Jah.. Wij hadden de onze in een keuken staan die niet verwarmd werd (en om hem nu in de woonkamer te zetten) daar vroor die steeds dicht, erger nog hij ontdooide het ook. en ik wilde hem bij de verhuizing wegdoen. Toch maar meegenomen, en hoewel die niet helemaal goed is loopt die nu in de zachtjes verwarmde geïsoleerde schuur/bijkeuken toch goed en lekt ook niet meer.
Ik weet niet of het echt duurder is.. Als je keuken nu zoals bij ons was, echt niet verwarmd wordt dan zal iedere keer als je de deur opent er ook veel warmte verloren gaan vanuit je huis. Daarnaast slaat je koelast minder vaak aan en uit.
10 graden is het al snel hoor. begin januari weggeweest ergens in dat weekend is de cv in storing gegaan, zijn 4 dagen weggeweest, maar terug komst was het huis nog altijd 13 graden. Ik woon in een jaren 30 woning met een jaren 70 dubbelglas isolatie.
Dus als het geen 30 graden vriest is het niet moeilijk dit bij te verwarmen. Wij hebben in de bijschuur, de kleinste radiator hangen die hebben bij de bouwmarkt, deze staat echt maar een heel klein beetje open, en zorgt dat het er altijd behaaglijk is. 1 cv'tje er bij is niet zo gek door, er stroomt toch al warm water naar toe.. tuurlijk zal het dan afkoelen, maar dat scheelt geen 100 euro per jaar of zo.
Het wordt anders als je hem elektrisch moet verwarmen.