abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136330374
Wie doet dit?

Bij mij thuis is het wel een gewoon, maar ikzelf doe het niet. Ik vind de lasagna zonder al lekker.
Nosce te ipsum.
pi_136330483
Lasagne.

En ik doe dit in ieder geval niet.

Doe je het dan trouwens óp brood :?.
Ik ken wel de Ierse variant, da's met friet, maar ook dat lijkt me niet echt een geweldige combinatie.
pi_136330601
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:25 schreef Anne het volgende:
Lasagne.

Ik ken wel de Ierse variant, da's met friet, maar ook dat lijkt me niet echt een geweldige combinatie.
Nee, ze eten brood gewoon ernaast.

Op brood kan denk ik ook :P Gat in de markt: Broodje Lasagne!
Nosce te ipsum.
pi_136330615
Nog nooit gezien, gegeten of van gehoord. Ook niet die met friet.
pi_136330748
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:28 schreef Aardappeltaart het volgende:
Nog nooit gezien, gegeten of van gehoord. Ook niet die met friet.
Het is (gelukkig?) wel losstaand van elkaar:

Ik zou eerst de friet opeten (want koelt snel af) en daarna de lasagne :Y).
pi_136330768
Tuurlijk is toch heerlijk man. Ciabatta erbij en lekker dippen! :9~
pi_136330779
Ziet er lekker uit, krijg gelijk weer honger. Maar nee, ik eet mijn lasagne altijd... puur?
pi_136330982
quote:
Lasagne.

Man man man, die Ieren, Schotten, Engelsen en ander tuig aan de overkant van de zee hebben toch rare eetgewoonten :P Heb eens een week bij een Engels gezin doorgebracht, kreeg elke ochtend van die ranzige bonen zoals op dat andere bord op jouw plaatje en scrambled eggs met zo'n kleine, dikke pannenkoek voorgeschoteld... Bij de thee 's middags was het gebruikelijk om er een gefrituurde marsreep bij te eten. En niet te vergeten, de hele dag door chips vreten.

Ontopic: nog nooit iemand gehoord die brood bij z'n lasagne at.
pi_136331012
Witte bonen in tomatensaus :9~ Die eet ik zelfs koud nog.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:47:07 #10
337645 EdRendum
willekeurig persoon
pi_136331296
Bij mij op het werk serveren ze idd ook altijd brood bij de lasagna. Blijkbaar doen meer mensen dat, nooit geweten.
pi_136331894
quote:
Lasagne.
Als je er brood bij eet is één velletje misschien wel genoeg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136331936
Lekker, broodje met kruidenboter erbij.
Mokkel met stuntstok
pi_136332522
Is heel normaal in Italie, brood heb je vaak bij de maaltijd. Je kan dan lekker de restjes saus met het brood naar binnen werken. (in Italie ligt er eigenlijk bij elke maaltijd wel brood op tafel). Maar geen witbrood of plakken brood, Ciabatta of brood met olijf, harde broodjes.
pi_136333607
Lekker ciabatta en wat rucola erbij :)
hardcoholic
pi_136334746
Een keer lasagne van de Italiaan laten thuisbezorgen en kreeg er 3 sneetjes zelfgebakken ciabatta bij. Lekker maar teveel. Van lasagne zelf zit ik wel vol.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_136336612
In italie krijg je altijd brood bij je maaltijd. Dus ja, brood erbij is niet zo gek. Sowieso krijg je in veel landen en restaurants brood bij elke hoofdmaaltijd.

Lekker om met een stukje brood het laatste restje lasagnasaus uit je bakje te lepelen...
Whatever...
pi_136342353
Lekker voor de restjes saus inderdaad :9~
pi_136345500
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 19:09 schreef mytec het volgende:
Is heel normaal in Italie, brood heb je vaak bij de maaltijd. Je kan dan lekker de restjes saus met het brood naar binnen werken. (in Italie ligt er eigenlijk bij elke maaltijd wel brood op tafel). Maar geen witbrood of plakken brood, Ciabatta of brood met olijf, harde broodjes.
Dit. Evenals in Oost-Europa, daar wordt ook overal brood bij gegeten. Warme maaltijd met whatever, aardappelen, pasta, rijst, brood mag niet missen. Ik hoef het inmiddels niet meer, behalve als ik weer daar ben en gerechten waarbij jet echt hoort. Dan altijd kraakvers brood dat nog warm is.
pi_136359508
In België wordt er vaak brood bij de pasta geserveerd.

[ Bericht 77% gewijzigd door ASSpirine op 05-02-2014 13:06:12 ]
pi_136373323
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:33 schreef Pizzakoppo het volgende:
Tuurlijk is toch heerlijk man. Ciabatta erbij en lekker dippen! :9~
Een goede verse lasagne heeft geen brood nodig omdat het al vullend uit zichzelf is. Dat brood gebruik je om de resten van je bord of schaal schoon te vegen want elke restje is zonde om weg te gooien zeg ik altijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 19:29:51 ]
pi_136390756
Het is in Italie gebruikelijk om bij de maaltijd brood te serveren, en dan niet alleen in restaurants of bij het voorgerect, maar de helemaaltijd of tot het dessert. Soms vergezeld met een milde kaas, geen idee hoe die heet, hou niet zo van kaas.

Ik vind het een goede gewoonte om bij een pasta gerecht een stukje brood te serveren, ik denk dat aan een half pistoletje met ons 2en, is alleen al lekker om je bord schoon te maken.

Eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat brood er bij hoort. Friet niet, die is in Italie ook niet te eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')