Niet in Delft.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:13 schreef egeltje1985 het volgende:
Wordt die tweede master niet duurder? Omdat je er al 1 af hebt?
ach man, hoe leuk is de jvb/e du p nou helemaal.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:16 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Niet in Delft.
Dus 1700/12 = bedrag 'huurverhoging.'
Dan vermeld je die niet afgeronde studie niet op je CV?quote:Op maandag 3 februari 2014 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ach man, hoe leuk is de jvb/e du p nou helemaal.
Nee, maar ik denk dat het wel kan werken. Alleen is het misschien nadelig voor je CV uiteindelijk, een niet afgemaakte master.
Nee man , ik zit in de top van een 'bejaarden'flat met pracht uitzichtquote:Op maandag 3 februari 2014 18:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ach man, hoe leuk is de jvb/e du p nou helemaal.
Nee, maar ik denk dat het wel kan werken. Alleen is het misschien nadelig voor je CV uiteindelijk, een niet afgemaakte master.
Waarom zou dat uitmaken? Het gaat erom dat je ingeschreven staat lijkt me, of je in de toekomst die master daadwerkelijk af gaat ronden zou weinig effect moeten hebben op je huidige woonsituatie. Daarnaast kunnen ze je ook niet met terugwerkende kracht uitzetten.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:11 schreef Holy_Goat het volgende:
Maar gaat dit werken om een campuscontract te omzeilen? Ik ga die 2e master namelijk in zijn geheel niet aan om daadwerkelijk ook wat te behalen
Die campuscontracten zijn ook smerig, de studentenhuisvesting heeft die er bij iedereen doorheen gedrukt.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:53 schreef enno het volgende:
Is het niet heerlijk? Allerlei voorzieningen misbruiken omdat het niet uit komt.
Als ze die campuscontracten er niet doorgedrukt hadden was het niet nodig. Ook oudere mensen die al jaren in hun flatje woonden voor er tig studenten bijgestopt werden moesten opbokken onder mom van kamernood maar bijbouwen ho maar.quote:Op maandag 3 februari 2014 21:53 schreef enno het volgende:
Is het niet heerlijk? Allerlei voorzieningen misbruiken omdat het niet uit komt.
Je weet natuurlijk wel tijdig wanneer je klaar bent met je studie, dus je hebt meer dan die 6 maanden om op zoek te gaan naar andere woonruimte.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:41 schreef Holy_Goat het volgende:
Het is ook redelijk achterlijk te veronderstellen dat iedereen die klaar is met studeren, zeker in deze tijd, zomaar even ergens anders kan gaan wonen. Ik ben het met je eens dat jaren in een studentenhuis wonen als niet student te ver gaat maar binnen 6 maanden oprotten gaat wat ver.
Vergat ik dat bijnaquote:Op maandag 3 februari 2014 22:45 schreef egeltje1985 het volgende:
En ondertussen stonden vele kamers maandenlang leeg omdat de niet nader te noemen studentenhuisvesting de administratie niet op orde heeft.
Want het is ook super nuttig om op zoek te gaan (dan al) naar wat anders wetende dat er een vrij grote kans bestaat dat je heel ergens anders vlak na je studie een baan gaat vinden. Ben je net lekker verhuisd, veel geld weer uitgegeven aan behang vloerbedekking en andere meuk, kun je weer verhuizen. Imho geef je mensen beter eerst de kans in al bestaande woonruimte op zoek te gaan naar iets nieuws. Dus in de situatie: je gaat op zoek naar werk wat je tof vind na studie; gevonden; zoek daar in de buurt woonruimte.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:46 schreef Light het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk wel tijdig wanneer je klaar bent met je studie, dus je hebt meer dan die 6 maanden om op zoek te gaan naar andere woonruimte.
De regels kut vinden vanwege mensen die geen geld hebben, maar ze zelf misbruiken om je eigen geld te houden.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:41 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Het is ook redelijk achterlijk te veronderstellen dat iedereen die klaar is met studeren, zeker in deze tijd, zomaar even ergens anders kan gaan wonen. Ik ben het met je eens dat jaren in een studentenhuis wonen als niet student te ver gaat maar binnen 6 maanden oprotten gaat wat ver.
Sta je dan met je 30k studieschuld. Verdien je te veel voor veel huurhuizen en te weinig voor nog veel meer huurhuizen. Kopen kan je ook wel shaken en bovendien weten de meeste nog niet waar ze willen werken. Moet je dan weer bij je ouders gaan wonen in groningen of maastricht? Ook lekker handig.
Sterker nog, om 'dik te sparen' zoals meneer dat zo noemt.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
De regels kut vinden vanwege mensen die geen geld hebben, maar ze zelf misbruiken om je eigen geld te houden.
Krom.
Ik vind zes maanden best een redelijk termijn. Het moment waarop je gaat afstuderen zie je al een aantal maanden van te voren aankomen en kun je prima al gaan zoeken naar een baan en alternatieve woonruimte. Behoorlijk asociaal om sociale voorzieningen (studentenhuisvesting) te gaan misbruiken om 'dik te kunnen sparen'.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:41 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Dus jij zou het prefereren dat iemand voor het eind van zijn studie omdat ie dan nog niets verdient de eerste de beste sociale huurwoning gaat bezetten en voor jaren scheef gaat wonen (als afgestudeerde met baan in techniek is woning krijgen ala starter passend bij initieel salaris immers veel lastiger dus dan maar voor einde studie verkassen) dan dat bv een jaar of een a twee gebruikt wordt om qua werk te settlen en wat te sparen met als doel passemde woonruimte te vinden zonder dat scheefwonen ertussen. En dat spaargeld heb je dan hard nodig of dacht je dat een bank nog steeds zomaar een zak geld weggeeft aan elke starter die een huis kopen wilquote:Op dinsdag 4 februari 2014 07:26 schreef Klopmeister het volgende:
[..]
Ik vind zes maanden best een redelijk termijn. Het moment waarop je gaat afstuderen zie je al een aantal maanden van te voren aankomen en kun je prima al gaan zoeken naar een baan en alternatieve woonruimte. Behoorlijk asociaal om sociale voorzieningen (studentenhuisvesting) te gaan misbruiken om 'dik te kunnen sparen'.
Ik zou even goed dat ding nalezen. Staat er iets in over een minimaal aantal punten dat je moet halen?quote:Op maandag 3 februari 2014 18:11 schreef Holy_Goat het volgende:
Maar gaat dit werken om een campuscontract te omzeilen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |