abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 19:45:49 #1
12593 guan
I told u it was big!
pi_6174723
Ik wil dus voor de grap een harDstyle nummertje maken, maar ik heb geen idee met welk programma ik dat zou moeten doen enzo.. Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Tia..

typo

[Dit bericht is gewijzigd door guan op 08-10-2002 21:13]

You like bass boom boom?
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 20:00:54 #2
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6175049
?? een hairstyle nummer

Met je fuhn en wat wax en een kammethuh

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_6175088
Probeer eens verschillende trackers

Impusle Tracker, Buzz, Madtracker, Fast Tracker

meeste kun je wel voor free op t internet vinden

pi_6175133
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:02 schreef Whaxx het volgende:
Probeer eens verschillende trackers

Impusle Tracker, Buzz, Madtracker, Fast Tracker

meeste kun je wel voor free op t internet vinden

wow, oldskool
pi_6176535
1: vind een drumstel
2: trap op de bassdrum (of hoe dat ook mag heten)
3: klaar
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_6178354
Fruity Loops!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:26:09 #7
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6179654
Als ik het zo lees, heb je nog geen ervaring met het maken van computermuziek? Denk dan niet dat je binnen een paar dagen al iets geweldigs neer kunt zetten.

Gezien je hardhouse wil maken (de term die jij gebruikt krijg ik niet eens uit m'n strot ), is het misschien verstandig om eens te kijken naar (zoals aangegeven) diverse Trackers. Programma's als FastTracker, ImpulseTracker, MadTracker en Buzz zijn goed, maar het is denk ik eenvoudiger om met ModPlug Tracker te beginnen. De interface is niet zo hardcore, omdat de meesten Windows gewend zijn.

Dan heb je natuurlijk een hoop samples nodig, anders heb je er nog weinig aan. Ga gewoon op zoek naar TB303, TR808, TR909 samples en zoek vooral ook wat synth.leads en bassen (anders dan die van de TB303).

Vervolgens is het een kwestie van het programma goed leren kennen, samples selecteren en dan componeren. Succes in ieder geval.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6179831
dit hardstyle drumloopje had ik na 2 minuten uit Reason getoverd:

http://members.ams.chello.nl/rgesink/hardstyle.mp3

nou moet ik wel zeggen dat hardstyle echt totaal niet mijn muziek is, maar dit vond ik er wel redelijk op lijken...

en de pest met trackers is dat je eerst samples bijelkaar moet zoeken... dus zit je eigenlijk alsnog niet eens je eigen muziek te maken maar gewoon te werken met samples van anderen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:37:02 #9
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6179888
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:34 schreef Ener-G het volgende:
en de pest met trackers is dat je eerst samples bijelkaar moet zoeken... dus zit je eigenlijk alsnog niet eens je eigen muziek te maken maar gewoon te werken met samples van anderen
Samples kun je naturlijk ook nog gaan bewerken voordat je ze in je compositie gebruikt. Voor een beginner lijkt het me het beste om eerst standaard samples te gebruiken en één of ander cheesy nummer in elkaar de flansen.

btw: Je link doet het niet...

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6179967
je kan wel iets proberen met de reason 2 demo maar dat is wel ff een steile leercurve als je dat voor het eerst doet
pi_6181860
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:37 schreef MSXUser het volgende:

[..]
btw: Je link doet het niet...

zou het nu moeten doen..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_6185644
Men neme een old school nummer, andere bas eronder en klaar.
pi_6225822
Voor mensen die gaan tracken en geen (goede) samples kunnen vinden:
http://web.iol.cz/mpc/sa/sites.htm

astu

Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_6240262
uhm hardstyle is niet het zelfde als hardhouse, hardstyle is de nieuwe versie van hardhouse.

zelf gebruik ik reason. moeilijk proggie om mee te beginnen maar als je het door heb kan je er leuke dingen mee doen

quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:26 schreef MSXUser het volgende:
Als ik het zo lees, heb je nog geen ervaring met het maken van computermuziek? Denk dan niet dat je binnen een paar dagen al iets geweldigs neer kunt zetten.

Gezien je hardhouse wil maken (de term die jij gebruikt krijg ik niet eens uit m'n strot ),

dinsdag 15 oktober 2002 @ 19:48:54 #15
18757 Key
Schizophrenic
pi_6297867
Progjes als Fasttracker 2.09 is geloof ik de laatste.

Anders Fruuty loops wordt door veel mensen gebruikt. samples download je gewoon via P2P software.

Bassdrums kun je ook zelf bouwen met progjes als Cooledit etc.

Een goede bass is nooit weg d8 ik zo

Power of a weird mind!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')