mis is) vergeten.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
Gelijk naar een dokter TS. Helaas ervaringen met deze kenmerken bij iemand in mijn directe omgeving.
Vraag maar om een bloedonderzoek en een MRI scan om zaken uit te sluiten. Het kan echt van alles zijn.
Sterkte en succes.
Het moet niet gekker worden. Als ts met deze klachten een MRI in wil kan ze naar prescan.nl gaan. Ben benieuwd of mensen zoals jij die dat soort dingen meteen roepen dan gewoon 2000 euro betalen, omdat het toch alles kan zijn.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
Gelijk naar een dokter TS. Helaas ervaringen met deze kenmerken bij iemand in mijn directe omgeving.
Vraag maar om een bloedonderzoek en een MRI scan om zaken uit te sluiten. Het kan echt van alles zijn.
Sterkte en succes.
Bloedonderzoek kan prima op basis van specifieke pijnklachten (in een bepaalde regio), leefgewoonten, eerder ziektebeeld en medicatie/genotsmiddelen gebruik.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:37 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden. Als ts met deze klachten een MRI in wil kan ze naar prescan.nl gaan. Ben benieuwd of mensen zoals jij die dat soort dingen meteen roepen dan gewoon 2000 euro betalen, omdat het toch alles kan zijn.
En waar zou dat bloedonderzoek trouwens naar op zoek moeten gaan? Kanker? Tyfes? Diabetes? Astma? Wat schiet ts daarmee op als er geen duidelijk beeld is van de oorzaak van haar klachten?
Als ts dat wil kan ze naar prescan.nl gaan. Ik bemerk dat jij van het type bent dat meent dat zijn of haar klachten altijd voor gaan. De medische wetenschap is geen exacte, het is geen stappenplan wat doorlopen kan worden. Mensen moeten stoppen met denken dat doktoren niets doen omdat ze niet de MRI in mogen, of omdat er niets "onderzocht" wordt.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:39 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik bemerk dat je een zeer slechte ervaring met doktoren hebt.
Geen reden voor TS om achterover te gaan zitten, en niet zo snel mogelijk aan de bel te trekken om te de oorzaak boven water te krijgen natuurlijk.
Het kan prima ja, maar laat in godsvredesnaam een arts beslissen hoe nuttig een onderzoek in dit stadium is. En ga geen verwachtingen scheppen bij ts dat een bloedonderzoek moet gebeuren. (Omdat je anders maar achteroverleunt en niets doet)quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Bloedonderzoek kan prima op basis van specifieke pijnklachten (in een bepaalde regio), leefgewoonten, eerder ziektebeeld en medicatie/genotsmiddelen gebruik.
En jij lijkt totaal doorgeslagen naar de andere kant.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:43 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Als ts dat wil kan ze naar prescan.nl gaan. Ik bemerk dat jij van het type bent dat meent dat zijn of haar klachten altijd voor gaan. De medische wetenschap is geen exacte, het is geen stappenplan wat doorlopen kan worden. Mensen moeten stoppen met denken dat doktoren niets doen omdat ze niet de MRI in mogen, of omdat er niets "onderzocht" wordt.
Jij trekt op basis van een geval in de familie conclusies over de oorzaak. Ik denk dat een collegezaal met medische studenten vele uren achter elkaar oorzaken voor deze symptonen kan opnoemen.
Ja ok, mee eens.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:46 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het kan prima ja, maar laat in godsvredesnaam een arts beslissen hoe nuttig een onderzoek in dit stadium is. En ga geen verwachtingen scheppen bij ts dat een bloedonderzoek moet gebeuren. (Omdat je anders maar achteroverleunt en niets doet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |