abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136393359
Ik wist niet zo goed waar ik het kan schrijven dus doe ik het maar hier. Als het bij een ander subforum beter tot zijn recht komt, verplaats hen dan maar daar.

De laatste tijd heb ik last van duizeiligheid, krachtverlies (ik lijk voorwerpen steviger te moeten vasthouden zodat het niet uit mijn handen glipt), spierpijn over mijn hele lichaam, een dof krampachtig gevoel aan mijn hande (alsof het slaapt, maar het tintelt niet) en extreme vermoeidheid. Nou dacht ik eerst, het zal wel een griepje zijn, maar nou lijk ik problemen te krijgen met mijn spraakvermogen. Collega’s op het werk geven vaker aan dat ze moeite hebben mij te verstaan terwijl ik normaal gesproken geheel ABN spreek. Ze geven ook aan dat ik prikkelbaarder lijk te worden.
Normaal gesproken ga ik nooit naar de dokter behalve wanneer ik echt last begin te krijgen van mijn gezondheid zoals nu. Ik wil deze klachten serieus aankaarten zodat er in ieder geval een neurologisch onderzoek gedaan kan worden maar hem kennende bagatelliseert hij de boel maar gewoon. Hoe kan ik het zodanig aankaarten bij hem zodat hij de noodzaak ervan in ieder geval in ziet? Zoals ik het nu schrijf realiseer ik me eigenlijk sowieso al dat het een open deur is en ik gewoon een afspraak moet maken, maar ik vroeg me af: hebben jullie ervaring hiermee en hoe hebben jullie dat opgelost?
pi_136393440
Dus ga naar de dokter?
  donderdag 6 februari 2014 @ 10:20:36 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_136393451
Ga nu naar de huisarts.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_136393477
The fock... Klinkt aardig serieus, wat verwacht je hier? We zijn geen geneesheren hier, beter ga je nu nog eventjes je huisarts bellen.
  donderdag 6 februari 2014 @ 10:22:06 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136393483
Ga naar de huisarts, zo snel mogelijk.
pi_136393507
Naar de huisarts gaan en zeggen dat je mede op aanraden van collega's bent gekomen omdat zij ook beginnen te merken dat er iets mis is. Schrijf ook al je klachten even op voor de arts.
Trouwens, als je er bijna nooit komt kunnen ze heus wel bedenken dat je niet zomaar op de stoep staat.
pi_136393518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:16 schreef hairybeardyman het volgende:
zodat er in ieder geval een neurologisch onderzoek gedaan kan worden
De huisarts is gek op patienten die zelf al weten wat ze willen hebben...
Artsen haten Google en mondige patienten!

Reactie van de huisarts kan ik al voorspellen: "kijk het even 2 weken aan, en als het niet over is, kom dan maar terug".
censuur :O
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 februari 2014 @ 10:23:41 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136393522
Zet de punten die je hier noemt op een briefje en ga ermee naar de huisarts. Dit zijn serieuze klachten, dus een goede huisarts zal er ook serieus mee omgaan en je doorverwijzen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_136393564
als online dokter kan ik u mededelen dat uw vitale functies wellicht snel gaan uitvalllen. mocht dit het geval zijn open dan een nieuw topic.
Hier staat niets.
pi_136393590
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Reactie van de huisarts kan ik al voorspellen: "kijk het even 2 weken aan, en als het niet over is, kom dan maar terug".
Nee. Wie zegt dat ook? Ik schrijf namelijk nergens iets over dat ik altijd google raadpleeg voordat ik naar de huisarts ga.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 februari 2014 @ 10:28:09 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136393638
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:26 schreef hairybeardyman het volgende:

Nee. Wie zegt dat ook? Ik schrijf namelijk nergens iets over dat ik altijd google raadpleeg voordat ik naar de huisarts ga.
Nee, maar je wil naar de neuroloog ;) Wat overigens volkomen logisch is met de klachten die je beschrijft.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_136393747
quote:

[..]

En dat is erg omdat? Ben jij van het type; Maar dokter wellicht is het gebroken, misschien moeten we toch maar een foto maken. Dokter ik zou toch graag eens even gecontroleerd worden in de MRI scanner, ben de laatste tijd vaak misselijk. Dokter kunt u mijn bloed onderzoeken, ben de laatste tijd niet meer helemaal mezelf.
Of de reden waarom in NL zoveel mensen verslaafd zijn aan benzo's dokter ik kan de laatste tijd amper slapen, heeft u daar niets voor?

TS; Hoe gaat het met je leven op het moment? Slaap je genoeg, sport je voldoende? Eet je gezond? Meer of minder stress dan normaliter? Denk eens na over dit soort dingen, pas je gedrag aan waar nodig. En bespreek dit ook met je HA als dr klachten aanblijven.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_136394948
quote:

[..]

Dat ligt dan dus duidelijk aan jezelf. Want het is niet zo moeilijk hoor. De dokter vraagt aan jou wat jij van hem wilt, en daar kan je dan gewoon antwoord op geven.

En anders .. "Ehh, nou .. ik kijk dit dus al 2 weken aan, het is niet vanzelf weg gegaan, en daarom zit ik nu hier."
"Pools are perfect for holding water"
pi_136395075
quote:

[..]

Dat dacht ik ook altijd. Tot ik laatst ergens las (misschien was het wel op fok) dat een huisarts had gevraagd 'wat denk je zelf dat je hebt' :D
quote:
Dat is zo'n beetje het standaard antwoord van een huisarts als klachten wat minder grijpbaar zijn. Soms met de toevoeging 'hier heb je een pijnstiller'.
pi_136395147
Kijk het even aan en slik twee keer per dag een paracetamol. Ook ga ik een verwijsbrief voor je opstellen, wat is je e-mailadres?

Groet,
Dr. Zolder
Internetdokter
pi_136395263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:18 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd. Tot ik laatst ergens las (misschien was het wel op fok) dat een huisarts had gevraagd 'wat denk je zelf dat je hebt' :D

[..]

Dat is zo'n beetje het standaard antwoord van een huisarts als klachten wat minder grijpbaar zijn. Soms met de toevoeging 'hier heb je een pijnstiller'.
Standaard vragen ..

"Wat denk je zelf dat er aan de hand is?" (geen idee, anders zat ik hier niet hé) en "Wat wil je dat ik voor je doe?" (ehh, de lichamelijke klacht genezen?)

Doen ze tegenwoordig om de patiënt het idee te geven dat er naar ze geluisterd wordt, niet beseffende dat ze met deze vragen juist de verkeerde kloof proberen te dichten. Je komt daar immers voor de expertise van de dokter dus staat het raar als zij aan jou gaan vragen wat er wellicht moet gebeuren. Het probleem zit hem eerder in de ontbrekende motivatie en uitleg van een bepaald behandeltraject. Iedereen kent de paar minuten stilte wel die volgen na je verhaal, alleen onderbroken door de toetsenbord aanslagen van de dokter. Er komt een papiertje uit de printer rollen, en de dokter zegt wat er gaat gebeuren. Helaas vertelt hij nooit hoe en of waarom hij tot deze conclusie is gekomen, en dat is jammer.

Heb je vaak met doktoren van het oude(re) stempel. Soms zijn dat net autisten, qua communicatie. Tegenwoordig is er echter bijzonder veel aandacht voor de arts-patient relatie en omgang.
pi_136395468
Gelijk naar een dokter TS. Helaas ervaringen met deze kenmerken bij iemand in mijn directe omgeving.

Vraag maar om een bloedonderzoek en een MRI scan om zaken uit te sluiten. Het kan echt van alles zijn.

Sterkte en succes.
pi_136395576
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:29 schreef ikheetmartijn het volgende:
Gelijk naar een dokter TS. Helaas ervaringen met deze kenmerken bij iemand in mijn directe omgeving.

Vraag maar om een bloedonderzoek en een MRI scan om zaken uit te sluiten. Het kan echt van alles zijn.

Sterkte en succes.
En die MRI kan je, op basis van alleen een initieel gesprek bij de huisarts over dit soort generieke klachten (en dus zonder enige verdere (wetenschappelijke) indicatie dat er iets mis is) vergeten.
pi_136395747
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:29 schreef ikheetmartijn het volgende:

Sterkte en succes.
Het moet niet gekker worden. Als ts met deze klachten een MRI in wil kan ze naar prescan.nl gaan. Ben benieuwd of mensen zoals jij die dat soort dingen meteen roepen dan gewoon 2000 euro betalen, omdat het toch alles kan zijn.

En waar zou dat bloedonderzoek trouwens naar op zoek moeten gaan? Kanker? Tyfes? Diabetes? Astma? Wat schiet ts daarmee op als er geen duidelijk beeld is van de oorzaak van haar klachten?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_136395782
Ik bemerk dat je een zeer slechte ervaring met doktoren hebt.

Geen reden voor TS om achterover te gaan zitten, en niet zo snel mogelijk aan de bel te trekken om te de oorzaak boven water te krijgen natuurlijk.
pi_136395885
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:37 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden. Als ts met deze klachten een MRI in wil kan ze naar prescan.nl gaan. Ben benieuwd of mensen zoals jij die dat soort dingen meteen roepen dan gewoon 2000 euro betalen, omdat het toch alles kan zijn.

En waar zou dat bloedonderzoek trouwens naar op zoek moeten gaan? Kanker? Tyfes? Diabetes? Astma? Wat schiet ts daarmee op als er geen duidelijk beeld is van de oorzaak van haar klachten?
Bloedonderzoek kan prima op basis van specifieke pijnklachten (in een bepaalde regio), leefgewoonten, eerder ziektebeeld en medicatie/genotsmiddelen gebruik.
pi_136395954
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:39 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik bemerk dat je een zeer slechte ervaring met doktoren hebt.

Geen reden voor TS om achterover te gaan zitten, en niet zo snel mogelijk aan de bel te trekken om te de oorzaak boven water te krijgen natuurlijk.
Als ts dat wil kan ze naar prescan.nl gaan. Ik bemerk dat jij van het type bent dat meent dat zijn of haar klachten altijd voor gaan. De medische wetenschap is geen exacte, het is geen stappenplan wat doorlopen kan worden. Mensen moeten stoppen met denken dat doktoren niets doen omdat ze niet de MRI in mogen, of omdat er niets "onderzocht" wordt.
Jij trekt op basis van een geval in de familie conclusies over de oorzaak. Ik denk dat een collegezaal met medische studenten vele uren achter elkaar oorzaken voor deze symptonen kan opnoemen.
pi_136396026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Bloedonderzoek kan prima op basis van specifieke pijnklachten (in een bepaalde regio), leefgewoonten, eerder ziektebeeld en medicatie/genotsmiddelen gebruik.
Het kan prima ja, maar laat in godsvredesnaam een arts beslissen hoe nuttig een onderzoek in dit stadium is. En ga geen verwachtingen scheppen bij ts dat een bloedonderzoek moet gebeuren. (Omdat je anders maar achteroverleunt en niets doet)
pi_136396052
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:43 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Als ts dat wil kan ze naar prescan.nl gaan. Ik bemerk dat jij van het type bent dat meent dat zijn of haar klachten altijd voor gaan. De medische wetenschap is geen exacte, het is geen stappenplan wat doorlopen kan worden. Mensen moeten stoppen met denken dat doktoren niets doen omdat ze niet de MRI in mogen, of omdat er niets "onderzocht" wordt.
Jij trekt op basis van een geval in de familie conclusies over de oorzaak. Ik denk dat een collegezaal met medische studenten vele uren achter elkaar oorzaken voor deze symptonen kan opnoemen.
En jij lijkt totaal doorgeslagen naar de andere kant.

Als je niet gespecificeerde klachten hebt kan je daarmee best naar de dokter om er achter te komen wat er precies mis is. Dat is je goed recht want je betaalt er voor.

Je moet alleen niet verwachten dat men er meteen de meest rigoureuze (en dure) manieren tegenaan gooit om er achter te komen wat er precies mis is. Dat is een proces van uitsluiten en aankijken.
pi_136396117
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 11:46 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Het kan prima ja, maar laat in godsvredesnaam een arts beslissen hoe nuttig een onderzoek in dit stadium is. En ga geen verwachtingen scheppen bij ts dat een bloedonderzoek moet gebeuren. (Omdat je anders maar achteroverleunt en niets doet)
Ja ok, mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')