Geen pijn met plassen, alleen af en toe een steek onderin mijn buik, maar urine is donkerder van kleur. Weet niet of het bloed is, maar urine is niet licht geel zoals het hoort maar meer tegen oranje aan. Geur niet opgemerkt, ben al weken snotverkouden dus ruik niet veel.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:17 schreef Njosnavelin het volgende:
Kan een blaasontsteking zijn. Heb je ook pijn bij het plassen? Bloed in de urine gezien? Ruikt je urine abnormaal?
Ik vind het klinken als een blaasontsteking. Naar de huisarts dus, maar daar heb je al een afspraak.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:19 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Geen pijn met plassen, alleen af en toe een steek onderin mijn buik, maar urine is donkerder van kleur. Weet niet of het bloed is, maar urine is niet licht geel zoals het hoort maar meer tegen oranje aan.
Ik drink ongeveer 3 liter per dag dus dat is volgens mij wel in orde. Maar zal morgen even een urinepotje halen voor de zekerheid en dan voor ik de afspraak heb urine inleveren want urine inleveren moet voor 10u in de ochtend en ik heb pas om 16.45u afspraak bij de dokter.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:20 schreef trovey het volgende:
Ik zou woensdag meteen wat urine meenemen als ik jou was, kan dat meteen onderzocht worden als de huisarts de kleur verdacht vindt. Uiteraard kan het ook gewoon zo zijn dat je te weinig drinkt momenteel.
Lijkt me verstandig, gaat het allemaal wat sneller.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:22 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ik drink ongeveer 3 liter per dag dus dat is volgens mij wel in orde. Maar zal morgen even een urinepotje halen voor de zekerheid en dan voor ik de afspraak heb urine inleveren want urine inleveren moet voor 10u in de ochtend en ik heb pas om 16.45u afspraak bij de dokter.
Dacht dat je altijd dan pijn moest hebben met blaasontsteking maar misschien hoeft dat niet.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig, gaat het allemaal wat sneller.
Geen idee, heb ik gelukkig nog nooit gehad naar ze kunnen de urine ook op andere dingen nakijken dan alleen op een ontsteking en omdat je ook urineverlies hebt is het altijd verstandig om de urine ook even na te kijken.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:24 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Dacht dat je altijd dan pijn moest hebben met blaasontsteking maar misschien hoeft dat niet.
Hoeft niet, ik heb zonder dat ik het merkte minimaal een half jaar met blaasontsteking rondgelopen. Maart 2012 ging ik traject in voor maagverkleining en moest meteen een bloed en urinetest laten doen. Als er wat mis was zou ik het horen, maar kreeg geen telefoontje.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:24 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Dacht dat je altijd dan pijn moest hebben met blaasontsteking maar misschien hoeft dat niet.
Heb zelf al eerder ontsteking gehad maar toen pijn bij plassen. Maar ook schimmelinfectie gehad. Maar hoe komt die schimmel er dan?quote:Op maandag 3 februari 2014 22:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Hoeft niet, ik heb zonder dat ik het merkte minimaal een half jaar met blaasontsteking rondgelopen. Maart 2012 ging ik traject in voor maagverkleining en moest meteen een bloed en urinetest laten doen. Als er wat mis was zou ik het horen, maar kreeg geen telefoontje.
Ik dacht dus dat alles goed was maar toen ik in oktober voor de screening moest vertelde de internist me dat er in de urine van maart wat bloed zat. Dus toen het opnieuw laten testen en ja hoor, blaasontsteking.
Maar ik voelde dus echt niks, geen pijn met plassen, niet vaker hoeven plassen. Moest dus wel aan de antibiotica waar ik vervolgens een schimmelinfectie door opliep (komt vaker voor) maar met een vaginaal pilletje dat gewoon bij de drogist te koop is was dat snel weer voorbij.
Door de antibiotica, antibiotica bestaat uit schimmels namelijk. Sommige mensen zijn daar overgevoelig voor en dan kun je dus een infectie krijgen. Erg vervelend maar is niks ernstigs en je bent er snel vanaf hoor als je er medicatie voor haalt.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:30 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Heb zelf al eerder ontsteking gehad maar toen pijn bij plassen. Maar ook schimmelinfectie gehad. Maar hoe komt die schimmel er dan?
Ehm... Nee. Antibiotica bestaat niet uit schimmels. Het eerste bekende antibioticum was wel afkomstig van een schimmel. Je kent het als penicilline.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:33 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Door de antibiotica, antibiotica bestaat uit schimmels namelijk. Sommige mensen zijn daar overgevoelig voor en dan kun je dus een infectie krijgen. Erg vervelend maar is niks ernstigs en je bent er snel vanaf hoor als je er medicatie voor haalt.
Ik was/douche me 2x per dag en draag elke dag schone boven en onderkleding maar toch kreeg ik meteen na die kuur er last van. Volgens huisarts overgevoeligheid.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 06:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Ehm... Nee. Antibiotica bestaat niet uit schimmels. Het eerste bekende antibioticum was wel afkomstig van een schimmel. Je kent het als penicilline.
Wel bestrijden antibiotica bacteriën en kunnen daarmee de balans van de natuurlijke flora verstoren.
En verder komen ze gewoon uit de omgeving: van alles van vingers tot monden en geslachtsdelen, en bevuilde papiertjes en onderkleding, etc.
Mocht het een schimmel zijn, geen zorgen. Kuurtje er tegenaan en je kan weer. Verder goed op je hygiëne letten, ofwel gezondheid. In al zijn vormen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |