abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136275292
Misschien helpt de kijk van anderen me een beetje.

Lang verhaal kort:

Na een lange relatie ( samengewoond ) ben ik sinds een paar maanden weer vrijgezel.

Nu kwam ik, geheel ongepland want ik dacht dat ik daar op dit moment totaal niet voor openstond, een leuk meisje tegen.
Dit is nu ongeveer anderhalve maand geleden.

We hebben nu een stuk of 5 dates gehad. Na de 3e date gezoend, en de laatste paar dates telkens na afloop gezoend.
Zij heeft eigenlijk aangegeven dat ze nog nooit echt een relatie heeft gehad .

We hebben wel uitgesproken dat we elkaar heel leuk vinden,maar het initiatief tot een date komt altijd van mijn kant.
Ik ben wel verliefd op haar aan het worden ( of ja, dat ben ik al ) maar wil ook niet opdringerig overkomen.

Ik denk er aan om haar te vertellen dat ik haar meer dan "heel leuk" vind, maar weet niet of dat wel een goede zet is. Ik wil haar zeker niet onder druk zetten ofzo, maar weet in dit geval niet echt goed of ik zo verder moet daten of haar gewoon moet vertellen dat ik verliefd ben.

Tips zijn welkom :)

[ Bericht 0% gewijzigd door 3doorsdown op 03-02-2014 09:28:27 ]
Inter Arma Enim Silent Leges
  maandag 3 februari 2014 @ 09:15:03 #2
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_136275388
Is de grens tussen elkaar leuk vinden en verliefd zijn zo groot dan?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  maandag 3 februari 2014 @ 09:16:44 #3
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_136275411
Doen... dan weet je ook waar je aan toe bent & wat ze van jou vindt
pi_136275425
Nouja, als jullie al 5 dates hebben gehad en hebben gezoend vind ze je vast geen koekenbakker.
pi_136275567
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:15 schreef Maargoed. het volgende:
Is de grens tussen elkaar leuk vinden en verliefd zijn zo groot dan?
Nou ja, dat verschilt denk ik per persoon. In mijn geval vond ik haar al meteen leuk toen ik haar zag, maar na een paar keer gedate te hebben, heb ik ook vlinders als ik alleen al aan haar denk. Ik ben dus verliefd geworden...

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:16 schreef Autumn-89 het volgende:
Doen... dan weet je ook waar je aan toe bent & wat ze van jou vindt
Ja precies dat lijkt me ook het beste, want als het niet wederzijds zou zijn dan is het nu wel ff heel kut, maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben inderdaad :)

quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:18 schreef Trebo het volgende:
Nouja, als jullie al 5 dates hebben gehad en hebben gezoend vind ze je vast geen koekenbakker.
Hahaha "koekenbakker" _O-

Nee okay dat lijkt me ook wel, alleen weet ik het niet zeker, omdat ík altijd diegene ben die haar vraagt om samen iets te doen. Kan ook zijn dat ze niet beter weet, omdat ze nog nooit echt een relatie heeft gehad ofzo.
Aan de andere kant; als de interesse wederzijds is, dan verwacht ik dat ze ook eens initiatief neemt om eens iets te doen...

Nu voelt het alsof ik mezelf opdring, telkens als ik haar vraag om te daten/iets af te spreken.
  maandag 3 februari 2014 @ 09:30:16 #6
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_136275617
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:28 schreef 3doorsdown het volgende:
Nu voelt het alsof ik mezelf opdring, telkens als ik haar vraag om te daten/iets af te spreken.
Als ze niet iets wilde afspreken dan had ze dat al wel laten weten/merken... maar je hebt inmiddels als meerdere dates gehad.. dus laat 'r gewoon weten wat je voor dr voelt.
pi_136275631
quote:

Neejoh, waarschijnlijk vindt ze het hartstikke leuk! Niet elke vrouw heeft het zelfvertrouwen om een man mee uit te vragen, zeker niet als ze nog nooit een relatie hebben gehad
pi_136275686
Ze is gewoon onzeker. Het is niet de bedoeling dat jij dat ook nog eens gaat worden.
pi_136275687
Ik ga haar de volgende keer als we gaan daten wel vertellen dat ik verliefd op haar ben.

Maar ik wil haar niet afschrikken ofzo, want ik weet dat ze het ook wel leuk vindt om haar eigen ding te doen ( met vriendinnen uit enzo ) en dat vind ik ook prima, doe ik ook graag.
pi_136275703
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:34 schreef Trebo het volgende:
Ze is gewoon onzeker. Het is niet de bedoeling dat jij dat ook nog eens gaat worden.
Hahahaha, nee onzeker ben ik ook niet over het algemeen.
Ik denk alleen te veel na volgens mij. ( What if... scenario's alles ).
pi_136275765
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:35 schreef 3doorsdown het volgende:

[..]

Hahahaha, nee onzeker ben ik ook niet over het algemeen.
Ik denk alleen te veel na volgens mij. ( What if... scenario's alles ).
Niet zo druk maken. Zolang ze nog met je wil daten zit het goed.
pi_136275914
quote:
maar na een paar keer gedate te hebben, heb ik ook vlinders als ik alleen al aan haar denk. Ik ben dus verliefd geworden...
Dus eigenlijk ben je pas verliefd geworden toen jullie eenmaal gezoend hebben?

Is dat dan niet gewoon een 'o, die is beschikbaar voor me'-verliefdheidje en niet werkelijk een keuze voor die persoon?

Zeker ook als je zo moeilijk loopt te doen wat je tegen haar wilt zeggen, en je ergernis over haar gebrek aan initiatief: "als de interesse wederzijds is, dan verwacht ik dat ze ook eens initiatief neemt om eens iets te doen...".

Juist als je dat wil bereiken, is het niet zo'n slimme keuze jezelf heel romantisch en aanhankelijk te gaan opstellen, en zelf al over 'verliefdheid' te beginnen...
Als je bv juist wil bereiken dat zij meer gaat doen, kan het zin hebben juist de andere kant op te gaan
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_136275990
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben je pas verliefd geworden toen jullie eenmaal gezoend hebben?

Nee, pas nadat ik haar ook wat beter heb leren kennen ben ik verliefd geworden. Ik word doorgaans niet zo snel verliefd. En dat is ook het verschil tussen iemand "leuk" vinden en verliefd zijn, althans voor mij.

quote:
Is dat dan niet gewoon een 'o, die is beschikbaar voor me'-verliefdheidje en niet werkelijk een keuze voor die persoon?

Zeker ook als je zo moeilijk loopt te doen wat je tegen haar wilt zeggen, en je ergernis over haar gebrek aan initiatief: "als de interesse wederzijds is, dan verwacht ik dat ze ook eens initiatief neemt om eens iets te doen...".

Juist als je dat wil bereiken, is het niet zo'n slimme keuze jezelf heel romantisch en aanhankelijk te gaan opstellen, en zelf al over 'verliefdheid' te beginnen...
Als je bv juist wil bereiken dat zij meer gaat doen, kan het zin hebben juist de andere kant op te gaan
Nee dus, zoals ik al zei ben ik wat dat betreft best wel selectief.
Moeilijk doe ik daar trouwens niet over, ik vraag het me gewoon af ( wat betreft dat initiatief nemen ). Zoals ik het zie doe ik best wel moeite om haar te zien. Ik vraag me dan ook af in hoeverre je kan spreken over wederzijdse interesse.

En ik heb geen zin in "hard-to-get" spelletjes, vandaar dat ik haar gewoon ga vertellen dat ik verliefd op haar ben geworden. Mocht het niet wederzijds zijn, dan is dat wel even jammer maar dan weet ik wel meteen waar ik aan toe ben.
pi_136276135
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:52 schreef 3doorsdown het volgende:
En ik heb geen zin in "hard-to-get" spelletjes
je begint zelf over een ergernis van jouw kant dat ze te weinig initiatief neemt...
dan kun je dat spelletjes-spelen noemen, om te proberen jouw eigen ergernis weg te nemen en haar duidelijk te maken dat zij ook meer initiatief moet tonen...

maar zelf zou ik dat eerder eerlijk vinden, dan enerzijds de 'romantisch verliefde jongen' spelen, maar eigenlijk die helemaal niet zo zijn.

je komt in dit topic helemaal niet zo 'verliefd' over, eerder een beetje strategisch afwegend, maar hooguit dan de strategisch weinig zinnige keuzes doen om je zo romantisch en verliefd te gaan voorstellen; wat je niet helemaal overtuigend bent, als je meerdere dates nodig hebt om 'verliefdheid' te voelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_136276199
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je begint zelf over een ergernis van jouw kant dat ze te weinig initiatief neemt...
dan kun je dat spelletjes-spelen noemen, om te proberen jouw eigen ergernis weg te nemen en haar duidelijk te maken dat zij ook meer initiatief moet tonen...

maar zelf zou ik dat erder eerlijk vindend an enerzijds de 'romantisch verliefde jongen' spelen, maar eigenlijk die helemaal niet zijn
Je iets afvragen en ergernis zijn voor mij 2 heel verschillende dingen, maar dat terzijde.
En waar lees jij dat ik de "romantisch verliefde jongen" speel maar dat niet ben?

Ik zeg letterlijk dat ik verliefd ben dus ik snap je redenatie niet?
pi_136276413
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:04 schreef 3doorsdown het volgende:
Ik zeg letterlijk dat ik verliefd ben dus ik snap je redenatie niet?
je wilde zelf een visie 'van de andere kant' horen en juist die geef ik....

zeker bij verliefdheid komt het wel vaker voor dat mensen dingen gaan zeggen in de hoop dat daarna opeens 'alles anders is'.
Ik denk dat in jouw geval dat zo is met je wens haar te melden 'dat je verliefd op haar bent'...

Ik waarschuw je echter dat dat niet zal gebeuren en het goed mogelijk is dat juist dan de 'rolverdeling' verder vast komt te liggen en zij zeker niet meer uit eigen initiatief contact zal gaan zoeken of bv zelf dates uitdenken.

Volgens mij is het zo dat als jullie 5 maal gedate hebben, geen vraag of ze jou ook leuk vind, maar vooral een vraag hoe de rolverdeling in een eventuele relatie zal gaan groeien. Als je nu al vreest dat vooral veel van jou afkomt, terwijl zij meer haar eigen weg gaat, het een verkeerd signaal kan zijn om zelf je vooral steeds aanhankelijker op te gaan stellen.
pi_136276558
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je wilde zelf een visie 'van de andere kant' horen en juist die geef ik....

zeker bij verliefdheid komt het wel vaker voor dat mensen dingen gaan zeggen in de hoop dat daarna opeens 'alles anders is'.
Ik denk dat in jouw geval dat zo is met je wens haar te melden 'dat je verliefd op haar bent'...

Ik waarschuw je echter dat dat niet zal gebeuren en het goed mogelijk is dat juist dan de 'rolverdeling' verder vast komt te liggen en zij zeker niet meer uit eigen initiatief contact zal gaan zoeken of bv zelf dates uitdenken.

Volgens mij is het zo dat als jullie 5 maal gedate hebben, geen vraag of ze jou ook leuk vind, maar vooral een vraag hoe de rolverdeling in een eventuele relatie zal gaan groeien. Als je nu al vreest dat vooral veel van jou afkomt, terwijl zij meer haar eigen weg gaat, het een verkeerd signaal kan zijn om zelf je vooral steeds aanhankelijker op te gaan stellen.
O op die manier. Nee dat is ook de strekking niet hoor. De rolverdeling is niet zozeer van belang in deze. Ik heb meer zoiets dat ik nu op een punt sta dat ik haar wil laten weten dat ik verliefd op haar ben. En ik weet dat het heel goed mogelijk is dat dat gevoel misschien niet wederzijds is, maar zoals gezegd dan weet ik ook meteen waar ik aan toe ben.

Misschien is het na 5 dates wel te vroeg, of juist niet.. dat is waar ik aan twijfel.
pi_136276639
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:21 schreef 3doorsdown het volgende:
Ik heb meer zoiets dat ik nu op een punt sta dat ik haar wil laten weten dat ik verliefd op haar ben.
Wat is het 'belang' van zo'n melding...? Maakt dat wat anders of verwacht je een bepaalde reactie van haar als je dat zegt?
pi_136276694
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat is het 'belang' van zo'n melding...? Maakt dat wat anders of verwacht je een bepaalde reactie van haar als je dat zegt?
Nou dan weet ik dat het verder wel goed zit als het wederzijds is. En zo niet dan weet ik dat er verder niks meer inzit dan wat het geweest is.

Ik denk dat de strekking van het verhaal is, dat ik wil weten waar ik aan toe ben. Of is dat niet reëel na een maand te hebben gedate?
pi_136278170
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:26 schreef 3doorsdown het volgende:

[..]

Nou dan weet ik dat het verder wel goed zit als het wederzijds is. En zo niet dan weet ik dat er verder niks meer inzit dan wat het geweest is.

Ik denk dat de strekking van het verhaal is, dat ik wil weten waar ik aan toe ben. Of is dat niet reëel na een maand te hebben gedate?
In mijn ervaring is het uitspreken van zulke gevoelens nooit zo'n goed idee. Wat win je ermee? Als het wederzijds goed zit dan gaat het toch vanzelf wel de goede kant op. Als zij niet hetzelfde voelt of nog twijfelt kun je haar met zulke statements afschrikken. Dan voelt ze zich gedwongen snel een keus te maken en kan het averechts werken.

Jullie daten, jullie hebben het gezellig en jullie zijn al tot op zekere hoogte intiem. Blijf gewoon regelmatig afspreken en laat het op z'n beloop, zolang je maar zorgt dat er een zekere mate van spanning blijft ontstaan en de situatie niet stagneert. Ik geloof dat je 'm dan in de pocket hebt :)
pi_136278289
Klopt, dat is inderdaad ook afweging die ik maak. Ik heb verder ook geen haast ofzo.
Misschien is dat wel het beste inderdaad, gewoon gezellig blijven daten en dan kijken hoe het verder gaat
  maandag 3 februari 2014 @ 11:54:07 #22
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_136278785
Ik snap je afweging wel. Door zoiets uit te spreken kom je toch weer op een ander level.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  maandag 3 februari 2014 @ 11:55:22 #23
416020 K44S
The bearded man
pi_136278828
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:34 schreef 3doorsdown het volgende:
Klopt, dat is inderdaad ook afweging die ik maak. Ik heb verder ook geen haast ofzo.
Misschien is dat wel het beste inderdaad, gewoon gezellig blijven daten en dan kijken hoe het verder gaat
dit :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_136281318
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 11:54 schreef Maargoed. het volgende:
Ik snap je afweging wel. Door zoiets uit te spreken kom je toch weer op een ander level.
Ja dat is ook wel weer waar, kan zijn dat ik daar wel aan toe ben, maar zij misschien (nog) niet.
  maandag 3 februari 2014 @ 13:58:13 #25
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_136283514
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

maar zelf zou ik dat eerder eerlijk vinden, dan enerzijds de 'romantisch verliefde jongen' spelen, maar eigenlijk die helemaal niet zo zijn.

je komt in dit topic helemaal niet zo 'verliefd' over, eerder een beetje strategisch afwegend, maar hooguit dan de strategisch weinig zinnige keuzes doen om je zo romantisch en verliefd te gaan voorstellen; wat je niet helemaal overtuigend bent, als je meerdere dates nodig hebt om 'verliefdheid' te voelen.

Gast, we zijn volwassen. Je kunt gewoon verliefd zijn, iemand helemaal het einde vinden maar toch ergens tegenaan lopen, zo is het leven. Het is niet zo dat als je verliefd bent, iemand dan persé helemaal perfect is in jouw ogen en helemaal niets fout kan doen.

Verder TS; ik zou persoonlijk nog niets zeggen over verliefd zijn. Waar daten jullie? Buiten? Woon je op jezelf? Nodig haar een keer thuis uit, ga gewoon op dezelfde voet verder met daten en kijk waar het schip strandt zonder echt uit te spreken dat je verliefd bent. Dat gaat averechts werken, terwijl het ook gewoon kan uitlopen op een relatie als je het gewoon lekker voortzet op hoe het nu gaat.
Bay of Plenty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')