Tia..
typo
[Dit bericht is gewijzigd door guan op 08-10-2002 21:13]
Met je fuhn en wat wax en een kammethuh
Impusle Tracker, Buzz, Madtracker, Fast Tracker
meeste kun je wel voor free op t internet vinden
quote:wow, oldskool
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:02 schreef Whaxx het volgende:
Probeer eens verschillende trackersImpusle Tracker, Buzz, Madtracker, Fast Tracker
meeste kun je wel voor free op t internet vinden
Gezien je hardhouse wil maken (de term die jij gebruikt krijg ik niet eens uit m'n strot ), is het misschien verstandig om eens te kijken naar (zoals aangegeven) diverse Trackers. Programma's als FastTracker, ImpulseTracker, MadTracker en Buzz zijn goed, maar het is denk ik eenvoudiger om met ModPlug Tracker te beginnen. De interface is niet zo hardcore, omdat de meesten Windows gewend zijn.
Dan heb je natuurlijk een hoop samples nodig, anders heb je er nog weinig aan. Ga gewoon op zoek naar TB303, TR808, TR909 samples en zoek vooral ook wat synth.leads en bassen (anders dan die van de TB303).
Vervolgens is het een kwestie van het programma goed leren kennen, samples selecteren en dan componeren. Succes in ieder geval.
http://members.ams.chello.nl/rgesink/hardstyle.mp3
nou moet ik wel zeggen dat hardstyle echt totaal niet mijn muziek is, maar dit vond ik er wel redelijk op lijken...
en de pest met trackers is dat je eerst samples bijelkaar moet zoeken... dus zit je eigenlijk alsnog niet eens je eigen muziek te maken maar gewoon te werken met samples van anderen
quote:Samples kun je naturlijk ook nog gaan bewerken voordat je ze in je compositie gebruikt. Voor een beginner lijkt het me het beste om eerst standaard samples te gebruiken en één of ander cheesy nummer in elkaar de flansen.
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:34 schreef Ener-G het volgende:
en de pest met trackers is dat je eerst samples bijelkaar moet zoeken... dus zit je eigenlijk alsnog niet eens je eigen muziek te maken maar gewoon te werken met samples van anderen
btw: Je link doet het niet...
quote:zou het nu moeten doen..
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:37 schreef MSXUser het volgende:[..]
btw: Je link doet het niet...
astu
zelf gebruik ik reason. moeilijk proggie om mee te beginnen maar als je het door heb kan je er leuke dingen mee doen
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:26 schreef MSXUser het volgende:
Als ik het zo lees, heb je nog geen ervaring met het maken van computermuziek? Denk dan niet dat je binnen een paar dagen al iets geweldigs neer kunt zetten.Gezien je hardhouse wil maken (de term die jij gebruikt krijg ik niet eens uit m'n strot
),
Anders Fruuty loops wordt door veel mensen gebruikt. samples download je gewoon via P2P software.
Bassdrums kun je ook zelf bouwen met progjes als Cooledit etc.
Een goede bass is nooit weg d8 ik zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |