abonnement Unibet Coolblue
pi_136283943
In juli 2013 bestel ik een zonnebril voor mijn vriendin, deze blijkt echter te groot te zijn en zodoende vraag ik een ruil aan.

Dat ging allemaal goed, stuur de bril terug naar duitsland en ik ontvang een nieuwe bril.
Week later belt UPS met de vraag om een factuur van de bril te sturen omdat de bril blijkbaar rechtstreeks vanuit HK was verzonden.

Ik mail hem dat met de mededeling dat alles goed en wel is maar het een uitruil is en de factuur ¤0 bedraagt. Verder meldt ik hem dat hij het maar met verzender moet uitzoeken.

Ik hoor maanden niks tot oktober wanneer ik een rekening van UPS ontvang. Na een lang gesprek hoor ik wederom een maand niets totdat er eind november een brief ligt waarin staat dat ik via meegeleverde documenten bezwaar kan maken. Niets mis mee maar dan valt mijn oog op een regel waarin staat dat UPS schuldeiser blijft en het geld aan hun uitgekeerd wordt.

Ik vul de hele handel in stuur een kopie naar UPS met de mededeling dat hun schuldeiser blijven en ik tijdens de bezwaarperiode niets betaal.

Nu blijf ik echter aanmaningen ontvangen en de volgende aanmaning gaat mij geld kosten. aan jullie de vraag:

Sta ik in mijn recht om UPS niet te betalen totdat de belastingdienst mijn bezwaar heeft behandeld?

Ik heb zowel UPS als de douane gesproken (laatste met name waar het antwoord blijft we zijn nu 8 weken verder :') ) maar beiden geven dezelfde antwoorden maar met een andere reden.

UPS zegt: betalen want dit gaat tussen jou en de belastingdienst daar hebben wij niets mee te maken. Je probeert het geld later maar weer aan ons terug te vragen.

Belastingdienst zegt: betaal maar dit is tussen jou en UPS daar hebben wij niets mee te maken.
(Verder lopen we ver achter en dit gaat lang duren).

Ikzelf vind echter dat ik niet hoef te betalen voor de "dienst" (inklaring) die UPS voor mij geregeld heeft omdat:
1. Ik niet om die dienst gevraagd heb.
2. Bezwaar loopt nog.
3. Ze de inklaring naar mijn mening verkeerd hebben ingevuld omdat het een uitruil betreft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136284257
eerste wat ik mij afvraag als ik je post heb gelezen: je koopt in duitsland, en de webshop/leverancier laat het product vanuit een magazijn in hong kong direct naar jou shippen, dan moet UPS/doune bij de webshop/leverancier zijn lijkt mij, die levert immers jij hebt gewoon een product in duitsland gekocht?
pi_136284478
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:18 schreef mschol het volgende:
eerste wat ik mij afvraag als ik je post heb gelezen: je koopt in duitsland, en de webshop/leverancier laat het product vanuit een magazijn in hong kong direct naar jou shippen, dan moet UPS/doune bij de webshop/leverancier zijn lijkt mij, die levert immers jij hebt gewoon een product in duitsland gekocht?
Nee sterker nog ik koop iets bij een NL webwinkel.
Later bleek die webwinkel helemaal niet NL te zitten en te opereren via HK.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 februari 2014 @ 14:25:39 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_136284497
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee sterker nog ik koop iets bij een NL webwinkel.
Later bleek die webwinkel helemaal niet NL te zitten en te opereren via HK.
Welluke?
pi_136284747
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Welluke?
smartbuyglasses
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 februari 2014 @ 14:36:37 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_136285004
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ikzelf vind echter dat ik niet hoef te betalen voor de "dienst" (inklaring) die UPS voor mij geregeld heeft omdat:
1. Ik niet om die dienst gevraagd heb.
Je hebt verzending door de leverancier van het artikel met UPS impliciet geaccepteerd, en de inklaring is daar een onderdeel van.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_136285139
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:36 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Je hebt verzending door de leverancier van het artikel met UPS impliciet geaccepteerd, en de inklaring is daar een onderdeel van.
Hoe?
De website zegt dat ze verzenden met DHL.
En daar kwam ook de eerste bril mee binnen.

Waar ik nog het meeste van baal si dat ik eerlijk ben geweest.
Ik had gewoon moeten zeggen dat het een bril van ¤25 was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 februari 2014 @ 14:43:22 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_136285410
Wat een vreemde webshop :o
Ze zeggen met DHL te verzenden, UPS staat er niet bij.
Alles is in het Nederlands, maar ze zijn gevestigd in China (dat moet je ook maar checken :P )
Ze hebben wel een kopje 'Internationale verzending'
quote:
Internationale verzending
Wij verzenden naar internationale en APO/FPO adressen zonder extra kosten. Internationale zendingen nemen doorgaans evenveel tijd in beslag als zendingen binnen Nederland. Bij internationale zendingen betaalt de ontvanger de importheffingen. Importheffingen zijn verschillen per land, en wetgeving.
Ze zeggen dus eerst dat ze naar alle internationale en APO/FPO (leger) adressen sturen.
Daarna zeggen ze dat internationale zendingen doorgaans evenveel tijd in beslag nemen als zendingen binnen Nederland en dat je bij een internationale verzending extra shizzle moet betalen.

Die tweede zin geeft duidelijk het contrast aan tussen een zending binnen Nederland en andere adressen. Bij een zending binnen Nederland mag je er dus van uitgaan dat het geen internationale verzending betreft, wat betekent dat jij die kosten niet zou moeten betalen.
pi_136286282
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:43 schreef hugecooll het volgende:
Wat een vreemde webshop :o
Ze zeggen met DHL te verzenden, UPS staat er niet bij.
Alles is in het Nederlands, maar ze zijn gevestigd in China (dat moet je ook maar checken :P )
Ze hebben wel een kopje 'Internationale verzending'


[..]

Ze zeggen dus eerst dat ze naar alle internationale en APO/FPO (leger) adressen sturen.
Daarna zeggen ze dat internationale zendingen doorgaans evenveel tijd in beslag nemen als zendingen binnen Nederland en dat je bij een internationale verzending extra shizzle moet betalen.

Die tweede zin geeft duidelijk het contrast aan tussen een zending binnen Nederland en andere adressen. Bij een zending binnen Nederland mag je er dus van uitgaan dat het geen internationale verzending betreft, wat betekent dat jij die kosten niet zou moeten betalen.
Klopt ze emailen ook gewoon in perfect NL.
Vandaar dat je ook uitgaat dat je met een NL bedrijf van doen hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 februari 2014 @ 15:09:50 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_136286365
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt ze emailen ook gewoon in perfect NL.
Vandaar dat je ook uitgaat dat je met een NL bedrijf van doen hebt.
UPS wordt toch door dat bedrijf ingeschakeld om voor jou iets van Hong Kong naar Nederland te versturen? Waarom komen ze dan bij jou uit?
pi_136286490
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

UPS wordt toch door dat bedrijf ingeschakeld om voor jou iets van Hong Kong naar Nederland te versturen? Waarom komen ze dan bij jou uit?
Dat is de deal, ontvanger is altijd verantwoordelijk voor inklaring.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 februari 2014 @ 15:17:38 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_136286636
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is de deal, ontvanger is altijd verantwoordelijk voor inklaring.
Ja, maar je mag er bij een Nederlandse webshop van uitgaan dat als ze bril 1 niet vanuit Hong Kong verzenden en het retouradres daar ook niet is, dat ze bril 2 ook niet zonder jouw medeweten vanuit Hong Kong of i.i.g. China verzenden.

Bij een internationale verzending zijn de kosten voor jou. Maar dan moet je wel weten dat het een internationale verzending betreft. En zij geven zelf aan dat een verzending binnen Nederland geen internationale verzending is.

Het zou wat zijn als ik bij een willekeurige webshop in Nederland kleding bestel, zij die bestelling doorgeven aan de fabrikant/leverancier in Bangladesh, die fabrikant het direct naar mij verstuurt en dat ik dan de normale prijs + allerlei extra kosten moet betalen :')
  maandag 3 februari 2014 @ 15:27:53 #13
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_136287014
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb zowel UPS als de douane gesproken (laatste met name waar het antwoord blijft we zijn nu 8 weken verder ) maar beiden geven dezelfde antwoorden maar met een andere reden.
Kun je het niet bij die shop neerleggen ipv bij de douane en UPS?
Zij hebben je niet voorgelicht. Als een groot bedrijf hier dit zou doen, zou de wereld te klein zijn.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 3 februari 2014 @ 15:27:58 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_136287018
vraag me af of het echte brillen zijn of imitatie. Had ooit 2 oakley monturen besteld op taobao via een tussenpersoon/agent en was voor beiden ¤90 kwijt inclusief verzenden, die agent zei dat het echt was en geen counterfeit. Deze winkel doet gewoon aan dropshipping, moet je tegen UPS zeggen dat je niet wist dat het dropshipping betrof.

Aangezien je met iets hardnekkigs en koppigs als de belastingdienst te maken hebt, kom je er ws niet onderuit.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:31:48 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_136287168
Dat noemen ze nou dropshipping...
Daarom ook niet bij de eerste de beste webshop je geluk gaan beproeven. Altijd ff researchen...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_136287294
Ik heb dit ook een keer gehad. Je besteld iets bij een nederlandse webshop. Alles in het nederlands, ook een telefoonhelpdesk, e-mail en de website. Het bedrijf is ook gewoon nederlands met een nederlands kvk nummer.

Je leest de afgemene voorwaarden niet en je bestelling blijkt uit Hong Kong te komen en je moet inklaringskosten en BTW betalen.
Bij mij stond dit netjes in de algemene voorwaarden, dus ik heb het maar betaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136287330
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:27 schreef Manke het volgende:
vraag me af of het echte brillen zijn of imitatie. Had ooit 2 oakley monturen besteld op taobao via een tussenpersoon/agent en was voor beiden ¤90 kwijt inclusief verzenden, die agent zei dat het echt was en geen counterfeit. Deze winkel doet gewoon aan dropshipping, moet je tegen UPS zeggen dat je niet wist dat het dropshipping betrof.

Aangezien je met iets hardnekkigs en koppigs als de belastingdienst te maken hebt, kom je er ws niet onderuit.
Zijn echte, glazen waren gegrafeerd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136287346
Maar de eigenlijke vraag is.
Moet ik UPS betalen terwijl het bewzaar nog loopt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136287364
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar de eigenlijke vraag is.
Moet ik UPS betalen terwijl het bewzaar nog loopt?
lijkt me wel want je bezwaar wordt afgewezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 3 februari 2014 @ 15:38:47 #20
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_136287452
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zijn echte, glazen waren gegrafeerd
welke bril precies? eens kijken wat ie echt kost op bv taobao
pi_136287793
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

lijkt me wel want je bezwaar wordt afgewezen.
Waarom?
Ik heb toch al BTW betaald voor de andere bril.

Verder even buiten of het wordt afgewezen of niet, moet ik betalen wanneer de bezwaarprocedure nog loopt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136287814
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:38 schreef Manke het volgende:

[..]

welke bril precies? eens kijken wat ie echt kost op bv taobao
new wayfarer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136287830
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom?
Ik heb toch al BTW betaald voor de andere bril.

Verder even buiten of het wordt afgewezen of niet, moet ik betalen wanneer de bezwaarprocedure nog loopt.
Omdat het pakket uit het buitenland (buiten EU) komt en dan moet altijd inklaringskosten betaald worden als particulier. Het doel van het pakket is niet belangrijk.
Apart dat je al BTW hebt betaald trouwens... Deze constructie is er juist om onder de BTW uit te komen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136287888
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omdat het pakket uit het buitenland (buiten EU) komt en dan moet altijd inklaringskosten betaald worden als particulier. Het doel van het pakket is niet belangrijk.
Apart dat je al BTW hebt betaald trouwens... Deze constructie is er juist om onder de BTW uit te komen.
Dat zou mooi zijn, dan mag ik 2x btw betalen voor dezelfde bril.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136287914
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn, dan mag ik 2x btw betalen voor dezelfde bril.
Tja... als er BTW op de bon staat dan hoeft het niet.
Of je moet betalen tijdens een lopende bezwaarproducedure weet ik niet. Moet je even bellen met de douane.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')