Flesjes?! Een gans krat mijn jongen, weet niet of je in Duitsland per flesje kan kopen. Volgens mij lachen ze je uit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:44 schreef Sauslepel het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kellerbier
Volgens de Wiki lijkt het een niet bijster veel zeggende term. Het enige waar het duidelijk over is, is dat het niet gefilterd (lijkt me het juiste woord in deze context) of gepasteuriseerd is. Verder schijnt Kellerbier smaakvoller te zijn dan de Zwickelvariant.
Ik zou gewoon een aantal flesjes kopen en testen, wat heb je te verliezen?
Aantal flesjes, hoeveel heeft zo'n krat er? 20? 24? Een aantal dus. Proost.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:22 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Flesjes?! Een gans krat mijn jongen, weet niet of je in Duitsland per flesje kan kopen. Volgens mij lachen ze je uit.
24.... :"( Je doet me geen goed Sauslepel, er moet hier toch wel iemand zijn die dat bier gedronken heeft!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:28 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Aantal flesjes, hoeveel heeft zo'n krat er? 20? 24? Een aantal dus. Proost.
Drink regelmatig bier. Kratten van 24 bevatten in mijn ervaring vaak flesjes met 0.33L. Kratten van 18 (ik dacht 20) bevatten vaak flesjes met 0.5L.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:29 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
24.... :"( Je doet me geen goed Sauslepel, er moet hier toch wel iemand zijn die dat bier gedronken heeft!
Geloof dat de meeste Duitse bieren die ik tot nu toe heb geprobeerd zo'n stuk of 20 hadden. Maar dit is weer speciaal bier, maar ik hou het wel bij Kölsch, Alt en pils.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:33 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Drink regelmatig bier. Kratten van 24 bevatten in mijn ervaring vaak flesjes met 0.33L. Kratten van 18 (ik dacht 20) bevatten vaak flesjes met 0.5L.
Ik heb altijd gedacht dat in Duitsland 0.5L per fles de gangbare maat was, vandaar 20 (maar, I stand corrected, het zijn er dus 18)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |