abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136241514
Op een dag ben ik in een winkel een leuke meid tegengekomen die er werkte. Ze sprak mij aan en vertelde me dat ze mij wel eens rond heeft zien lopen op de school waar we allebei op zaten. In mijn verlegenheid heb ik geen uitgebreid gesprek met haar durven voeren. In de weken erna heb ik haar nog een paar keer gezien in de winkel en ik begon haar steeds leuker te vinden. Op een begeven moment had ik al mijn moed verzameld en wilde ik haar vragen om eens wat te gaan drinken om beter kennis te maken. Helaas heb ik haar sinds die laatste keer niet meer in de winkel gezien.

Ik baal enorm dat ik toen niet het lef had om haar aan te spreken in de winkel toen ik de kans had. Ik heb het zelfs dusdanig verprutst dat ik haar nooit heb gevraagd om haar naam. Desondanks wilde ik het er niet bij laten zitten en ging ik via het internet proberen om uit te vinden wie deze geweldige meid is. Na lang zoeken heb ik eindelijk haar naam gevonden en ontdekt dat ze o.a. een Facebook account heeft.

Aangezien ik geen andere mogelijkheid weet om haar persoonlijk aan te spreken, wil ik proberen haar via Facebook aan te spreken. Ik zit alleen met het feit dat ik haar inmiddels maanden terug voor het laatst gesproken heb.
Hoe kan ik het beste dit meisje aanspreken? Ik hoop dat er iemand tips heeft voor mij om dit te doen zonder dat het creepy overkomt, gezien de lange periode dat ik haar niet meer gezien en gesproken heb. Als iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt ben ik benieuwd hoe hij of zij ermee om is gegaan :)
  zondag 2 februari 2014 @ 15:50:55 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_136241899
Ik zou het gewoon doen, niet geschoten is altijd mis :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_136242194
Stuur een grappig berichtje als in: He dat is lang geleden! Ik wou je nog vragen om je naam destijds, maar helaas was je opeens weg. Hoe is het met je? Groetjes de jongen van < insert naam winkel >
  zondag 2 februari 2014 @ 15:59:07 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
  zondag 2 februari 2014 @ 16:00:10 #5
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_136242340
quote:
6s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:50 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik zou het gewoon doen, niet geschoten is altijd mis :)
quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:57 schreef Zippow het volgende:
Stuur een grappig berichtje als in: He dat is lang geleden! Ik wou je nog vragen om je naam destijds, maar helaas was je opeens weg. Hoe is het met je? Groetjes de jongen van < insert naam winkel >
DIT!!! en:

Je je kan het toch gewoon proberen, wat heb je te verliezen... je bent nu toch ook single tenslotte.
Lukt het dan heb je misschien iemand als het goed gaat, en anders is er altijd weer een ander toch.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:00:48 #6
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_136242375
Beetje stalkwerk en uitzoeken waar ze werkt. Dan keertje binnenlopen en het 'hey dat is toevallig' riedeltje kan beginnen.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_136245938
Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb een volgende opgesteld wat ik zou willen versturen naar haar:

'Hoi Sophie,

Ik ben Daan. Herken je mij nog? We hebben elkaar een paar keer gesproken bij de bakker in Eerbeek. Helaas ben ik je daar niet meer tegengekomen. Ik weet zeker dat ik er spijt van ga krijgen als ik je het volgende niet vraag: Zou je met mij wat willen gaan drinken binnenkort? Het lijkt me leuk om je beter te leren kennen.

Groetjes,

Daan'

Is dit bericht prima zo of is het te afstandelijk of juist te direct?
pi_136246092
Ik zou het persoonlijk iets informeler opschrijven. Gewoon friendrequest sturen en een berichtje erbij. Nog niet meteen over t drankje enzo beginnen, doe dat later in de chat als je haar daar aangesproken hebt.

Doe zoiets als Zippow zei bijvoorbeeld

quote:
15s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:57 schreef Zippow het volgende:
  zondag 2 februari 2014 @ 19:09:58 #9
397062 Der_Profi
I know where you live
pi_136250371
quote:
12s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:27 schreef Mr.ACE het volgende:
Ik zou het persoonlijk iets informeler opschrijven. Gewoon friendrequest sturen en een berichtje erbij. Nog niet meteen over t drankje enzo beginnen, doe dat later in de chat als je haar daar aangesproken hebt.

[..]

Dit.
Q.E.D.
pi_136275736
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:23 schreef dberkwood het volgende:

'Hoi Sophie,

Ik ben Daan. Herken je mij nog? We hebben elkaar een paar keer gesproken bij de bakker in Eerbeek. Helaas ben ik je daar niet meer tegengekomen. Ik weet zeker dat ik er spijt van ga krijgen als ik je het volgende niet vraag: Zou je met mij wat willen gaan drinken binnenkort? Het lijkt me leuk om je beter te leren kennen.

Groetjes,

Daan'

Perfect!!! Je laat duidelijk zien dat je haar beter wilt leren kennen. Vindt ze jou ook interessant, dan zitten jullie binnekort op een terrasje ;) Ik zeg versturen! 8-)
pi_136276946
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 19:09 schreef Der_Profi het volgende:

[..]

Dit.
pi_136277160
quote:

[..]

Delete je eigen berichtje en doe dit!
pi_136279522
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 09:37 schreef Joetjah het volgende:

[..]

Perfect!!! Je laat duidelijk zien dat je haar beter wilt leren kennen. Vindt ze jou ook interessant, dan zitten jullie binnekort op een terrasje ;) Ik zeg versturen! 8-)
Lekker in februari.
pi_136279552
quote:

[..]

Wat een dom berichtje. Je wou destijds iemands naam vragen maar nu weet je die opeens weer. Immers hoe kun je haar anders weer op Facebook hebben gevonden.
pi_136279726
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Delete je eigen berichtje en doe dit!
Neej joh, gewoon recht voor z'n raap gaan! Maakt de 'date' een stukje interessanter!

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 12:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Lekker in februari.
Met een warmtelamp, dekentje en biertje is dat zeer prima te doen! ;)
  maandag 3 februari 2014 @ 13:07:24 #16
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_136281169
Ik zou het bericht wat neutraler houden. Aan de andere kant: je hebt niks te verliezen. Lastig :P
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  maandag 3 februari 2014 @ 13:19:36 #17
416020 K44S
The bearded man
pi_136281660
Ik heb vrijwel precies het zelfde gedaan.
Toen ze eenmaal contact met mij had gezocht, bleek ze al een man te hebben + kindje en al weer kindje in opkomst :')
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_136285641
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 12:18 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat een dom berichtje. Je wou destijds iemands naam vragen maar nu weet je die opeens weer. Immers hoe kun je haar anders weer op Facebook hebben gevonden.
Ik heb
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 12:18 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb ontdekt hoe ze heet door haar baan op te zoeken waar ik haar van ken. Bij het zoeken kwam ik een Linkedin account tegen met dezelfde baan en dat bleek zij ook te zijn toen ik haar naam invoerde op Facebook. Zoals gezegd, ik ben haar lange tijd niet meer tegengekomen en dus heb ik de kans niet meer gekregen om haar naam persoonlijk te vragen. Dat ik haar dan vervolgens wel heb kunnen vinden via de sociale netwerken is dan wel fijn :)
pi_136286013
En heb je al een berichtje gestuurd? Ik persoonlijk zou het wel lekker neutraal en luchtig houden zoals Zippow zei. Maar wel gewoon doen!
pi_136287114
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:00 schreef ShinobizWinter het volgende:
En heb je al een berichtje gestuurd? Ik persoonlijk zou het wel lekker neutraal en luchtig houden zoals Zippow zei. Maar wel gewoon doen!
Nog niet :) Als ik alle reacties zo lees dan ben ik het ook eens dat het wel wat luchtiger kan als mijn eerste bericht. ^^
pi_136287366
Ik zou meer iets sturen in de trant van.

(friend verzoek uiteraard)

En dan heej werk je niet meer bij [winkel] tijdje niet gezien daar.
evt. weet je nog wie ik ben erbij.

En dan eerst reactie afwachten.
Do what you love, love what you do!
pi_136287419
Denk gewoon; 'ach, als het niets is heb ik toch geprobeerd', stil staan is veilig maar brengt je niet verder.
Wie heeft er plek voor mij?
pi_136289623
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:30 schreef dberkwood het volgende:

[..]

Nog niet :) Als ik alle reacties zo lees dan ben ik het ook eens dat het wel wat luchtiger kan als mijn eerste bericht. ^^
Gewoon proberen. Als jullie contact hebben, vragen of ze whatsapp heeft, omdat dat makkelijker praat en dan na een tijdje opbellen om te vragen of ze wat wil drinken.
pi_136313281
Ik heb mijn poging gewaagd: Vriendschapverzoek en een berichtje verstuurd. Het vriendschapverzoek heeft ze in ieder geval geaccepteerd, maar ze heeft nog niet gereageerd op mijn berichtje. Ik hoop maar dat ze dat nog doet :)

[ Bericht 15% gewijzigd door dberkwood op 04-02-2014 09:57:03 ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:36:29 #25
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_136316684
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:23 schreef dberkwood het volgende:

'Hoi Sophie,

Groetjes,

Daan'

Ik ben nu te laat met m'n reactie, maar: ga je solliciteren ofzo? ;) Dit is toch veel te afstandelijk!
Voor de volgende keer iets informeler aanpakken. Ze moet waarschijnlijk even graven in haar geheugen, en dan moet dat ene berichtje haar wel overhalen om te reageren. (En dan kun je later toewerken naar die date)

Maargoed, hopen dat ze nu reageert. Het zou best kunnen natuurlijk, nog niks aan de hand.
Gourmetten of steengrillen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')