Hoe doe je dat? Geen fuck geven? andermans mening over je niet belangrijk vinden? Hoe doe jij dat zelf?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:34 schreef aequus het volgende:
hoe leer je dit af? structureel te veranderen, uiteindelijk geen fuck meer geven maar iedereen snapt dat je dat niet van de 1 op andere dag kan doen.
Kun je ff uitleggen wat je daar precies mee bedoelt? Dat je juist vijanden maakt als je probeert iedereens vriend te worden? Thanks!quote:Op zondag 2 februari 2014 20:34 schreef aequus het volgende:
en onthouden dat je niet iedereens vriend kan zijn, en daardoor juist vijanden maakt
Ja doe ik ook, heel vermoeiend! Maar ik weet niet wat de onderliggende redenen/angsten daarvan zijn...quote:Op zondag 2 februari 2014 20:36 schreef nosmo_king het volgende:
leer je niet af. ik heb dat ook, ik vind het ook vervelend als ik het idee heb dat iemand "mij niet mag".
Ik probeer ook altijd om het mensen naar de zin te maken, en cijfer mezelf daar te vaak bij weg.
Bijvoorbeeld door te denken; waarom zou ik me druk maken om jou, ik hoef mijn tijd niet aan jou te verdoen. Dat doe ik wel aan mensen die ik wél mag.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:40 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Geen fuck geven? andermans mening over je niet belangrijk vinden? Hoe doe jij dat zelf?
volgens mij zijn die er niet echt, en is ons enige probleem dat we graag aardig gevonden willen worden, en niemand een rotgevoel willen bezorgen.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:42 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Ja doe ik ook, heel vermoeiend! Maar ik weet niet wat de onderliggende redenen/angsten daarvan zijn...
Daar zit idd wat in...maar ik denk dat het wel even duurt voordat ik zo'n gedachtepatroon in mijn leven kan implementeren.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:43 schreef Buffell het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door te denken; waarom zou ik me druk maken om jou, ik hoef mijn tijd niet aan jou te verdoen. Dat doe ik wel aan mensen die ik wél mag.
DIT is dus idd ook! Dan ga ik echt helemaal terug denken aan hoe ik gehandeld heb en hoe die ander het opgevat heeft...dus ook een beetje alles voor de ander invullen...quote:Op zondag 2 februari 2014 20:44 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
volgens mij zijn die er niet echt, en is ons enige probleem dat we graag aardig gevonden willen worden, en niemand een rotgevoel willen bezorgen.
te sociaal-voelend?
hebben jullie ook (vaak) het gevoel dat niemand wat voor je terug doet? of anders: iets voor jou doet?
Yupsquote:Op zondag 2 februari 2014 20:47 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
dat zeker niet. het is een soort gegeven.
Nee ik maak daar zeker geen drama van...maar het is voor mij heel vermoeiend dat ik me zo goed mogelijk wil profileren in andermans bijzijn en dit vaak de mist in gaat, omdat ik er té veel bezig mee ben...quote:
Kijk, je weet zelf heel goed wat voor mensen jij mag en je merkt ook heel snel bij nieuwe mensen of je ze mag of niet. Geef de mensen die je mag gewoon de aandacht, wees bij hun gewoon zoals je bent. En de mensen die je niet mag? Wat moet je daar dan eigenlijk mee? Alleen contact wanneer nodig, als het collega's bijvoorbeeld zijn. Houd het dan lekker zakelijk, wees niet opzettelijk onvriendelijk o.i.d.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:44 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Daar zit idd wat in...maar ik denk dat het wel even duurt voordat ik zo'n gedachtepatroon in mijn leven kan implementeren.
Nogmaals heb der wat meer schijt aan, je bent geen kameleon toch?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:48 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
Nee ik maak daar zeker geen drama van...maar het is voor mij heel vermoeiend dat ik me zo goed mogelijk wil profileren in andermans bijzijn en dit vaak de mist in gaat, omdat ik er té veel bezig mee ben...
Ik denk dat je me je laatste zin het probleem te pakken hebt.quote:Op zondag 2 februari 2014 20:47 schreef Jurrgirl het volgende:
[..]
DIT is dus idd ook! Dan ga ik echt helemaal terug denken aan hoe ik gehandeld heb en hoe die ander het opgevat heeft...dus ook een beetje alles voor de ander invullen...
Dat 2e heb ik soms...ik voel me vaak wel minder speciaal voor anderen dan dat zij voor mij zijn...
Misschien komt het gewoon omdat we te hoge verwachtingen hebben omdat we daar zelf zo bewust van zijn?
Dat leg je mooi uit! En ik vind het ook grappig dat je het over collega's hebt, want contacten met hun vind ik het lastigst (en dat is ook de aanleiding van dit topic). Vooral ook door een nare ervaring op een stageplek...quote:Op zondag 2 februari 2014 20:48 schreef Buffell het volgende:
[..]
Kijk, je weet zelf heel goed wat voor mensen jij mag en je merkt ook heel snel bij nieuwe mensen of je ze mag of niet. Geef de mensen die je mag gewoon de aandacht, wees bij hun gewoon zoals je bent. En de mensen die je niet mag? Wat moet je daar dan eigenlijk mee? Alleen contact wanneer nodig, als het collega's bijvoorbeeld zijn. Houd het dan lekker zakelijk, wees niet opzettelijk onvriendelijk o.i.d.
En dan merk je vanzelf dat het je ook niet zoveel boeit wat die mensen van je denken, omdat je ook niet betrokken bij ze raakt.
Dus uiteindelijk ligt het aan ons en niet aan hen?quote:Op zondag 2 februari 2014 20:53 schreef nosmo_king het volgende:
[..]
Ik denk dat je me je laatste zin het probleem te pakken hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |