abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136297867
Ik scheer me vrij weinig en het leek me wel leuk om voor die ene keer dat ik het doe er een 'leukere' bezigheid van te maken: een open scheermes.
Vind die dingen er mooi uit zien, lijkt me leuk om te kunnen en scheert beter glad.
Ze zijn erg duur maargoed dan hoef je ook niet steeds weer van die kut mesjes te kopen.
Nu is mijn vraag of meer mensen ervaring hebben met het scheren met een open mes. Is het goed te leren of moet ik dit echt alleen de barbier laten doen om een vrij fataal ongelukje te voorkomen :')
Religion is the impotence of the human mind to deal with occurrences it cannot understand. - Karl Marx
  maandag 3 februari 2014 @ 19:55:58 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_136297935
Oefening baard kunst.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_136297998
Een straight razor bedoel je?
De enige manier waarop echte mannen scheren _O_
-XOXO-
  maandag 3 februari 2014 @ 19:58:03 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_136298049
Je moeder is een hamster
pi_136298221
Het scheren zelf vind ik goed te doen; waar het meeste tijd en moeite in gaat zitten is het onderhouden en voorbereiden van het mes. Het is inderdaad duur speelgoed. Als je eerst wilt kijken of het uberhaupt iets voor je is, kan je kijken naar "shavette's": open scheermessen met wegwerpmesjes. Dit is een van de goedkoopste: http://www.mencare24.nl/s(...)ue-handled-shavette/. (Zelf ook besteld op die website paar maand geleden, ging prima).
"Slechts diegene mag slopen die iets beters kan bouwen."
pi_136298367
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:01 schreef GS42 het volgende:
Het scheren zelf vind ik goed te doen; waar het meeste tijd en moeite in gaat zitten is het onderhouden en voorbereiden van het mes. Het is inderdaad duur speelgoed. Als je eerst wilt kijken of het uberhaupt iets voor je is, kan je kijken naar "shavette's": open scheermessen met wegwerpmesjes. Dit is een van de goedkoopste: http://www.mencare24.nl/s(...)ue-handled-shavette/. (Zelf ook besteld op die website paar maand geleden, ging prima).
Ah perfect. Kan ik daarna altijd nog beslissen om een asociaal duur scheermes te kopen..
Religion is the impotence of the human mind to deal with occurrences it cannot understand. - Karl Marx
  FOK!fotograaf maandag 3 februari 2014 @ 20:04:36 #7
145146 Andyy
pi_136298368
Je kan beter eerst zo'n double edge mes nemen, een stuk veiliger en geeft ook een klassiek gevoel :+
Daarna kan je altijd nog de stap maken, maar zo'n DE is veel goedkoper en ook makkelijker aan te leren om goed mee te scheren
pi_136301293
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:04 schreef Andyy het volgende:
Je kan beter eerst zo'n double edge mes nemen, een stuk veiliger en geeft ook een klassiek gevoel :+
Daarna kan je altijd nog de stap maken, maar zo'n DE is veel goedkoper en ook makkelijker aan te leren om goed mee te scheren
Maar is dat niet een totaal andere manier van scheren dan zo'n straight razor?
pi_136303657
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:55 schreef imikethat het volgende:
Oefening baard kunst.
pi_136323851
http://www.straightrazor.(...)op-and-travel-pouch/
Dit leek me wel een goede aanbieding. Weet iemand alleen of de kwaliteit van het mes erg verschillend is per winkel/merk? Of zal je hier in praktijk weinig van merken. Zie namelijk veel mensen die zeggen dat je in een winkel het best je mes kan uitzoeken omdat je dan beter de kwaliteit kan beoordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')