Hoe koud? Alleen bij onder nul?quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:01 schreef Trebo het volgende:
Ik heb een Opel Astra H uit 2004. Het gaat om een 1.6 benzine auto.
Probleem is dat wanneer de auto koud is en ik weg wil rijden hij als het ware vooruit springt van het stotteren. Ik kan ook niet stabiel rijden in z'n 2 of 3. (of heeft dat met toeren te maken?) File rijden/langzaam rijden is bijzonder irritant want ik moet steeds gas bij geven omdat hij anders gaat stotteren.
Weet iemand hier de oorzaak van?
Alvast bedankt.
Klopt inderdaad. Het kan erg veel oorzaken hebben.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:39 schreef creative86 het volgende:
Maybe valse lucht...check alles even op scheuren
gasklephuis kan ook een verotte pakking hebben geeft ook hele rare euvels.
Indd ook je kabels checken.
Tsja, als je zelf niet verder komt als tanken, olie peilen, en de ruitensproeier vloeistof bijvullen heeft het ook weinig zin om een topic te openen heahquote:Op donderdag 6 februari 2014 16:35 schreef Trebo het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, maar in 12 reacties zou het honderd oorzaken kunnen hebben.
Hier ga ik zelf niet uitkomen dus..
Haha nee, maar ik denk misschien is het een smerig klepje ofzo, daar kan ik nog wel uitkomen. Maar, er worden zoveel mogelijke oorzaken aangedragen dat ik hem waarschijnlijk beter even kan wegbrengen.quote:Op zondag 9 februari 2014 00:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tsja, als je zelf niet verder komt als tanken, olie peilen, en de ruitensproeier vloeistof bijvullen heeft het ook weinig zin om een topic te openen heahStotteren komt niet door de vuile lucht van de auto voor je, als je ervanaf wilt zul je vuile handen moeten krijgen om iets op te lossen of uit te vogelen wat er mis is, of had je gedacht dat we het per mail konden oplossen?
Ik stelde eerder al een vraag, die je ook niet beantwoordt; bougies en kabels, grote beurt... wanneer?
Smerige klepjes zoals een EGR klepje is minstens zo 'moeilijk' om te fiksen als 4 nieuwe pitjes indraaien en een setje kabels erop klikken, maar uit je antwoord maak ik dus op dat je eigenlijk geen onderhoud doet behalve olie bijvullen.quote:Op zondag 9 februari 2014 00:29 schreef Trebo het volgende:
[..]
Haha nee, maar ik denk misschien is het een smerig klepje ofzo, daar kan ik nog wel uitkomen. Maar, er worden zoveel mogelijke oorzaken aangedragen dat ik hem waarschijnlijk beter even kan wegbrengen.
Sowieso ben ik al wel wat aan het orienteren naar een andere Astra. Op de een of andere manier vind mijn auto olie lekker.. ik moet er per maand voor 50 euro aan olie inflikkeren.![]()
Ik had wel een leuke op het oog, maar zie net op RDW dat de vorige eigenaar (de 2e eigenaar overigens) hem maar een half jaartje heeft gehad. Dan vraag ik mij af; waarom zo kort..?
Wat versta je onder onderhoud? Dat ik iedere week onder de motorkap kijk? Ieder jaar met de APK krijgt hij ook een grote beurt.quote:Op zondag 9 februari 2014 01:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Smerige klepjes zoals een EGR klepje is minstens zo 'moeilijk' om te fiksen als 4 nieuwe pitjes indraaien en een setje kabels erop klikken, maar uit je antwoord maak ik dus op dat je eigenlijk geen onderhoud doet behalve olie bijvullen.
De enige manier om uit te vogelen waarom die meneer hem wegdoet na zo'n korte tijd is domweg vragen en hem op zijn woord geloven denk ik.. blijft lastig met gebruikte auto's kopen. De pest is dat auto's die niet goed lopen niet zo best in de markt liggen, dus repareren of iig (laten) uitvogelen wat er mis is lijkt me niet geheel onverstandig, dan kun je daarna altijd nog besluiten of je hem houdt of weg doet.
Een grote beurt als in; een rekening van 500+¤? of olie en een filtertje? Als het goed is kun je op de rekening dan terugkijken wat er allemaal gedaan is, bougies en periodiek ook de kabels, horen bij een grote beurt. Als je alleen olie en olie- en luchtfilter laat doen kijken ze verder ook nergens naar.quote:Op zondag 9 februari 2014 01:10 schreef Trebo het volgende:
[..]
Wat versta je onder onderhoud? Dat ik iedere week onder de motorkap kijk? Ieder jaar met de APK krijgt hij ook een grote beurt.
De auto die ik ok het oog heb staat nu als occasion bij een garage.. betekent dat ze de auto dus al sinds oktober te koop hebben staan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |