Susteren | dinsdag 4 februari 2014 @ 14:56 |
Ik ben eindelijk gestopt met uitstellen en ga volgende week op voor theorie. Oefenen heb ik met iTheorie gedaan, en zak meestal op ongeveer 12 fouten gevaar en 5 fouten rest van theorie. M'n instructeur zegt echter dat het echte examen makkelijker is dan de oefenexames op iTheorie, klopt dit? Verder vraag ik me af hoe ik het beste nog beetje kan oefenen. Opnieuw alle stof doorlezen, of vooral zoveel mogelijk oefentoetsen maken en de fouten nakijken? Iemand nog tips? M'n instructeur had een paar goede zoals letten of op een weg buiten bebouwde kom een lantaarnpaal staat (geeft zijweg aan, dus vaak remmen/gas loslaten), spelende kinderen bijna altijd remmen etc. Zelf maak ik constant fouten tussen gas minderen en remmen. Echter zijn er situaties die ik zelfs als ik de vraag nakijk nogsteeds niet snap, veelal zou ik remmen ipv gas loslaten. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 februari 2014 @ 14:57 |
Screenshots. | |
Raphaelo | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:02 |
Remmen doe je alleen bij acuut gevaar, gas los bij een mogelijk gevaarlijke situatie. Een kind dat op de weg staat is dus bv remmen, een kind dat aan de zijkant van de weg staat is gas los. | |
Susteren | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:06 |
Zal nog eentje maken en screenshots maken van m'n fouten! ![]() Een keer vond ik ook de uitleg heel gaar. Ik had remmen, antwoord was gas los en uitleg was iets van: "in deze situatie komt gevaar aan en moet je gas loslaten EN remmen". ![]() | |
CherryOnTop | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:07 |
Lijken de vragen op die in je theorieboek? Dan is het niet makkelijker. | |
RetepV | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:07 |
Gas loslaten en remmen. Remmen doe je alleen als het nodig is. Je remlichten lichten namelijk op. Dat veroorzaakt onrust achter je. En als het regent en er zit een motorrijder achter, ziet hij telkens niks meer wanneer jij op je rem trapt. Elke regendruppel op zijn vizier verandert dan in een rood remlicht. Duizend remlichten in je smoel wanneer je voorganger remt. Dus rem alleen als het nodig is. De overige momenten laat je gewoon je gas los wanneer je snelheid moet verminderen. Daartoe hou je voldoende afstand tot je voorganger en anticipeer je de wegsituatie. Dus... Als er iets onverwachts gebeurt: altijd remmen. Als er niks onverwachts gebeurt: altijd gewoon gas los. | |
Pablo88 | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:08 |
Ja, goh. Dat is altijd het geval hoor wijsneus ![]() | |
RetepV | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:09 |
Zo kun je in het werkelijke leven zien of je goed anticipeert of niet: als je vaak je rem moet intrappen, dan weet je zeker dat je niet voldoende anticipeert. Of je bent aan het racen op de openbare weg... Maar dat is even slecht. ![]() | |
imikethat | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:15 |
Je kan gewoon spieken. De antwoorden komen stuk voor stuk opt scherm en bij de goede gaat iedereen zijn hand al naar die knop. I also like to live dangerously | |
Susteren | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:25 |
Toevallig nu geslaagd ![]() ![]() Maar alsnog van m'n fouten screenshots gemaakt, ze zijn hier te downloaden als zipje: http://www.4shared.com/zip/blo1_cqUce/Archief.html | |
Susteren | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:26 |
Het grappige is dat ik in het echt prima kan oordelen wat ik moet doen, maar vaak zijn die afbeeldingen gewoon op verschillende manieren te bekijken. Het is lastiger oordelen dan dat je het in het echt meemaakt. | |
Susteren | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:27 |
Dan is het antwoord toch remmen, en niet gas loslaten "wijsneus"? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:29 |
heb je een account voor nodig om te kunnen downloaden ![]() | |
Susteren | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:57 |
Hmm ja klopt. | |
Louboutin | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:30 |
De antwoorden staan er volgens mij allemaal tegelijk hoor? | |
Roadtrip | dinsdag 4 februari 2014 @ 21:43 |
Als je een beetje hersenen hebt komt het wel goed joh. Die test is op VMBO niveau. De vragen zijn gewoon heel logisch. Als je een beetje verkeersinzicht hebt moet je tegen probleem zijn. Ik was om 4 uur snachts een half uurtje dronken gaan leren, en haalde hem ook. | |
Anteac | dinsdag 4 februari 2014 @ 22:41 |
heb net zo'n gratis examen geprobeerd te maken, kom uit op 19 fout totaal zonder enig ervaring met cbr enzo en dat te vergelijken met 12 van jou ![]() | |
LompeWorst | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:02 |
De 20 minuten die je bij het CBR voor de toets aanwezig moet zijn, zijn al voldoende ![]() | |
Roadtrip | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:28 |
Niu ja, eigenlijk wel. Helemaal als TS al in de auto heeft gereden. | |
RetepV | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:41 |
Tjonge, ik doe net zo'n theorie examen, en die maakt er echt een potje van. Antwoorden fout rekenen die ik goed heb. Ook een aantal gas los/remmen vragen fout. Maar ik kwam er pas bij de 10e vraag ofzo achter dat de snelheid van de auto aangegeven werd op het dashboard. ![]() Gelukkig heb ik mijn rijbewijzen al, dus hoef ik er niet nog eens doorheen. ![]() 4 jaar geleden mijn motorrijbewijs gehaald, dus zo lang geleden is het nog niet dat ik een theorie examen deed. En ik had er toen maar eentje fout. | |
vannelle | dinsdag 4 februari 2014 @ 23:56 |
Ja, en automatisch ken je dan voldoende theorie om je examen te halen. | |
Pizza_Boom | woensdag 5 februari 2014 @ 00:04 |
Joah, Bradie is daar het levende voorbeeld van. | |
vannelle | woensdag 5 februari 2014 @ 00:15 |
Het gaat niet om Braddie maar om de best wel domme opmerking van Roadtrip. | |
.Neovo. | woensdag 5 februari 2014 @ 09:42 |
+1 Hangt van persoon af, de ene kan beter leren dan de ander. En sommige mensen kunnen blijkbaar wel hun theorie halen, maar verneuken hun wieldoppen/velgen van een gifgroene Fiesta omdat ze niet kunnen parkeren bij een stoeprand. ![]() | |
Roadtrip | woensdag 5 februari 2014 @ 09:47 |
OK ik begrijp je punt. Als je olie fucking dom bent, of hersendood in het ziekenhuis ligt op afwachting van orgaan transplantaties niet nee. Intelligente mensen die goed kunnen nadenken en dingen kunnen onthouden wel. | |
Susteren | woensdag 5 februari 2014 @ 09:47 |
Ik ga gewoon nog veel oefenen en hoop dinsdag in 1 keer te slagen. Hoor van velen dat bijna iedereen er 2x over moet doen, maar heb 't het liefste meteen. Iemand nog tips? | |
Roadtrip | woensdag 5 februari 2014 @ 09:49 |
Ik maak de bewuste keuze om tijdens het parkeren door te rijden tot hij boem doet. Niet alleen bij stoepranden. Je hebt niet voor niets bumpers. | |
#ANONIEM | woensdag 5 februari 2014 @ 09:51 |
Niet stressen als je er een slecht gevoel over hebt. Niet stressen als het daadwerkelijk slecht verloopt. Niet stressen als je 'm een keertje over moet doen. Je bent hooguit een paar tientjes extra kwijt. En moet je er wat meer tijd insteken. Voor de rest boeit het niet hoe je theorie ging als je je praktijk eenmaal hebt. | |
over_hedge | woensdag 5 februari 2014 @ 10:18 |
45% slaagt in 1x was op de radio van de week. | |
.Neovo. | woensdag 5 februari 2014 @ 10:35 |
Als je goed leert, en je begrijpt de stof, dan is het wel in de eerste keer te doen. Ik had de theorie ook in de eerste keer. | |
.Neovo. | woensdag 5 februari 2014 @ 10:42 |
![]() Enig idee wat een bumper kost als er een nieuwe op je auto moet? Dan zit je zo over de 1000 euro. En anders zou je eens een paar lessen extra moeten nemen om wat meer inzicht te krijgen, want dit slaat nergens op. Ik zou jou al in een file rijden. | |
Ener-G | woensdag 5 februari 2014 @ 10:43 |
Koop gewoon een up-to-date boek (Vekabest oid.), en ga alle examens maken die erin staan. Noteer alle vraagnummers en antwoorden. Na elk examen de opgaven die je fout hebt nog een keer maken, en als je die eenmaal snapt haal je het wel. | |
Anne | woensdag 5 februari 2014 @ 11:31 |
Een hoop stoerdoenerij hier.. ![]() Maar ik vind toevallig het theorie-examen van tegenwoordig echt wel een stukkie lastiger als 8 jaar geleden. Komt vooral door dit soort vragen die ze tegenwoordig stellen: ![]() Praktijkvragen die ze in een theorievorm hebben gegoten. Ik heb verder geen tips, behalve braaf leren. En voor een ieder werkt dat weer anders. Ik was altijd van de last minute, maar het schijnt dat je beter alles kunt verspreiden over een week ![]() | |
Ener-G | woensdag 5 februari 2014 @ 11:34 |
Ik zou zeggen 'Niets', want binnen de bebouwde kom is vmax 50. Maar een van mn instructeurs zei altijd 'kies het langste antwoord' dus zal het wel gas los laten zijn vanwege die kids, zeker ook met die onoverzichtelijke bocht van links en rechts waar je niet kan zien wat er aan komt zeilen. Tegenwoordig is het wel een stukje lastiger dan 10 jaar geleden ja ![]() | |
Anne | woensdag 5 februari 2014 @ 11:37 |
Dan is bij elke sheet het antwoord "Gas loslaten", aangezien dat elke keer het langste antwoord is. Maar dat is dus niet zo ![]() | |
Susteren | woensdag 5 februari 2014 @ 11:37 |
Gas loslaten aangezien er mogelijk gevaar is met kinderen, toch? | |
over_hedge | woensdag 5 februari 2014 @ 11:40 |
Ik zou voor remmen kiezen. Er staat namelijk een fiets op de weg. Die moet toch eerst weg voordat je naar links kan. En met gas loslaten sta je nog niet helemaal stil als je bij de fiets bent. | |
Thinkk-Pinkk | woensdag 5 februari 2014 @ 11:43 |
Remmen lijkt mij. Er staat een fiets midden op de weg. | |
Susteren | woensdag 5 februari 2014 @ 11:46 |
Tsja in ieder geval zo'n vragen heb je de hele tijd met gevaarherkenning. ![]() | |
Anne | woensdag 5 februari 2014 @ 11:48 |
Whehe, het was eigenlijk maar een voorbeeld! Maar het goede antwoord is ook "Remmen" trouwens.
| |
over_hedge | woensdag 5 februari 2014 @ 11:50 |
Nou dit geval is redelijk duidelijk. Maar om deze dingen moet je je sowieso niet te druk maken. Want je mag 50% fout hebben of zo toch? | |
.Neovo. | woensdag 5 februari 2014 @ 11:51 |
Deze gevaarherkenningsvragen had je 8 jaar geleden ook nog niet, die zijn er een paar jaar terug bijgekomen. ![]() | |
Anne | woensdag 5 februari 2014 @ 11:51 |
Bijna goed ![]() 1. Gevaarherkenning. Je krijgt 25 vragen over gevaarherkenning. Je hebt 8 seconden de tijd om een vraag te beantwoorden. Dit lijkt kort, maar straks op de weg moet je vaak nog sneller beslissen! Je moet van Gevaarherkenning 13 vragen of meer goed hebben. 2. Verkeersregels en verkeersinzicht. Je krijgt 30 vragen over Verkeersregels en 10 vragen over Verkeersinzicht. Je moet van Verkeersregels en Verkeersinzicht 35 vragen of meer goed hebben. | |
Anne | woensdag 5 februari 2014 @ 11:52 |
Dat zeg ik toch ook? | |
over_hedge | woensdag 5 februari 2014 @ 12:01 |
Bijna 50% dus ![]() | |
Susteren | woensdag 5 februari 2014 @ 12:05 |
Het is echt een stuk lastiger als je zou zeggen, zitten een hoop twijfelgevallen tussen. | |
#ANONIEM | woensdag 5 februari 2014 @ 12:11 |
Probleem zit 'm in punt 2. Edit: Never mind, had niet teruggelezen. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 12:12:40 ] | |
Anne | woensdag 5 februari 2014 @ 12:13 |
Ja en nee. Punt 2 kun je gewoon echt leren (het woord "inzicht" zou je anders doen denken, maar toch is het zo). Dat zijn regeltjes uit je hoofd kennen. | |
over_hedge | woensdag 5 februari 2014 @ 12:21 |
Ik heb 1.3 jaar geleden of zo mijn theorie gehaald. (in 1x ![]() ![]() En ik moest dit ook doen. had er 5 fout geloof ik. Als je online paar keer die toetsen leert dan is het echt niet meer moeilijk. Zijn steeds de zelfde soort vragen. | |
Ener-G | woensdag 5 februari 2014 @ 13:00 |
En anders kan je nog altijd bij deze toko terecht: | |
over_hedge | woensdag 5 februari 2014 @ 13:25 |
Zou dan wel je telefoon en portemonnee thuis laten als je daar heen gaat aan dat filmpje te zien. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door over_hedge op 05-02-2014 15:58:48 ] | |
#ANONIEM | woensdag 5 februari 2014 @ 15:56 |
Volgens mij is het over met de pret(altijd geslaagd) want er zijn intussen mensen aangehouden/gearresteerd volgens de laatste berichten. I.i.g is er schot in de zaak na de PowNews uitzending. | |
Susteren | maandag 10 februari 2014 @ 20:38 |
Het gaat al beter!![]() | |
Susteren | dinsdag 11 februari 2014 @ 17:55 |
Vandaag geslaagd met 6 fouten gevaar en 1 bij theorie! | |
Roadtrip | dinsdag 11 februari 2014 @ 18:22 |
Gefeliciteerd ![]() ![]() ![]() ![]() Gaat het ook al goed met het rijden zelf? | |
Susteren | dinsdag 11 februari 2014 @ 22:29 |
Thx man! Prima, dat was ook eigenlijk het probleem niet. Binnenkort al op voor praktijk! |