abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136373685
Ik wil graag een droger neerzetten in mijn huis, in het hok waar ook de CV ketel hangt. Ook de wasmachine staat daar.
De huidige situatie:

De droger moet dus bovenop de wasmachine komen te staan. De droger in kwestie is geen condensdroger, dus deze moet z'n lucht ergens kwijt kunnen. Ik had het idee om de luchtafvoer van de droger aan te sluiten op de afvoerbuis van de CV ketel.
Dit idee:

De luchtafvoer van de CV ketel gaat dus eerst omhoog, maakt dan een bocht naar rechts en buigt vervolgens naar achter en dan weer omhoog het dak in. Kan ik in die tweede bocht een T-stuk plaatsen met aan beide uiteinden een terugslagklep zodat de CV ketel niet in de droger kan blazen of andersom?

Andere vragen:
Is het dan verstandig/noodzakelijk om niet tegelijk de was te drogen en de CV ketel te gebruiken?
Kan ik problemen krijgen met condens in de buizen? Water wat blijft liggen rond de terugslagkleppen?
Is aansluiten op de luchtafvoer van de mechanische ventilatie misschien een beter idee?

Bedankt voor jullie hulp!
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_136374398
Pas je wel op dat je geen CO of CO2 in je huis laat via de droger? Zou namelijk een beetje lullig zijn als je daaraan dood ging.

Is dat ding aan de rechterkant boven je droger trouwens niet de ventilatie? Om preciezer te zijn ziet het er uit als een luchtinlaat, dus dan zou je kunnen proberen je droger daar aan te knutselen.
Terug van weggeweest!
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:54:47 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136374747
Voor een condensdroger heb je geen luchtafvoer nodig.

Je kan de waterafvoer vaak wel aansluiten op de afvoer van de wasmachine (met een Y-stuk) en dan hoef je ook geen bak water te legen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136375006
Mijn boerenverstand zegt me dat je niet met de afvoer van je CV ketel moet gaan kloten. (Want daar komt het domweg op neer).

Als je dan echt niet anders kunt, sluit hem dan aan op de afvoer van je MV, al zou ik persoonlijk een warmtepompdroger kopen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_136375124
De droger heb ik al (gekregen), dus daar kan ik niks meer aan veranderen.

Het ventilatiestuk rechts is een T-stukje waar de afvoer van de afzuigkap het hok binnenkomt. Die loopt achterlangs (gezien vanaf de foto) naar de mechanische ventilatie toe.
Ik sprak een tijdje geleden de monteur die de MV kwam nakijken. Hij zei dat je zeker niet de droger voor de motor op de MV moet aansluiten. Die kan niet tegen hete lucht.
pi_136375318
Je doet je sig goed naam aan: D'OH!

Tip: blijf van die rookgas afvoer af. Dat gaat héééélemaal niet goedkomen en het mag ook absoluut niet.

Als je het al wilt knutselen, doe het dan op de afvoer van je MV maar ook dat wordt geen succes. Wat je hoeveel shit er mee komt door de afvoer? Dat hoopt zich ergens op.

[ Bericht 11% gewijzigd door Gieliovd op 05-02-2014 21:30:58 (Mezelf soms nuanceren door inschattingsfout) ]
Laat die handjes wapperen!
pi_136375967
Ik vraag ook maar gewoon dingen omdat ik het niet weet...
pi_136376079
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:16 schreef Brammie1 het volgende:
Ik vraag ook maar gewoon dingen omdat ik het niet weet...
Das goed. De afvoer van de cv en mv zijn er niet voor gemaakt om een droger op aan te sluiten. Je zal dus een andere oplossing moeten zoeken op de warme lucht naar buiten af te voeren. Of alsnog een condensdroger kopen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Forum Admin woensdag 5 februari 2014 @ 20:20:13 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_136376162
Het gekregen drogertje verkopen en een condensdrogertje aanschaffen. Problem solved en op een veilige manier.
pi_136376205
http://www.ubbink.nl/conn(...)matie/?hfdstkid=2276
Gecombineerde afvoeren voor rookgas en MV bestaan gewoon, dat is niet iets raars.

Maar daar zou ik niet de droger op aansluiten.
pi_136376387
De droger heb ik meer omdat ik 'm gratis kon krijgen dan dat ik 'm echt nodig heb. Mocht ik 'm nergens op kunnen aansluiten dan geef ik 'm weer terug.
Ik zou 'm toch maar hoogstens eens in de week gebruiken voor het drogen van beddengoed en handdoeken.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:27:57 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136376570
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Gecombineerde afvoeren voor rookgas en MV bestaan gewoon, dat is niet iets raars.

Daar gaat TS daar niks aan hebben, gezien het aantal buizen die door het plafond gaan, gok dat de TS
zo'n hondehok op het dak heeft staan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:29:13 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136376634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:24 schreef Brammie1 het volgende:
De droger heb ik meer omdat ik 'm gratis kon krijgen dan dat ik 'm echt nodig heb. Mocht ik 'm nergens op kunnen aansluiten dan geef ik 'm weer terug.
Ik zou 'm toch maar hoogstens eens in de week gebruiken voor het drogen van beddengoed en handdoeken.
Ik zou hem terug geven, op een rekje droogt het ook wel. Scheelt een hoop stroom.
pi_136377072
quote:

Die bestaan, maar niet gecombineerd op de rookgasafvoer.
De gecombineerde afvoer zoals jij aangeeft bestaat uit 3 aparte kanalen, boven op het dak zal eerst de mv uitkomen, vervolgens de luchttoevoer en als laatste de rookgasafvoer.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:40:24 #15
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_136377271
quote:
10s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:29 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik zou hem terug geven, op een rekje droogt het ook wel. Scheelt een hoop stroom.
Of verkopen :)

En als je de was op een rekje hangt in een kamer waar de verwarming maar heel iets aan staat is het echt super snel droog :)
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:55:13 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136378028
quote:
99s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:40 schreef TR08 het volgende:

[..]

Of verkopen :)

En als je de was op een rekje hangt in een kamer waar de verwarming maar heel iets aan staat is het echt super snel droog :)
Precies de reden dat ik geen droger koop. Ik heb een slaapkamer over, rekje erin, was erover en klaar weer.
pi_136380249
Dank voor alle help!
Ik denk dat ik dan toch de droger maar weer wegdoe. Er is geen mogelijkheid om een extra luchtpijp door het dak te doen.
pi_136380336
quote:

Klopt, maar dat gaat niet door hetzelfde pijpie, maar dat weet je al.
pi_136384180
Mag je je mv/droger wel aansluiten op je rioolontluchting/standpijp?
pi_136384236
Je gaat dan overdruk in je riolering aanbrengen, dat moet je niet willen.

Het is allemaal een vrij fragiele balans.
  woensdag 5 februari 2014 @ 22:35:13 #21
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136384243
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:34 schreef Vinz0r het volgende:
Mag je je mv/droger wel aansluiten op je rioolontluchting/standpijp?
Als jij graag een rioollucht in je droger wil, dat mag dat.
Ontopic: Nee, dat mag niet.
pi_136389773
Je kunt ook nog een condens opvangbak kopen, dan heb je geen afvoer meer nodig.

http://www.allekabels.nl/(...)Stoom-Opvangbak.html
pi_136397105
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 01:54 schreef swollywood het volgende:
Je kunt ook nog een condens opvangbak kopen, dan heb je geen afvoer meer nodig.

http://www.allekabels.nl/(...)Stoom-Opvangbak.html
Welke weer niet werkt, maar dat terzijde.
pi_136397701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:20 schreef klipper het volgende:

[..]

Welke weer niet werkt, maar dat terzijde.
Je moet er ook een laagje water in doen, zodat de warme lucht daar op neerslaat en het stof in dat ding achterblijft.
Als TS die droger maar 1x per week gebruikt is dit best te doen.

Condensdroger is uiteraard beter. :P
pi_136398837
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 12:39 schreef swollywood het volgende:

[..]

Je moet er ook een laagje water in doen, zodat de warme lucht daar op neerslaat en het stof in dat ding achterblijft.
Als TS die droger maar 1x per week gebruikt is dit best te doen.

Condensdroger is uiteraard beter. :P
No shit sherlock

Overigens is er wel een verbeterde versie maar ja die kost ook extra energie....(invriezen)
http://kunststoffen.nedco.nl/condensbak-informatie

[ Bericht 13% gewijzigd door klipper op 06-02-2014 13:23:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')