oja, dat is ook iets.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:10 schreef Zeetakje het volgende:
Isolatiepanelen aan de muur 'plakken'
Zal even opzoeken waar je dat spul koopt, moment
maar hoe hou ik het vorstvrij?quote:
Nee dat is waar, maar werkt fantastisch tegen vorstquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:12 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
oja, dat is ook iets.![]()
Het is maar een enkele muur.
maar daarmee heb ik nog niks verwarmd
Ah ja continu vorstvrij, da's wat lastiger.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:12 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
maar hoe hou ik het vorstvrij?
en kan ik dat continue aan laten staan?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah ja continu vorstvrij, da's wat lastiger.
Een petroleumkacheltje is vaak wel een redelijke optie.
ah, oke. als je het hebt gevonden, mag je het laten weten, ik ben wel benieuwd. Het zal in ieder geval een goede stap zijn voor het isoleren.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:13 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Nee dat is waar, maar werkt fantastisch tegen vorst
Had m'n post geëditquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:15 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ah, oke. als je het hebt gevonden, mag je het laten weten, ik ben wel benieuwd. Het zal in ieder geval een goede stap zijn voor het isoleren.
ah, oke, gewoon glaswol dus.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:18 schreef Zeetakje het volgende:
[..]
Had m'n post geëdit
Glaswol is wat je moet hebben. Verkopen ze bij nagenoeg elke bouwmarkt. Makkelijk zelf te 'installeren' en houdt alles lekker warm, hoe je alles warm krijgt weet ik ook even niet. Je hebt wel al een kachel in je schuur?
momenteel heb ik geen budget vastgesteld. ik wil eigenlijk eerst alle opties eens zien. en later pas kijken naar hoeveel het kost.quote:
Hmm, schiet niet echt op dan. Ik denk, dat als je dat glaswol er in hebt, en je laat dat kacheltje een halfuurtje loeien, dat de keet wel lekker warm blijft voor een paar uurtjes...quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:22 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ah, oke, gewoon glaswol dus.
ik heb momenteel een elektrische kachel van 3KW staan, maar dat ding kost gewoon 60 cent per uur. en daar hou ik het ook niet mee vorstvrij.
Dat hoorde ik iemand onlangs ook al zeggen als effectieve methode om de schuur vorstvrij te maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:10 schreef Zeetakje het volgende:
Isolatiepanelen aan de muur 'plakken'
Ja maar dat is maar tijdelijk, een onverwarmde ruimte gaat op termijn gewoon bevriezen en al helemaal als het flink waait.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:35 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Dat hoorde ik iemand onlangs ook al zeggen als effectieve methode om de schuur vorstvrij te maken.
ik heb net even gekeken naar een petroleum kachel:quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah ja continu vorstvrij, da's wat lastiger.
Een petroleumkacheltje is vaak wel een redelijke optie.
Snap ik, dan zit je de hele tijd in die dampen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:47 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ik heb net even gekeken naar een petroleum kachel:
voorbeeldje:
http://www.zibrowebshop.com/zibro-sre-229-tc-120-m.html
verbruik minimaal: 0.038 l/uur
verbruik maximaal: 0.333 l/uur
brandstof:
http://www.zibrowebshop.com/kachels/kachel-brandstof/
20l voor 60 euro
met minimaal verbruik kan ik 20/0.333=526 uur met de brandstof = ¤0,11/uur
met maximaal verbruik kan ik 20/0.333=60 uur met de brandstof = ¤1,00/uur
als ik de volledige ruimte wil verwarmen, en ik zou er vanuit gaan dat het volledige verbruik voor 120m2 is, dan zou ik uitkomen op ¤0,33/uur bij vol gebruik.
is goedkoper dan m'n elektrische kachel als ik daarmee de ruimte wil opstoekn en ik kan het zo mooi vorstvrij houden.
nadeel is wel dat ik eigenlijk geen fan ben van petroleumkachels
verf moet je toch vorstvrij bewaren? Verder ben ik eigenlijk geen fan van vorst in mijn garage.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:50 schreef Eelcotje84 het volgende:
Dus jij gaat 24/7 zo'n kachel stoken om te zorgen dat het vorstvrij is in de garage?
Klinkt niet als een praktische oplossing. Leuk voor de klusmomenten maar verder niet je doel toch?
Zelf heb ik een houtkacheltje staan in m'n schuur. Leuk om te stoken als ik een avond lang ga klussen maar verder niet.
die past net in m'n werkhokquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:04 schreef hoas het volgende:
En als het snel moet, wij gebruikte deze altijd in de loods heb je het 20 graden in 5 minuten
http://m.marktplaats.nl/a(...)-lucht-kanonnen.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |